Ah, čijem si se zahvalila,
tašta ljudska oholasti?
Sve što više stereš krila,
sve ćeš paka niže pasti!
Vjekovite i bez svrhe
nije pod suncem krepke stvari,
a u visocijeh gora vrhe
najprije ognjen trijes udari.
Bez pomoći višnje s nebi
svijeta je stavnos svijem bjeguća:
satiru se sama u sebi
silna carstva i moguća.
Kolo od sreće uokoli
vrteći se ne pristaje:
tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje.
Sad vrh sablje kruna visi,
sad vrh krune sablja pada,
sad na carstvo rob se uzvisi,
a tko car bi, rob je sada.
(Ivan Gundulić)
Za one koji čitaju blog, a nisu nikada bili u Ogulinu, ili nisu dolazili jako dugo, a žele ga posjetiti uprkos svemu što o njemu pišem (a tako pišem jer volim svoj grad i želim da bude ljepši i bolji, jer mogućnosti je mnogo, i perspektive ima) evo kako stići autom:
- autoput do Vrbovskog, pa preko Gomirja do Ogulina, dosta je zavojita cesta i na mjestima nije zakrpana, pa ne preporučam. Ovaj pravac vrijedi ako dolazite iz Rijeke (za Rijeku je to više-manje jedini normalni put, i košta 23kn, ili iz Zagreba (ako se ne varam košta 33kn). Nakon toga imate još oko pola sata vožnje do grada.
- autoputem od Zagreba do Karlovca (staru cestu Zagreb-Karlovac nikako ne preporučam, dok je alternativni pravac Zagreb Karlovac dosta kompliciran), pa starom cestom prema Josipdolu za Ogulin. Cesta je kvalitetna i dosta ugodna za vožnju, lijepa priroda, ako imate vremena vrijedi se navratiti u "Zeleni kut". Autoput košta 16kn, i još jedno sat vremena vožnje, 60-ak km.
- najjednostavnije direktno autoputem od Zagreba prema Splitu, sići u Ogulinu. Košta vas 39 kn, naplatne kućice u Ogulinu nisu još uvijek u funkciji pa se naplaćuje u Bosiljevu.
Pri posljednjem odabiru samo morate paziti kada dolazite na naplatne kućice u Bosiljevo, jer postoje prometni znakovi koji vam ukazuju na to da smanjite brzinu na 100, pa 80, pa 60, pa 40 km/h. Što je dobro, jer biste inače, znajući da su tamo naplatne kućice s rampom, tuda prošli sa barem 160 km/h kao što sigurno uvijek prolazite pored naplatnih kućica.
E, da se to ne bi dogodilo, brine naša revna policija, te tamo gotovo stalno stoji policajac i kontinuirano naplaćuje kazne za prekoračenje brzine.
Što je i razumljivo, jer tamo tako puno ljudi strada, i takva se čuda događaju da je neophodno zaustavljati i kažnjavati divljake koji se po autoputu voze sa recimo 80km/h pred naplatnim kućicama gdje je lijepo znak ograničenja 40. U stvari bi trebalo u njih pucati, a ne ih zaustavljati.
Nemam ništa protiv dečki koji tamo stoje po zadatku i naplaćuju kazne, i sigurno im nije ugodno, jer vjerujem da im se svašta nagovore, a još više im prešute oni koje oglobe.
Ali imam protiv principa da se uklanjaju posljedice a ne uzroci, i da se kažnjava na mjestima gdje zakon to dopušta, ali zdrav razum nalaže da je suludo. Jer pošto su tamo kućice, svi će se zaustaviti, a voziti se po autoputu kilometar smanjujući brzinu prema znakovima je bezvezno.
Silom prilika morao sam ići u Rijeku u nedjelju, i na standardnom mjestu na autoputu, kod benzinske pumpe Tifona u pravu Rijeke stoji uređaj za mjerenje brzine, i par stotina metara iza njega policajci u automobilu koji globe.
U novinama se hvale automobilima koji su koštali ogromne novce i kojima hvataju divljake po autocestama. I nabavkom još 40-ak uređaja za lasersko mjerenje brzine, kojim će kontrolirati brzinu i kao smanjiti broj nesreća.
Ali gospodo, najmanje nesreća i najmanje poginulih ima tamo gdje vi stojite s vašim uređajima i punite budžet, što je i primarni cilj svega toga. Standardni položaji, ravni dijelovi cest obično iza znaka naseljednog mjesta, makar obično nema niti jedne kuće u blizini...
A tamo gdje bi zaista trebali stajati, tamo gdje zaista voze mladi, divlji i pijani, pored kafića iz kojih trešti po cijelu noć, uz kulu kuda jurcaju kao mahniti, na semaforima, tamo patrola nema. A to su po meni puno veći divljaci od onih koji voze 160km/h po autoputu (brzine preko toga definitivno nisu za tolerirati, ali brzine do 160 nisu ni za hvaliti se uspješnim hvatanjem).
Ali na autoputu, ispred naplatnih kućica u Bosiljevu, gdje su šanse da netko strada zbog brzine minimalne, tamo policajci stoje. I postižu suprotan učinak od onog koji bi trebali imati, a to je da ljudi kada ih vide u njiih imaju povjerenja i poštovanja.
A ovako, doživljavaju ih kao nekoga tko im neopravdano zagorčava život.
I ako popijete čašu vina i uhvate vas sa 0.1 oglobit će vas, pazeći da ne zaustave nekog tko ima 2.0 ili više, da mu se ne bi zamjerili. Ista stvar je i s parkiranjem, i sa svim ostalim, vožnjama bez dozvola, divljanja po gradu u sitne sate i sl.
Već sam pisao, i Ogulinci vjerujem da cijelu problematiku jako dobro znaju, a ostale možda i ne zanima.
Jednom , pred skoro godinu dana me na ulazu u aerodrom Zagreb zaustavio policajac jer sam vozio u 10h u jutro bez upaljenog svjetla. Iako je mogao, nije mi naplatio kaznu, ali svaki put kad sjedam u auto sjetim se njega, i upalim svjetla. I postigao je ono što bi trebao biti cilj zakona, i onih koji ih propisuju i provode, a to je prevencija.
A sve ovo drugo je bacanje prašine u oči, jednostavno punjenje budžeta i okretanje glave pred stvarnim problemima u prometu.
Grobnik u nedjelju popodne

Kamenolom kod Vrbovskog

Klek od Hreljina

Klek od autoputa iz pravca Zagreba

Dvije panorame Kleka, prva nastala kao obična panoramska fotografija, a druga spajanjem nekoliko panoramskih fotografija u jednu.


Na današnji dan 323. pr.n.e. umro Aleksandar Makedonski, 1831. rođen fizičar James Clerk Maxwell , 1878. počeo Berlinski kongres, 1897. rođen atletičar Pavao Nurmi, 1956. nakon 74. godine Britanci prepustili Sueski kanal Egiptu.
Post je objavljen 13.06.2005. u 07:00 sati.