Dogovoren je susret s web-masterom za uređenje i ažuriranje stranica Novigradskog proljeća.
Hana i Ines su dale odobrenje.
Početak je dobar pa možemo krenuti ozbiljno.
POSTAVLJAMO PROBLEM:
Neke od poteškoća s kojima se ljudi susreću prilikom rada sa darovitima
Za ideje koje koristim zaslužne su Hana i Ines (radionica i bilješke), Sara i Orjana (radionica), hospitantice i hospitant (radionica «Zašto (ne)raditi s darovitima?» održana u Novigradu 2004. godine).
Djeca (učenici) prema mišljenju učitelja mogu uzrokovati poteškoće u radu:
- rad s darovitima zahtijeva više vremena
- darovita djeca se ponekad umisle i misle da su Bogom dani
- postoje možda i druga darovita djeca koja nisu toliko probitačna pa ih se potcjenjuje
U školi učitelji vide poteškoće:
- preopterećenost darovitih učenika i nastavnika
- prezahtjevnost redovnih programa u školama
- zbog nedostatka vremena treba izabrati između rada s darovitima ILI rada s djecom s poteškoćama
- nerazumijevanje i nedostatak podrške od strane kolektiva ili stručne službe
- loše školsko okruženje
- nedovoljna suradnja razredne i predmetne nastave
- takav rad nije u satnici
- ljubomora
- prezahtjevnost rada sa darovitima (priprema, stupnjevanje zadataka...)
- poteškoće vremenske organizacije
Okolina se u očima učitelja iz različitih razloga vidi kao poteškoća
- prevelika očekivanja okoline
- neprihvaćanje darovite djece od okoline
- darovitost se često ne cijeni
- odrasli sputavaju nadarene
- etiketiranje darovitih
- još je teže raditi u malim sredinama
Ponekad ni s obiteljima nije učiteljima lako:
- obitelji darovitih često previše zahtjevaju od učitelja/nastavnika i upliću se u njihov posao
Materijalna strana, motivacijska strana i službeni stavovi kako ih doživljavaju učitelji:
- rad nije plaćen
- financijska sredstva za rad nisu osigurana
- nema nagrada za darovite i njihov rad
- nedostatak edukacije
- Ministarstvo je «gluho» za nadarenu djecu
I opasnost kad se neko dijete proglasi darovitim:
- darovita djeca se ponekad umisle i misle da su Bogom dani
- uz nedovoljnu potporu darovita djeca mogu usmjeriti svoju darovitost na negativnu stranu
Neka rješenja i odgovori na poteškoće su već navedeni u razlozima zašto radimo s darovitom djecom.
Jasno da će se, unatoč svim navedenim i nenavedenim razlozima, rad s darovitima nastaviti i da će i Novigradsko proljeće pozvati na tjedan dana rada neke darovite učenike i neke učitelje koji rade s njima.
Post je objavljen 03.01.2005. u 19:06 sati.