Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/istra

Marketing

Za 400 metara - 15 kuna

Gotovo je nevjerojatno da putnici željeznicom iz Pule za samo 400 metara vožnje plaćaju čak 15 kuna. Pomalo bizarna priča o 400 metara vožnje željeznicom počela je zahtjevom Putničkog prijevoza HŽ-a, Regionalne jedinice Rijeka, da vlakovi umjesto na željezničkom kolodvoru putnike ukrcavaju i iskrcavaju na pulskoj obali, 400 metara dalje. Tako putnici u željeznicu ulaze, umjesto na kolodvoru, na nešto daljem kolosijeku.
Problem je i u tome što putnici koji kartu ne kupe u gradu ili na kolodvoru, a u vlak uđu na obali, moraju nadoplatiti redovnu kartu za još 15 kuna. Na takve i druge nelogičnosti željezničkog prometa iz Pule upozorio je jučer na konferenciji za novinare Sindikat željezničara.
Tajnik sindikata Slavko Štefičar navodi da je i mjerodavna inspekcija tražila da se omoguće osnovni uvjeti otpreme putnika s obale jer putnici izlaze izravno na prometnu cestu, ondje nema čekaonice, nema sigurnosne rampe ni nadstrešnice.
Umjesto da se putnike i radnike zaštiti, iz HŽ-a se poručuje radnicima o otkazima ako se putnici ne otpremaju s Obale - rekao je Štefičar. Sindikat očekuje i izvještaj unutarnje kontrole HŽ-a o otpremi putnika na Obali na koju dnevno u odlasku o dolasku staje 14 vlakova.
Klaudio Jadrejčić, povjerenik sindikata za Istru, navodi da je i mjerodavna inspkecija tražila da se taj problem riješi do kraja prošle godine, ali je sve ostalo po starom.
- Do 95. godine su neki đački i radnički vlakovi vozili do obale. No tada je to imalo opravdanja, jer je radnički vlak kretao u 15,15 sati, pa smo kako bi vlak bio bliže "uljanikovcima, to i činili. No danas nema opravdanja jer je i korisnika radničkog vlaka znatno manje. Danas je samo 50-ak korisnika radničkog vlaka.
Osim toga, nakon 1995. vožnja vlakova do obale nije legalizirana. To znači ni da putnik za tih 400 metara vožnje od Obale do pravog kolodvora nije osiguran - navodi Jadrejčić. Sindikat strahuje i za sudbinu željezničkog prometa u Istri jer je s nekadašnjih 12 linija u oba smjera Pula "spala" na osam linija.
- Željeznički kolodvor Pula je dio grada, istog značenja kao i autobusni, pa bi gradska uprava trebala od HŽ-a zahtijevati kolodvor primjeren turističkom gradu. Nejasno nam je zašto u HŽ-u postoje planovi o najmu prostora u starom kolodvoru za banku, suvenirnicu i ostalo, kada se putnike tjera na obalu? - pita Jadrejčić.

Post je objavljen 04.02.2005. u 10:25 sati.