Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rješenje problema broj 71.

I ovdje je početak kao i u nekoliko ranijih problema. Imamo odnos točaka B2 i C3 koje stoje u djelovanju ovisno. Vrlo je značajna i otvorenost po drugom i prvom redu s desne strane od kamena H2 na lijevo. C3 nebi bio dobar za početak, jer bi bijeli s C2 krenuo stvarati sigurnu osnovu za oči uz žrtvovaje dva svoja kamena na C4 i B4.
I opet je ispravan početak igra crnoga s 1. B2!!!
Bijeli sada nesmije igrati tako da crni iskoristi prijetnje spoja prama B5 kao u prošlim problemima, jer je otvoreno od H2 na lijevo. Ta otvorenost nudi skok sa neutraliztiranjem prostora skroz do E1. Taj skok se zove 'majmunski skok'. Stoga bijeli poseže za čvrstom vezom igrajući 2. C3.
Očito će sada nastati trka za uništenje mogućnosti pravljenja dva oka u kutu. Crni nesmije dozvoliti jako širok bijeli prostor. To je međutim skoro nemoguće, ali se može pokušavati. Tim pokušajima postoji i mogućnost koju će crni iskoristiti. Kao prvo odigrava 3. A2 i prijeti s narednim svojim potezom A4 ostavriti vezu s B5. Tu je sada skrivena dvojba bijeloga. Vezu treba spriječiti, a li kako? Kako će se riješenje razvijati vidjeti ćete da je ovo važan momenat. Bijeli odmah igra na 4. A3, da bi što više smanjio slobode crnim kamenčićima unutar bijelog okruženja. Bez toga je rješenje za crnoga još jednostavnije.
Sada crni treba nastaviti pritiskom potezima koji sobom nose nove mogućnosti. Majmunski skok do E1 nebi bio sada dobar jer bi nakon odgovora bijerlo na E2, crni imao spoj sa H2, ali bi poslije ostvarenje toga spoja bijeli imao potez na C2 i dva oka. Crni igra mudro bez ishitrenosti 5. G2.
Što sada može bijeli? Najbolje je čuvati kontrolu većeg dijela prostora i bijeli igra kao najbolje na 6. F2. Crni se šiti unutar bijeloga prostora. Igra na 7. C2 i stvara trojku. Ta trojka još uvijek ne daje na svom dijelu gdje je dva oka. Ujedno bi nakon eventualnoga bijeloga na F1 krenuo i sa D2. Tako bi crni kontrolirao točke na prvome redu i bijeli bi ostao kao kora u naranđe oko njega i time neopstojan. Stoga bijeli igra 8. D2. Bijeli stvara mogućnost pravljenja drugoga oka na E2.
Crni i tu ima nastavak. Igra na 9. E1. Osnovna prijetnja crnoga je spoj na F1 sa kamenom na G2. Tada bijeli nebi imao oči u ostatku u kojem je tri crna kamenčića.
Bijelom kao nastavak još izgleda jedino odigravanje na 10. F1. Ovdje je bjelodano jasno da crni mora na 11. D1, jer bi bijeli imao dva oka da tu stavi.
Ako bolje pogledate i sada se sve kreće prema onoj 'kori od naranđe'. Ima tu i jedna mala kombinacija u korist crnoga. Slijedite me uz početak bijeloga s C1, crni B1 (uzme bijeli kamen, bijeli E2, crni B2, bijeli C1 (uzme dva crna), crni D1 (uzme natrag taj jedan bijeli) i bijeli dalje ništa ne može.
Bijeli ide do kraja i sada igra na 12. B1, a crni odmah osigurava oko u kutu s 13. C1, što mu daje mogućbost stvaranja napomenute 'kore'.
Da bi sve bilo vidljivije bijeli jo kreće na crniga s 14. E2, a crni odgovara s 15. G1. Sada bijeli više ništa ne može. Odigra li na B3 u namjeri da slijedećim A1 zarobi crne kamenčiće, crni bi ga prije zarobio potezom na A4. Crni međutim bi mogao mirno slijedom A5 – A4 – B3 zarobiti bijele kamenove. To niti neće izvoditi, jer bijeli ionako ništa ne može i bijeli kamneovi su neopstojni. Oni se na kraju vade bez zarobljavanja oduzimanjem sloboda i stavljaju među zarobljene kamenčiće. Samo zarobljavanje se u tijeku partije vrši samo ako bijeli zaprijeti zarobiri neke od kamenčića crnoga koji vrše okruženje ovih bijelih kamenčića.
Smo, dakle, vidjeli još jedno rješenje još jednog problema. Ovim opisom rješenje prigoda je dosta toga i naučiti iz ove igre. Nadam se da ponetko to i koristi u te svrhe.
Zasada toliko i puno lijepih pozdrava uz želje za sve dobro bl. Muradenu
P.S. Sam fulal broj u sliki. Treba biti 71. Bum ispravil kad vlovim malo vremena.


Post je objavljen 31.10.2005. u 12:01 sati.