Pozla Gora:
Pozla Gora je malo naselje u blizini Metkovića, koje pripada Općini Pojezerje u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Prema popisu stanovništva iz 2021. broji 46 stanovnika te 13 obiteljskih kućanstava.
Najčešća prezimena u Pozloj Gori su: Andačić, Bijelić, Čotić, Ćendo, Dominiković, Dropuljić, Grmoja, Gujinović, Jakić, Krstičević, Kežić, Mijoč, Senta, Šimunović, Vladimir.

UMRLI U NASEM KRAJU
Svi vi koji želite da pogledate stare župne knjige umrlih i rođenih naše župe možete pogledati na ovoj stranici:
ŽUPNE KNJIGE

pozlagora.blog.hr

18.02.2011., petak

AUTOCESTOM PRIJE DO MOSTARA NEGO DO DUBROVNIKA


Zadnjih tjedana se sve više u visokim krugovima šuška o potrebi još jedne odgode rokova u izgradnji autoceste.
Iako se autocesta do Neretve (Ploča) planira završiti do kraja 2012, prema Dubrovniku je autocesta sve upitnija i nalazi se na preispitivanju s tim da se to čuva kao tajna zbog izbora ove godine.
No Neretvi je bitnije što se događa u njenom zaleđu.

Otvaranje dijela autoceste na dionici Ravča – Vrgorac, dužine oko 9 km je predviđeno za 01. lipnja ove godine – dakle za manje od 4 mjeseca.
Ovim će se autocesta 01. lipnja, uoči turističke sezone Neretvanima približiti za oko 8- 10 km, obzirom da će ulaz biti na oko 1 km od samog središta Vrgorca, u pravcu Staševice.
Tako će onima koji dolaze iz Neretve preko Novih Sela - Vrgorca (uglavnom gornja Neretva) autocesta biti 8 km bliža jer u Vrgorcu trebaju skrenuti 1 km prema Staševici, a onima koji dolaze iz Ploča (donji dio Neretve) će autocesta biti bliža 10 km.

Ipak oni najgori dijelovi “običnih ” - državnih cesta koje vode do autoceste:
- dionica od Matijevića preko Novih Sela do Vrgorca (za one iz gornje Neretve) i
- dionica Ploče (Čeveljuša)-Staševica-Vrgorac (za one iz donje Neretve)
i dalje ostaju u lošem stanju i razlog za promišljanje da li do Splita voziti autocestom ili Jadranskom magistralom

Istodobno se slabim intenzitetom nastavljaju radovi na približavanju autoceste prema Neretvi sukladno onom što je već pisano na blogu Matijevića. Nedostatak novca u državnom proračunu je doveo u problem i Hrvatske autoceste (HAC), a time i državu i izvođače radova. Na početku recesije su izvođači radova, sukladno tadašnjim ugovorenim poslovima i planovima, zaposlili određeni broj ljudi te unajmili ili kupili skupe građevinske strojeve i alate (novi veliki građevinski stroj ili veliki kamion stoje u prosjeku preko milijun kuna).
Početkom recesije država odnosno HAC nisu mogli plaćati na vrijeme izvedene građevinske radova, pa je se moralo dogovoriti usporavanje radova. I dok se radnika još nekako “lako riješiti” neproduljivanjem ugovora ili otkazima zbog poslovnih poteškoća, strojevi koji su kupljeni na kredite se moraju otplaćivati iako ne rade onim obimom kako se planiralo.
U kojim poteškoćama se nalaze neka poduzeća govori i činjenica da se tvrtka Konstruktor, kao poduzeće koje je nositelj većine radova, nalazi se na rubu bankrota. Pravnici u toj tvrtki imaju zadatak da koliko je moguće oduljuju naplatu svih potraživanja, i ovrha pisanjem raznih podnesaka, prigovora i žalbi.

Sjetimo se sada radova prije 2 godine kada se radilo u 2-3 smjene, čak i nedjeljom. Veliki reflektori na gradilištima, tunelima vijaduktima su osvjetljavali stotine radnika na gradilištima diljem autoceste.
Danas se pak na gradilištima na potezu od Vrgorca prema Pločama i na predjelu Malog prologa i Crvenog Grma (uz granicu BiH) radi u jednoj smjeni, bez nedjelja, sa znatno manje strojeva i radnika.


NAPREDAK AUTOCESTE U HERCEGOVINI

BiH je dobila 60 milijuna eura povoljnog kredita (0.5% godišnje) za radove na 10 kilometara dionice Bijača – Međugorje - Zvirovići, koja će se autocesta direktno spojiti na granični prelaz u Novim Selima. Već je raspisan natječaj za poddionicu Bijača - Kravica dužine 4 km na koju se javilo 8 natjecatelja/grupacija, između ostalog i hrvatske tvrtke. Radovi bi trebali početi ove godine i prema predviđanjima biti završeni vjerojatno do kraja iduće godine.
Procjena BiH (državnog Ministarstva prometa i veza) je da će dionica autoceste “Mostar sjever - granica s Hrvatskom” (Nova Sela) u dužini od 58 kilometara sa svim troškovima izvlaštenja vlasnika zemalja, stajat će oko milijardu konvertibilnih maraka. Studija izvodljivosti, koja je naručena za ovu dionicu, pokazala je pak kako će cijena građevinskih radova iznositi oko 832 milijuna KM (oko 18 milijuna KM po kilometru ili oko 70 milijuna kuna po kilometru)
Iako nije naveden rok izgradnje dionice do Mostara, ta dionica je sve sigurnija za razliku od dionice autoceste u Hrvatskoj prema Dubrovniku.

Dakle za koju godinu će nam autocestom bliže biti zapjevati stihove Mate Bulića “Mostar grade podno Veleža”, nego onu dubrovačku “usred tišine grada, i usnule ljepote”

KARTOGRAFSKI PRIKAZ DIONICA
Napomena: ukoliko vaš preglednik (Internet Explorer, Mozilla, Opera....) nije prilagođen, moguće je da vam karte prekriju dio bloga, odnosno da članak prelazi rubove na blogu

Dionica autoceste: granica RH – Bijača (BiH) – Međugorje - Zvirovići – Počitelj (početak gradnje 2011)
Image and video hosting by TinyPic

Dionica autoceste “Čvor Ploče” (Mali Prolog) – “Čvor Kula Norinska” (Nova Sela) – (u tijeku izgadnja čvora Ploče)
Image and video hosting by TinyPic

Dionica autoceste u BiH “Mostar sjever – Bijača” (projekcija završetka – okvirno 2015)
Image and video hosting by TinyPic
Post prenesen sa stranice Matijevići blog.hr


- 17:17 - Komentari (19) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Flag Counter
Nedjeljko Ćendo Joza Šunja 16
Orebić

tel.020 713-545
mob.099 5661-486

email.
cendonedjeljko@gmail.com
ncendo@gmail.com
O blogu:
Blog prati događanja u mjestu, povijest, stanovništo, kao i druge zanimljivosti vezana uz Pozlu Goru i općenito Neretvanski kraj.
Ako imate nekakav prijedlog ili fotografiju, molim Vas kontaktirajte me. Hvala!

PROGNOZA VREMENA ZA POZLU GORU

KONOPAŠICE NA RADIO DELTI