četvrtak, 11.05.2006.

Koji su imanski sarti

Medju lijepim postupcima Haruna Resida bio je i taj da se puno puta prerusavao u obicnog gradjanina i tako odlazio medju narod i gledao sta i kako se radi. Postavljao bi im pitanja i primao odovore…
Opet se jednog dana pomijesao medju ljude. Niko nije primjetio da je rijec o halifi…
Koracajuci snaznim koracima, usao je u jedan sokak.Prisao je jednom djetetu koje dse igralo i upitao ga:
- O, lijepo dijete! Koliko ima imanskih sartova?
Dijete ga pogleda crnim ocima i rece:
- O, amidza, zar je mu’min onaj koji ih ne zna? A, zapravo, ja sam musliman!
Harun Resid ga pomilova po mekanoj kosi:
- Cestitam ti, mali! Da li znas islamske sartove?
Ovog puta dijete odgovri strogim glasom:
- Sta to govoris? Naravno da znam!
- Onda mi ih nabroj, da vidim!
- Namaz, post, zekjat, hadz, svjedocenje Sehadeta...
- Tvojij odgovri su mi se svidjeli zato uzmi ova dva zlatnika, stavi ih u dzep, mozda ce ti zatrebati za nesto.
A ovo dijete je zaista bilo izuzetno. Umjesto da pruzi ruku i da uzme zlatnike, on je odmace i rece:
- Ne mogu ih uzeti jer ih nisam zasluzio!
Slavni Halifa se zacudi:
- Zasto ne mozes uzeti? Ja ti ih poklanjam!
Dijete opet zacvrkuta kao ptica:
- Ne mogu uzeti jer ce me otac pitati odakle mi. Prebit ce me zato sto sam uzeo novac od nepoznate osobe!
- O, slatko dijete! Ali, ja nisam bilo ko!
- A ko si?
- Ja sam halifa muslimana, Harun Resid!
- E tek ih sada ne mogu uzeti, o, Vodjo mu’mina!
- Zbunjujes me, zasto?
- Zbog ovoga, molit su lijepo: Moj otac ce reci: ‘’Da ti je Halifa dao novac, zar bi ti dao samo dva zlatnika? Sigurno si to uzeo od nekog cicije’’, i opet bi me istukao!
Harun Resid se slatko nasmija…Djecakove rijeci zadovoljile su mu dusu…Ovog puta dade mu dvije kese zlatnika i rece:
- Hajde, lijepo dijete, prihvati ovaj moij poklolon i uvjeri se da nisam cicija!
Djecakove oci zaiskrise:
- Eto, sada je uredu!
Harun resid se zadovoljan odvoji od ovog mjesta i predje u drugi sokak. Na jednom cosku sjedio je jedan starac za trosnim stolom i popravljao cipele.
Odmah je krenuo ka njemu i upitao ga:
- Oce, koliko ima imanskih sartova?
Iznenadno pitanje zbudni starca. Podize uvehle oci i rece:
- O, strance, pitas me nesto sto nisam shvatio!
Od prijasnjeg Halifinog zadovoljstva ne ostade ni trag. Zagrmi kao nebesa:
- Dobro, a koji su islamski sartovi?
Starac duboko udahnu pa rece:
- Kako si ti nerazuman covjek, ne znam nista o tom pitanju! Hajde, odlazi!
Harun resid izgubi strpljenje i odmah pozva jednog od njegovih cuvara:
- Istuci ovog covjeka! Jer on je svoj zivot potrosio u prazno!
Cuvar poput sokola uhvati starca za jaku i istrese ga poput prazne vrece, starcev krik otegnu se po sokacima…
Vrisak stize i do usiju malopredjasnjeg djecaka.Dosao je trceci i viknuo:
- O, Vodjo mu’mina! Uzmi svoje pare!
I kese pune zlatnika baci ispred Halife. Harun Resid ga je zacudjeno gledao:
- Sta se desava, dijete moje?
Djecak je kao lav ispravio glavu i rekao:
- O, Vodjo mu’mina! Jesi li mi ovu kesu dao da bi mi oca isprebijao? Starac kojeg je istukao cuvar je moj otac!
Harun sa zaljenjem klimnu glavom:
- Ah, sta mi se desi? Dakle, taj starac je tvoj otac?
- Da!
- Ali on mi nije odgovorio na moja pitanja...Kako moze biti da covjek u ovim godinama ne zna ove stvari?
- Ne, o, Vodjo mu’mina!... Moj otac nije za to kriv. Da je on kriv, ja ne bih mogao odgovoriti na pitanja koja si mi postavio. On me je, kao otac, odgojio i u potpunosti izvrsio svoju duznost. Nazalost, njegov otac je u pitanju odogoja moga oca ispoljio neznanje…Ako je neko kriv, onda je to moj djed…Ako , pak, njega zelis istuci, on je u ovom mezarju opasanom zidinama. Ako ti snaga dostize, idi pa ga kazni. U suprotnom, ostavi mi oca na miru!
Naspram ovih mudrih rijeci slavni abasijski halifa se nasmijesi:
- O, mladunce moje, o, ti dzennetska svjetiljko! Zaista te je tvoj otac odogojio i ispunio svoju obavezu. Nazalost, nemam snage da kaznim tvoga djeda!

O, majke i ocevi!... Ako ne zelite da vam mezarja budu kamenovana, ostavite iza sebe hajirli potpmstvo…

- 14:45 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Musafira do sad:





Opis bloga

Zanimljive priče koje sa sobom nose puno
po(r)uka...
Hajmo, inšaAllah (ako Bog da), izvucimo po(r)uku...


Hvala Tebi Gospodaru

Hvala Tebi Gospodaru
što mi dade ruke dvije
i što imam ovo srce
u grudima što se krije

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što mi razum podari
koji samo Tvojom Moći
zlo od dobrog odvoji

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što me tako lijepog stvori
i dade mi jezik ovaj
koji Tebi hvalu zbori

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Odabrani stih

KAD BIH ZNALA


Kad bi znala Gospodaru Svjetova
Koja dova od nas ti je najdraža
Svakim trenom ja bih Ti je učila
Svakim dahom njome bih Te slavila

Kad bi mogla svijet bi probudila
Da Te voli…da Ti se pokorava
Ali i ja griješnica sam velika
Tvom rahmetu život svoj sam predala

Sama sebi štetu sam nanosila
Grijehe griješnim rukama sam grlila
I sad grlim al ne hrlim za njima
Jer bezgrješnik od insana ne ima

Da sam samo liska u Tvom Dzennetu
Sto će vječno da boravi u Njemu
I da vidim Tvoje sve džennetlije
Što iskreno vjerovaše u Tebe

Da sam gnjezdo ptica Tvojih zelenih
Što živote svoje nisu žalili
I što rane njihovi su ukrasi
U džihadu sto postaše šehidi

Da sam grana koja će im pravit hlad
Ili trava koja će ih milovat
Kaplja rose s kojom će se umivat
Ili kamen pokraj vječnih izvora

Da sam nitna odijelu Džennetskom
Ili treptaj na pogledu mu’minskom
Osjet kojim osjetiće mirise
Što pronose tvoje časne hurije

Ja Te molim o ljepoto vječita
Otvori i nama vrata Dženneta
I s mirisom da nam duša pohita
Kad pozoveš i nas s ovog svijeta

Svjedočenje

Vjetrovi njišu krošnje sve
Allahovu volju svjedoče

Kapljice kiše zikre sve
Allahovu Milost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Lagane snježne pahulje
Allahovu blagost svjedoče

Visoke čvrste planine
Allahovu svemoć svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Gromovi jaki svjetlite
Allahovu snagu svjedoče

Mu'mini Kur'an kad uče
Allahovu mudrost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah


BUJRUM



eXTReMe Tracker