Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/draxblog

Marketing

Sjaj "Bara" i bijeda "Big Brothera"


Ima li što jadnije od reality showa koji za voditeljske usluge mora koristiti svoju bivšu sudionicu?

Odgovor na to pitanje odnedavno daje reality show koji bivše sudionike reality showa koristi kao dio svog kreativnog tima.

Druga sezona "Big Brothera" s vremenom postaje sve gora i gora, i postaje sve jasnije kako je odlazak Maria Kovača u konkurentski "Bar" predstavljao udarac od kojeg se RTL Televizija neće tako lako oporaviti, odnosno da će Dorijan Elezović, jedan od "Big Brotherovih" story editora, uspjeti u onome što je sve do prije koji mjesec izgledalo kao nemoguća misija - učiniti "Bar" remek-djelom u usporedbi s onime što je trebalo biti vrhunac ovogodišnje TV-ponude u Hrvatskoj.

Ovogodišnji "Big Brother" ima daleko žešću medijsku promociju i daleko blagonaklonije kritičare, a na prvi pogled je izgledalo čak i da će kandidati i događaji u Kući biti zanimljivi od onih prošle godine te da se neće ponoviti posljednjih par tjedana kada je show degenerirao u traumatsko iščekivanje izlaska unaprijed poznatih i dosadom izmučenih pobjednika.

No, nakon tri tjedna su sve te nade izjalovile. Druga sezona "Big Brothera" ne odaje dojam da će se u njoj događati ništa što se na ovaj ili onaj način nije događalo u prvoj, odnosno da ove godine neće biti mnogih situacija - i to najčešće najzanimljivijih i najatraktivnijih - koje su obilježile prvu sezonu.

Tako, isto kao i prošle godine, imamo oštru podjelu Kuće na muški i ženski dio, a stvorila se i kopija prošlogodišnjeg "ženskog klana" čiju ulogu sada igra šestoro muškaraca, odlučnih da iz Kuće eliminiraju sve žene. Čak je, isto kao i prošle godine, lako uočiti četvero istaknutih kandidata za finale - Matko, Hamdija, Lana i Kristian. Potonji se nametnuo kao favorit, od strane RTL-ove vrhuške i T-Koma očito odabran s ciljem da prikuplja telefonske glasove publike koja je prošle godine navijala za Sašu (od kojega se kopira "alternativni" look), Zdravka (ljepotana za kojim lude šiparice) i Alena (najvećeg "zavodnika" i "romantičara" u kući), a Lana je tu da bi zajedno s Kristianom glumatala nekakvu veliku romansu i na pretplatu za MaxADSL navlačila naivčine koji očekuju nešto konkretnije od pubertetskog gugutanja.

U "Big Brotheru" ne samo da nema ničeg što nije bilo u prvoj sezoni, nego i ono što bi predstavljalo originalni potez predstavlja traljavo kopirane "štoseve" iz drugih Big Brother showova u svijetu. Najsvježiji primjer je tjedni zadatak izvođenja plesa na pjesmu "Thriller" Michaela Jacksona - isti onakav kakav je bio u talijanskom Gran Fratello. Moglo se barem očekivati da su producenti mogli odabrati neku drugu pjesmu, ali inovativnost i hrabrost da se skreće s točno zacratnog kursa su kvalitete koje ne posjeduju.

Nedostatak hrabrosti se vidi u fijasku koncepta "Big Brother Specijal" - "necenzuriranog" izdanja koje je subotom kasno navečer trebalo sadržavati golotinju, psovke i druge sadržaje "neprimjerene mlađem uzrastu". Segment "18 +" je pod takvim imenom preživio tek prvi tjedan, jer se ispostavilo da stanari u tjedan dana jednostavno nisu raspoloženi ponašati se na način koji bi ispunio tih 45 minuta s ičime osim eksplicitnog opisivanja pojedinih oblika seksualnosti.

Ako se u "Big Brotheru" i dogodi nešto novo, to obično predstavlja neugodno iznenađenje za RTL-ove producente. Plan da stanari kao prošle godine, u svrhu dobijanja javnih simpatija, dobiju na brigu kućne ljubimce se pretvorio u propagandnu katastrofu. Prvo je vijetnamska svinja kojoj su trebali sagraditi kućicu oboljela, a mali psić je morao biti izvađen iz Kuće nakon što se ispostavilo da se nitko osim prije par dana izbačene Brankice nije za njega voljan brinuti, odnosno da ga svi stanari mrze. Vrlo je vjerojatno da neki od komentara kojima je mali Rene ispraćen neće nikada ugledati svjetlo dana na RTL-ovim ekranima, jer bi u suprotnom zgrada RTL Televizija postala poprištem svakodnevnih demonstracija boraca za prava životinja.

Jedinu svjetlu točku i nadu da bi "Big Brother" mogao krenuti nabolje trenutno predstavlja Kristina, koja je nakon dvije preživjele nominacije pokazala potencijal da za RTL-ov show učini isto ono što je Mazga učinila psihohistoriji iz Asimovljevog univerzuma. Ispočetka otpisana kao autsajder i kopija Egle, sada se nametnula kao jedini intelektualac u Kući i njena erudicija i inteligencija čak i tako zadrtoj, konzervativnoj, patrijaharlnoj i anti-intelektualnoj publici kao što je hrvatska počinje izgledati kao simpatično osvježenje u usporedbi s ispraznosti, pozerstvom i gotovo bolnim količinama gluposti koje svaki dan izvaljuju drugi kandidati. Ako Kristina uspije preživjeti još par nominacija i stići do finala, "Big Brother" bi čak možda i mogao opravdati svrhu svog postojanja.

U međuvremenu je "Bar", nakon što je dosegao dno dna sa sramotnim "reality sexom" krenuo u jedinom preostalom smjeru - nabolje. Što zbog javnih kritika, što zbog dolaska bigbrotherovske konkurencije, producenti su se odlučili na promjenu i umjesto sve monotonijeg prikazivanja pijanstva, nasilništva, prostačenja i drugih oblika društvene patologije uložili malo veći kreativni napor da kandidate i događaje u Baru učine zanimljivijim. Nakon što se ispostavilo da nakon nekog vremena Edmondove nepodopštine postaju kontraproduktivne, on je izbačen iz showa. U usporedbi s njim je Boris iz Kaštela, usprkos loših početnih dojmova, ispao čak i simpatičan u svojoj prostodušnosti i nastojanja da popravi kako svoj, tako i dojam o showu u cjelini.

Veterani među kandidatima su se, nakon mjesec dana pred kamerama, već uspjeli isprofilirati u vrhunske medijske profesionalce i šoumene. Martina Čugelj je tako prošle subote zamjenjivala Moniku Kravić kao voditeljicu showa i oprala pod ne samo s bivšom "Story Supernova" zvijezdom, nego i s mnogim drugim imenima koja se smiješe s hrvatskih naslovnica.

Promjene se vide u i daleko većoj opuštenosti kandidata koji su reality show sve više počeli shvaćati kao neobaveznu zabavu, a manje kao borbu za novac u kojoj je sve dopušteno. Ista se opuštenost vidi i kod producenata koji su u nekim epizodama sebi priuštili samoparodiranje - bilo posjetom www.stado.org projektu, bilo kandidatima koji imitiraju članove ekipe koja snima show.

No, možda je najvažnija promjena u showu upravo i ona najpopularnija, koja se manifestirala jučer i koja bi "Baru" čak mogla povećati gledanost. Roman Ocvirek koji se agresivno, na iritirajući i, sinoć se vidjelo, kontraproduktivan način nastojao okruniti kao "Barova" inkarnacija Saše Tkalčevića, izbačen je u srazu s tihim, mirnim Slavoncem Damirom koji je svojom neočekivanom pobjedu završne dijelove showa učinio krajnje nepredvidljivim.


Post je objavljen 25.09.2005. u 19:39 sati.