Vratimo se uobičajenim temama. Muči me već par dana, otkad je blog.hr bio u nesvijesti, objavljivanje krivih podataka u nekim medijima vezano za dvije stvari - policijske radare i smanjenje broja poginulih u prometu. Najprije ću objasnit ovo prvo.
Nekoliko medija (dnevnih novina i specijaliziranih magazina) zaletjelo se s objavljivanjem krivog tumačenja jednog pravilnika koji se odnosi na uvjete u kojima rade policijski radari za mjerenje brzine. Konkretno, zove se Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnom prometu (Narodne novine 38/2001).
Pogreška se odnosi na nepotpuno tumačenje temperatura na kojima se radari mogu koristiti, pa se pisalo (a samo neki su to poslije ispravili) da se radari ne smiju koristiti na temperaturi ispod nule.
Izgleda da sam se ja jedini sjetio tražit dodatno i ispravno tumačenje i objaviti ga u novinama. Stiglo je iz Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo.
Pravilnik dakle propisuje minimalne uvjete koje uređaji moraju zadovoljiti da bi dobili pojedinačno tipsko odobrenje. Dakle, ako netko hoće policiji prodat uređaj koji ne funkcionira ispod 0 stupnjeva, neće dobit odobrenje. Ako uređaj podnosi niže temperature, za policiju je to još bolje.
Travimo, koji snima iz automobila u pokretu, ima dozvolu za rad do minus 10.
Postavljanjem uz cestu snimaju Multanova 6S (do minus 10) i Traffipax (do minus 15).
Za snimanje brzine iz ruke služe Multanova Star Laser (do minus 10), Marxman (do minus 30) i Falcon (do minus 30).