Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dbilos

Vratio sam se iz Adisa Abbabe 31.12. Pored nekoliko ponuda za docek 2005 odlucio sam ostati sam u stanu i po prvi put u zivot biti sam u satima kada ulazimo u novu godinu. Hrane i pica sam imao dovoljno i za nenadane goste (koje niti sam ocekivao ni ti su se pojavili). Mogu reci da sam pametno odlucio i nije mi je vecera posla za rukom a i Asmara beer je imala dobar ukus. Sjecam se da sam polnoc docekao dok je isla pjesma Jedne noci u decembru od Montena, i jos se sjecam da sam zadnji put pogledao na sat u polnoc i dvadeset.
Izlet u Adis Abbabu je bio lijep i godila mi je promjena no na dan kada sam dosao natrag sam bio mrtav umoran. Let od Adisa do Asmare traje oko cetri sata jer jos nema direktnih letova izmedju ove dvije zemlje pa se mora letjeti preko Djibutija a to je zaista vise nego glupo bar za UN letove.
Dolazak u zracnu luku me je odmah uvjerio da je velika razlika izmedju dva glavna grada Etiopije i Eritreje. Guzve na lijepom, ogromnom aerodromu prepunom zrakoplova iz svih krajeva svijeta dokaz je da je Adis svjetska metropola. Najinteresantnije mi je ipak bilo vidjeti boing JAT-a.
Manje od desetak kilometara voznje gradskim ulicama do naseg hotela bilo je dovoljno da se vidi da je raskos i bjeda setaju ulicama s rukom za ruku. Skupi automobili su se u gradskoj guzvi pokusavali nositi sa prastarim peugeotima, ladama (taxi) te zapregama i pjesacima kod kojih je i pored mnostva policajaca i semafora jedino pravilo brzeg i spretnijeg.

Tko kaze da su Turci najgori vozaci mora doci u Adis i provozati se njegovim ulicama.
Odsjeli smo u Hotelu Concord koji je bio vise nego solidan a cijena nocenja je nesto vise od 20$ za noc sto i nije tako strasno.
Tri dana i dvije noci nisu dovoljne da se vidi sve sto bi u Adisu bilo interesantno vidjeti no evo nekih mojih dojmova.
Ako ste u prigodi da posjetite ovaj grad sigurno ne smijete preskociti Ortodox Trinity Cathedral.

U toj katedrali su sahranjeni ostaci velikog cara Haile Selassia, njegove supruge i djece. Haile Selassie je osobno sagradio ogromne granitne "sarkofage" za sebe i svoju suprugu.

Haile Selassie je sahranjen 5. studenog 2000 godine u ceremoniji kojom se odala pocast bivsem monarhu koji je ubijen u nerazjasnjenim okolnostima nakon sto je bio svrgnut 1974 od rezima Mengistu Haile Mariama. Ostaci posljednjeg cara pronadjeni su ispod jednog toaleta 1992. godine, nekoliko mjeseci nakon sto je i Mengistuova vlada svrgnuta.
Pretpostavlja se da je ubijen 1975 u Menelikovoj Palaci gdje je bio zarobljen od strane Mengistua. Okolnosti su jos nerazjasnjene no najblize je da je na spavanju ugusen jastukom.
Etiopska ortodoksna crkva jos uvijek Selassia drzi svojim predvodnikom, i predstavljaju ga skoro kao reinkarinaciju samoga Boga na zemlji tako da su bili glavni organizatori organizatori prenosa posmrtnih ostatatka kako vlada Etiopije nije organizirala sahranu na drzavnoj razini ni ti je proglasen neki drzavni blagdan.
Vlada i vojska nisu ucestvovali, no mnogi strani diplomati i mnostvo ljudi je prisustvovalo ovoj sahrani.
U ovoj katedrali se takodjer mogu vidjeti mjesta gdje su sjedilil car i njegova obitelj za vrijeme vjerskih obreda.

Post je objavljen 02.01.2005. u 14:57 sati.