Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/draxblog

Marketing

Javna televizija ili javna kuća?

Današnja Slobodna Dalmacija donosi članak u kojem se iznose tvrdnje o tome kako su vodeći novinari HRT-a prisiljeni cenzurirati vlastite priloge zbog pritiska tvrtki koje HRT-u predstavljaju glavni izvor prihoda od reklama.

To samo po sebi, ma kako ne-etično i ne-profesionalno bilo, i nije iznenađujuće, s obzirom da su sličnoj praksi izloženi i mnogi novinari komercijalnih televizija na Zapadu.

No, stvar je u tome što su tamo u pitanju komercijalne, a ne javne televizije. No u Hrvatskoj se pod "javnom televizijom" smatra i TV-kuća koja je u stanju progutati 70 % tržišta svih TV-reklama u državi. Prihodi od reklama su toliko veliki da si HRT, za razliku od Nove TV i RTL-Televizije, može priuštiti produciranje katastrofa kao što su Večeras s Joškom Lokasom ili Survivor Croatia bez ikakvog straha da će to imati nekakve posljedice. HRT je jedna od rijetkih hrvatskih tvrtki koja desetljeće i pol nakon formalnog uvođenja kapitalizma funkcionira kao socijalistički mastodont i služi kao izvor prihoda stotinama ljudi zaposlenih po rodijačkim i ljubavničkim linijama umjesto nekakve stručnosti.

Sve bi se to moglo još nekako progutati da HRT obavlja ono što bi trebale raditi sve javne televizije - biti stručan, profesionalan, nepristran i nezavisan izvor informacija. No, to očito nije slučaj.

Dok god se HRT ne reformira u smislu ukidanja i privatizacije zabavnog programa, izbacivanja reklama i svođenja na skromni kulturno-umjetnički, informativni i obrazovni program financiran direktno iz državnog budžeta, umjesto javne televizije ćemo i dalje imati javnu kuću.


Post je objavljen 14.07.2005. u 15:21 sati.