Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/brondizlor

Marketing

IZRADA VIZUALNOG IDENTITETA I. dio

Napokon sam se skrasio u novom uredu. Imam internet i telefonsku liniju. Jeeee

Kao što sam i obećao napisat ću pokoji članak o DTP-u i samoj izradi vizualnog identiteta.

Vizualni identitet je vrlo važna stvar svake firme koja drži do sebe. Naoko jednostavna stvar koju svatko "može" napraviti s minimalnim poznavanjem bilo kojeg vektorskog programa ili Photoshopa. Dakako da može, ali što to povlači za sobom? Prva i osnovna stvar je odabir boja. Bez Pantone i Procesne skale boja ne mogu se definirati boje, barem ne na profesionalnoj razini.

Monitorski prikaz boja nalazi se u RGB (Red Green Blue) sustavu te ako pomiješamo po dvije različite boje istog sustava dobijemo sekundarne boje Cyan, Magenta i Yellow. Procesne boje u tisku su Cyan, Magenta, Yellow i Black skraćeno CMYK i nastao je kao izvedenica od RGB sustava. CMYK sustav pokriva samo dio RGB sustava ( ~70-80%) dok RGB sustav pokriva 65% cjelokupnog spektra boja. Više o bojama neki drugi puta.

Dakle, naš prikaz boja na monitoru samo simulira (lošije ili bolje ovisi o kalibraciji) ono što bi u konačnici trebali dobiti otisnuto. Klijenti u većini slučajeva ne poznaju proces pripreme za tisak i samog tiska i već samim time dobivamo prednost u forsiranju svojeg mišljenja i ideja. Klijent u pravilu dolazi sa idejom koju bi mi trebali obraditi na računalu. Često su to vrlo nerealne želje. Dosta često, radi uštede financijskih sredstava klijent sam napravi idejno rješenje, ne razmišljajući pritom na različite probleme na koje bi mogao naići prilikom tiska svog promidžbenog materijala. Tu su dosta kruti, a sama njihova ideja baš i nije najljepša. Ako ste u mogućnosti (pazite, to može i odbiti klijenta :-)), najbolje se odmah pravilno postaviti. To znači da u pravilu pokažete da ste vi taj koji zna raditi svoj posao, te da njegovo rješenje nije najbolja solucija. Nije jednostavno, ali kroz vježbu ćete vidjeti da pali. Klijenta u svakom slučaju treba saslušati i dopustiti mu da iznese svoje ideje do kraja. No tada nastupate Vi sa svojim znanjem i iskustvom.

U praksi prakticiram izradu logotipa u jednoj ili dvije PANTONE boje (po mogućnosti da imaju kompatibilnu boju u CMYK sustavu). Što dobijamo time: Jeftiniji tisak u jednoj ili dvije boje te u slučaju color tiska dobit ćete realni prikaz logotipa u 4 boje bez upotrebe 6 boja koje uvelike poskupljuje sami proces. Za izradu logotipa uzimam u pravilu jednu sivu nijansu (koju ćemo u slučaju CMYK tiska dobiti rasterom crne boje) te drugu iz zaista širokog spektra boja. Vektorski logotip je pravo rješenje (nikako bitmapa) - jednostavnost, tipografija, dobar odabir boje. U slučaju da klijent izrazi želju za sitotiskom svojeg logotipa na propagandne materijale, treba izbjegavati rastere. I kod sitotiska (upaljači, kemijske olovke, majice, ... i još brdo toga) broj boja je i te kako bitan te uvelike utječe na cijenu. A vjerujte artikl će ljepše izgledati u jednoj ili dvije boje nego u četiri. Opet ovisi o tome gdje će se tiskati, jer garažni sitotiskari vrlo će teško pogotiti pasere četiri boje (a takvih je najviše).

Logotip je samo dio vizualnog identiteta. Kao osnova tu su još posjetnica, memorandum i kuverta.

Eto toliko za sada o mene i što više posla i strpljenja sa klijentima želi vam Brondizlor

PS izrada vlastitih stvari (logotipa, posjetnice, memoranduma,... je najteži posao;-)



Post je objavljen 23.06.2005. u 11:42 sati.