Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/harakiri

Viška regata

evo već je prošlo nekoliko dana a ja nikako da uhvatim vremena napisat nešto...

Prošli vikend je vožena Viška regata na kojoj sam eto sudjelovao nakon tri godine pauze. Nije to mala regata, ima 29 milja od Splita do Visa. U viškom kanalu uvik puše jako ima velikih valova... Ma prava "muška regata" (bez uvrede ženskim posadama bilo ih je 5-6).

Program regate je petak od Splita do Visa, u subotu trokut u viškoj luci i u nedjelju etapa nazad do Splita. Kako prvaci u laseru (Arapov i Kuzmanić) nisu došli sa svojim brodovima, naša skupina Open8 se svela na 9 jedrilica. Tako je postalo očito da će se bitka za pokale voditi između jedrilica "Iva2" (H800-ja), "Peti" (elan express) i "First Lovea" (First 27.7).

Prvi dan: start je u 9 po potpunoj bonaci. Uspijevamo se izvući iz gužve i brod polako klizi naprijed prema plutači (bovi) koju moramo obići. Veliki Viharnik prvi okreće bovu, Aligator drugi, a mi se super držimo i okrećemo negdi 20-ti (od ukupno 150). Peti nas slijedi u stopu i okreće negdi 30-ti. Do te bove nam je trebalo više od 1h i izgleda da neće nitko doći do Visa.

Jedrimo dalje prema Splitskim vratima, vitra malo ima, malo nema, pozicija je OK, negdje u prvih 40. Oko 14 smo konačno u vratima, počinje maestral kojeg ne hvatamo dovoljno brzo i tu gubimo 20-ak mjesta. Konkurente ne vidimo nigdje. Nakon Vrata vjetar jača, i tu dolazi do izražaja naša dužina (8m). Prolazi nas veći dio regate (uglavnom brodovi od 12+ metara). Val je veliki i nekako se uspijemo dovuć do Visa u 17:50. Spuštamo jedra i tražimo vez kad ciljem prolaze "Peti", "Dora" pa malo posli "First Love". Prvi smo! Nakon raspremanja broda i marende slijedi mala šetnja po Visu i ćakule s poznanicima. Tu večer na rivi piva Gego ma ja sam preumoran za koncert idem leć rano...

Drugi dan: dosadno je cili dan se motat po Visu pa se prijavljujemo na regatu "Viška luka". To je regata u trokut (u biti četverokut) unutar zaljeva u kojem je grad Vis.

Nitko drugi iz naše grupe ne ide pa se natječemo s brodovima od 10 metara. Ajde dobro! Kasnimo na start pa vanbrodski motor "Tomos" ostaje na krmi. Do prvog okreta vozimo solidno negdi u sredini. Nakon okreta nas sustiže nekakav veliki "Grand Soleil", posada iz Zagreba. Ko ih je pustija za timun kad ne znaju pravila! Umjesto da nas izbjegavaju oni naprave viradu tik kraj naše krme i udare u naš motor! Motor se svine dobro da nije još nešto puklo. Šta ćemo sad? Nastavljamo s regatom i zauzimamo 5-6 mjesto u grupi isto tako i u drugom plovu. Sad nemamo motora pa treba pristat na jedra. Za one koji to nisu nikad vidli mogu vam reć da je prilično napet manevar :) Navečer je ponovo Gego svira.

Treći dan: pošto nemamo motor zamalo kasnimo na start. Na startu je veliki val, vitra nema tolko puno negdi 3 bofora. Tu sad 150 brodova kruži po velikim valovima i čeka start. Ludnica! Pokušavamo se izvuć iz gužve i tad na nas ide neki brod. Mi smo na desne uzde i imamo prednost ali tip ne obadaje, vozi ravno na nas. U zadnji čas naš kormilar uspijeva skrenit i izbjeć sudar koji bi nas sigurno potopija! Ja više ne mogu virovat šta se događa s tim jedrenjem, niko više ne poštuje pravila! Ljudi su spremni napravit štetu od više tisuća eura za dobit par metara mora! Naravno tu nas poklope još neki brodi pa startamo sa zaostatkom. Peti starta izvan gužve i preuzima vodstvo. Do Vrata ih pomalo stižemo tako da do tamo dolazimo poravnati. U Vratima vjetar potpuno nestaje svi plutaju sat vremena i onda polako prolaze Vrata. E da mi je to bilo snimit 50-ak jedara svugdi oko nas! Nakon toga Peti odlazi prema Šolti, za njim ide First Love a mi krećemo u sredinu. Tu nam dolazi vjetar pa postižemo nekih 300 metara prednosti. U tom momentu dolazi najprije tramontana pa cila flota krene a nakon toga i bura. Bura se raspuhala na nekih 20-30 čvorova! To je bija pakao! Jaki vitar u provu, veliki val, a mi bez motora i ne možemo odustat sve i kad bi htjeli. Nakon par sati stižemo u Split negdi u 18:35. Je to je super samo je regatni odbor postavija ograničenje do 18:30! 5 minuta nam je falilo! Cili dišperani se nekako dovučemo do naše lučice. Sredimo malo brdo i odlazimo na proglašenje rezultata. Tamo nas dočeka pozitivni šok: nitko iz naše grupe nije završija! Ostali smo prvi i dobili veliki pehar!

Post je objavljen 20.10.2005. u 17:42 sati.