ASES USLUGE d.o.o., Zagreb - Pravi datiranje

srijeda , 19.12.2018.

ASES USLUGE d.o.o.










Click here: ASES USLUGE d.o.o., Zagreb






U samo 70 mm debljine,Electrolux HeatPanel će se uklopiti u svaki moderan interijer. Navedeni uređaj omogućuje kvalitetnije i brže obavljanje posla i sanaciju cijevi što je presudno kod hitnih intervencija. Potrebno napredno poznavanje rada u microsoft office programima, potrebno iskustvo u administraciji građevinske firme ili građevinske struke.



ASES USLUGE d.o.o., Zagreb

Ja s ulaganjima nikada neću stati - naglašava kad ga pitamo koliko zarađuje kad već ima toliko posla i konstant­no se širi. Sve hitne intervencije, voda, struja, kanalizacija, grijanje, klima. Širenje posla Suljić je krenuo u privatni biznis 2008. Ako ga za par trenutaka ne nađeš u svom inboxu provjeri da nije završio u neželjenoj pošti.



ASES USLUGE d.o.o., Zagreb

Registrirajte se! - Možda ni jumbo plakati nisu loša ideja s nekim uočljivim sloganom.



ASES USLUGE d.o.o., Zagreb

Samo treba voljeti ono što radiš. Ljubav, širok osmijeh i humor. Bez toga nema ništa. Volim reći da sam dijete sa sela, uvijek srca vesela. Nitko me u firmi ne zove direktor. Svi me zovu Ado. Sve se svodi na šalu jer ovaj posao ne možeš raditi ozbiljan. Bilo je smiješnih, neugodnih situacija. Mi s jedne strane odštopavamo, dok s druge strane ljudi povraćaju pored nas. Mi smo naviknuli na to, drugi ljudi nisu - priča Suljić, koji sam sebe opisuje kao prije svega humorističnu osobu, u što smo se imali priliku i uvjeriti. Zbija šale o svemu i sa svime, a najviše o nusproizvodu ljudskog probavnog sustava. S obzirom na atmosferu koja vlada nije teško zamisliti rad u takvoj firmi. A onda ni bavljenje takvim poslom. Jer, ako se malo uozbiljimo, odmaknemo od mirisa koji posao prati, stvari su prilično jednostavne i logika jasna: jedna je to od onih niša koja nikada neće nestati jer ljudske će balege uvijek biti. Upravo u njoj je Suljić vidio potencijal. Na raspolaganju od 0 do 24 - Vidio sam poslovnu priliku za širenje poslovanja. Vidio sam budućnost - kaže gazda Ases usluga i dodaje da je to što oni čiste još i najlakši dio jer, kako kaže, svašta iz ljudi može izaći i svašta se od njih može doživjeti. Može pokrenuti vlastiti biznis, krenuti od montažera ili keramičara pa širiti usluge sve do adaptacija i čišćenja kanalizacija. Ili jednostavno odlučiti proširiti biznis koji već ima. Jer, iako se Suljićeva tvrtka Ases usluge ne bavi samo čišćenjem zahoda i kanalizacija, to im je najisplativiji posao. Rade i hitne intervencije, bave se adaptacijama, saniranjem puknuća, čišćenjem i odčepljivanjem odvodnih cijevi, zbrinjavanjem biootpada, keramičarskim radovima... I održavanje je u njegovu portfelju usluga, a to znači biti na raspolaganju od 0 do 24. Sve hitne intervencije, voda, struja, kanalizacija, grijanje, klima. I takvih ugovora imaju podosta. Potkraj prošle godine počeli su se javljati i na javne nabave te ugovorili nove poslove. Iz godine u godinu firma bilježi rast. To bismo voljeli i mi u našem imaginarnom poslu bavljenja ljudskim otpadom. S cijenama odštopavanja kućnih instalacija, koje se kreću od 250 kuna naviše ovisno o tome koliko je kompliciran zahvat i koji je stroj u upotrebi , zašto ne?! Zamislimo da imamo samo četiri intervencije na dan po 250 kuna i već govorimo o lijepim tjednim, a onda i mjesečnim, brojkama. Pitanje je, dakle, odakle i kako krenuti? Kakva nam oprema treba i kolika ulaganja da bismo mogli proširiti posao na čišćenje kanalizacija? Možemo li samo živjeti od čišćenja kanalizacijskih odvoda ili trebamo širiti ponudu? Pitamo ga i je li teško. A kakva je konkurencija? To je pitanje koliko radiš i kako radiš. Ako nećemo mi, ima tko hoće, ali onda nas neće više zvati. Mi imamo s čime raditi i uvijek smo na raspolaganju - odgovara nam vlasnik Ases usluga, koji sam smišlja svoje slogane. Dobrim dijelom su i ti slogani privukli mnoge ljude da ih odaberu i dopuste im da zavire u njihove toalete. Upečatljiv je to slogan, lako pamtljiv i evidentno efikasan jer, zahvaljujući njemu i kvaliteti rada, Ases usluge imaju toliko posla da moraju zapoš­ljavati još ljudi. Širenje posla Suljić je krenuo u privatni biznis 2008. Keramičar po struci, došao je iz Bosne i Hercegovine 2000. Od tada do danas nikad nije bio bez posla. Došao je od ilegalca, kako sam voli reći, do poslodavca. Ubrzo ga je keramičarstvo počelo ograničavati i želio se baviti vodoinstalaterskim radovima pa je zaposlio vodoinstalatera. Tada se obrt zvao keramičko-instalacijski. Onda je položio C kategoriju pa se ime obrta proširilo u keramičarsko-instalacijsko-prijevoznički. On, vodoinstalater i dvoje pomoćnih radnika činili su ekipu zaposlenih u obrtu As. Prvo sam se počeo baviti keramikom, adaptacijom kupaonica, pa onda jedna adaptacija, pa druga, pa treća, sve do prve veće adaptacije koju sam dobio isključivo na temelju svoga rada. To je bio bivši Hard Rock klub u Gajevoj. Paralelno sam radio i za Svijet kupaonica Bauhaus. Išlo je malo-pomalo - priča nam Suljić. On je počeo s četiri radnika u 2009. Te je godine krenuo s odštopavanjem i ispiranjem svih vrsta odvodnih i kanalizacijskih instalacija. Prepoznao je priliku i odlučio je iskoristiti. Ili, kako on duhovito konstatira, odlučio je zagaziti. No, za to mu je bilo potrebno ozbiljnije ulaganje od samo 20 tisuća kuna za otvaranje tvrtke. Krenuo je s barem 250 tisuća kuna ulaganja u opremu, da bi od 2009. I tu ne staje. Prvo je kupio kombi s visokotlačnim strojem za odštopavanje kanalizacije, a to treba i nama u našoj hipotetskoj priči. Kombi ga je naveo da kupi malu cisternu, mala da kupi veliku, usput se kupovala i dodatna oprema, pa je slijedio i mali bager, pa drugi veliki bager... Jedno je vuklo drugo. Danas ima 42 zaposlenika, konkretne poslove, velike klijente stotinjak firmi među referencama za koje radi , na sedam je lokacija od stanova čiji najam plaća za svoje radnike do hala i stolarske radionice , kombi, dvije cisterne u koje je uloženo više od milijun kuna, s time da je manja rađena po narudžbi, i još podosta opreme koja mu je potrebna za obavljanje posla. Htjeli smo da ne prijeđe 3,5 tona, skraćivana je kabina na željenu visinu od 194 centimetra da se može ulaziti u garažu, ispumpati separator ili mastolovac, a da ne zadimi garaža i upale se protupožarni alarmi. Takav kamion jedino ja imam i svi me zovu u Zagrebu - hvali se Suljić koji ne radi bez avansa i ima 95-postotnu uspješnost naplate. Mi mali kreditiramo velike, tako je to - iznosi Suljić već općepoznati problem. Što se tiče ostale opreme, uz kombi i cisternu treba i kamera za snimanje kanalizacije i uređaji za otkrivanje mjesta procurenja, geofon, termokamera, korelator... Oprema je to u koju je potrebno uložiti minimalno 700 tisuća kuna. Dakle, nije to jeftin biznis, no nije tu ni kraj ulaganjima. Na red dolazi jedan bager pa drugi, što je barem još 300 tisuća kuna ulaganja. Suljić kaže da mu sad treba još jedna cisterna jer jedna koju ima mu je prevelika, a druga premala. Sada želi kupiti jednu srednju cisternu od šest, sedam kubika. Ja s ulaganjima nikada neću stati - naglašava kad ga pitamo koliko zarađuje kad već ima toliko posla i konstant­no se širi. Ženski posao Napominje da stalno reinvestira, a podupiru ga i banke, leasing kuće, pa i fondovi EU od kojih je firma dobila 245 tisuća kuna bespovratnih sredstava, što će im dobro doći kod novih ulaganja i širenja. Zbog toga je i u potrazi za dodatnom radnom snagom i treba mu još minimalno 15 novih radnika kako bi se moglo raditi u dvije smjene. Želi zaposliti što više žena koje žele naučiti posao hitne intervencije i odštopavanje kanalizacije. Žene, na glasu kao krhkiji i osjetljiviji spol, prilično su neobičan odabir za tu vrstu posla, no Suljić evidentno i tu ima svoju računicu. Štoviše, prema njegovim riječima, žene čak manje kompliciraju. Muški stalno izmišljaju neku toplu vodu. Teško je raditi, smrdi, ovo, ono. Krećem od onih žena koje čiste u šest sati ujutro noćne klubove. Znamo što one čiste - pojašnjava nam Suljić svoje razloge za odabir žena. Uz cisternu i novu radnu snagu planira kupiti još jednu specijalnu robot-kameru, ali i riješiti druge stvari: poslovni prostor za tvrtku podstanarstvo na sedam lokacija plaća 30 tisuća kuna , redizajn web stranica, otvoriti još jednu tvrtku koja će se baviti ispitivanjem i snimanjem kanalizacije te se proširiti u Srbiju, BiH, Crnu Goru, gdje već radi web stranice. To bi se moglo dogoditi, nada se, već ove godine. Dakle, posao je to koji ne staje s investicijama i za koji nam treba par milijuna kuna ulaganja samo u opremu i ljude. S obujmom posla kao što je Suljićev, podstanarstvom koje može biti prihvatljiva opcija dok ne sagradimo vlastite hale, i 40-ak zaposlenika, troškovi hladnog pogona bi nas, prema procjeni, mogli izaći oko 400 tisuća kuna mjesečno. U tome su i rate kredita i leasing jer za tako visoka ulaganja, a polazimo od pozicije da nismo multimilijunaš, trebamo ulaziti u deal s leasing kućama i bankama. Budemo li dobro poslovali, leasing kuće bi se čak mogle i otimati za nas. A da bismo se probili do šire javnosti, treba raditi i na marketingu. Leci su prastari sistem pa valja uložiti u web stranicu. Danas je itekako važno biti online, htjeli - ne htjeli. Izrada stranice, procjenjujemo, mogla bi nas koštati 2,5 do šest tisuća kuna. Možda ni jumbo plakati nisu loša ideja s nekim uočljivim sloganom. Naravno, sve to košta. I mjesečne rate koje treba podmiriti su visoke, ali ako ćemo suditi po Ases uslugama, posla ima i uvijek će ga biti. To netko treba održavati, prazniti. Nema razloga za brigu o budućnosti. Nisam ja pobrao svu pamet svijeta. Pogodio sam dobru nišu, da, ali nije samo to. Gdje god dođemo, cijevi su dale svoje, a sve ima rok trajanja - zaključuje Suljić. Pritom valja napomenuti, a što i on ističe, s obrtom i četvero zaposlenih ljudi je lako. No, s firmom, većim opsegom posla i većom količinom ljudi odgovornost postaje veća. Dakle, posao čišćenja kanalizacija nije nimalo fin i nimalo jeftin. Potrebna su milijunska ulaganja. Ali je profitabilan pa je to dovoljan nadomjestak za smrad koji ga prati.



Adaptacije Zagreb
Uz cisternu i novu radnu snagu planira kupiti još jednu specijalnu robot-kameru, ali i riješiti druge stvari: poslovni prostor za tvrtku podstanarstvo na sedam lokacija plaća 30 tisuća kuna , redizajn web stranica, otvoriti još jednu tvrtku koja će se baviti ispitivanjem i snimanjem kanalizacije te se proširiti u Srbiju, BiH, Crnu Goru, gdje već radi web stranice. Primjena GRADITELJSTVO: privatne kuće, ugostiteljski objekti, podrumi, hoteli, uredi, sportski centri, postavljanje i sušenje parketa, postavljanje podova i zidnih obloga. To je pitanje koliko radiš i kako radiš. Temeljitim čišćenjem, pražnjenjem, odštopavanjem ili ispumpavanjem riješite dugoročno svoj problem. Prilikom kupovine proizvoda označit ćete želite li da vam se proizvod dostavi na istu adresu koja se nalazi na Vašoj osobnoj iskaznici ili drugu koju ćete navesti prilikom kupovine.

[Sexs sa psima|Ljubavni oglasnik slovenija|Torte i kolaci]






Oznake: Ispustite, zapise, za, prijenos

Sex u zagrebu oglas - Pronađi pratnju

Sex oglasi Zagreb










Click here: Sex u zagrebu oglas






Obavezno ukucajte sex nis i ne zaboravite da negde u samom tekstu poruke napišete i svoj broj telefona. Brz, jednostavan i besplatan servis za upoznavanje preko interneta predstavlja Vam najrazličitije dating profile koji traže poznanstva.



sex u zagrebu oglas

Svi ljubavni oglasi su stvarni i postavljeni od strane naših posjetitelja. Sve što trebate učiniti je da smislite dobru poruku, opišite sebe i osobu koju tražite, i konačno sve to pošaljite na naš broj.



sex u zagrebu oglas

Sex oglasi Niš - Od mene mozes ocekivati neocekivano.



sex u zagrebu oglas

Sex SMS Oglasi - BESPLATNI osobni kontakti Hrvatske Sex oglasi Hrvatske su jedini sigurni osobni kontakti Svi poslani sex oglasi podrazumijevaju Vaše prethodno prihvaćanje stranice Sex SMS Oglasi. Podrazumijeva se da će svi osobni kontakti, tj. Sex oglasi koje pošaljete moraju biti u skladu s našim pravilnikom, što isključuje reklamiranje seksualnih usluga za novac, traženje dopuna za telefon, ili bilo čega drugog što nije u skladu sa Zakonima Republike Hrvatske. Osobni oglasi se postavljaju odmah - bez registracije i čekanja Osobni oglasi se postavljaju vrlo lako. Sve što trebate napraviti jest poslati poruku na naš broj telefona. Erotski oglasi koje pošaljete su svim našim posjetiteljima vidljivi kao potpuno besplatni osobni kontakti. Budite sigurni da ćete ovim putem ostvariti intimnu vezu koju želite. POZOR: U tekst Vaših poruka OBAVEZNO upišite broj telefona kako bi ljubavni oglasi koje pošaljete bili vidljivi na sajtu. SEX SIBENIK, VODICE Mnogo inteligentan decko 28. Imam iskustva s parovima, postoji I mogucnost erotske masaze. Komunikativan I otvoren za sve opcije. Visok 188, tezina oko 94, obdarenost neupitna, deblji penis. Tehnika ce te sigurno ispuniti do kraja. Moguce I za Split ili Zadar, pa I bliza mjesta u tom smjeru. Molim javljanje pozivom ili porukom, whatsapp ili viber. Radujem se ugodnom obostranom uzitku. Vlasnici ovog sajta ne odgovoraju za sadržaj ili istinitost postavljenih oglasa, niti su dužni da provjeravaju istinitost teksta koji je sadržan u pristiglim sms porukama.



Sexy auto stoperica
Upoznavanje preko interneta je sve popularnije iz razloga što je sve pojednostavljeno, brzo, lako i jamči potpunu anonimnost i diskreciju. U tom slučaju smislite adekvatnu poruku i pošaljite je na naš broj telefona. Ja sam Ana, jedna, jedina, neponovljiva. Striktno za osobe starije od 18 godina! Jamčimo veliki broj telefonskih poziva. Već danas možeš da započneš novi čet i druženje ako se odmah registruješ na ovaj odličan sajt. Dolazim iz srca Hrvatske domovine Zagreba. I to ne samo za tebe nego za sve ostale ljude poput tebe u Srbiji, koji jedva čekaju da se lažni moral i zatucana razmišljanja osoba u ovoj zemlji konačno promene.

[Agencije za sklapanje poznanstva Srbija|Starije dame u najlonkama :: Svaštara|Picke za dopisivanje]






Oznake: besplatni, sex, oglasi

Posao oglasi - Pronađite djevojku

Posao i savjeti za razvoj karijere - sve na jednom mjestu!










Click here: Posao oglasi






Misija dobrog šefa je jasna - postavlja ciljeve i planove, organizira i kontrolira poslove, motivira i razvija i ljude i sebe, podržava timski duh. Besplatna analiza plaće uključuje osnovne informacije — iznos prosječne plaće za odabrano radno mjesto i usporedba sa plaćama kolega iz Češke, Slovačke, Mađarske, Srbije te Bosne i Hercegovine.



posao oglasi

Prednost kreiranja Profila je što omogućava da na jednom mjestu pohranite sve bitne dokumente za prijavu na oglas, pratite prethodne prijave i spremate oglase koji su vam zanimljivi. Smatra se da je za top-menadžere važnija emocionalna inteligencija negoli akademska. Raditi od doma je super, ali može se pretvoriti u noćnu moru ako se ne pridržavate nekih pravila. Uloga portala je i spajanje posloprimaca i poslodavaca.



posao oglasi

Posao i savjeti za razvoj karijere - sve na jednom mjestu! - Uskoro će sezona skijanja, pa ne škodi 'baciti oko' na ove savjete, zlata su vrijedni.



posao oglasi

O MojPosao Posao i savjeti za razvoj karijere - sve na jednom mjestu! Tražite prvi posao, želite promijeniti postojeći i naći bolji? Na pravom ste mjestu, jer je MojPosao vodeći portal za oglašavanje slobodnih radnih mjesta s najvećom ponudom oglasa za posao u Hrvatskoj. Uloga portala je i spajanje posloprimaca i poslodavaca. Na portalu možete slobodna radna mjesta pretraživati prema kategorijama zanimanja ili županijama, a dostupna je i ponuda poslova iz inozemstva. Uz ponudu poslova u rubrici Vijesti možete pronaći novosti s tržišta rada u Hrvatskoj i svijetu, a u rubrici Savjeti korisne informacije o selekcijskim procesima, razvoju karijere, psihologijskim testiranjima, primjere životopisa i molbi te pravila poslovnog ponašanja. Kreiranjem online životopisa, tzv. Profila kao tražitelj posla imate mogućnost predstaviti se poslodavcima koji novog zaposlenika traže putem baze portala MojPosao. Prednost kreiranja Profila je što omogućava da na jednom mjestu pohranite sve bitne dokumente za prijavu na oglas, pratite prethodne prijave i spremate oglase koji su vam zanimljivi. Kako bi vas poslodavci lakše pronašli u bazi, potrebno je kvalitetno popuniti profil te pružiti što više relevantnijih informacija. Pratiti poslodavca znači primati obavijesti o novim natječajima za slobodna radna mjesta te druge značajne novosti vezane za poslovanje tvrtke u inbox na osobnom profilu. Oglasi za posao objavljeni na portalu mogu se pretraživati i preko MojPosao profila na društvenim mrežama. Na Facebook fan stranici postoji opcija Pretraga poslova gdje možete pretraživati objavljene oglase kao na portalu. Putem analize plaća na , možete se pripremiti za razgovor za posao kada na red dođe pitanje 'Kakvu plaću očekujete'. Besplatna analiza plaće uključuje osnovne informacije — iznos prosječne plaće za odabrano radno mjesto i usporedba sa plaćama kolega iz Češke, Slovačke, Mađarske, Srbije te Bosne i Hercegovine. Proširena analiza uključuje popis plaća ovisno o radnom iskustvu i županiji, popis beneficija za odabrano radno mjesto i savjete za pregovore oko povišice. MojPosao organizira ili sudjeluje u nizu projekata usmjerenih na karijerni razvoj tražitelja posla. Najznačajniji među njima je Virtualni sajam karijera i znanja koji je dostupan na. Virtualni sajam zapošljavanja i edukacije omogućuje prijavu na oglase za posao, pregled ponude edukativnih programa kao i komunikaciju s potencijalnim poslodavcem ili zanimljivim obrazovnim institucijama iz udobnosti vlastitog doma. Portal je posvećen razvoju ljudskih potencijala i kroz suradnje na projektima koje financira EU.



Oglas za posao
Odabir zaposlenika te način njihove obuke imaju neposredan utjecaj na kvalitetu i učinkovitost naše usluge. Molimo Vas da naglasite ime, prezime i kontakt telefon onoga ko naručuje oglas. Ukazivati na pozitivne strane posla ne znači zavaravati zaposlenike da je sve u redu i onda kad nije tako. Ukoliko nije tako, imate razloga za sumnju. Olakšica zapošljavanja hrvatskih državljana na slovenskom tržištu rada slovenskom će gospodarstvu omogućiti lakše popunjavanje trenutnih potreba po radnoj snazi - kažu u veleposlanstvu. Predajte oglas Oglase možete poslati putem email-a ili telefona. Naše korporativne vrijednosti su: Sve za klijenta, mi smo tim, ja sam lider! Novi će pogon zahvaljujući obujmu proizvodnje značiti manje troškove za Samsung, što je važno u kontekstu sve skuplje proizvodnje u zemljama poput Kine, Južne Koreje i Vijetnama, tumače analitičari. Bez registracije, možete da postavite oglas u brojnim kategorijama: posao u inostranstvu, lični kontakti, brak u inostranstvu, sezonski poslovi, izdavanje i kupovina ili prodaja stanova i kuća. U prvih pet mjeseci 2018.

[Uzgoj presadnica povrća|Telenor srbija|Chat pricaona]






Oznake: posao, i, savjeti, za, razvoj, karijere, &, sve, naš, jednom, mjestu!

Zašto je nakon raskida bolje biti neko vreme sam - Stvarne djevojke

MLADIĆ KOJI JE ZGROZIO SRBIJU sam starca na biciklu jer mi je vređao devojku, nemam zašto da se










Click here: Zašto je nakon raskida bolje biti neko vreme sam






Taman posla da tako nešto radim - kaže Očovaj, koji u kući živi sa sinom, dok mu je ćerka udata u inostranstvu. Potom sam jednostavno stavila tačku, jer sam shvatila da ukoliko ne odem od njega zauvek i na svaki način, moja žal za tim odnosom nikada neće nestati. Da li to nešto govori o osobi koja je raskinula?



Zašto je nakon raskida bolje biti neko vreme sam

Pored svega toga kada je pomislila da joj je sadašnji poginuo,mene je nazvala i plakala, posle par dana njihove veze,suze lila,a ja otišao kod nje da joj pomognem bez razmisljanja.. E, time je razočaran.... Nekom treba vise nekom manje. Budite sigurni da je problem zbog kojeg je došlo do raskida rešen Photo: Shutterstock Zapitajte se da li će ovog puta biti drugačije — ako neće, vrlo je verovatno da će opet doći do raskida.



Zašto je nakon raskida bolje biti neko vreme sam

MLADIĆ KOJI JE ZGROZIO SRBIJU sam starca na biciklu jer mi je vređao devojku, nemam zašto da se - To je sad prica koja ne vodi nigdje i zato mislim da nema smisla pricati da su roditelji krivi cak iako je istina, nego treba da se pokrene covjek i da krene dalje. Čak i ako se radi o osobi čija si leđa jedva čekao da vidiš, ne bacaj slike.



Zašto je nakon raskida bolje biti neko vreme sam

Zašto je nekim ljudima problem da budu sami nakon raskida? Da li je biti sam posle raskida zaista neizdrživo? Da li to nešto govori o osobi koja je raskinula? Da li se to isplati činiti? To su pitanja na koja ću odgovoriti u ovom tekstu. Ljudi koji su skloni da odmah nakon raskida traže novog parnera ili ga već pronađu pre nego što raskinu se zapravao užasavaju samoće. Za njih biti sam je nešto što je užasno, nešto što se ne može izdržati. Čega se ljudi užasavaju kada je u pitanju samoća? Posle raskida sledi tugovanje a tuga je neprijatno osećanje. Neki ljudi se užasavaju tuge, pogrešno misleći da će ih tuga preplaviti, da će biti toliko tužni da neće više biti zainteresovani za druge, za život i sl. To naravno nije tačno. Tuga se obično javlja u talasima a ne svaki dan i nije preplavljujuća. Što više sebi dozvolimo da tugujemo, tuga sve više prolazi, napetost i bol se smanjuju a u nama se stvara prostor za radost i nova iskustva. Ove i slične ideje uvode osobu u osećanje očaja nakon raskida. Problem naravno nije u raskidu već u tim idejama. Ove osobe nisu nikada sebi dozvolile da nauče da upravo one same mogu regulisati svoje raspoloženje i upravljati svojim osećanjima i željama. Te neprijatnosti su osećanje tuge, usamljenost, ponekad i razočaranje, nezadovoljstvo. Ove emocije iako su neprijatne one su zdrave, jer nam pomažu da prebolimo gubitak i nastavimo dalje. Sasvim je prirodno da se tako osećamo nakon raskida, a bilo bi sasvim neprirodno i čudno da ne osećamo ništa od toga nakon raskida to bi onda značilo da uopšte nismo ni bili vezani za osobu sa kojom smo bili u vezi. Sva ta neprijatna osećanja su podnošjiva i prolazna ako im dozvolimo da se pojave i odu, odnosno ako ih prihvatimo i izrazimo, bez da sebe dodatno uznemiravamo. Potiskivanje ovih osećanja ili njihovo poricanje mogu osobu uvesti u anksioznost ili depresiju. Posle raskida to naročito važi za raskid posle duge veze je dobro biti sam neko vreme. Nakon raskida sledi tugovanje odnosno emocionalno razvezivanje. To je proces koji mora trajati neko vreme. Što je veza bila duža a samim tim vezanost za tu osobu je veća i jača taj proces će trajati duže. Što osoba sebi više dozvoli da tuguje to će taj proces kraće trajati. Proces razvezivanja nije tako bolan proces kao što neki zamišljaju, to je samo proces u kome je osobi potrebno da ne bude u kontaktu sa tom osobom, da dozvoli sebi da tuguje i preboli raskid. Dopuštanje da se taj proces odigra i završi je važno ako osoba želi da se smiri, preboli gubitak, emocionalno se odveže i sačuva svoje samopouzdanje. Ljudi mogu biti sasvim srećni i zadovoljni čak i kada su sami i kada nemaju partnera. Razlog za to je što mogu pronaći smisao u raznim drugim aspektima života i aktivnosti koje obavljaju. Iako je ljubav važan aspekt života svakako nije jedini. Ako ste sami, nemate parnera duže vreme i zbog toga se osećate usamljeno i nezadovoljno to ne znači da nužno morate biti nesrećni, depresivni ili besni. Ako osećate da imate prazninu u vašem životu, ako primećujete da imate nedostatak sadržaja odaberite aktivan pristup i osmislite svoj život. Budite kreativni, otkrijte nove aktivnosti, pronađite neka nova interesovanja, pronađite neke nove prijatelje, bavite se nekim sportom ili jogom, pronađite neku intelektualnu aktivnost koja će okupirati vašu pažnju, izlazite i družite se. Na taj način pokazaćete sebi da vi možete biti sasvim zadovoljni i dobro raspoloženi čak i kada nemate partnera, kada nemate vezu. Ako zauzmete ovakav aktivan stav, bićete pozitivniji, zadovoljniji i imaćete više inicijative u narednoj vezi. Na taj način zadržaćete svoje samopouzdanje i postaćete manje zavisni od drugih što će doprineti da sa drugima više uživate. Dr Vladimir Mišić psiholog i psihoterapeut email: onlinepsihoterapija gmail. Sa ovakvim tekstovima odmažete a trebalo bi da pomažete. Samoca nije prijatna i nije lako biti sam to niko ne porice, ali pomisao da je to nesto sto je uzasno i nepodnosljivo ometa mogucnost da nastavimo da zivimo i stvaramo sebi nove sanse. Zivot se ne zaustavlja kad ostanemo sami, on se tada na neki nacin reorganizuje. Pored toga sto je nas zadatak da razumemo i saosecamo se sa ljudima koji imaju problem, mi imamo jos jedan mnogo tezi i vredniji zadatak -mi ljudima zelimo da pokazemo da imaju izbor, da postoje i drgaciji nacini da prevazidju svoje probleme, da nauce sta treba uraditi onda kada misle da nema izlaza. Nasa misija je da naucimo ljude da zive zivot a ne da ga se plase, da u sebi nadju resurse za duhovni balans i blagostanje. Kada u ovome uspemo, znamo da nas rad zaista ima smisla. Nije lako, ali opet, sebi kazem, ta ti je brate, Ti znas da ne postoje,reci koje promenice je, trebalo bi da ides dalje, da pustis to,jer je gotovo. Kolko je glupo kad se setis svih stvari sa njom, dobrih i losih i nije bitno po redosledu kom, i ne znas zasto se svega secas kad je to sve proslo, kad ne zelis da ima drugog frajera, a ona ne zeli da je s tobom kao, bezi od mene.. Svoje najlepše godine sam utkala i uložila u momka studenta stomatologije koji me je osvojio svojom slatkorečivošću. Mislila sam i želela da verujem da smo stvoreni jedno za drugo, pomogla sam mu da prevaziđe prethodnu devojku s kojom je živeo i koja ga je ostavila zbog drugog starijeg koji je već počeo da zarađuje velike novce i koji joj je obezbedio sigurnost, u trenutku kada je mom sada već 5 meseci bivšem, krenulo naopako na fakultetu; učila sam godinama sa njim, preslišavala ga kako je dolazio koji ispit bila mu podrška, tolerisala mu pijanke i druženja sa drugarima , posle toga išćekivala da mi se javi kad se otrezni, lečila mu mamurluke, bila puna razumevanja ZA SVE hirove, bilo je tu velike ljubavi i romantike, ako me neko danas pita šta je to ljubav, znam prošla sam kroz to inače ne bih toliko ostala u vezi u kojoj sam ja trpela poniženja i noćima plakala, zgazila sebe…. Na samom početku povezao nas je bolan raskid prethodnih dugih veza i njegove i moje.. Ali on me je stalno poredio sa svojom prethodnom bivšom i posle 5 god, merio svaki moj postupak, nije bio siguran da ću postati njegova žena, a tako me i tretirao kao da sam na nekom testu, kap je prelila čašu kada sam sada ja zapala u krizu jer sam dugo bez posla, on stažira počinje da me nipodaštava prvo moj izgled pa onda degradira čitavu moju ličnost da se osećam kao bezvredna osoba i to je trajalo duže vreme pre nego što sam se odlučila na bolan raskid koji me i dan danas proganja…Prestao je da se trudi u vezi odavno, želela sam da prebrodimo prvo tu krizu duge veze ali on nije bio zainteresovan da organizujemo neka zajednička interesovanja i aktivnosti koje ne zahtevaju puno novca samo malo dobre volje. Ali ja sam za njega bila dosadna ima on svoje drugare sa kojima izlazi i upoznaje stalno nove devojke i hvali se kako mu u gradu druge prilaze i to lepe devojke kaže, a ja sam samo bila dobra za njegov stan očigledno. Počeo je da me poredi sa drugim devojkama kako su preplanule, bogate.. Raskid je bio neminovan! Posle me je zvao da se pomirimo , slao lepe , potom ružne poruke, pretio da će me ubiti, da će se ubiti, projektovao da sam našla drugog, nazivao pogrdnim imenima.. Drago mi je da sam prekinula tu agoniju. Posle 5 meseci verujem da je njemu lakše nego meni, tu su silni drugari i drugarice, koji će ga tešiti i podizati samopouzdanje. Jesam ja raskinula tu vezu koja nije bila dobra za mene i emotivno ni zdravstveno ali osećam se povređeno podjednako i posle 5 meseci i dalje solo, ovaj put sam odlučila da ne ulećem iz veze u vezu i ne tražim očajnički ljubav. Sa svojih 27 god počinjem da razmišljam trezveno, jeste teško ali nadam se da ću to prevazići vremenom. Srela sam ga 4. Moram priznati da ne prođe ni dan da ne pomislim na bivšeg ipak pet i po godina provesti s nekim nije malo, i ne možeš izbrisati sećanja. Kada sagledam sve godine koje smo proveli zajedno ne mogu reći da je bilo sve greška i uzalud izgubljeno vreme, naravno, da je bilo i lepih trenutaka. Međutim, neposredno par meseci pred raskid sve manje, počeli smo da se udaljavamo svako na svoju stranu a i kada smo bili zajedno nije bilo kvalitetno provedenog vremena ili smo se svađali. Sve je krenulo nizbrdo, a moji očajnički vapaji da spašavamo vezu su bili ignorisani. Ponašao se kao da je želeo da raskinemo, vodeći računa sve manje o mojim osećanjima i željama; a negativnim komentarima na račun mog izgleda i materijalnog stanja narušavao samopouzdanje-pa koja ženska osoba želi to da čuje i može biti srećna u takvoj vezi? Stvarno ne razumem zašto je posle želeo da se pomirimo, kada je govorio da zaslužuje bolju devojku…Svesna sam da će proći meseci, pa i godine dok se ponovo ne zaljubim. Al ona je ta koja izgleda voli mozgom umesto srcem za razliku od mene. I siguran sam da boljeg nece naci, al pazi kad znam. Drzao sam je kao malo vode na dlanu, al nema veze, vratili se demoni proslosti. Svi mi znamo da cemo se posle izvesnog vremena smejati svemu ovome, al sada je bol nepodnosljiv… Ne bih davio celom pricom, al pitanje je kako prevazici sve. Dzaba izlasci, opijanja,flertovanja… Uzas! Svako od nas ima razlicite potrebe i poglede o ljubavi. Nekom treba vise nekom manje. Ja spadam u one sto traze vise. Proslo je osamnaest meseci od kada nisam vise u kontaktu sa svojim bivsim. Nasa veza je bila kratka i za mene veoma strasna. U njemu sam prepoznala coveka za kog bih se zelela udati i imati sa njim decu i ziveti srecno do kraja zivota kao u bajci. Ali kao sto znamo u realnosti nema srecnih zagarantovanih krajeva kao u masti. Ostavio me da kazem na veoma surov nacin,iako je mislim mogao biti nezniji i pazljiviji. Deset godina je stariji od mene i veoma iskusniji. Usao je u moj zivot beoma brzo i napadno. Bio je za mene neobican i zanimljiv,mada i bezobrazan. Hteo je da sve bude po njegovom,jer je navikao da sve bude kako on kaze. Volela sam ga i volim,ali nisam mogla ponistiti sebe. Sada bih mozda drugacije postupila od pocetka,ali proslost se nazalost nemoze vratiti. Jos uvek ga volim i zelim cini mi se jace nego pre. Kazu daleko od ociju,daleko od srca. Pa zasto se onda nije tako dogodilo? Cekala sam da prodje pet,sest meseci pre nego sto sam usla u novu vezu koja evo traje godinu dana. Ali citavo vreme sam se nadala da ce mi se bivsi vratiti. Slala sam mu gomile sms poruka,ali ostao je neumoljiv i pristao da se vidimo tek posle nove godine kad je on odredio nakon godinu dana od naseg rastanka. Izasli smo na rucak o mom trosku.. Rekao je da ima neku drugu i da me vise ne zeli. Da mu navodno tih godinu dana prethodnih nisam nista pisala on bi mi se vratio i pruzio novu sansu. Smejem se samoj sebi. Bilo mu je svejedno sto ga jos volim,sta vise to ga je nerviralo i smetalo kao i pre. Krivila sam sebe da sam ja uzrok naseg neuspeha i sad shvatam da nije tako. Obe strane nose odgovornost za sve. Problem je sto vise ne znam sta da radim. On me nece,ja ne mogu da ga zaboravim i prestanem da mislim na njega i nadam. Vec dva meseca mu nisam poslala nijedan sms. Navodno on ce mene zvati na svaka tri meseca,a mozemo se videti tek opet za novu godinu. Pokusavam da sebe ojacam i nekako ga izbriasem iz sebe,jer ja od toga nemam nista. Trenutna veza mi je losa iako je ovaj partner sa mnom skoro svaki dan. Ipak nema te hemije kao sa prvim. Ovaj hoce da se zeni i da imamo dete. Ali kako kad ga ne volim i jos uvek mislim na bivseg.. Prica da se nalazenjem drugog partnera moze zaboraviti prethodni je prilicno prazna ako taj novi nema jacinu da prevazidje prethodno. Dok se stvari nerasciste emocionalno bolje je ostati sam. Mada ni samoca i bezanje od novih poznanstava nije resenje. Da li mi je preslo u naviku da budem sa sadasnjim ili se jednostavno plasim da ostanem sama i ponovo nadjem nekog i razocaram. Problem je sto sam u ovoj vezi ocajna. Dajem se mnogo,a cemu kad mi se cini da uopste nismo jedno za drugo. Stalno je umoran i cim dodje posle posla legne da spava. I tako svaki dan spava,jede,sedne za komp ili gleda tv,legne da spava,ujutro ode na posao i u krug citave nedelje. Seks retko i imamo i kad se desi to je kratko,jer nema snage pravdajuci se umorom od posla na kom stoji po deset sati. Volela bih da svi budu srecni i svako nadje onog ko mu odgovara. A meni treba jedan dobar savet kako da budem jaka i prestanem da sazaljevam druge i nipodastavam sebe voleci one koji me nece. Sta zelis u vezi? Da li ti je seks vazniji od nekog ko zeli da radi i ti da stoji na nogama 10h dnevno? Ili ti je vaznije da imas nekog ko je hladan prema tebi i odredjuje kada ce te se viditi i to o tvom trosku? To je obicno ono samopouzdanje sto zene traze a ne znaju sta je to. Ukratko to samopouzdanje je muskost. Muskarci su vodje, uvijek bili i bice. Taj kojeg volis odredjuje kada i gdje ce te se viditi. Ti kao zensko sve sto trebas da uradis je da se sredis i pojavis…nema puno filozofije: a taj kojeg imas je non stop sa tobom. Osjecas se sigurno sa njim. Znas da te nece ostaviti. A onaj prvi dodje po onu stvar, odradi, ti mu platis ili napravis rucak, ode i ne znas kad ce se vratiti i da li ce se vratiti uopste. To su zakoni privlacnosti!! To je zenska psiha i dokaz da su zene osjecajna bica i sve dok se zena boji da li ce se dragi vratiti sve ce vise strepiti a to znaci da ce brinuti da li ce biti ostavljena. Zato moras da shvatis da te taj kojeg volis navlaci samo od samog starta. Samo je hteo da te seksualno iskoriasti. A ti umjesto da dodjes sebi i budes zadovoljna sto imas nekog ko nece da te ostavi…ti mislis na onog ko uopste ne misli na tebe. Sto je najgore…taj te je sigurno pokazao svojim drugovima i jos im govorio…jaoo kako ga je ona primila ili slicno. E ako ti ovo gore ne otvori oci onda ne znam sta ce: a da…ja sam musko i prije 5g sam izasao iz veze duge 13g. Posle te veze sam bio u 2 kratke veze u periodu od jedno godinu dana odprilike 6mjeseci posle raskida. Onda sam shvatio da mi treba vremena da vidim sta zelim od sebe i od partnera. Sada kad znam…jedini problem je sto se ovaj svijet izmjenio. Ljudi nemaju dostojanstva i postovanja prema sebi a kamoli prema drugima. Piju tetoviraju se, provode vrijeme na telefonima, spavaju sa psima i mackama, ulijecu u veze i to sa vise partnera. Ili ja jednostavno ne pripadam ovom svijetu : Pozz. Bili smo ludo zaljubljeni i srecni a onda su okolnosti i zivot ucinili svoje. Razisli smo se nakon nesto malo vise od 3 godine uz molbu da se jedno drugom vise nikada ne obratimo, javimo…A volimo se…prosto nije islo. Vec 6 meseci pokusavam da zaboravim ali ne polazi mi za rukom…sanjam ga cesto, nekad i po 10 dana za redom…non stop ga trazim pogledom, stalno mi je prisutan u mislima…tuzna sam vec 6 meseci a to niko iz moje okoline ne vidi i ne primecuje. Svi komentarisu kako sam odlicno podnela raskid…. I ja se slazem sa njima. Nisam vise klinka, imam 29 godina i znam da ce vreme uciniti svoje. Znam da cu jednog dana se probuditi i osetiti oslobodjenom od starih rana. Moj zivot se nastavio normalnim tempom, cak imam i vise slobodnog vremena za sebe i neke druge aktivnosti. Dva puta sam bila preplavljena tugom i samo sam tada plakala. Plakala sam celu noc i sutra opet, osmeh na lice i glava gore. Meni je lakse tako. O njemu ne pricam, ne spominjem ga niti ga drugi spominju. Nemam razlog da pricam o njemu jer me rastuze lepe stvari koje smo imali i razbesne one ruzne koje su se desile…Ne zelim ni jedno ni drugo osecanje…Jedino sto uvek otvoreno i direktno kazem kada me pitaju jeste to da ga jos uvek volim kao prvog dana. Volim ga ali mogu bez njega. Mogu bez njega i da budem srecna, i da obavim gomilu stvari i da ispunim svoj dan kvalitetnim aktivnostima. Napravila sam ogromnu gresku, upustila sam se u vezu sa drugim ubrzo nakon raskida. Trajala je mesec dana. Decko je bio divan ali ja nisam bila niti sam jos uvek spremna za novu vezu. Treba mi vreme da budem sama. Treba da pokazem sebi da sve mogu sama:da budem srecna, ispunjena i zadovoljna. Da naucim da da uz partnera to moze samo da bude lakse ali da nikada vise ne dozvolim sebi da budem srecana samo ako imam nekog pored sebe. Ljubav sama po sebi nije dovoljna za srecu. Za to je potrebno pre svega postovanje i razumevanje. Ako nesto od toga nemate, idite…ostavite…Ne vredi…Ne uskracujte sebi mogucnost da nekome bas takvi kakvi jeste budete najbolji i dovoljni. Zar nam to nece dati spokoj, mir i zadovoljstvo? Ja ne zelim da se nekom dopadnem kada sam full nasminkana i skockana, pri tom ekstra raspolozena i puna samopouzdanja…ja zelim da me neko voli i kada sam ruzna, nesredjena i neraspolozena…Zar mnogo trazim? Ja sam svog bivseg volela sa svim njegovim nedostacima i mana…Videla sam 1000 zgodnijih i lepsih od njega…nisam ga idealizovala…ali on je meni takak kakav je bio najbolji i dovoljan…E to ja zelim sebi i svima vama…da su nasi partneri svesni svih nasih mana i nedostataka a da nas ipak vole i prihvataju, da nas postuju i cene…da su svesni da ima i lepsih i zgodnijih i uspesnijih ali da smo im mi dovoljni bas onakvi kakvi jesmo… Shvatila sam da ce on uvek biti prisutan u mojim mislima i srcu.. Iz duge veze u vezu,al ne ja,vec devojka sa kojom idem. Imala je vezu dugu 4godine. Upoznali smo se u jednoj ne vladinoj org. Brzo smo postali bliski I ona je nakon par dana pocela da mi se zali na decka sa kojim se stalno svadja,koji je ne postuje I od kog se ohladila. Nakon par dana naseg intezivnog kontakta ona se posvadila sa njim. Nzm kako,nzm sto al smo se zacopali jedno u drugo do neba. Prva dva meseca nase veze su mi najlepsih 2meseca u zivotu. Ona studies u mom gradu I svaki moguci trenutak smo provodili zajedno. Medjutim,kako je vreme islo ona je pocela da se menja. Vise to nije bio osmeh,poceo sam da je hvatam da me laze,nadjem joj pesmu na fb -melanholija od … Ponelad kad bi sretali njeno drustvo nju bi hvatala trema,sve dok jednog dana nisam odlucio da prekinem vezu,punu tajni I skrivanja. Najgore u svemu tome je sto ona tvrdi I tvrdi da je sa njim odsvno zavrsila I da je cekala trenutak da raskine sa njim. Isli smo 6meseci,kada smo raskinuli ona me je narednih 2ipo meseca zvala I molila I preklinjala da se pomirimo,kako je shvatila da me voli itd. Ja nju volim ali nmg da budem u vezi u kojoj se oseca prisustvo trece osobe ili sta vec… Nzm stvarno sta da radim…da li je neko imao takvo iskistvo,mi imamo Po 20godina. Al ovo je stvarno grozan osjecaj! Bio mi je prva ljubav. Dva dana nakon raskida sam se neprestalno smejala. Nisam htela da drugi vide da patim. Srce mi se kidalo,ali sam opet to krila od drugih. Bol je bio nepodnosljiv. Sve sam uspomene bacila ali taj teret se ne skida tako lako. Nakon 2 meseca sam prestala da patim ali ipak se povremeno setim i zaplacem. Lecila sam se muzikom,pomogloje bar mi je malo bilolakse. Prije mesec dana ona je jednostavno rekla, ja odlazim. Nisam joj se javljao sedam dana, nakon toga sam je zvao i po 10 puta, a ona nije htela da se javi. Ne mogu da shvatim kako je tako brzo sve zaboravila, pretpostavljam da je nasla nekog drugog, iako to tesko priznajem. Ja sam ostavljen i meni je tesko, a ona me ostavila i posle toga njoj super i odlicno. Tolike godine uzalud protracih, hteo sam brak i porodicu sa njom, ona je to celo vreme i potencirala. Tesko mi je i ne znam ni sam kako da ovo sve prihvatim. Razocaran sam i tuzan. Kako je mogla to da uradi, kao da je podvojena licnost, bio sam siguran da cu sa njom provesti zivot. Nikome ne treba dati svoje srce osim Bogu. Kao svako od vas, bio sam ostavljen jer sam se previse trudio, borio, zeleo sve da dam za nekog, na kraju ostao sam sam ispred ulaza njene zgrade, zurio i video slike koje su se redjale kao na traci, od prvog dana pa do poslednjeg, od prvog njenog osmeha pa do poslednjeg. Dugo sam lutao gradom, isao ovuda, onuda, ali nisam mogao da pobegnem od nje uvek je bila tu negde u mojim mislima. Nudio sam srcu neke druge ljubavi varao ga lepotom da zaboravi, srce se nikad nije dala varati, samo je pitalo gde si ti? Nisam znao odgovor, verovatno u necijem zagrljalju. Svake noci sam je sanjao pokusavao da zaboravim sta smo sve prosli, ali mnogim ulicama smo zajedno prosli, i kao u nekom filmu uvek sam video sebe u njenom zagrljalju a onda bih pognute glave otisao dalje i tako svake noci. Vec 2 godine se nisam ni usudio da odem na mesto gde sam je 1 put video, a ni da prodjem njenom ulicom previse sam se bojao da cu je videti sa nekim drugim, nekim ko sada uziva sa njom…Znam ja kao i svi vi da je to prolazno, to je zivot, ima gorih stvari, ali za mene to je moj krst koji nosim vec toliko dugo vremena, i ponekad mislim da je bolje da je umrla i da je nema vise, da nema vise njenog lepog osmeha i toplog zagrljalja… Pisao sam dosta pesama, ali nikad nijedna nije vratila vreme toplih noci u kojima sam joj priznao da mi se svidja, hladnih dana kada sam joj rekao da je volim i da cu uvek biti tu i sve dati za nju, ipak nije bilo dovoljno. Ja sam dosta kasno usla u emocionalne veze, krajem 20 tih, nazalost nijedna se nije uspesno realizovala do sad u brak. Pretpostavljam da je individualno vreme koje neko treba da provede tugujuci nakon raskida I oporavljajuci se pod pretpostavkom da je stvarno nekog voleo I da mu je bilo stalo , ali sta reci za osobu koja nakon 17 dana od raskida ulazi u vezu sa osobom druge vere I boje koze a pravio mi je problem oko religije I putovanja u inostranstvo jer zeli da bude s devojkom s nasih prostora I nakon 10 meseci se s njom zeni! Zbog ljubavi prema njemu sam se pre 2 godine vratila iz inostranstva I napustila posao, jer on nije hteo da dodje itd. Sama sam jos uvek, bez posla I posle ovog soka od pre par dana oporavljam se tj. Ili je sve ranije smisljeno tj. Posle svega pitam se kakvog sam to coveka ja toliko volela? Citala sam clanke i zivotne price.. Mislim da je sustinski da covek mora voleti i ceniti sebe vise.. Prije godinu dana sam ostavljena,nakon sto sam bila u vezi 3god. Iskreno vise je bilo ruznijih nego lepsih trenutaka,al devojka ko devojka zaljubi se i vise ne razmislja svojom glavom i ne vidi mane i nedostatke ili vidi,ali ih ignorise. Ugl bilo je svega u toj nasoj prici. Ja sam probala uci u novi odnos 7 meseci nakon naseg raskida i islo je donekle,ali nedovoljno.. Po meni je najbolje posle prekida se ne zaletati u novi odnos,jer to nece doneti nicemu dobrom,bice to lazno zavaravanje.. Divim se osobama koje poput mog bivseg nakon 2 mes od nase VELIKE LJUBAVI upozna onu sa kojom defintiivno zeli provest svoj zivot,jer ja nisam bila dovoljno dobra.. Da ne duzim,tesko je,jako je tesko i treba odbolovati jedno vreme i onda jedino sami sebi mozemo pomoci. Ne znam ni sama koliko sam knjiga o temi pozitivnih misli procitala i koliko se trudim biti i sama pozitivna.. Nakon tog jednog perioda tuge treba se sabrat i pruzit nekoj drugoj osobi sansu,al samo onoj osobi koja vam se zaista svidja i sa kojom donekle ima hemije.. Ja sam se pomirila sa tom cinjenicom da je tako moralo biti. U drugoj vezi sam rekla da mu nikad necu pokazat ljubomoru,jer time nista ne dobijam,samo se posvadjamo bez veze. Odlucila sam da mu verujem dok ne saznam drugacije. I radila sam dosta na sebi,sebi samoj sam bila na prvom mestu time sto sam odlucila da vise iste greske necu ponavljati,jer nisam zelela da ga oteram od sebe. Jednostavno moras to u sebi prelomiti,naravno da ces uvek biti malo ljubomorna jer je to dokaz da ti je stalo do te osobe,ali nikada to muskarcu ne treba pokazivati jer ce svaki to iskoristiti koliko god da te voli. Zasto on ne bi bio ljubomoran,a ne ti? Ne smes razmisljati o tim stvarima,jer kako kazu na neki nacin takvim mislima privlacis takve dogadje. Opusti se,veruj svom decku,volite se i pazite.. Nemoj ga zivkati svaki cas,imaj svoj zivot i pored njega.. Ne znam,ja sam tako uspela.. Nazalost zbog uticaja njenih roditelja ostavila me je jer nisam bio njene veroispovesti. Ja sam srbin pravloslavac a na bosnjakinja muslimanka. Mene su roditelji vaspitali da ljude ne gledam po boji koze i po tome u kog boga veruju, vec da ljude gledam kao dobre ili lose. Ipak smo mi svi ljudi od krvi i mesa. Da se vratim na temu ostavila me je sa obrazlozenjem ja ne mogu vise to je to. Ja imam 25 godina. Upoznao sam je po preporuci moj ujak i njena majka su kolege sa posla. Ona prihvati to svakodnevno smo se culi na skayp poruke vidjamo se ejdnom mesecno po 7 dana sve fantasticno zaljubim se zavolim je i na njen 19 rodjendan a dan pre toga je nama bilo 5 meseci. Ona meni prizna da me je prevarila da je spavala sa drugim i da me ostavlja jer ne moze vise tj nisam ja za nju ali to me tako drsko otkaci kao da sam dzukela ona najgora gledam ne verujem sta se dogadja pitam sta kako zbog cega kaze upoznala drugog vodila sa njim ljubav 15 dana pre nego sto me je obavestila o raskidu ja se izgubio kazem ok. Plakao sam vec 2 dana izlazi iz mene. Ne znam sta da kazem i sta da uradim ovo mi se jos nikada nije dogodilo sa jedne strane mi krivo a sa druge mi je lakse bolje sada so me j e sutnula nego koliko sam zaljubljen u septembru bih je zaprosio i sta raditi sa takvom osobom kada stupite u brak samo problemi. Da njeni roditelji su razvedeni otac alkoholicar a mama stalno menja momke i ima kres kombinacije. I sada vas pitam za savet sta ja da radim taman kada sam mislio da je kraj upoznam prelepu devojku u koju se zaljubim do usiju a ona mi tako vrati bas lepo. Prva godina je bila savrsena i nesto sto se moue uporedit isa snovima. Ali vec nakon prve godisnjice su poceli neki problemi. Ako me pitate kakvi, ni sama vam ne bihznala reci jer su na neki nacin i imaginarne prirode. Uporedo sa tim i intimni odnosi su se jako prorijedili i to na moju inicijativu. Ne mogu se opustiti. I to traje do danas, dakle drugu godinu nase veze. Ja njega volim, obozavam, iznad svega postujem ali ne osjecam ni najmanju strast prema njemu. Vjerujte, kada se sjetim nase intime u prvoj godini veze i sada, to su dvije velike krajnosti,ali jako velike. Da, vremenom veza postaje zrelija i intimni odnosi se i smanjuju i ostale bla bla price. Ali mislim da su izgobori na nervozu na dodire ili bilo koji pokusaj intime ipak previse. Preispitujem sebe vec duze vrijeme. Ali uhvatim sebe da mi ne fali ali uopste. Jako puno vremena smo provodili skupa i provodimo i dalje jer radimo jako blizu i ne prodje dan a da ne budemo bar sat do dva zajedno. A kada se nekada sasvim slucajno desi dan kada se ne mozemo vidjeti nekim slucajem,ja odahnem,drago mi bude. Jako je bezobrazno sa mohje strane ovako nesto pisati i govoriti za nekoga koga volimo i postujemom ali ne mogu protiv svojih misli. Bojim se da,ako ostanem u ovakvoj vezi, i kasnije braku nastanu samo problemi i moje vjecito pitanje: A sta ako.. Sta bi bilo kad bi bilo? Da li sam adekvatno prozivila svoj zivot? Ovo mi je prva ozbiljnija veza i zaista sam od onih koji se boje smaoce ali se isto tako bojim biti u vezi u kojoj se preispitujem i osjecam zatvoreno.. On se pomirio sa cinjenicom da ce nasi intimni odnosi biti jako jako rijetki sto samo pokazuje cinjenicu koliko me voli i koliko se zrtvuje. A ja to ne mogu dati zauzvrat. Da, on je tu za mene u svkaom trentuku,a i ja za njega…Ali opet mislim da je sebicno biti sa nekim u vezi samo zbog osjecaja sigurnosti koju imate uz tu osobu. Citam post-ove na ovoj stranici i u jednom od njih je upitano da li se bojim svojih 27 godina i vec zrelihgodina za razmisljanje o braku i djeci a sa druge strane razmisljati o prekidu veze i samoci? Da, ja se jako bojim i to se pitam svaki dan. Ne znam da li cu naci nekoga slicnog…Jako sam emotivna osoba i isto tako neodlucna i jako zbunjena i odatle ovaj malo poduzi tekst koji ce mozda ostati ovdje i neodgovoren ali barem se nadam da ce meni pomoci da dodjem do nekih zakljucaka. Tacnije, vec godinu dana nismo zajedno. On je bio moja prva prava ljubav, moj verenik, moja porodica. Raskinuo je kao da smo bili 3 dana zajedno. Nijednom se nismo culi. Prvih 2-3 mes sam imala osecaj kao da sanjam,da se to nije desilo. Osecanja su bila izmesana. Bilo je previse tesko. Sreca pa sam radila. Zatim sam ga mrzela. Umesto da se vencamo i imamo bebu on me je gurnuo drugim muskarcima. Osetila sam se kao zrtva. Zasto me je verio ako nije planirao brak sa mnom? Posle nekog vremena sam to prihvatila kao cinjenicu. Nije me nikad voleo. Jer da jeste borio bi se za nas. I sad mu se ponekad nadam, da se zagrlimo,poljubimo i tako uspavamo. Ali odmah postajem svesna da ne treba zaliti za takvim muskarcem. Treba se izdignuti iz situacije. Zivot je sadasnjost i buducnost a ne proslost. Nemam trenutno nikoga, ne mogu jos uvek. Bilo je pokusaja ali su ostali samo pokusaji. I ne razmisljam o tome. Tacno na 7 godisnjicu, razlozi su toliko banalni da prosto ne mogu da vjerujem. Zajedno smo bili na faksu, ja sam prvi zavrsio vratio se kuci i poceo sa poslom, dok je ona naredne 3 godine polagala 10 ispita sa cetvrte godine. Dokle god sam bio podrska u svemu sto prolazi bio sam dobar. Na kraju kad joj je ostao jedan ispit odjednom je shvatila da zajednicki zivot sa mnom nije ono sto ona zeli. Zeli da zavrsi, nadje posao, kupi auto, stan, nesto ostvari u zivotu pa ce onda mozda da razmislja o takvim stvarima. Sve sto sam ikad napravio za nas, za nju, je proglaseno pogresnim, neshvatljivim. Tipkam, pusim cigaru i razmisljam kako i na koji nacin sa 29 godina da se aktiviram, protekla 2 mjeseca su prosla ni sam ne znam kako, znam da moram dalje. Ostala je samo gorcina, gnjev i osjecaj odbacenosti sa kojim se nikako da pomirim. Cak smo i ziveli zajedno ma voleli smo se kao ludi… elem, saznam da me je prevarila, sve ja nju lepo pitam i ona prizna to meni i ja pukenem i mi raskinemo na licu mesta… Nismo se culi 4 meseci, niti je po stvari dosla ili sms pustila… Da budem iskren jos je volim i stalo mi je do nje, medjutim ona je nasla ubrzo posle raskida drugog evo koliko sam saznao verila se….. Ja sam prekinula vezu od 6g pre 5 meseci. Ja sam ta koja je ostavila i ja sam ta koja je slomljena jer sam ostavila patoloski narcisioznu osobu. Odgajila sam njegovih 2 dece, povredio me, uvredio i ponizio. Sada sam sama i bas imam želju da sam sama, radim na sebi i trazim razlog svih tih problema koji su u meni i zasto sam dala šansu takvoj osobi. Samo napred i dobro rascistite samim sa sobom prvo! Cesto sam ga,dok smo bili u vezu hvatala u laz po pitanju neversta.. To vise ne mogu! Ne mogu kroz isto da prolazim.. Rekao je da ce da prekine swe sa njom.. Ovo me je potpuno slomilo… Ne znam kako dalje?!?!?! Zar ne pistoji muskarac koji moze biti iskren i vjeran.?! Bili smo u drugoj zemlji na odmoru, zajedno sa ostalim prijateljima, i u stranom, milionskom gradu, ti kaze, da je vezi kraj. I tu sjedis onda na klupi, gledas ispred sebe, pitas se, sta se desilo, zasto na ovaj nacin, zasto medju ostalim ljudima…. Ne vjerujuci da je ona takva osoba, nazoves je, pokusavajuci da razgovaras, zasto se sve desilo na taj nacin…ali je uzalud traziti odgovore, jer svi smo mi razlicite osobe. Sta se desi sa ljudima, pa iz ljubavi, te drugog glada gledaju kao da si im najveci neprijatelj…. Sada evo mesec dana vidjam svoju decu po 2 h jedanput nedeljno pod prismotrom socijalnih radnika za zastitu dece a njoj nesmem da se priblizim, navodno da je nebi ubio, volim svoju decu beskrajno zato tih 2 h sa njima tako brzo prolete kao 2 minuta svaki put crtaju i kazu ovo je tata ovo mama a vde u sredinu smo mi, naravno da volim i svoju suprugu i sve bih dao na ovome svetu da opet budemo skupa prije svega radi dece jer oni kao i ja pino pate zbog toga, ima li neko dobar savet sta da radim? Vidio sam drugačije svjedočenje različitih čarolija na ovom mjestu i odlučio sam odlučiti hoće li njegova čarobna molitva biti stvarna. Sada dokazujem da je proročka molitva moćna, njegova čarolija djeluje samo za mene 5 dana. Doista ste mi se dokazali da su ta svjedočanstva o vama stvarna. Ne možeš prestati pričati o svom vremenu. Ja sam jos uvek sam, ne mogu da odrzim vezu duze od pet dana i propustio sam dosta sansi posle nje,nekako ne mogu da nadjem pravu osobu koja mi odgovara karakterom sve mi smeta ne znam vise sta da radim sam sa sobom a isto tako fali mi neko ponekad osecam da moj zivot nema smisla bez devojke i hteo bih i ja da se zenim ali jednostavno ne mogu da pronadjem tu neku pravu osobu. A cilj mi je da jednog dana imam i ja svoju porodicu i zenu i decu kojima cu sve moci da pruzim. Pustite sva stara secanja koja ste imali sa tom osobom. Sredite se izadjite negde na pice uzivajte dok ne nadjete pravog ili parvu. Tako da moj savet je prestanite da se dop. Nemojte ni slucajno to prijateljima da pricate to je vasa stvar koga je briga. Sami sebi dajte snage da vas nista od bivse ili bivseg ne moze spreciti da idete dalje. Ih imas ti da upoznas jok ko zna koliko novih devojaka ili momaka zivot je jedan pa ga iskoristi malo vise na sebi. I ne brini sve na svoje dodje kad tad samo se opusti i idi dalje. Istuguj sta moras i unesi u tvoj zivot ,, DA NIKADA SE NE ZAJEBES PONOVO,,. Materijal možete distribuirati i umnožavati bez dodatnih izmena ali uz obavezno navođenje autora i linka ka izvoru. Svako kopiranje i korišćenje materijala bez navođenja autora i linka ka izvoru podleže zakonskim sankcijama. Autori: Vladimir Mišić i Sanja Marjanović.



Anastasija Raznatovic peva manite se ljudi
Možete poslati poruku da ga obavestite kako ste se dobro proveli, ali ne idite dalje. Nemoj ga zivkati svaki cas,imaj svoj zivot i pored njega.. Verovanje da je raskid nepodnošljivo, neizdrživo stanje bola dovodi do još veće neprijatnosti i do pojave straha, panike i osećanja bespomoćnosti što osobu može zaista uvesti u stanje depresije. Ovo je potpuno iracionalna, nerealistična i opasna ideja. Koji je pravi i najbolji ljubavni put. Ne smes razmisljati o tim stvarima,jer kako kazu na neki nacin takvim mislima privlacis takve dogadje. Tako da moj savet je prestanite da se dop. Taj bes ili nisu izrazili, ne znaju kako da ga izraze ili su besni na sebe. Prvih 2-3 mes sam imala osecaj kao da sanjam,da se to nije desilo. Posle raskida to naročito važi za raskid posle duge veze je dobro biti sam neko vreme. Kada je mozak preopterećen time, naravno da je fokus na posao i druge stvari manji.

[Posao u inozemstvu bez znanja jezika|Free hot chat|Klik oglasi za posao]






Oznake: Mladi, koji, je, ZGROZIO, SRBIJU, sam, starca, naš, biciklu, jer, mi, vređao, Devojku, nemam, zašto, da, se

Učiteljice i učitelji: učenje kroz igru - Pronađite djevojku

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:










Click here: Učiteljice i učitelji: učenje kroz igru






Bilo je i onih koji su kazali da vole taj način učenja i da smatraju da je u prvom i drugom razredu gotovo nemoguće realizovati nastavu na drugi način. Tada će odrediti strane svijeta u poznatom okolišu.



učiteljice i učitelji: učenje kroz igru

Osim toga, djeca putem igre razvijaju i jačaju tijelo, što doprinosi njihovom boljem zdravstvenom stanju. Sarajevo, oktobar, 2008 B. Ali ispostavi se da je to samo neka zaboravljena igračka koju je voda donijela i opet idemo plivati. VAŽNO JE ZNATI— - Svakodnevne situacije, interakcije među djecom, odnos sa roditeljima, učiteljima i onima koji pružaju zaštitu, su «hrana» za emotivni, društveni i kognitivni razvoj i rast djeteta.



učiteljice i učitelji: učenje kroz igru

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak: - Sada neka svi plavi cvjetovi malo odmore, plavi cvjetovi spavajte. Tako ćemo dobiti male grupe.



učiteljice i učitelji: učenje kroz igru

Sarajevo, oktobar, 2008 B. Franklin UVOD Djeca se rađaju spremna da uče. A ako još to učenje bude dobro pripremljeno i dobro isplanirano, vođeno i podržavano, onda su rezultati učenja zaista zadivljujući. Reforma osnovnog obrazovanja, sa svim svojim negativnim i pozitivnim psihološkim posljedicama, neminovno ulazi na vrata škola, uvlači se u rad učitelja, nastavnika, profesora, ulazi u sve pore našeg društva, porodicu. Da li, reforma obrazovanja, djeci daje ili uzima dio djetinjstva, da li roditeljima postavlja više zadataka ili im olakšava rad, su pitanja na koja ćemo u skorije vrijeme imati malo detaljnije odgovore. Sve nedostatke sistema obrazovanja u BiH sada trenutno pripisujemo reformi obrazovanja, a možda bi se trebalo pozabaviti i drugim pitanjima koja možda puno više utiču na funkcionisanje jednog društvenog sistema. Imala sam priliku raditi i osmogodišnjoj i devetogodišnjoj školi, pa s toga mogu dati i svoje viđenje oba sistema, ukazati na dobre i loše strane i jednog i drugog sistema rada, uključujući i rad u pripremnom odjeljenju, još dok i nije postojalo devetogodišnje obrazovanje. Koliko se zaista u cjelokupnom sistemu obrazovanja pažnja poklanja onima zbog kojih taj cijeli sistem i postoji, pitanje je koje će vječno tražiti svoj pravi odgovor, a možda je to još jedna faza kroz koju treba proći na putu do reformirane škole. Uloga nastavnika, učitelja ili profesora u osnovnoj školi je postala sasvim drugačija i pomalo , za mene, prevelika, u smislu odgovornosti, rada i uopće zahtjeva koji se postavljaju pred svakog učitelja. S obzirom da su učitelji u osnovnim školama bili prvi na udaru reforme i svega što ona nosi sa sobom, onda se u žiži svih društvenih zbivanja našao učitelj. Sve negativne psihološke posljedice koje reforma osnovnog obrazovanja nosi sa sobom su sada okrenute na učitelje. Učiteljski poziv je, najhumaniji i najodgovorniji posao. Koliko je pomoći i podrške potrebno učiteljima kako bi bili sigurni da su dali svoj maksimum. Uloga roditelja u svemu je postala još važnija u smislu bolje i efikasnije saradnje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata odgajanja, prije svega, a zatim i obrazovanja, a porodica je stub svakog društva, roditelji se nikako ne smiju izostaviti niti zanemariti njihovo mišljenje u odvijanju odgojno — obrazovnog procesa. Školski pedagozi i direktori, sami nisu dovoljna pomoć učiteljima u radu i provođenju reformskih pitanja, a škola sama po sebi je institucija koja ne raspolaže materijalnim sredstvima novcem , kako bi samostalno osigurala bolje uslove za rad i sprovođenje reforme, a veliki je broj faktora koji utičiu na uspješno odvijanje odgojno — obrazovnog procesa. Kako pomoći djetetu da ne osjeti težinu svih neriješenih pitanja koja prate sve društvene promjene, pa i ovu, i kako na najlakši način nagovoriti dijete da zavoli školu, kao prvi i osnovni zadatak, kako djetetu predstaviti uspješno Nastavni plan i program koji moramo realizovati, a da pri tome dijete osjeti i razvije osjećaj sigurnosti, sposobnost rada s drugom djecom, da razvije kreativnost, da razvijamo pravilne socijalne odnose i kako da upoznaju sebe? Od najranijeg djetinjstva djeca se igraju, ona koriste sva svoja čula kako bi mogla da shvate svijet koji ih okružuje. Aktivno proširuju svoje znanje putem interakcije sa ljudima i stvarima. Važno je vrstu igara prilagoditi temperamentu djeteta. Ono što je važno da roditelji znaju, jeste da svako dijete najviše od svega voli da se igra, pa ako još tu igru osmislimo i prilagodimo djeci, na način putem kojeg će dijete učiti, onda ta igra zaista ima smisla, a ako je igra sama sebi svrha onda je besmislena. Ne zaboravimo da djeca vole da se igraju više od svega drugog na svijetu. Svakodnevne situacije, interakcije među djecom, odnos sa roditeljima, učiteljima i onima koji pružaju zaštitu, su «hrana» za emotivni, društveni i kognitivni razvoj i rast djeteta. A, opći zadatak, u reformiranoj školi jeste, da vrati djecu u škole, da djeca zavole školu, a zatim da se utiče prvo na emotivni razvoj i rast, zatim socijalni i tek na kraju kognitivni rast i razvoj djeteta, što čini osnovnu razliku od osmogodišnjeg obrazovanja. Pomažimo djeci, hranimo njihovu radoznalost, pomozimo im u istraživanjima svijeta i znanosti oko njih, pokažimo im prave puteve i postavimo smjernice, osigurajmo im dobar put kroz obrazovanje. TEORIJSKI OKVIR Igra djeteta se stalno mijenja. Također se mijenja i ono što dijete usvaja. Svaki put kada se igra, novorođenče nastavlja da gradi znanje, odnosno, proširuje do tada stečeno. Bebe počinju tako što se igraju i reaguju na roditelje i druge osobe. Bebe koje su navršile godinu dana počinju da pokazuju određenu nezavisnost. Igra kod starijih beba i djece predškolskog uzrasta postaje složenija. Postoje različiti stilovi i načini igranja i interakcije sa djecom. Postoje različiti načini za igru u kojima sva djeca uživaju — aktivni, tihi, kreativni. Neka djeca će pokazati sklonost ka jednoj vrsti igre u odnosu na druge, te će im, možda, trebati podsticaj da prihvate i druge načine. U ranom osnovnoškolskom djetinjstvu, prvi i drugi razred osnovne škole , izražen je tjelesni i i ntelektualni razvoj. Često nam se događa da dijete koje ne viđamo često u tom periodu kažemo kako ono brzo napreduje i raste. Tjelesni odgoj je izuzetno važan u ovom periodu rasta i razvoja. Najnovija istraživanja pokazuju da upoznavanje prostora putem pokreta i raznih fizičkih vježbi predstavlja osnovu intelektualnog razvitka nove metode brojanja povezane su sa gimnastičkim igrama i strukturacijom prostora. S pokretom se javlja svijest o vremenu, jer pokret ima svoj početak i završetak. Korelacija nastavnih predmeta je izuzetno važna u prvoj trijadi devetogodišnje osnovne škole. Evo nekoliko primjera kako i na koji način sam ja pravila kombinacije igara na nastavi tjelesnog i zdravstvenog odgoja i korelaciju sa ostalim predmetima. Sve igre koje ću navoditi u pisanim pripremama za realizaciju nastavnih sati prvenstveno služe za postizanje discipline u razredu, koncentracije, rekreacije, psihološke pripreme, motivacije, interesovanja, buđenju mašte, razvijanju kreativnsoti, imitaciji, razvijanju čula i percepcije, prepoznavanju neverbalnog, imenovanje neverbalnog, razvijanju vokabulara, itd. Igre se mogu prilagoditi situaciji i proširiti za određene potrebe. Također, ne treba zaboraviti tehnike trofaznog kosto- abdominalnog disanja. Udišemo na nos, jer je zrak čišći i svježiji , a udišemo ga postepeno. Punimo prvo stomak, prsa, pa područje vrata. Udišući zamišljajmo da su to najljepši mirisi. Zadržimo zrak nekoliko sekundi u tijelu. Lidija Pehar, Psihološke posljedice reforme osnovne škole, Sarajevo, 2007 Priprema br: 1 PRIPREMA ZA IZVOĐENJE NASTAVNOG SATA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJA Razred 1. ANTROPOLOŠKI ZADACI: poticati razmjernost mišićnog i potkožnog masnog tkiva, pravilno držanje tijela; razvijati motoričke sposobnosti: brzinu, snagu, koordinaciju i fleksibilnost ruku, pokretljivost zglobova i kičme. Donesi loptu koja se nalazi na kraju sale tako da pređeš sve prepreke koje ti se nađu na putu. Konopcima obilježiti stazu kretanja. Veoma važno je da učenik bude tih u izvođenju tajne operacije, ali i brz. Onaj učenik koji ne poštuje pravila igre biva uhvaćen i njegov zadatak propada, a učenik ide na klupu 2 min. Za izvođenje ove vježbe potrebno je 20 sekundi. Naravno jedna od prepreka je ripstol kao velika ograda koju treba preći. Ali učitelj sve vrijeme prati igru govorom i daje upute. Npr: ležimo na plaži sunce nam miluje lice, lijepo nam je, podižemo ruke visoko gore i uživamo na suncu. U vodi smo pokvasite malo ruke i ramena, kakva je voda? Zaplivajmo, zamahujte rukama polahko i nježno. Ali ispostavi se da je to samo neka zaboravljena igračka koju je voda donijela i opet idemo plivati. Svaki učenik može na istu temu da zada nove zadatke za plivanje, tako da sva djeca budu uključena u igru. OVA IGRA TAKOĐER JE DOBRA ZA KORELACIJU SA NASTAVOM JEZIKA JER RAZVIJA I GOVOR KOD UČENIKA U ONOM DIJELU KADA ONI VODE IGRU, POMAŽE U FINIM MOTORIČKIM RADNJAMA, KAO ŠTO JE PISANJE, JER RAZVIJA MALE MIŠIĆE, A TO SU PRVENSTVENO MIŠIĆI ŠAKE I RUKU. Kada se učenici umore od ove igre, onda idemo na plažu, i imamo zadatak da sakupimo što više kamenčića, ležimo i sunčamo se. U nju smjeste stanara. Igra ima tri naredbe: 1. Neka svi stanari promijene mjesto kućice se ne smiju kretati , 2. Neka sve kućice promijene stanare stanari su stabilni , 3. Zemljotres znači da svi ponovo prave kućice i traže nove stanare. Ova igra je dobra za smirivanje i odmor od prethodnih igara. A naravno i ovu igru prati muzika 2. IZGRADNJA ODNOSA — RAZUMIJEVANJE TEMPERAMENTA Temperament opisuje osobenost svakog djeteta i najdosljednije reakcije na svijet koji ga okružuje. Svi smo rođeni sa temperamentom. Temperament je očigledan čak i kod novorođenčadi, prema načinu na koji ona reaguju na ljude i stvari koje ih okružuju. Mi ne možemo odabrati ni sopstveni a ni djetetov temperament. Svako od nas poseduje širok spektar karakteristika temperamenta. Nema boljeg ili najboljeg temperamenta, ili osobine. Svaka osobina ima pozitivne i negativne aspekte. Ali, razumjevanje temperamenta djeteta može pomoći da se uspostave pozitivni mehanizmi interakcije. VAŽNO JE ZNATI— - Svakodnevne situacije, interakcije među djecom, odnos sa roditeljima, učiteljima i onima koji pružaju zaštitu, su «hrana» za emotivni, društveni i kognitivni razvoj i rast djeteta. To ponašanje može, ali i ne mora biti slično ponašanju njegovih roditelja. Ove razlike se moraju shvatiti i poštovati, kako bi se podsticao zdrav razvoj djeteta. Tokom razvoja dijete treba SIGURNOST, a to podrazumijeva:osjećaj ljubavi i pripadanja svraćati pozornost na dijetestvoriti blizak i trajan odnos sa osobama koje ga okružuju potrebno je sustavno odgajanje — jasna pravila i navike na ponašanje djeteta utiče i TEMPERAMENT — urođene individualne razlike u ponašanju. Navodim samo jedan od bronih primjera iz učionice gdje se ovaj način i ovaj metod pokazali veoma efikasni i učinkoviti u upoznavanju porodičnih prilika i okruženja u kojem dijete živi i raste. PISANA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNO SATA IZ PREDMETA BOSANSKI, HRVATSKI, SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST 06. METODIČKI PODACI Nastavna tema : RAZVOJ GOVORA Nastavna jedinica: slušam, pjevam, plešem, glumim Tip sata: obrada Oblici rada: frontalni , individualni, grupni, kooperativni rad, igraonice maštaonice, igraonica pričaonica Nastavne metode: razgovor, glasovna analitičko — sintetička metoda, kombinovana metoda Komunikacijski postupak: igra kao situacija, postupak i sredstvo Nastavna sredstva: osnovna, ilustracije, CD — zvukovi u prirodi, kostimi po izboru učenika. ZADACI SATA Obrazovni zadaci: Razvijanje jezičkog osjećaja djece posredstvom - spontane imitacije, - svjesne imitacije - putem neverbalne komunikacije i - igranju uloga - Osposobljavanje učenika za posmatranje, uočavanje i opažanje. Neka sama izaberu način kretnje. Vodiće računa o prostoru u kojem se nalaze i tolerantnosti prema drugima na istom prostoru. Kada zaustavim muziku svi prave zaleđenu pozu, neku sliku, kojom žele nešto reći. Jedna statična grupa posmatra i te zaleđene slike imenuje ili ako je ružna slika oni je namjeste u ljepšu poziciju. Vrsta Baolo teatra - socijalnog teatra - Ovom igrom učimo i disciplinu, postavljamo prva pravila ponašanja. Koje pjesme, priče, igrokaze ili ples najviše volite?... Motivacija za dalji rad. GLAVNI DIO SATA Slušamo tonski zapis zvukova iu prirode. Učenici pažljivo slušaju, a onda podizanjem ruke javljaju se da kažu šta su to čuli. PČELA Imitacija zvuka šta ste čuli, pokažite mi, kakav je zvuk napravila pčela? Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Koji to glas mi čujemo? Glas Z — na ovaj način radimo i dobru glasovnu analizu bez koje je usvajanje pisanja i čitanja nemoguće. Ove igrice ponavljati nekoliko puta. Sada mi pokažite koga volite da glumite, igranje uloga , možete raditi u grupi, brzo dogovorite se koga ćete glumiti. Učenici izlaze pojedinačno ili grupno po vlastitom izboru. Ovdje je važno usmjeriti glumu, ali ne prekidati i ne ispravljati greške u govoru, ali naravno voditi računa o izgovorenom. ZAVRŠNI DIO SATA Čas ćemo završiti još jednom igricom, a ona se zove: Složni hor životinja Igru započinjemo u krugu. Jedno dijete će imitirati jednu životinju oglašavanjem i pokretom. Ostali će ponoviti zajedno ili pojedinačno u krugu. Poslije će se djeca odlučiti za jednu grupu životinja koje će imitirati. Tako ćemo dobiti male grupe. Neka svaka grupa pokuša da saopći informaciju drugoj grupi životinja. Neka životinje budu ljute, vesele, uplakane i slično. Na ovom času jedna djevojčica je govorila dosta glasno, ljuto, razdražljivo. Glumila je svađu roditelja. Nije rekla koga glumi samo je kazala da se odrasli ponekad svađaju. Pratila sam i dalje ponašanje djevojčice, njenih roditelja, na roditeljskim i informativnim sastancima, i na kraju došla do saznanja da je brak roditelja u krizi. Djevojčica je pokazivala i druga ponašanja, razdzažljivost, često je bila ljuta bez nekog posebnog razloga, zamišljena... Roditelji su uspijeli riješiti krizu u koju je zapao njihov brak. Ovo je samo jedan od primjera koje sam otkrila putem igre, i naravno nisam došla do tih saznanja samo na jednom od časova, nego je to praćenje bilo kontinuirano i trajalo je određen vremenski period.. Mozak se učenjem , stimuliranjem i vježbanjem ne samo razvija nego i mijenja svoju strukturu. Izmjena strukture ne znači rast novih neurona, nego više stvaranjem novih veza što omogućava različite popratne funkcije, te tako dijete postaje sposobno ovladavati novim vještinama. EMOCIONALNI RAZVOJ DJECE Istraživanja su pokazala da djeca postaju sve pametnija, ali da slabo poznaju i kontroliraju svoje emocije što im otežava uspjeh u škokli, učenju i igranju, usprkos visokom koeficijentu inteligencije. Veoma je važno da dijete zna da je voljeno, da osjeti ljubav i toplinu učitelja, roditelja, vršnjaka. Djetetu često treba pokazivati riječima, jezikom tijela. Kod jece treba razvijati povjerenje u vlastite sposobnosti, razvijati pozitivnu sliku o sebi. Razvijati osjećaj da dijete može dijelom utjecati na dešavanja u njegovom okruženju, u učionici, u školi, kod kuće. Omogućiti mu da izrazi svoje mišljenje ili da nešto izabere, odluči... Važno je da znamo kakva je učenikova slika o sebi iz više razloga. Da bismo mogli što bolje i što jednostavnije da upoznamo učenikovu ličnost i odredimo crte njegovog karaktera, jer je slika o sebi veoma važan faktor kod donošenja nekih važnih odluka. Učenici veoma često i najbolje izražavaju svoju osobenost, karakter i emocije bojom. Učitelj bi trebao znati tumačiti poruke koje dijete šalje svojim likovnim izrazom. A, ako je rad, još na početku časa dobro vođen i stimuliran u pravcu onoga šta učitelj želi ispitati kod djece, onda zaista igra u uvodnom dijelu sata je neizostavan dio metodike nastave. Sve to još dobro potkrijepiti muzikom i rezultati ne mogu izostati. Tanacković, Učenikova slika o sebi i vaspitni rad u školi, Svjetlost, Sarajevo i Zavod za udžbenike i nastavna sredestva, Beograd, 1984. SOCIJALIZACIJA U ŠKOLI Proces socijalizacije je također jedan veoma važan segment o prvom razredu devetogodišnje osnovne škole. Djeca u školu dolaze iz veom različitih sredina kako društvenih tako socijalih i ekonomskih prilika. Pored djece koja su pohađala nastavu u vrtiću i tu započela svoj socijalni razvoj, do onih koji su zaista asocijalni. Socijalizacijom se zadovoljava dječja potreba za društvom i zajedničkim komuniciranjem u različitim situacijama, dijete stieče društveni položaj u grupi, u druženju s drugom djecom izgrađuje svoje radne, moralne, estetske i ostale crte ličnosti, uči se prilagođavati višim, kolektivnim zahtjevima, a česta je pojava suparništva među djecom — ko će biti bolji, snažniji, ko će osvojiti prvo mjesto i sl. DJEČJE PSIHIČKE POTREBE Navedeni primjeri, učenja kroz igru , u prvom razredu, mogu se i korelacijom predmeta iskoristiti na još bolji način. Ono što je zanimljivo istaći jesu i dnevne aktivnosti. Na taj način se povezuje gradivi predviđeno Nastavnim planom i programom, zadovoljila se forma, a učenici to rado prihvataju. U drugom razredu također se većina sadržaja može obraditi pomoću ovog modela učenja. Već u drugom razredu počinju se primjećivati razlike među učenicima, prema sposbnosti izrade zadataka, kako emocionalne tako i inteleigentne prirode. Za razliku od prvog razreda gdje je i program prilagođen skoro svima, i gdje još i oni sami upoznaju i ispituju teren i svoje okruženje, u drugom razredu nastaju male promjene. Sada kod nekih učenika su vidljive promjene više,a kod nekih manje. U ovom periodi je jako važno da obratimo pažnju na razvoj emocionalne inteligencije, koja može biti važnija i kognitivne i IQ. A tim vještinama moguće je poučiti djecu, čime će ona steći veće mogućnosti da se koriste svim onim intelektualnim sposobnostima i potencijalima koje im je genetsko kolo sreće eventualno dodjelilo. Kroz razne kvizove znanja i vještina gdje se od učenika traži da pokažu sposobnosti samokontrole, revnosti, istrajnosti i sposobnost motiviranja samog sebe. Nastava matematike, oblast geometrija. Ako su na nastavi matematike opažali, crtali i imenovali predmete raznih oblika, to daje jednu dobru osnovu za dalji rad i razvoj. Akcenat je na razvoji sposobnosti opažanja, imenovanja i prepoznavanja tih oblika, pronađimo ih u učionici u našem gradu.... Spretnost izrade ovih oblika od papira ili nekog drugog materijala je zaista velika kušnja strpljivosti i samokontrole, i kod odraslih , a kamo li kod djece. Pa nastava likovne kulture u korekaciji sa nastavom matematike i tjelesnog odgoja ima svoje zadatke. Treba naučiti djecu da je samokontrola pola uspjeha u izradi ovog zadatka. Nedovoljno razvijena motorika malih maišića mišići šake kod učenika tog uzrasta , dovest će do niza poteškoća, ali treba tazvijati istrajnost u radu. Ovo je samo još jedan primjer primjene ovog oblika učenja. Učenici trećih razreda također rado prihvataju igru kao metod učenja i rezultati su još bolji nego u prethodna dva razreda. Stariji učenici zaista sada već znaju odvojiti vrste učenja u smislu da li se to njima dopada ili ne. Igre sada mogu biti dosta zahtjevnije i konkretnije. Navodim primjer, nastava bosanskog jezika najednostavniji način učenja pridjeva u četvrtom razredu. Igra se sastoji od toga što na zadane naredbe birana grupa izvršava zadatak, a ostale grupe daju komentar. Ponovimo koje smo vrste riječi učili do sada? Kako se dijele imenice? Imenice se dijele na : vlastite, zajedničke, zbirne i gradivne. Ko je nama danas došao u goste? Sada neka svi plavi cvjetovi malo odmore, plavi cvjetovi spavajte. Kojoj vrsti riječi pripada riječ spavati? A kojia vrsta glagola? Pa neka onda crveni cvjetovi mašu. Neka se svi žuti cvjetovi njišu na hladnom jesenjem vjetru. Neka žuti cvijet koji se zove Mersiha bude prva kap kiše. Ostali žuti cvjetovi neka joj pomognu. A plavi cvjetovi neka budu hladni jesenji vjetar. To su glagoli zbivanja. Ena, kako ćeš reći moja drugarica, a da pri tom ne upotrijebiš imenicu? Čime ćeš je zamijeniti? Kakva je to zamjenica? Koju zamjenicu si upotrijebio? GLAVNI DIO SATA Ovo je bilo divno. A, danas ćemo naučiti još jednu vrstu riječi, pa će nam igrice biti bolje i bogatije. Na tabli otkrivam dio panoa koji daje definiciju pridjeva. Učenicima dijelim jezičke kutije u kojima su razni predmeti. Učenici u prvoj grupi imaju zadatak da opišu predmete iz jezičke kutije. Kada učenici završe sa radom, jedna po jedna grupa izlazi pred tablu i analizira svoj rad. Sve grupe rade isto. I na taj način dolazimo do pojmova: opisni, gradivni i prisvojni pridjevi. A nakon toga tražim da cvijet koji se zove Aida, kaže svoje osobine. Ponavljamo koje vrste pridjeva smo naučili. Nakon toga, učenici dobivaju nove zadatke, ali sada rade u parovima. I — grupa: Napravite reklamni pano odjeće za jesen i zimu. Koristite što više pridjeva kako biste bolje pokazali kakva je vaša odjeća. II — grupa : Napravite pano najboljih knjiga u našoj biblioteci, u opisu knjige koristite osobine likova iz te knjige. Napišite njihove osobine zbog kojih mislite da su dobri drugovi ili drugarice. Učenici na početku rade samostalno, a kasnije pozivamo učitelje da se pridruže djeci u zavisnosti koji od boje cvjetova koju su dobili. Učitelji koji imaju plavi cvijet pridružit će se učenicima koji imaju isti taj cvijet. Takmičenje, ko će biti najmaštovitiji. ZAVRŠNI DIO SATA Kada učenici i učitelji završe rad, slijedi analiza onoga što su napravili. Učenicima dijelim nastavne listiće sa zapisom sa table, i dogovaramo se o domaćoj zadaći. Pozdravljamo pjesmom i igrom sve koji su bili na času. Merjem svira jednu pjesmicu a ostali pjevaju. Pedagogica je istakla da je čas protekao u opuštenoj i veoma emotivno — pozitivnoj atmosferi, te da je empatija vidna u učionici. Rezultat ovako uspješnog časa je prethodni način rada, i zaista dosta igara u razredu. Učenici nisu imali utisak da nešto uče, ali kada su došli do saznanja da su nešto naučili bili su veoma zadovoljni. Učenjem kroz igru, ne samo da je moguće, u prvom razredu, upoznavati dijete, njegovu ličnost, temperament, karakter, ne samo da se mogu razvijati željene emocije i sposbnosti, vještine i navike, u drugom razredu, nego se mogu i steći znanja i razvijati kognitivno kod učenika. Znanja stečena na jedan fin i nenametljiv način, kao što je igra, ostaju trajnija i što je još važnije djeci razumljivija i znaju gdje će primjeniti stečena znanja. Kreativnost nastavnika u ovom slučaju dolazi do izražaja. Većina djece voli da se igra lutkicama ili figuricama omiljenih likova. Igrajući se, oni ili razgovaraju sami sa sobom posuđujući glas toj igrački ili, mijenjajući boju glasa, glume više igračaka s kojima se igraju istovremeno, bilo sami ili u društvu s drugom djecom ili odraslima. Djeca se tako u igri uživljavaju u situaciju i likove i nesvjesno mogu da kažu mnogo informacija za razumijevanje unutrašnjih psihičkih stanja djece. Ohrabrujuća činjenica jeste da postoji dosta igara u kojima je nastavna sredstva lahko napraniti ili nikako nisu potrebna. U svom radu ja sam doista često upotrebljavala igre koje nisu strogo vezane nastavnim sredstvima i učilima. Onda kada je bilo potrebno nastavno sredstvo, pravila sam ga zajedno sa djecom i roditeljima učenika, kojima zaista dugujem posebnu zahvalnost. Dobro je ponekad koriste igru kao terapeutsko sredstvo. Ako se lutke roditelja svađaju, to može biti trag i podatak koji se ne smije zanemariti. Djeca u igri nesvjesno ispoljavaju svoje emocije, tako da, posmatrajući dijete dok se igra možemo da saznamo mnogo toga o njemu: kako prihvata poraz, koliko je strpljivo, koliko ambiciozno, odustaje li lahko pred preprekom, razljuti li se kada nije uspješno, da li grubo postupa prema igračkama ili suigračima i sl. Osim toga, djeca u igri oponašaju svoje roditelje, braću i sestre. Imitiraju njihove pokrete, riječi, govor općenito. Tako možemo saznati i o navikama ljudi koji ih okružuju, o tome kako se ophode jedni prema drugima itd. Ako djetetu smeta to što je otac neraspoložen kada dođe s posla i što mu tada sve smeta, ono to u direktnoj komunikaciji možda neće reći ili neće smjeti da kaže zbog prijekora ili kazne , ali će to svakako ispoljiti u igri, pa će lutkicama govoriti kako ne valja galamiti na djecu i sl. Ovaj način učenja i upoznavanja pored materijalnih potreba i poteškoća materijalne prirode ima i svoje nedostatke u prihvatanju okoline, prvenstveno mislim na roditelje, upravu škole i okruženje u kojem se dijete razvija, raste i radi uopće. S obzirom da mi živimo u uslovima gdje je sistem vrijednosi poremećen u onoj mjeri da su važniji neki materijalni uslovi u kojima dijete živi, a u potpunosti je zanemarena psihološka strana sazrijevanja i rada djeteta. U svakom slučaju ne smijemo zaboraviti da je igra pojam neodvojiv od djeteta. Prvenstveno tu je strah od novog, zatim strah od toga kako će njihovo dijete prihvatiti sve te novosti i polazak u školu, jer je to važna prekretnica u životu djeteta. Naime, s polaskom u školu, započinju prve, prave obaveze, prvo odvajanje od roditelja, novi način i režim života. Ali, i pored toga, dijete ostaje dijete u pravom smislu te riječi — sa svojim snovima, maštom, bezbrižnošću mada u manjoj mjeri jer školske obaveze mnogima zadaju brigu i jakom potrebom za igrom. Zatim prevelika briga za djetetovu sigurnost, radost, radi polaska u školu i tako dalje. Sve te emocije, naravno opravdane, stvaraju velike prepreke u napredovanju djeteta ukoliko se ne znaju kontrolisati. U mnogim razvijenijim školskim sistemima dječija potreba za igrom u potpunosti se poštuje, pa prve dvije-tri godine u školi djeca uče isključivo putem igre. Nažalost, kruti komunistički i socijalistički društveni sistem, iz prošlosti, koji je nametnuo strogo poštivanje pravila, uniformnost u radu, ideju o jedinstvu u kojoj različite potrebe djece, inovativnost i smisao za inovativni rad nisu mogle doći do izražaja. Pa i danas se u našim školama više pažnje posvećuje nekim krutim nevažnim pravilima o izvođenju nastave i trajanje i realizacoje nastavnog procesa. Saradnja sa roditeljima kao jedan od važnijih segmenata u obrazovanju je i kjluč za promjenu načina i metoda u realizaciji nastavnih sadržaja. Kada sam prvi put roditeljima spomenula da će se učenje odvijati uglavnom putem igre, neki roditelji su prvi razred shvatili kao neobavezno školovanje i pripremno odjeljenje gdje čak i svakodnevni dolazak učenika u školu nije obavezan. Međutim, opet ističem, dobra saradnja sa roditeljima je kjuč za rješenje mnogih nejasnoća i problema. Na sreću bilo je više onih koji ma se sam Koncept devetogodišnjeg obrazovanja dopao, iako smo u to vrijeme svi i roditelji i ja bili svjesni poteškoća na koje ćemo nailaziti. Nespremnost roditelja, njihova neinformiranost o reformi obrazovanja i njehove emocije o kojima sam prethodno govorila, dovele su do takvih reakcija i viđenja škole. Nakon toga bilo je dosta komentara kako ova reforma osnovnog obrazovanja nije dobra, kako su oni učili kada su išli u školu i slično. Međutim, kako je vrijeme odmicalo većina roditelja je rado prihvatila taj način učenja jer na roditeljskim sastancima sam dobila povratne informacije koje su bile veoma ohrabrujuće za mene, jer roditelji su kazali kako djeca rado idu u školu i rado obavljaju zadatke koje se postavljaju pred njih. Možda su gorka iskustva, koja su roditelji doživljavali u školi utjecala na to da oni danas sputavaju svoju djecu, ne pružajući im dovoljno slobode u razvoju. S druge strane, postoje i roditelji koji baš zbog toga previše puštaju svoju djecu i time, opet, štete njihovom pravilnom odgoju. Moja lična iskustva su takva da smatram da će roditelji prihvatiti i rado pomoći takav način rada samo ukoliko osjete da je učitelj dovoljno siguran i da vjeruje u ono što radi. Jer i roditelji, kao i učenici u učitelju vide glavnu i osnovnu vodilju kroz prve razrede osnovnog obrazovanja. A, to opet govori o tome kakva osoba treba biti učitelji, on je uzor, on je model ponašanja ne samo učenicima, ali kako kaže prof. Sociološka uloga igre sastoji se u ravijanju društvenosti djece u kolektivnim igrama, usvajanju pravila igre, poštivanju normi ponašanja u igri, uvažavanju drugih suigrača, upoznavanje i dr. Druženjem sa drugima dijete komunicira s njima, upoznaje ih, uči od njih, što će mu kasnije mnogo pomoći u komunikaciji s drugom djecom, ali i odraslima. Psihološka uloga igre sastoji se u tome da putem igre dijete vježba i izoštrava svoju percepciju opažanje , razvija maštu, mišljenje, inovativnost, vježba memoriju, ali i ispoljava svoje emocije. U igri djeca najviše doživljavaju radost, zadovoljstvo, ushićenje, razdraganost, ali, nerijetko, i ljutnju. Igra pomaže djeci kao emocionalni ventil u pražnjenju kako energije, tako i osjećanja. Pedagoška uloga igre ogleda se u razvijanju pozitivnih osobina ličnosti djece: spretnosti, izdržljivosti, strpljivosti, snalažljivosti, ustrajnosti, zatim: razvijanju takmičarskog duha, poštovanju drugih, samopoštovanju, te jačanju moralnih osobina ličnosti. Na sastanku aktiva Razredne nastave, u školi u kojoj ja radim, provela sam jedan kraći intrvju s kolegama i dobila sve ove podatke koje sam prethodno navela. Međutim na pitanje, koliko često oni u svom radu koriste tu metodu, naveli su da je koriste ponekad jer nemaju dovoljno uslova i sredstava za provođenje takvog učenja. Bilo je i onih koji su kazali da vole taj način učenja i da smatraju da je u prvom i drugom razredu gotovo nemoguće realizovati nastavu na drugi način. Ovo dovoljno govori o individualizmu kod učitelja. Dakle koliko je učitelj spreman na dodatni rad i odricanja toliko je ovaj metod i uspješan. Kako sam već prije rekla, ovo je zaista dobar mačin da učitelj ispolji svu svoju kreativnost. Svi su stava da bi sve to puno bolje funkcionisalo kada bi posojali adekvatni priručnici za nastavnike koji bi i te kako pomogli rad svakog učitelja. A igra ni u kom slučaju nije jednostavna stvar. ZAKLJUČAK Igra — sastavni dio života svakog djeteta Igra ima značajnu sociološku, psihološku i pedagošku ulogu u razvoju djece. Osim toga, djeca putem igre razvijaju i jačaju tijelo, što doprinosi njihovom boljem zdravstvenom stanju. To se posebno odnosi na pokretne igre na čistom vazduhu, u prirodi. Fizičkim aktivnostima jača se dječija muskulatura, pluća se oslobađaju starog vazduha, odvija se brža cirkulacija krvi, prazni se višak energije. U protivnom, djeca su u većini slučajeva hiperaktivna, nervozna i ispoljavaju bijes. Tim igrama treba, kao protutežu, pridružiti inovativne igre u kojima će se potaknuti dječija mašta i inovativnost, izgrađivati osjećaj za lijepo, te razvijati inovativnost. Igre u kojima dijete treba da razmišlja, također imaju značajnu ulogu u intelektualnom razvoju djeteta. Manipulativne igre u kojima djeca slažu, grade, sklapaju, ne samo da vježbaju finu motoriku, nego i koordinaciju oka i ruke, reflekse, osjećaj za ravnotežu, za razdaljinu i sl. Mašta i inovativnost se, kao i u ostalim igrama, u potpunosti razvijaju. Kompjuterske igre treba maksimalno izbjegavati kao i play-station jer one djetetu ne daju predstavu o vremenu, pa ono može da provede četiri-pet sati igrajući se, a da ne spominjem zračenje tih uređaja i ostale štetne efekte koje oni mogu da imaju po zdravlje djece slabljenje vida, poremećaj u držanju tijela, hipnotiziranost videoigricom i dr. Nažalost, dosta roditelj, ima lošu sliku o školi i misli da je to ustanova u kojoj je sve zasnovano na strogosti, iscrpnom radu i učenju. Što je još gore, takve stavove prenose i na djecu. Istraživanja su pokazala da većina roditelja smatra da djeca mrze školu. Druga istraživanja su ustanovila upravo suprotno: djeca se ne izjašnjavaju da ne vole ići u školu, naprotiv. Na pitanje: zbog čega volite da idete u školu? Dakle, u školi ipak ima igre i treba da je bude! Ovdje, nikako ne opravdavam stavove nastavnika koji smatraju da igra u razredu narušava disiplinu i njihov autoritet, te je zbog toga ne praktikuju u nastavi. Njima treba da bude jasno da je igra izvrsno odgojno sredstvo i da se u igri djeca mnogo čemu mogu lakše i brže da nauče. LITERATURA Lidija Pehar : Psihološke posljedice reforme osnovne škole, Sarajevo, 2007. Tanacković: Učenikova slika o sebi, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1984. Petar Stojaković: Razvijanje sposobnosti učenja, Svjetlost, Sarajevo, 1986. Kvaščev: Razvijanje kreativnog ponašanja ličnosti, Svjetlost, Sarajevo, 1983. Lidija Pehar — Zvačko : Slobodno vrijeme mladih ili... Koncepcija devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja, Ministarstvo obrazovanja KS, 2004. Nastavni plan i program za 1. Nastavni plan i program za 2. Nastavni plan i program za 3.



Vrtić / Predškolska ustanova «Obrazovni film «Učenje kroz igru» za Kreativnu čaroliju»
Jedna statična grupa posmatra i te zaleđene slike imenuje ili ako je ružna slika oni je namjeste u ljepšu poziciju. Naučena znanja primijenit će i izlaskom iz učionice u prirodu kako bi se u nepredviđenim situacijama i nepoznatom okolišu mogli snaći. U svom radu ja sam doista često upotrebljavala igre koje nisu strogo vezane nastavnim sredstvima i učilima. A kojia vrsta glagola? Poslije će se djeca odlučiti za jednu grupu životinja koje će imitirati. Kada učenici završe sa radom, jedna po jedna grupa izlazi pred tablu i analizira svoj rad. Imenice se dijele na : vlastite, zajedničke, zbirne i gradivne. I — grupa: Napravite reklamni pano odjeće za jesen i zimu. ZADACI SATA Obrazovni zadaci: Razvijanje jezičkog osjećaja djece posredstvom - spontane imitacije, - svjesne imitacije - putem neverbalne komunikacije i - igranju uloga - Osposobljavanje učenika za posmatranje, uočavanje i opažanje. Učenici veoma često i najbolje izražavaju svoju osobenost, karakter i emocije bojom. Učenici pažljivo slušaju, a onda podizanjem ruke javljaju se da kažu šta su to čuli.

[Sin jebe mamu|Hotel slavija beograd cene|Do vjecnog uspeha i srece: upoznavanja sa nijetom braka preko interneta]






Oznake: Klikni, like, i, dodaj, svoj., komentar, naš, članak

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.