Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Vrijeme je za rješenje – go problema broj 54.

Prošao je i ovaj vikend. Osvrnemo li se unazad; mnogi su prošli. Rotira ova lijepa naša, a na njoj..... Veliki brojevi? Brojevi su da se broje. Ono što jest si ti, sada, ovdje. Pa lijep ti pozdrav i ako te zanima pogledaj rješenje problema.
Već u zadatku je velik problem bio u crnom kamenčiću na F2. Bijeli ga može uhvatiti odigra li na G2, a tada odoše mogućnosti hvatanja njegovih kamenčića. Pokuša li crni spasiti taj kamenčić igrom na G2, bijeli živi bez problema igrom na C1 ili D1 ili C2 ili čak D2. Treba ostaviti taj jedan kamenčić i krenuti na onemogućavanje opstojnosti bijelih kamenčića. Kako?
Sistem isprobavanja, postavljanjem svih mogućih pozicija, nije neki smisleni posao, a i pitanje da li će se tako uopće moći razumjeti, kada se i odigra pravi prvi potez, da je to ispravan put. Stoga i jesu ovdje rješevanja uz obrazloženja, kako bi se oni, koje ovo interesira, naučili načinu razmišljanja kakvo je u gou potrebno.
Potrebno je nekako objediniti problem zarobljavanja kamnečića na F2 s izoliranjem trojke bijelih na A- i B-vertikali. Staviti ćemo prvi potez rješenje i objasniti namjere crnoga. Prvi je 1. D1.
Zanimljiva odluka. Pogledajte što sve tu ima ako bijeli pokuša raditi 'dva oka'.
Kao prvo tu izgleda kao život za bijeloga igranje na C2. Na to crni ima potez rješavanja igrom na E1. Napadne li sada bijeli kamenčić igrom na G2, crni spoji na F1. Nastaje oblik u kojem crna četvorka ima tri slobode, a bijeli kamenčić samo dvije. To znači da su crna četiri opstojna, a kompletna bijela postava nije živa, jer ima samo oko u kutu.
Kao drugo pogledajte odgovor bijeloga nakon crnoga D1 igrom na C1. Ovo je posebno zanimljivo. Crni će na E1. Bijeli sada nebi smio na D2, jer bi ga crni zarobio igrom na C2. Stoga pribjegava postepenom putu 'od repa' igrajući napad na crni kamenčić stavljanjem svoga na G2. Izgleda OK, ali crni ima daljnji udar igrom na C2. Treba i to vidjeti unaprijed kod rješavanja problema. Sada bijeli nesmije uzeti taj kamen igrom na D2, jer bi uslijedio 'povratni udar' na C2 s uzimanjem šest bijelih kanečića. Bijeli zato nastavlja uzimanjem 'od repa' igrom na F1. Jedan crni je tako zarobljen i dva na prvom redu na zadnjoj sloboda. Crni međutim ide dalje i uzima jedan bijeli igrom na B1. Sada možete vidjeti da su bijeli kamenčići sterilni. Trojka na A i B-vertikali su pred zarobljavanjem, a bijeli nesmije nastaviti s napadom na D2, jer ulazi u napadnuti oblik, a niti sjecište na F2 nije oko, pa su svi kamenčići bijeloga umrtvljeni i neopstojni. Zanimljivo, zar ne?
I ostali pokušaji bijeloga iznutra ne daju rezultat i jednostavniji su od ova dva prikazana uz objašnjenja.
U slijedu rješenje je 2. G2, mada ni to ne daje dobar ishod bijelome, ali odmah udara na najjaću točku.
Crni sada upotrebljava 'sterilizaciju' bijele postave. Igra lukav potez na 3. E1. Uspije li crni odigrati i na F1 bio to primjer u kojem ima slobodu više od bijeloga na G2. Bitno je da su pet bijelih na zadnjoj slobodi tj. Pred zarobljavanjem. Jedino mu je da uzme crni kamen igrom 4. F1.
Na to crni igra krunski potez na 5. C2! Bijeli ovdje više ništa ne može, jer se crnoga ne može napasti niti s jedne strane. Prijeti uzimanje bijeloga igrom na B1. Da bijeli stavi na B1 nema nekog smisla, jer nesmije nastaviti igrom na C1 zbog zarobljavanja na A1. Nesmije niti na D2 zbog zarobljavanja na F2. Spoji li na F2, crni odigra na H2 i bijeli opet ne može napasti na D2 zbog zarobljavanja na G1. Kao dokazni postupak je zarobljavanje bijelih postepeno igrom na H2, H1, G1, F2, C2. To bijeli ne može spriječiti.

Ovaj postupak se ne igra, već se bijeli kamenčići na kraju partije vade i stavljaju među zarobljenike. Zašto? To je već filozofsko pitanje. Odgovor je u razumjevanju osnove ove igre. Bit je u ovladavanju većim dijelom ploče. Jednostavno obrazloženje je po kineskim pravilima. Po tim pravilima po završetku partije igrač ne gubi poene stavljajući u svoj prostor. Ako se protivnik vadi na obvezu zarobljavanja, nema problema, jer ga se može bez gubitka poena zarobiti, a njemu se ne isplati dodavati zarobljenike protivniku. Odigra li bez oživljavanja u protivnički prostor, protivnik će mu ga vratiti kao neživa u kutiju. No i pored te prividne razlike između kineskih i japanskih pravila igra je ista, uz povremene vrlo male razlike u tumačenju pokojeg poena na kraju partije.
Biti će problema još. Radim po zbirci od 1000 problema, a svi su zanimljivi.
bl. Muradenu


Post je objavljen 04.07.2005. u 12:32 sati.