Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rješenje go-problema broj 28.

I nije bio baš jednostavan. Lako je uočiti ishod u kojem je ko, ali to ne zadovoljava najbolje rješenje za crnoga, pa prema tome to nije rješenje.
Crni kreće s 1.H2. Dvije su prijetnje crnoga time potezom. Jedana je s daljnjom igrom na H3, nakon čega bijeli ne može uraditi nikako dva oka, a druga J1, što je spoj vanjskog obruča s kamenom na H2. Bijeli se ne može braniti od obje prijetnje, pa ostavlja izgledniju za sebe odgovorom 2.H3. Crni sada igra ono što mu jebijeli ostavio; 3.J1.
Bijeli sada ima prilično malu površinu za osmišljavanje dva oka. On se ovdje pokušava poslužiti lukavošću i ponuditi crnome naizgled brzo ješenje. To čini potezom 4.H1. Žrtvuje taj kamen, ali ne uludo.
Nastala je zanimljiva pozicija u kojoj bi se mnogi zaletjeli i uletjeli u ko-borbu, što je šansa bijelome. Bjeli se nada slijedećem razvoju: G1 ćime crni zarobljava ponuđeni kamenčić; G2 s ćime sada bijeli napada crni kamenčić na H2 i namjerava pokrenuti ko-borbu izmejnom H1 – H2; ako sada crni sprijećava taj ko igrom na H1; bijeli napada crnu četvorku igrom na F1; crni sada brani tu četvorku, jer bi njenim padom bijeli zaživio, igrom na K1; i sada bijeli radi dva oka igrom na E2. Ne spoji li crni ko na H1, nakon bijeloga G2 i odigra na F1, pokrenula bi se ko borba uzimanjem crnoga kamenčića na H2 igrom bijeloga na H1. Ko crnome izrazito ne vrijedi, jer bijeli iam ko-prijetnje čak i u samoj postavi problema na B3, a potom i na B2. Znači da taj H1 bijeloga nije bezopasan, ali je čak i potreban.
Crni se treba direktno suočiti s onemoguća vanjem pravljenja očiju bijeloga. To čini igrom na 5.F1. Tim potezom priprema prijetnju povratnoga udarca na E2, a u sprezi s time sažima funkcionalnost bijele površine u smislu pravljenja očiju. Bijelom ne ostaje drugo do obustaviti namjere ili uraditi samo jedno oko i to lijevo, gdej je prijetnja povratnog udarca ili desno na mjestu crnog kamena na H2. U našem slučaju odigrava 6.K1, uzimajući kamen na J1. Crni sada provodi povratni udarac: 7.E2, 8.F2, 9.C1, 10.E1, 11.E2. Bijeli ima samo jedno oko na G2 i H2, ali to nije dovoljno za opstojnost ovih bijelih kamenova. Njih se na kraju partije, kojoj eventualno u ovakovoj postavi pripadaju, samo pokupi.

U go-problemima nalazimo kombinacije po kojima se nešto stavlja van funkcije u smislu pravljenja ograda prostora (poena). Smisao kamenova na ploči je u tome da služe osvajanju poena prostora. Ionako je broj stavljenih kamenčića u partiji goa jednak za obojicu igrača, jer se stavlja naizmjenično kamen po kamen na ploču. Igrači, s obzirom na njihovu vještinu u igri i znanje, vide više ili manje kombinacija. Ukoliko se kombinacija rušenja ne može sprijećiti, nema je smisla niti igrati, sve do trenutka da se prijetnje zaživljavanje ne mogu posredno koristiti za neke druge ciljeve u igri. Primjer za to je ko-borba. Naravno za to je potrebno vidjeti kombinacije u takovoj postavi. Rješevanjem problema se to uči. Dobri rješavači problema su i vrlo dobri igrači goa.

bl. Muradenu


Post je objavljen 27.12.2004. u 08:59 sati.