U zraku je:
Lovac Mitsubishi A6M Zeke (Zero)
Najpoznatiji japanski zrakoplov – lovac II. Sv. rata nastao je kao zamjena za dotadašnji mornarički zrakoplov mitsubishi A5M. Japanska Carska mornarica 19. svibnja 1937. godine zatražila je od kompanija Mitsubishi i Nakajima da pristupe izradbi novog palubnog mornaričkog zrakoplova. U listopadu 1937. godine na temelju iskustava stečenih u zračnim borbama u Kini, piloti mornarice, zatražili su slijedeće: lovac koji će moći razviti brzinu od 500 km/h, popeti se na visinu od 3 000 m za 9 min i 30 sec najviše, da se zadrži u zraku najmanje sat i pol pod normalnim režimom rada motora ili 6 do 8 sati tijekom krstareće brzine iznad morske površine s dodatnim spremnicima za gorivo, dva topa kalibra 20 mm i dvije strojnice kalibra 7, 7 mm uz mogućnost nošenja dvije bombi od 60 kg, dužina staze za polijetanje do 70 m i pokretljivost na razini prethodnika A5M. Kompanija Nakajima povukla se iz natječaja, a kompanija Mitsubishi u ožujku 1939. dovršila je prvi prototip A6M1 koji je poletio 1. travnja 1939. godine. Motor Mitsubishi Zuisei 13 snage 780 KS zamjenjen je s motorom Nakajima NK1C sakae 12 snage 940 KS. Već 21. srpnja prva dva primjerka poslana su u zračne borbe iznad Kine poradi daljnjeg ispitivanja. Ti japanski lovci ubrzo su se pokazali jako uspješnim, pa su nakon dolaska novih primjeraka oborili 99 kineskih lovaca, a izgubljena su samo dva i to od djelovanja zemaljske kineske PZO.
Japanska Carska ratna mornarica do prosinca 1941. godine u operativnoj uporabi ima 328 zrakoplova tipa mitsubishi A6M.
Najveći nedostatak tom zrakoplovu je slab zaštitni oklop i slaba zaštita spremnika za gorivo. To se pokušalo otkloniti na slijedećim serijama lovaca, ali nakon 1943. japanski lovci sve više zaostaju za američkim. Japanci su bili svjesni ove bolne činjenice, pa su počeli s razvojem lovaca Mitsubishi J2M Raiden i Mitsubishi A7M Reppu, ali je razvoj previše kasnio, pa su prve inačice poletjele tek u travnju 1945. godine. No, američki lovci tipa Gruman F6F Hellcat i Vought F4U Corsair potpuno su deklasirali Mitsubishi, te mu zauvijek preuzeli zračni prostor iznad Tihog oceana.
Taktičke značajke Mitsubishi A6M Zeke
- raspon krila: 12 m
- dužina: 9, 06 m
- visina: 3, 05 m
- motor: Nakajima NK1C Sakae 12snage 940 KS
- najveća brzina: 534 km/h
- vrhunac leta: 10 000 m
- taktički radijus (dolet): 1871 km
(nastavak Torpedni bombarder Nakajima B5N Kate)
Post je objavljen 14.12.2004. u 20:34 sati.