Pozla Gora:
Pozla Gora je malo naselje u blizini Metkovića, koje pripada Općini Pojezerje u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Prema popisu stanovništva iz 2021. broji 46 stanovnika te 13 obiteljskih kućanstava.
Najčešća prezimena u Pozloj Gori su: Andačić, Bijelić, Čotić, Ćendo, Dominiković, Dropuljić, Grmoja, Gujinović, Jakić, Krstičević, Kežić, Mijoč, Senta, Šimunović, Vladimir.

UMRLI U NASEM KRAJU
Svi vi koji želite da pogledate stare župne knjige umrlih i rođenih naše župe možete pogledati na ovoj stranici:
ŽUPNE KNJIGE

pozlagora.blog.hr

18.02.2011., petak

AUTOCESTOM PRIJE DO MOSTARA NEGO DO DUBROVNIKA


Zadnjih tjedana se sve više u visokim krugovima šuška o potrebi još jedne odgode rokova u izgradnji autoceste.
Iako se autocesta do Neretve (Ploča) planira završiti do kraja 2012, prema Dubrovniku je autocesta sve upitnija i nalazi se na preispitivanju s tim da se to čuva kao tajna zbog izbora ove godine.
No Neretvi je bitnije što se događa u njenom zaleđu.

Otvaranje dijela autoceste na dionici Ravča – Vrgorac, dužine oko 9 km je predviđeno za 01. lipnja ove godine – dakle za manje od 4 mjeseca.
Ovim će se autocesta 01. lipnja, uoči turističke sezone Neretvanima približiti za oko 8- 10 km, obzirom da će ulaz biti na oko 1 km od samog središta Vrgorca, u pravcu Staševice.
Tako će onima koji dolaze iz Neretve preko Novih Sela - Vrgorca (uglavnom gornja Neretva) autocesta biti 8 km bliža jer u Vrgorcu trebaju skrenuti 1 km prema Staševici, a onima koji dolaze iz Ploča (donji dio Neretve) će autocesta biti bliža 10 km.

Ipak oni najgori dijelovi “običnih ” - državnih cesta koje vode do autoceste:
- dionica od Matijevića preko Novih Sela do Vrgorca (za one iz gornje Neretve) i
- dionica Ploče (Čeveljuša)-Staševica-Vrgorac (za one iz donje Neretve)
i dalje ostaju u lošem stanju i razlog za promišljanje da li do Splita voziti autocestom ili Jadranskom magistralom

Istodobno se slabim intenzitetom nastavljaju radovi na približavanju autoceste prema Neretvi sukladno onom što je već pisano na blogu Matijevića. Nedostatak novca u državnom proračunu je doveo u problem i Hrvatske autoceste (HAC), a time i državu i izvođače radova. Na početku recesije su izvođači radova, sukladno tadašnjim ugovorenim poslovima i planovima, zaposlili određeni broj ljudi te unajmili ili kupili skupe građevinske strojeve i alate (novi veliki građevinski stroj ili veliki kamion stoje u prosjeku preko milijun kuna).
Početkom recesije država odnosno HAC nisu mogli plaćati na vrijeme izvedene građevinske radova, pa je se moralo dogovoriti usporavanje radova. I dok se radnika još nekako “lako riješiti” neproduljivanjem ugovora ili otkazima zbog poslovnih poteškoća, strojevi koji su kupljeni na kredite se moraju otplaćivati iako ne rade onim obimom kako se planiralo.
U kojim poteškoćama se nalaze neka poduzeća govori i činjenica da se tvrtka Konstruktor, kao poduzeće koje je nositelj većine radova, nalazi se na rubu bankrota. Pravnici u toj tvrtki imaju zadatak da koliko je moguće oduljuju naplatu svih potraživanja, i ovrha pisanjem raznih podnesaka, prigovora i žalbi.

Sjetimo se sada radova prije 2 godine kada se radilo u 2-3 smjene, čak i nedjeljom. Veliki reflektori na gradilištima, tunelima vijaduktima su osvjetljavali stotine radnika na gradilištima diljem autoceste.
Danas se pak na gradilištima na potezu od Vrgorca prema Pločama i na predjelu Malog prologa i Crvenog Grma (uz granicu BiH) radi u jednoj smjeni, bez nedjelja, sa znatno manje strojeva i radnika.


NAPREDAK AUTOCESTE U HERCEGOVINI

BiH je dobila 60 milijuna eura povoljnog kredita (0.5% godišnje) za radove na 10 kilometara dionice Bijača – Međugorje - Zvirovići, koja će se autocesta direktno spojiti na granični prelaz u Novim Selima. Već je raspisan natječaj za poddionicu Bijača - Kravica dužine 4 km na koju se javilo 8 natjecatelja/grupacija, između ostalog i hrvatske tvrtke. Radovi bi trebali početi ove godine i prema predviđanjima biti završeni vjerojatno do kraja iduće godine.
Procjena BiH (državnog Ministarstva prometa i veza) je da će dionica autoceste “Mostar sjever - granica s Hrvatskom” (Nova Sela) u dužini od 58 kilometara sa svim troškovima izvlaštenja vlasnika zemalja, stajat će oko milijardu konvertibilnih maraka. Studija izvodljivosti, koja je naručena za ovu dionicu, pokazala je pak kako će cijena građevinskih radova iznositi oko 832 milijuna KM (oko 18 milijuna KM po kilometru ili oko 70 milijuna kuna po kilometru)
Iako nije naveden rok izgradnje dionice do Mostara, ta dionica je sve sigurnija za razliku od dionice autoceste u Hrvatskoj prema Dubrovniku.

Dakle za koju godinu će nam autocestom bliže biti zapjevati stihove Mate Bulića “Mostar grade podno Veleža”, nego onu dubrovačku “usred tišine grada, i usnule ljepote”

KARTOGRAFSKI PRIKAZ DIONICA
Napomena: ukoliko vaš preglednik (Internet Explorer, Mozilla, Opera....) nije prilagođen, moguće je da vam karte prekriju dio bloga, odnosno da članak prelazi rubove na blogu

Dionica autoceste: granica RH – Bijača (BiH) – Međugorje - Zvirovići – Počitelj (početak gradnje 2011)
Image and video hosting by TinyPic

Dionica autoceste “Čvor Ploče” (Mali Prolog) – “Čvor Kula Norinska” (Nova Sela) – (u tijeku izgadnja čvora Ploče)
Image and video hosting by TinyPic

Dionica autoceste u BiH “Mostar sjever – Bijača” (projekcija završetka – okvirno 2015)
Image and video hosting by TinyPic
Post prenesen sa stranice Matijevići blog.hr


- 17:17 - Komentari (19) - Isprintaj - #

11.02.2011., petak

KRENULO JE PUNIM JEDRIMA

Općina Kula Norinska je na zadnjoj sjedinici Urbanistički plan uređenja zone Nova Sela (UPU), koji je temeljni korak za realizaciju zone koja se naslanja na sam granični prijelaz koji će biti ujedno i Schengenska granica kad Hrvatska uskoro uđe u Europsku uniju.
Poslovna zona u Novim Selima je jedan od temeljnih dugoročnih projekata na kojima će se zasnivati gospodarski razvoj naše općine, pa se s nestrpljenjem očekivalo donošenje UPU Nova Sela
Već je dogovorena izgradnja vodospreme koja će imati dovoljan kapacitet da pored poslovne zone opskrbljiva vodom i naselja Borovci i Nova Sela što će u Borovcima i Novim Selima sigurno biti dočekano sa zadovoljstvom jer će izgradnjom vodospreme biti stvoreni preduvjeti za izgradnju vodovodne mreže za ta mjesta.
Obzirom da je zadnjih 10-ak godina primjetan veliki priliv “vikendaša” u Borovcima i Novim Selima, nesumnjivo je da će mnogi početi razmišljati i o trajnom preseljenju iz gradskih sredina u svoja sela iz kojih potječu kada se stvore svi infrastrukturni uvjeti
Tekefon, struja i asfalt su tu, a kad jednom prođe i voda, malo tko će od iseljenih Borovčana moći odoljeti da češće ne dolazi u mjesto iz kojeg potiče.

Ne treba zanemariti i približavanje autoceste te prije par tjedana započetu izgradnju velikog graničnog prelaza između u Novim Selima (između naselja Nova Sela i Pozla Gora) na kojem će se zaposliti čak 50-ak ljudi u iduće 2 godine!
Taj granični prijelaz koji se planira završiti tijekom ove godine, a koji će praktički spajati Nova Sela s Bijačom i dalje Ljubuškim.

Izgradnja graničnog prelaza
Image and video hosting by TinyPic

Čim autocesta dotakne općinu Kula Norinska, punom parom će se realizirati i Poslovna zona Nova Sela koja će imati 700.000 m2. Dodatnih 700.000 m2 se planira na području Pozle Gore kojom će upravljati Općina Pojezerje (ako opstane kao općina jer prema preliminarnim kriterijima ne zadovoljava uvjete za opstanak za razliku do Kule Norinske). Za Poslovnu zonu Nova sela već sada postoji interes jedne španjolske investicijske kuće koja je pokazala interes za kupnju cijele zone!
Procjene su da bi ta zona s gospodarskim subjektima koji uđu u zonu, mogla zapošljavati oko 700 ljudi kada proradi punim kapacitetima.

No zona je ovisna o autocesti, pa se s nestrpljenjem očekuje dolazak Dalmatine do Novih sela.
Zasada su grubi radovi stigli do Malog Prologa gdje su u tijeku radovi za izgradnju čvorišta Mali Prolog (sjecište prvaca autoceste iz zaleđa Crvenog Grma (Vrgorca) i pravca iz Karamatića – Kobiljače

Mali Prolog – radovi s pogledom na polje Jezerac i magistralnu cestu Metković- Vrgorac
Image and video hosting by TinyPic

Radovi na autocesti u blizini graničnog prelaza Crveni Grm (vidi se postojeći granični prelaz)
Image and video hosting by TinyPic
Post prenesen sa Matijevići blog.hr

- 19:43 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


Flag Counter
Nedjeljko Ćendo Joza Šunja 16
Orebić

tel.020 713-545
mob.099 5661-486

email.
cendonedjeljko@gmail.com
ncendo@gmail.com
O blogu:
Blog prati događanja u mjestu, povijest, stanovništo, kao i druge zanimljivosti vezana uz Pozlu Goru i općenito Neretvanski kraj.
Ako imate nekakav prijedlog ili fotografiju, molim Vas kontaktirajte me. Hvala!

PROGNOZA VREMENA ZA POZLU GORU

KONOPAŠICE NA RADIO DELTI