Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Animacija trećih razreda O. Š. 'Jurja Habdelić' – 26. 09. 2005.

Ovaj naslov tako službeno zvuči, a ustvari se išlo djeci u treće razrede pokazivati kako se igra go. Kako to uvijek početkom školske godine u osnovnim školama Velike Gorice biva, uečnicima trećih razreda se po prvi puta pokazuje igra go. Prva dva tjedna nastave su ništa ne poduzima po tome kako bi se učiteljicama i učiteljima ostavilo vremena da srede sve što treba u startu s novim razredima.
Prvi kontakt u školi obavlja se s ravnateljem. Po našem planu prvo smo krenuli s O. Š. 'Jurja Habdelića'. Na toj školi smo radili svaki tjedan ponedjeljkom navečer od 18:10 u trajanju dva školska sata. Namjeravamo i nadalje održati taj termin. Kratak ugodan razgovor s ravnateljicom škole obavljamo Zvonko i ja. Znamo se dobro. Na ovoj školi sustavno na taj način radimo već pet godina i sada je na redu već i šesta generacija. Čak i učiteljice i učitelji nas već znaju, jer su prije četiri godine također imali treće razrede i bili smo kod njih.
Animaciju provodimo u svakom od trećih razreda u trajanju jednoga školskoga sata. Ravnateljica nas je uputila na dogovor s razrednim učiteljima. Prošao je prvi školski sat i pred drugim smo. U predvorju škole srećemo učiteljicu 3.c razreda. Ona je ranijih godina bila pomalo oduševljena goom i dala nam bilo koji od dva slijedeća sata. Ostavila je samo kolegi učitelju 3.d razreda da on odabere između ta dva sata. Tako je nama omogućeno da sve obavimo u najkraćem vremenu za jutarnji turnus. Ostaje nam još popodnevni.
Dolazi učitelj 3.d razreda. On je bio sumnjičav. Kaže da moramo imati pismeno odobrenje od ravnateljice i pita da li to imamo. Dogovorili smo se i bez toga i svi znamo o ćemu se radi, pa ravnateljica nije smatralo potrebnim dati pismeno odobrenje. Kažem ja njemu da napismeno nemam, ali da sam se dogovorio s ravnateljicom. Pita, opet kruto, učo: 'Imam li?', a ja 'Nemam na pismeno.' Tajac, a ja onda pitam: 'Mogu li u vašem razredu dobiti jedan školski sat.' Na to on:' Znači nemate odobrenje.' Na to ja: 'U redu.', i obratim se učiteljici 3.c. 'Idem ovaj sat kod Vas, ali mi žal djece u d-razredu'. Zna učo sve, al se ja nebi htio šetati po njegovoj volji. Ionao je već vrijeme za pripremanje rada s djecom u 3.c. Ustvari kada malo pšromislim učo je u pravu, samo me zasmetalo kad je rekel: 'Sve je to biznis.' Pa lepo. Ionako sam se već naučio nositi razne etikete koje nemaju veze s onim što radim.
Uz pomoć nekoliko jačih učenika donosim magnetnu tablu iz fizičkog kabineta na koju ću pričvrstiti pokaznu magnetnu za go. Tu su i magnetni crni i bijeli kamenčići.
I krenulo je. Uzeo ja riječ, a Zvonac pomaže u dodavanju. Kada krenem o gou nije me lako zaustaviti, pa moram sam sebe kontrolirati. Priča ide sama od sebe, a ja se samo trudim biti što prisniji i zanimljiviji. Ima tu i tamo poneka šala.
Prikazati ću sada dva primjera koja sam prikazao u usporedbi sa životom. Tako je djeci najbliže razumjeti o ćemu se radi. Pogledajte slikicu uz post i to njen lijevi dio pod brojem 1. Objašnjavam slučaj zarobljavanja i spašavanja ugroženoga kamenčića. Bijeli kamenčić u gornjem prikazu 'A' ima samo jednu slobodu. Ako crni stavi iznad na poslijednju slobiodu biti će zarobljen, a to je u početku u atari-gou kraj partije pobjedom crnoga. Slijedi pitanje cijelom razredu. Možemo li spasiti taj kamnečić bijeloga. Ima raznih odgovora, ali se brzo nađe učenik koji zna što treba i uradi kako je prikazao u primjeru 'B' lijevo. Bravo kažem ja i ide petica prstima, kao u košarci.

Sada nastupam ja da usporedim s primjerom iz života. Zamislite da ste pali u jamu. Dost je duboka da ne možete izaći iz nje sami. Kako ćete se spasiti? Zmišljaju se primejri, ali ja uvijek kažem da ne može zbog nećega. Tada ja njima: 'Imate li prijatelja?'. Svi ga imaju. Pa dobro, on Vas ili traži ili vi vičete pa on dođe. Dođe do jame i vidi vas u njoj. Pa što će prijatelj sada? Legnuti će potrbuške; nad jamu samo glava i pruža ruku umutra. Naravno, pričvrsti se nogama, da bude sigurniji. Što ćete sada vi. Svima je sve jasno: 'Uhavtiti ćemo se za ruku i on bu nas izvukao iz jame.' Ja njima 'Bravo'. Vidite tak je to i u našem slučaju u gou. Skrećem pozornost na poziciju gdje su sada dva bijela kamenčića. Vidite li što znači prijatelj i prijateljstvo. Prijatelj je tu da vam pomogne, ali i vi njemu. Zajedno ste jači i puno više toga možete uraditi. Svi bijeli kamenčići u partiji su prijatelji i oni pomažu jedan drugome. Kasnije kada naučite pravu igru goa vidjeti ćete da je umjestbost igre raditi tako da vam kamenčići što više djeluju zajedno. To je vrijednost u ovoj igri, kao i u životu.

Pogledajte drugi primjer desno pod brojem 2. Bijeli je odigrao na mjesto '1' u gornjoj postavi označenoj s 'A'. Na to mu je crni zarobio jedan kamenčić igrom na '2'. Pogrešio je bijeli, jer trebao je igrati na '1' nešto niže od toga prikazano. I sada opet slijedi usporedba s stvarnim životom.
Zamislite si da idete iz škole uz cestu, a na drugoj strani ide mama s dve vrečice iz dućana. Sigurno je tu u njima bar jedna čokolada. Vidim pomalo kolutaju očoma i svjevaju iskrice. Čokolada!!!!! Vi bi sigurno odmah po čokoladu? Šprin preko ceste i....... Nebi štel ni pričati, da se čuje škripa automobilskih guma. Kam jurite. Stanite. Pogledajte jel sve sigurno, pa ako je idemo sigurno preko ceste. U našem primjeru 2. je gore bio ugrožen jedan bijeli kamen, a vi niste pazili, jer ste gledali samo kako ćete zarobiti taj jedan vrijedni kamenčić protivniku i pobjediti. Protivnik je bio brži, jer niste pazili, pa je s '2' zarobio vaš kamenčić i pobjedio. U gou treba paziti na svoje kamenčiće, pa tek onda zarobljavati protivničke. Treba msliti stalno na obje mogućnosti. Radeći tako moći ćemo ispravnije odlučivati. Kasnije ćete možda i pustiti protivniku koji kamenčić, ali ćete imati vjerojatno vrijednije mogućnosti. Život nas uči igrati go, ali i go životu. Ima toga još puno, jer go je kao život.

Nakon prvog razreda u kojem smo bili je Zvonko trebao ići dalje na neke preglede. Izašavši iz 3.c prilazi mi učo iz 3.d. Govri mi da je sve OK i da se čuo s ravnateljicom. Dobro obično na dobro izađe. U d-razredu se ponavljaju priće. Možda se ponešto promjenilo, ali to su detalji. Nikada ne idem s nekim nabubanim tekstovima. Krenem s pričom i priča sama ide. Pri kraju svakog sata pozima drgovoljce pred ploču da pred razredo odigraju partiju. Evo i rezultata tih partija:
3.c razred:
Dominik - Paula 0 : 1
Marko - Sabina 0 : 1
Na kraju smo igrali jednu rengo partiju gdje je cijeli razred igrao podjeljen na dvije polovice. Svaki je ičenik odigrao po jedan potez u istoj partiji. Jednu polovinu je vodio kao trener Zvonko, a drugu kao trener Mladen.
3.d razred:
Mateja - Filip nisu stigli odigrati do kraja, jer ih je prekinulo školsko zvono
3.b razred:
Marija - Antonio 1 : 0
3.a razred:
Ozren - Marin 1 : 0
Poslijepodne sam odradi još 3.a i 3.c. Svima sam rekao da već danas mogu doći na rad go-sekcije. Znam da popodnevni još nisu razgovarali s roditeljima, a jutarnji? Vidjeti će se.
Pred nama je druženje na školskoj go-sekcij, ali o tome u novom postu.
Izvjestio i opisao Vaš bl. Muradenu


Post je objavljen 28.09.2005. u 12:51 sati.