četvrtak, 11.01.2007.

Mudri dječak

Hikaja o djecaku koji je svojom mudrocsu porazio rimskog glasnogovornika, poslanog da sa svojim pitanjima ponizi muslimane i napravi ih neznalicama.

Prije mnogo vremena, za vrijeme tabiina, Bagdad je bio veliki islamski grad. U stvari, bio je kapitolijum islamskog carstva i zbog mnogih ucenih ljudi koji su zivjeli tamo, takodje centar islamskog znanja.
Jednog dana, tadasnji rimski imperator je poslao svog glasnogovornika u Bagdad sa, nista manje, nego tri izazova za muslimane i njihovo znanje. Kada je glasnogovornik dosao u grad, javio se kalifi i rekao da ima tri pitanja na koja zeli da mu muslimani odgovore.
Kalifa je tad naredio svim ucenjacima u gradu da se skupe, a rimski glasnogovornik se pope na jednu platformu i rece: ”Imam tri pitanja za vas. Ako mi odgovorite na njih, ja cu otici, a vama cu ostaviti silno blago koje je kralj Rima poslao.” A pitanja su bila sljedeca: ”Sta je bilo prije Allaha dz.s.?”, ”U kojem smjeru je Allah dz.s. okrenut licem?” i ”Sta Allah radi u ovom trenutku?”
Skup ljudi bio je tih. Medju svim tim ucenjacima bio je i jedan otac koji je na taj skup poveo i svog malog sina. ”Babo, pusti mene da mu odgovorim i da ga usutim”- rece djecak. Zatrazi dozvolu od kalife i dobi je.

Rimljanin se obrati djecaku time sto mu ponovi prvo pitanje: ”Sta je bilo prije Allah dz.s.?” A djecak, umjesto odgovora, postavi rimljaninu pitanje: ”A znas li ti racunati od 10 unazad?” Rimljanin ce: ”Znam.” Djecak ce: ”Hajde, da cujem.” I Rimljanin krenu:” 10, 9, 8…” dok ne dodje do 1 i tu stade. Upita ga djecak: ”Sta dodje prije 1?” Kaze rimljanin: ”Pa nema nista prije 1.” Tad mu djecak rece: ”Ako iza artimeticke jednice nema nista prije, kako onda mozes ocekivati da postoji nesto prije Jednog, koji je Apsolutna Istina, Vjecni, oduvjek Postojeci i Prvi i Posljednji, i Otkriveni i Skriveni?

Rimljanin bi iznenadjen tako direktnim i brzim odgovorom i ne mogase naci nikakv argument protiv. Brzo predjena na drugo pitanje: ”U kojem smjeru je Allah dz.s. okrenut licem?” Djecak na to zamoli da mu donesu svjecu i kad mu donesose, on upita rimljanina: ”Mozes li mi reci na koju stranu plamen svijece okrece svoje lice?” Rimljanin rece sav u cudu: ”Pa, plamen je samo svijetlo…ono se rasipa na sve cetiri strane svijeta, a ne samo na jednu.” Djecak zaplaka i rece: ”Ako se onda ovo fizicko svijetlo rasipa na sve cetiri strane svijeta, sta ti onda ocekujes od Nur-us-Samawati-wal-'Ard, Allaha dz.s., Svjetlosti nebesa i zemlje, Svijetla nad svijetlima? Allah dz.s. je okrenut u svim smjerovima istovremeno.”

Rimljanin se osjeti zatecenim time sto mu na pitanje odgovor dade jedan djecak na jedan takav nacin koji on nije mogao argumentovati. U svojoj desperaciji odluci da pokusa i sa posljednjim pitanjem, no, prije toga, djecak mu rece: ”Cekaj malo! Ti si taj koji postavlja pitanja, a ja sam taj koji na njih odgovara. Fer bi bilo da ti stanes ovdje dole, na moje mjesto, a ja da se popnem gore, gdje ti sad stojis, tako da se i moji odgovori cuju jasno kao i tvoja pitanja.” To se rimljaninu ucinilo sasvim prihvatljivo i on je sisao na djecakovo mjesto, a djecak se popeo na njegovo. I rimljanin ponovi svoje posljednje pitanje: ”Sta radi Allah dz.s. u ovom trenutku?” Djecak ponosno odgovori: ”U ovom momentu, kada je Allah dz.s. vidio na platformi lazljivca i onog koji ponizava islam, odlucio je da On njega ponizi i da ga spusti, a onog ko vjeruje da je Allah jedan, da ga postavi na vise mjesto i da uspostavi istinu. Svaki cas On provodi univerzalnu moc (svakog casa On se zanima necim).”( Er-Rahman, 29.) Rimljanin nije imao vise sta da kaze na to, nego napusti Bagdad i vrati se u svoju zemlju - porazen. U medjuvremenu je djecak odrastao i postao jedan od ucenjaka islama. Allah Uzviseni mu je dao specijalnu mudrost i znanje o dinu. Njegovo ime je bilo ebu Hanifa (rahmatullah 'alayhi) da mu se Allah dz.s. smiluje.

Ovaj text je preveden s engleskog. Orginalna verzija texta se nalazi u knjizi "Manaqib Abi Hanifah" autora Muwaffaq Ibn Ahmad al-Makki (preselio 568 po hidzri).

- 08:33 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Musafira do sad:





Opis bloga

Zanimljive priče koje sa sobom nose puno
po(r)uka...
Hajmo, inšaAllah (ako Bog da), izvucimo po(r)uku...


Hvala Tebi Gospodaru

Hvala Tebi Gospodaru
što mi dade ruke dvije
i što imam ovo srce
u grudima što se krije

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što mi razum podari
koji samo Tvojom Moći
zlo od dobrog odvoji

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što me tako lijepog stvori
i dade mi jezik ovaj
koji Tebi hvalu zbori

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Odabrani stih

KAD BIH ZNALA


Kad bi znala Gospodaru Svjetova
Koja dova od nas ti je najdraža
Svakim trenom ja bih Ti je učila
Svakim dahom njome bih Te slavila

Kad bi mogla svijet bi probudila
Da Te voli…da Ti se pokorava
Ali i ja griješnica sam velika
Tvom rahmetu život svoj sam predala

Sama sebi štetu sam nanosila
Grijehe griješnim rukama sam grlila
I sad grlim al ne hrlim za njima
Jer bezgrješnik od insana ne ima

Da sam samo liska u Tvom Dzennetu
Sto će vječno da boravi u Njemu
I da vidim Tvoje sve džennetlije
Što iskreno vjerovaše u Tebe

Da sam gnjezdo ptica Tvojih zelenih
Što živote svoje nisu žalili
I što rane njihovi su ukrasi
U džihadu sto postaše šehidi

Da sam grana koja će im pravit hlad
Ili trava koja će ih milovat
Kaplja rose s kojom će se umivat
Ili kamen pokraj vječnih izvora

Da sam nitna odijelu Džennetskom
Ili treptaj na pogledu mu’minskom
Osjet kojim osjetiće mirise
Što pronose tvoje časne hurije

Ja Te molim o ljepoto vječita
Otvori i nama vrata Dženneta
I s mirisom da nam duša pohita
Kad pozoveš i nas s ovog svijeta

Svjedočenje

Vjetrovi njišu krošnje sve
Allahovu volju svjedoče

Kapljice kiše zikre sve
Allahovu Milost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Lagane snježne pahulje
Allahovu blagost svjedoče

Visoke čvrste planine
Allahovu svemoć svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Gromovi jaki svjetlite
Allahovu snagu svjedoče

Mu'mini Kur'an kad uče
Allahovu mudrost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah


BUJRUM



eXTReMe Tracker