Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cartmann

Marketing

Prije no sto nastavimo..

Osjetio sam potrebu da..ne to, vec da se dotaknem proslih unosa skolice, u nadi da ce ovi moji tekstovi mozda jednom i pomoci nekom buducem mladom (paper) traderu u njegovoj izgradnji u uspjesnog real money tradera. Jer real money traderi ionako nece gledati ni citati ovaj blog. :)
Iako sam mnogo puta ponovio da ne treba gledati slijepo u brojke, i reci «evo, P/E nam sve govori», te odmah odletjeti do stock screenera (web skripte koja pretrazuje database dionica po raznim zahtjevima, npr. poslozi ih od one s najvecim P/E, ili s najvecim ROA) pronaci te dionice i ulagati (niti na papiru :)) na njih, vec sagledati sto je vise moguce dostupnih podataka, sve to u nekom sveobuhvatnom principu staviti «na stol», te pomijesati s researchom trenutnog stanja na marketu i fundamentalnom analizom, opcenitom i detaljnom tj. analizom dogadaja koji bi mogli utjecati na nase* poduzece. Zvjezdica pored rijeci «nase» znaci da smijemo ulagati iskljucivo u poduzeca koja vrlo dobro poznajemo, ne na nepoznate hintove s neta, to je, makar nam moze jednom donjeti profit, siguran put u propast. A vec smo i spomenuli pravila ulaganja (za pocetnike), ponovit cu najosnovnija, 1. ulozi iskljucivo novac koji smijes izgubiti, 2. sastavi kompletan plan ulaska i izlaska iz pozicije tj. pozicija, 3. «ne stavljaj sva jaja u istu kosaru», 4. budi discipliniran 5. ne budi pohlepan, ne cekaj top dionice jer ces docekati down 6. odbaci osjecaje, prihvati da ne moras uvijek biti u pravu, ne postoji trader koji nije izgubio zato ako sve govori da dionica ide down, prodaj je dok si gubitku, da ne bi bio u bankrotu. 7. ne moras trgovati svaki dan, prati stanje i cekaj svoju priliku, 8. izbjegavaj dionice jeftinije od $5, i trudi se izabrati dionice koje donose profit te koje imaju veliki volumen trgovine. 9. Prihvati svoja ogranicenja.

Ok, dosta uvoda, prijedimo na temu. :) Poznato je da dosta investitora analizira kompanije na temelju njihove zarade, ali sto ako se radi o «malom» obecavajucem poduzecu? I E-kompanije su nekad bile sitne, onaj tko ih je na vrijeme prepoznao danas ima miljune. Osim ako ih je izgubio prilikom crasha 2000te. :) Svakako, osim zarade moramo pogledati i dosta drugih pokazatelja, kao npr. pokazatelj rasta, usporedbu s slicnim poduzecima tj. u istog grani industrije,..da bi mogli sto preciznije i tocnije procijeniti vrijednost te kompanije i gdje ce ista biti za 1-2-5 godina.

O tome kako nabolje procijeniti vrijednost kompanije (oni koji ocekuju spominjanje kristalne kugle nek ne citaju) cu pokusati objasniti u sljedecem nastavku, sad moram otici otrcati svoju dionicu. :)


Post je objavljen 22.09.2005. u 17:48 sati.