Obećala sam teti iz Rijeke aka Riječanki da ću izraziti svoj stav o tragičnoj prometnoj nezgodi koja se dogodila prije par dana u Zagrebu. Naime, mladi dečko od 18 godina je upravljajući svojim BMWom 330i (najvjerojatnije) skrivio prometnu nezgodu u kojoj su poginuli on, njegova suputnica 16togodišnja djevojka, a po mojim informacijama i muškarac iz drugog vozila s kojim su se sudarili. Žena iz drugog vozila je zadobila ozljede opasne po život i njezina sudbina je još nepoznata. Naime, ono što mene smeta u tome je činjenica da je svima jako važno što je dečko vozio auto s više od 200 KS. Naime, poznato je da se sudar dogodio pri brzini od 120 km/h i sada svi vole kriviti njegova oca što mu je kupio takav automobil. A dosta vas se osvrće i na činjenicu da mladim vozačima nije dozvoljeno voziti automobile snažnije od 100 KS, a on je taj zakon izbjegao položivši vozački ispit 2 mjeseca prije nego što je navedeni zakon stupio na snagu.
E pa dragi moji, morati ću vas razočarati i reći vam da je to glupost! Naime, zakon kojim se ograničava snaga motora automobila, kojim osoba s tek položenim vozačkim ispitom može upravljati, na 100 KS je besmislen od prve do zadnje točke. Jeste li vi uopće svjesni da gotovo svaki auto danas može razviti brzinu od 120 km/h? Ja kada sam položila vozački sam si sama kupila auto. Da, da, sama samcata koliko god to nekima bilo teško za povjerovati. Kupila sam auto obujma cca. 1000 ccm sa 37 kW odnosno 50 KS. To je danas u svakom slučaju vrlo, vrlo malo konja. Čak i zakon dopušta dvostruko veću konjažu mladim vozačima. I sa tim svojim "pizdekom" sam uredno mogla postizati brzine od 155 km/h. Obzirom da je Ilica kod navedenog broja, lijepa ravna cesta i ja sam se sa svojim autićem tamo mogla voziti navedenih 120 km/h. A iako mi je trebalo puno više vremena za postizanje te brzine, tamo ima dosta prostora i za to. Dakle, i ja sam se mogla tamo voziti toliko da sam htjela, a nije mi tatica prije toga trebao kupiti takvu "makinu".
Vjerujem da bar neki od vas shvaćaju da auto od 200 KS ne stišće sam gas i da se njime može voziti i vrlo mirno. Argumenti tipa da ipak takvi auti potiču mlade na luđu vožnji također ne stoje jer tko želi divljati po cesti može to raditi i sa puno, puno slabijim autima. A i svi testovi su pokazali da bez obzira da li se sudar dogodi pri brzini od 120 ili 220 km/h posljedice iste po putnike u vozilu. Ako mene pitate, jedino bi rješenje bilo ugraditi u vozila mladih vozača nekakvu vrstu limitatora koji im ne bi dopuštali razvijanje veće brzine od npr. 80 km/h. To je jedini način da se ograniči brzina jer ograničavanje snage motora, koliko god određivalo ubrzanje i konačnu brzinu (zajedno sa još mnogim faktorima), ipak ne onemogućuje one neke već smrtonosne brzine kao što su 120 km/h. End of story!