GLASOVITI IZDAVAČ LONELY PLANET PROGLASIO HRVATSKU NAJPOŽELJNIJIM TURISTIČKIM ODREDIŠTEM za 2005. godine!
Riječ je o velikom uspjehu za hrvatski turizam i potvrdi sve veće popularnosti naših turističkih odredišta u cijelom svijetu • Hrvatsku prate Kina na drugom, Argentina na trećem i SAD na četvrtom mjestu, dok peto dijele Italija i Costa Rica
Prvo mjesto prema izboru Lonely Planeta Hrvatskoj je najbolja reklama
Glasoviti američki izdavač turističkih vodiča Lonely Planet proglasio je Hrvatsku najpoželjnijom svjetskom turističkom destinacijom u 2005. godini.Riječ je o nevjerojatno velikom uspjehu za hrvatski turizam i potvrdi sve veće popularnosti naših turističkih odredišta u cijelom svijetu.
Već tradicionalno svakog prosinca pisci, novinari, fotografi i drugi suradnici Lonely Planeta diljem svijeta imenuju najbolje destinacije za nadolazeću godinu, a rezultati ankete objavljuju se početkom siječnja. Ove godine, međutim, Lonely Planet je iz poštovanja prema prijateljima u zemljama pogođenim tsunamijem rezultate objavio nešto kasnije.
Kao razlog za skok Hrvatske s prošlogodišnjeg četvrtog na prvo mjesto u Lonely Planetu navode jedinstvenu kombinaciju kulture, povijesti, kuhinje, prometne dostupnosti i pristupačnosti cijena(???). Jedan od anketiranih, izbor Hrvatske obrazložio je ovim riječima:
»Ovo je godina Hrvatske! Ona privlači širok spektar putnika svojom bogatom različitošću atrakcija, a pritom još uvijek nije prenapučena turistima. Razvila je izvrsnu turističku infrastrukturu, takvu da odgovara i pustolovima i onim gostima kojima je pri planiranju potreban određeni stupanj komfora.« Drugi sudionik u glasovanju Lonely Planeta napisao je da »hrvatska kombinacija lagane dostižnosti (do nje se može doći vožnjom iz velikog dijela Europe), relativne prihvatljivosti po cijenama (posebice u usporedbi sa obalnim zemljama poput Španjolske i Italije) i visoke kvalitete znači da će i ove godine Hrvatska ponovno biti vruće odredište«. Mnogi su hvalili i »prekrasne plaže i otoke« Hrvatske, »sjajnu hranu« i »očuvane gradove poput Dubrovnika«.
Hrvatska se trenutno nalazi i na početnoj stranici web sitea Lonely Planeta (www.lonelyplanet.com) na kojem je prikazana kao »jedan od najljepših dijelova Evrope« i vrlo poželjno turističko odredište. Na web stranicama je prilično detaljno, gotovo kao i u tiskanim Lonely Planet izdanjima, opisano sve što bi turiste koji odluče posjetiti Hrvatsku moglo i trebalo zanimati. Uz osnovne činjenice o povijesti, kulturi, površini, populaciji, jeziku, religiji, sustavu, pa čak i BDP-u i inflaciji, na stranicama se mogu naći informacije o vremenskim uvjetima i poželjnom periodu za dolazak, o avionskim i cestovnim putovima do Hrvatske, o najvećim kulturnim i drugim manifestacijama, ali i o okvirnim cijenama ručka u jeftinom i skupocjenom restoranu.
Od istarskih gradova posebna je pažnja posvećena tek Rovinju, »opuštenom« i »pitoresknom« gradu s arhipelagom od »13 zelenih otoka« i crkvom sv. Eufemije.
Sve informacije o Hrvatskoj objavljivane su i u tiskanom vodiču »Croatia« Lonely Planeta. Budući da je njegovo drugo izdanje, na više od 300 stranica i s čak 52 mape, tiskano u ožujku 2002. godine, možda bi Hrvatska uskoro, pogotovo ako ove sezone opravdamo titulu najpoželjnije turističke destinacije, mogla dobiti i treće izdanje. S obzirom da je u zadnje tri godine hrvatski turizam ipak dosta napredovao i da su se mnoge stvari promijenile (izgradnja novih autocesta, profiliranje turističke ponude vrhunske kvalitete, otvaranje reprezentativnih wellness hotela, agroturizama i vila s bazenima, brojnija i kvalitetnija gastro-ponuda, kontinuirano uljepšavanje turističkih mjesta...), novo i ažurirano izdanje svakako bi dobro došlo stranim turistima koje privlači Hrvatska.
Inače, na upravo objavljenoj Lonely Planetovoj listi najboljih destinacija Hrvatsku prate Kina na drugom, Argentina na trećem i SAD na četvrtom mjestu, dok peto dijele Italija i Costa Rica. Slijede Australija i Novi Zeland te Laos, Libija, Vijetnam i Tajland.
Autori Lonely Planeta, najveće globalne mreže izdavača turističkih vodiča, prvi su put Hrvatsku obišli 1991. godine. Od tada su kontinuirano »snimali« ponudu Hrvatske od Istre do Dubrovnika i u »kopnenoj« Hrvatskoj, veli direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić. Hrvatska je prvi put ušla u njihova izdanja kroz ponudu Mediterana 1993. godine, 1995. je bila u izdanju Istočna Europa da bi 1999. prvi put (od ukupno dva izdanja) bio objavljen samostalni vodič Hrvatske. Mogu slobodno reći da je ovo veliko priznanje rezultat napora cijelog sustava turističkih zajednica koje su prezentirale Hrvatsku kao »Mediteran kakav je nekad bio« - a svijet je to prepoznao i prihvatio.
Bulić još ističe da je niz vrijednih priznanja hrvatskom turizmu započeo još 2003. godine podsjećajući da je britanski »Sunday Times« prema anketi među čitateljima Hrvatsku proglasio najpoželjnijom destinacijom svijeta.
Svakako da ćemo priznanje Lonely Planeta iskoristiti u nastavku promidžbene kampanje za 2005. godinu – kaže Niko Bulić - najavljujući jako oglašavanje u dnevnom i specijaliziranom tisku na najvećim emitivnim tržištima, ali i u najgledanijim televizijskim terminima na CNN-u, Eurosportu, njemačkom RTL-u, Vox-u…Osim jake promocije i nastupa u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Nizozemskoj, Francuskoj, Sloveniji, ove se godine, prema Bulićevim riječima, planira jače prisustvo Hrvatske u Švedskoj, Češkoj, Poljskoj i Mađarskoj.
S prekjučerašnjeg sastanka koordinacije akcije »Volim Hrvatsku« Bulić prenosi dogovor sustava i turističke privrede o zajedničkom oglašavanju prema kojemu bi na jednu kunu Hrvatske turističke zajednice (ukupno oko pet milijuna kuna) u zajedničko promidžbeno oglašavanje niži ustroj i turističke tvrtke uložili još dvije kune.