Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novigradsko2005

Marketing

Rano učenje stranih jezika

Novigradsko proljeće 2006 trebalo bi biti trojezično ako se ostvari planirano.
Hrvatski jezik, talijanski jezik i slovenski jezik.

A radionice? Trebaju li biti trojezične ili treba neke radionice organizirati zasebno na hrvatskom, talijanskom i slovenskom jeziku.
Odgovor bi trebao biti dosta jednostavan. Kratko i jasno: DA.

Ovdje se ne radi o logičnoj pogrešci da se na pitanje s ili odgovara potvrdno. Potvrdno znači da u nekim radionicama trojezičnost nije nikakva prepreka (npr. plesna ili keramička) i da u nekim radionicama može biti vrlo korisno da su odvojene grupe na hrvatskom, slovenskom i talijanskom jeziku (novinarska, scenska).

Rano učenje stranih jezika iz naslova?
Za djecu iz Istre koja u mnogim školama počinju s učenjem talijanskog jezika, kao jezika lokalne sredine, već u drugom razredu dvojezičnost ne bi trebala biti prepreka u komunikaciji.
Ali rano učenje stranih jezika toj istoj djeci znači da uče jedan jezik više, s tim da od četvrtog i petog razreda roditelji odnosno djeca mogu odabrati još jedan strani jezik kao izborni predmet. I tako dolazimo do četiri jezika koji djeca uče u petom razredu.
Djeca s posebnim potrebama koja lako savladavaju jezike tu imaju maksimalne mogućnosti.
Djeca s posebnim potrebama koja imaju poteškoća u savladavanju školskog gradiva imaju maksimalne poteškoće. Hrvatski jezik uče jer se radi o materinjem jeziku. To je u redu. Talijanski jezik uče jer je to drugi jezik u lokalnoj sredini. I to je u redu, ali je već povećavanje poteškoća. Strani jezik (trenutno engleski ili njemački) je treći jezik koji uče zbog programa ranog učenja stranog jezika već od prvog razreda. E, to nije u redu. Možda je još prolazno u prvom razredu u kojem započinje upoznavanje jednog stranog jezika (talijanski još nemaju u programu) pa je moguće održati pažnju i onih koji imaju poteškoća s jezikom. Ali u drugom razredu, kad uče tri jezika, stvari su previše složene za one koji se muče i koji imaju prilagođene programe.

Ranog učenja stranog jezika trebala bi biti oslobođena djeca koja pohađaju nastavu po prilagođenom programu, a možda bi se trebalo omogućiti da rano učenje stranog jezika bude izborna nastava.
.

Post je objavljen 09.09.2005. u 10:16 sati.