Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Ipak je tu i rešenje problema br. 66.

Školska godina se već zahuktala. Vrijeme je poći u nove treće rezrede osnovnih škola, kako svake godine to bude u Velikoj Gorici i novim trećašima pokazati što je to go i kako se igra. Prva dva tjedna obzirnošću prema povećanim zahtjevima u startu školske godine ne idemo na škole. Sada je već vrijeme. To je razlogom ne javljanja ponedjeljkom i utorkom. Nisam na poslu uz internet, da bi jednim prozorom windowsa odradio post u intervalima između poslovnih zadataka, a kod kuće nemam interneta. Evo, u srijedu sam svratio na posao da to odradim. Na godišnjem sam odmoru, ali ionako je PC sada slobodan, a razumjevanja ima. Trebalo je samo vremena naći.
U našem je problemu trebalo nači onu točku od koje svi razvoji vode na mogućnosti crnoga svođenjem bijelih mogućih oblika na maksimalno jedno oko. Velik je to broj mogućnosti razvoja u prostoru ispod četiri bijela kamena. Ipak nije teško uočiti da bi bijeli sve riješio stavljanjem kamena na B2. Upravo je to sjecište koje sažima najveiše mogućnosti za bijeloga i bude mjesto igranja prvoga poteza crnoga. Dakle krećemo s 1. B2! Sada crni nadzire točku C3 koja bi u vezio bijelih kamenova dala dodatnu snagu tj. mogućnosti bijelome. Ujedno sa slijedećim kamenovima bi crni mogao razviti crnu skupinu kamenova koji nadziru veči dio ruba ploče sa drugoga reda. Znači da time crni stvara više mogućih razvoja koji su za njega dobri.
Bijeli na to reagira s 2. C3. Štiti svoju najbolniju točku i veže sve svoje kamenove u cjelinu. Tako je i po narodnoj izreci :'Zajedno su jači.' Veza s C2 nebi nisšta značila. Jest da crni nebi smio odmah na C3, zbog uzimanja toga kamena slijedećim bijelim na B3, ali bi imao nastavak nakon toga C2 na B3 uz prijetnju rezanja na C3, pa kada bijeli to poveže s C3, imao bi spoj po A-vertikali na A4. Ovako možda izgleda komplicirano, pa preporučam to probati crtati na papir s kvadratičima ili slagati na ploču, ako je imate. Sve će tada biti vidljivo. Nije dobro suditi prije nego ne pokušate vidjeti ili bar razumjeti. Naravno, ako vas zanima.
Sada crni ide izravno stisnuti bijele mogućnosti i igra 3. F2. Sada se prijeti bijeli nadzor prostora u kutu svesti na toliku skućenost, da se ne bi mogle uraditi oči, a time i opstojinot ili kako neki kažu život.
Bijeli zaustavlja namjere crnoga stvaranjem zapreke, igrom na 4. E2. To znači da je to crni odradio s inicijativom ili akko neki kažu s tempom ili japanskim nazivom uz sente. Tako je sada crni opet na potezu. Crni napada, a bijeli se brani. Razlog tome su ozbiljne prijetnje crnoga.
Crni sada igra značajan potez na 5. C2. Ovim načinom crni nastoji onemogućiti oblike bijele postave u kojima bi se složila dva oka, koja su potreba za život bijelih kamenova, tj. oblik koji nije moguće zarobiti pravilima zarobljavanja kamenčića. Ujedno su tu i prijetnje izravnog zarobljavanja kamenčića iznad ta dva crna kamenčića.
Bijeli pokušava zakomplicirati i nekako doči do kombinacija s kutnim kamenčićima u kojima bi dva njegova kamenčića na A2 i B1 mogli stvoriti neki ko ili neko oko, pa uz zarobljavanje crnih i drugo. Zbog toga igra na 6. A2. To je kao poslijednja slamka za spas.
Crni sada pokušava vezati svoje kamenove prema van po A-vertikali. Sve to provodi igrom uz inicijativu (sente). Igra 7. A4. Na to bieli spriječava vezi igrom na 8. A3. Sada bijeli treba osigurati kamenna A4 održavanjem prijetnje veze igrom 9. A5. Inicijativa se očituje daljnjom prijetnjom crnoga da odigra sada na B3 i stavi pred zarobljavanje bijele kamenčiće na A3 i A2. Zbog toga bijeli sada igra na taj 10. B3, crni je na potezu, što je rezultat sente igre.
E, pa lijepo. Crni je došaso do željenoga oblika igrajući sada 11. B2. Bijeli sada više nema mogućnosti razdjeliti ovaj proator na dva dijela, što bi bile oči. Pet crnih u obliku malog automobila ne daje bijelom mogućnost življenja, jer ako to bijeli zarobi crni će ponovo igrati u sredinu. Zanimljivo bi bilo pokušati sada za bijeloga 12. E1, ali tada crni ima nastavak 13. D1. Ako bi bijeli dalje igrao 14. D2, crni odigra na 15. C1 i to vam je taj mali autić, a točka nakon zarobljavanja takovog autića je C1!!! Ako bijeli ne odigra na D2, opet nema šanse, jer kada se popune vanjske slobode ovim bijelim kamenovima, crni može odigrati na D2 i bijelom ostaje zadnja sloboda na A1, a ovi crni u okruženju imaju dvije, pa se opet bijeli ne mogu spasiti od uzimanja. Ako bijeli odmah igra na A1, crni oddmah načini spomenuti autić igrom na C1 i ode bijeli. Ako nebi crni uradio autića nakon, dok još ima vanjskih sloboda, crni bi odigrao na D2, a crni tada nebi smio na C1, jer bi to bilo samozarobljavanje, a to je zabranjeno pravilima igra. Zbog toga odmah na kon A1 uradi autića.
Meni ovo ne izgleda komplicirano, ali ja imam dosta predznanja za iznaći takav put. Ovdje sam vam razložio to, pa možda i vi tako povećate svoje znanje. Važno je da Vam se igra sviđa i da imate volje napredovati.
To bi bilo to i svima lijep pozdrav bl. Muradenu


Post je objavljen 28.09.2005. u 10:39 sati.