Ja bih danas... puno toga!!! Ja bih danas pisala o repertoaru TZ-a Gaj! I budem!
Dakle, mene MALO smeta kad pojedinci svrstavaju tamburaše u 'narodnjake' i MALO me smeta kad se izjednačava glazba tamburaških orkestara sa glazbom tamburaških sastava. Zato sam si ja danas uzela za pravo da Vam objasnim svoje viđenje stvari. :-)
Dakle, na repertoaru tamburaških sastava možete naći i narodnjake i pjesmuljke tipa 'Ja se konja bojim' i tipične tamburaške pjesme poput 'Mate' i 'Ravnice' pa sve do zabavnjaka i poneke pop-strane stvari. Za slučaj da se pitate zašto - njima je cilj zaraditi (ne isključivo to, ali to je, svakako, bitan faktor), a kako najbolje zaraditi nego dati puku ono što on želi. I, ako imaš raznolik repertoar (za svakoga nešto i više od samo nešto) svi će te zvati ponovno, a to opet znači da ćeš u stanovitom budućem vremenu u svoj džep pohraniti novu svoticu vrijednih 'papirića'. Ali, to ne znači da je njima baš uvijek 'gušt' tako svirati, niti da je to što sviraju njihova omiljena glazba. U stvari, kladim se da barem 75% takvih tamburaša zbilja uživa u glazbi koju rijetko mogu prezentirati publici! Kao primjer za podizanje živaca takvim sviračima navodim Milo moje :-)!
Eh, a na repertoaru Gaja (i, većine tamburaških orkestara) nećete naći narodnjake, ni zabavnjake, pa čak ni tipičnog 'Matu'. Orkestri izvode MALO ozbiljniju glazbu. Reći ću, ali to shvatite kao moje mišljenje, orkestrima nije cilj zabaviti masovnu publiku nego muzicirati i uživati u tome što se radi. Koliko je to kao takvo prihvaćeno vidi se po (ne)posjećenosti koncerata. Orkestri rijetko izvode pjevane pjesme, a kad ih i izvode one su, uglavnom, arije iz opera i opereta (npr. Neka cijeli ovaj svijet, Dalek'o me biser mora, Zbor židova), te obrade evergreena (npr. Hvala ti srce, My way, Fascination, Gitara romana) i zahtijevaju izvedbu školovanih pjevača. Najviše skladbi kojima se tamburaški orkestri 'zabavljaju' ulazi u definiciju obrađenih klasika (npr. Mađarski plesovi, Na lijepom plavom Dunavu, Dunavski valovi), obrađenih narodnih plesova/popijevki (npr. Slavonski plesovi, Splet primorskih popijevki) ili skladbi komponiranih specijalno za tamburaške orkestre (npr. Ples na žici, Koncertno kolo, Romanca u G-duru). Bitno je napomenuti da i tamburaški orkestri iz raznih izvora (sponzori, županija, grad) dobivaju financijska sredstva, ALI ti 'novčeki' nikada ne osjete unutrašnjost džepova svirača. Orkestri tim sredstvima plaćaju voditelja, nove partiture, nove instrumente, razna gostovanja, organiziraju koncerte i slično. U biti, tako ulažu u svoj daljnji razvoj i napredak. I, opet, ne tvrdim da će takovi (orkestralni) svirači u privatnosti svoga doma slušati isključivo glazbu koja im (u našem slučaju) dva puta tjedno oduzima slobodno vrijeme, zapošljava obje ruke i većinu onoga što skrivaju u svojim glavicama, ali tvrdim da oni nikada neće prezirati ni takvu glazbu ni onoga tko u njoj uživa!
Ako sam Vas ičime uvrijedila, ispričavam se. Ostajte mi dobri i dragi! Jasna
NAJ-ODGOVOR na prošlo Pitanje dana:
Bloodina
Prijelazni VaLoViTi pehar današnji dan provodi kod james_blood uz svirku ukulele-a (kak' se to piše??)! :-)