Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Teorija i praksa

Mislim da je upravo nedostatak teorije taj koji je uzrokovao neuspjeh velikog broja poduzetnika početnika u Hrvatskoj. Motivacije i hrabrosti pa čak i novaca su imali, ali nisu imali neka osnovna znanja o biznisu i stanju na tržištu. Možda čak nisu ni imali plan za budućnost već su jednostavno krenuli s namjerom da putem rješavaju probleme.
Čekaj malo kaj nisi malo prije rekao da je AKCIJA najvažnija? Ups! Fakat jesam. I dalje stojim kod toga. Znači nakon kaj biznis (nedajbože) propadne ili zapadne u teškoće pogledamo kaj smo pogriješili naučimo i krenemo ponovo, ali ovog puta pametnije. Najgore je da nikad ne krenemo. Posjetitelj bloga zvučnog imena "bikonja" je pokušao skrenuti pozornost na to koliko je važno ipak nešto znati (što više to bolje) prije nego se kreće u biznis kak bi povećali svoje šanse. Apsolutno se slažem. Što biste trebali znati? Ja mislim da je najvažnije znati prodati svoju uslugu/proizvod i to po cijeni kojom pokrivate sve troškove i još ostaje zarada (nemojte se smijati, ali neki ljudi puno rade i na kraju im niš ne ostane jer rade za kiki-riki). Završite tečaj za prodavača, pregovarača itd. Čak nisu ni skupi cca 100 EUR za jedan dan i ima ih zaista odličnih. Nakon što naučite dobro prodavati više nikad ne bi trebali imati probleme s novcem;)
Druga stvar su financije. Prije svega mislim na kontrolu troškova, ali i na pažljivo vođenje poduzeća da se ne zadužuje previše, da uvijek ima dosta novaca za podmirivanje tekućih obveza pogotovo onih zakonskih (PDV-a i poreza i doprinosa). U početku je svaka kuna jako jako važna i morate paziti na što trošite novac. Ne kupujte gluposti. Vjerojatno vam ne treba pola toga od onoga što smatrate neophodnim. Pitajte se sto puta: Da li mi to fakat treba? Mogu li voditi biznis bez toga? Koliko ću para zaraditi ako to kupim. Koliko će mi to vremena uštedjeti? Jesam li siguran u to? I tako prije svake kupnje.
Poduzetništvo se ne može naučiti iz knjiga to se jednostavno mora raditi. Previše filozofiranja i učenja čak i škodi jer stalno mislimo da ne znamo dovoljno, da nismo spremni, da ovo da ono...a vjerojatno 50% i više onoga što naučimo iz "stručnih" knjiga nikada nećemo moći primjeniti u Hrvatskoj - niti trebamo. Knjige često pišu profesori, a ne hrvatski poduzetnici koji su prošli sito i rešeto. Ma iskreno, mene je uvijek fasciniralo kako škvadra koja nije završila ni srednju školu uspije pokrenuti nekakav biznisić (birc, pekaru bilo kaj) a škvadra s faksa se ne usudi prstom mrdnut i stalno nekaj analizira i fantazira istovremeno radeći za nekog drugog (za kiki-riki)

Osobine poduzetnika
1. treba imati muda da krene
2. vidi pod 1.
3. mora biti spreman stalno učiti i usvajati nova znanja i vještine, čak i ako ste totalna budala, ali imate želju da naučite - uspjet ćete. Nedajte se obeshrabriti samo zato jer na početku nemate pojima.

Što ako ipak skužite da vi niste za biznis? Da je to preteško? Ne znam, teško mi je to prihvatiti - poduzetništvo je tako širok pojam i svatko se može pronaći u nečemu. Ako vam ne ide prodaja vaših proizvoda zaposlite prodavača i dajte mu dobru proviziju. Ako ste loš manager - zaposlite jednog neka to odradi za vas. Koliko često ste čuli priče (a možda i sami pričali) kako su oni gore, odnosno u hijerahiji iznad vas u stvari "gluplji", nemaju pojima o poslu, a direktori su itd. itd. No koliko god se oni činili glupi ipak su pametniji od vas kad vi radite za njih, a ne obrnuto zar ne? Ne morate biti najpametniji ne morate sve znati, ali onda pronađite ljude koji znaju i zaposlite ih:)))) Mala napomena, ne morate znati sve detalje, ali morate imati OSNOVNO RAZUMJEVANJE tako da vas nitko ne može muljati. Pogotovo je to važno ako ćete plaćati knjigovodstveni servis da znate točno koji je njihov posao i da pazite da vas ne zeznu. Nažalost ima svakakvih stvari, a vi kao direktor nikako ne možete izbjeći odgovornosti.

Btw. ne znam koliko se vas pretplatilo na fantastičan newsletter http://www.earlytorise.com/ (ako niste učinite to odmah) frajer zaista ima odličnih savjeta za poduzetnike. Jedna koja mi se najviše sviđa i o kojoj stalno priča je tzv. mikrobiznis. To je mali biznis koji se može započeti sa vrlo malim početnim troškovima u slobodno vrijeme. Znači i dalje radite na svom "sigurnom" radnom mjestu, a kad dođete doma radite na pokretanju svog biznisa. Ideja mi se čini super jer kao što je "bikonja" spomenuo u komentaru trebamo povećati svoje šanse. Zadržavajući posao imamo vrlo jako psihološku sigurnost jer ako biznis i ne uspije ostaje nam stalni izvor prihoda. To bi nam trebalo omogućiti da se hrabro upustimo u poduzetničke vode. Razmislit ću malo koji bi to biznisi bili ovdje u HR, a prvo što mi pada na pamet je izrada softwarea, pisanje knjige, konzultacije/savjetovanje,...

Post je objavljen 23.11.2004. u 20:52 sati.