Recenzija : Trans-Sibiran Orchestra - Beethoven's last night

Trans-Siberian Orchestra je bend koji je nastao 1996 godine od članova legendarnog progressive metal banda Savatage te mnogobrojnih svirača i pjevača, članova raznih orkestara. Do danas izdali su ukupno cetiri albuma i ostavili veliki trag u povijesti glazbe. TSO su uspjeli spojiti klasicnu glazbu i metal, sto je do tada rijetko kojem bendu pošlo za rukom (Therion). Ono što TSO izdvaja od ostalih bendova su konceptualni albumi, koji su kao i kod Savatge-a ustvari priča.
“Beethoven’s Last Night” predstavlja vrhunac stvaralašta i kreativnosti ovog benda. Kao što mozete zakljuciti po nazivu albuma, prica se vrti oko legendarnog skladatelja Beethovena i njegove posljednje noći u životu, kada je dovršavao svoju čuvenu Desetu Simfoniju. U tom trenutku dolazi Fate koja ga upozorava da će ovo biti njegova posjlednja noć na Zemlji. Točno u ponoć, Mephistopheles se pojavljuje da pokupi njegovu dušu. Beethoven, suočen s sudbinom, tvrdi da mu još nije vreme i da mora dovršiti svoju Desetu Simfoniju. And the story begins…
Ovo je ukratko početak genijalne priče koja se nalazi na ovom albumu i prostire kroz 22 pjesme koje će vas povesti u čarobno putovanje u posljednju večer u životu čuvenog skladatelja. Da bi sve bilo u duhu ove priče, pobrinuli su se Jon Oliva, Paul O’Nile i Robert Kinkel, koji su neka od najčuvenijih Beethovenovih djela, kao sto su “Za Elizu”, “Mjesečeva Sonata”, “Rekvijem”…, izveli u svojoj interpetaciji, na nov način, kombinujući ljepotu i eleganciju Beethovenovih djela i snagu metala. Atmosfera i stil muzike se kreću od veoma dramatičnog, kao u “Reqieum (The Fifth)", pa sve do laganih, nježnih, i emotivnih melodija kao u baladi “The Dreams Of Candlelight”, koja će svakako na slušatelja ostaviti najjači dojam. Treba napomenuti da je u ovom projektu sudjelovalo preko trideset glazbenika, od čega vise od polovine čine vokalisti, od kojih svaki predstvalja po jednog lika iz ove priče.
Savatage su pokazali da i dan danas, nakon više od 20 godina rada imaju itekako što da pokazati, a Beethoven, da je njegova glazba i nakon 200 godina i dalje zanimljiva, inspirativna i pogodna za obrađivanje, kao što će zauvijek i ostati. Ako volite Savatage ili bendove kao što su Apocalyptica i Therion, obavezno nabavite ovaj album.

Playlista:

1.Overture
2.Midnight