pookapookapookapookapooka

ponedjeljak, 31.01.2005.

Sapere aude!

Neki dan je bilo 60 godina od oslobađanja Aushwitza. Ne bih ni znao da nisam gledao na tv vijestima u prijateljice. Ja nemam tv. Niti imam namjeru imati tv.
I kao i uvijek kad mi se misli susretnu sa samo ugrubo opisanim užasima Holocausta, u glavi mi se pojavi pitanje: Zašto? Zašto, zašto, zašto... odzvanja u jalovom, suhom bunaru moje interpretacije bespuća povijesne zbiljnosti. 1938, kad je Hitler pripojio Austriju, pola tenkova i kamiona mu se pokvarilo tijekom tog poduhvata. Procjenjuje se da je u tom razdoblju češka vojska bila snažnija od njemačke. 1933, na izborima su većinu imali socijaldemokrati i komunisti ali nisu išli u koaliciju jer je Staljin to zabranio. Pa je, eto, Staljin stvorio Hitlera? Ili možda Kant? Jer socijaldemokracija je revizija marksizma prema Kantu. Pa bi možda da imam vremeplov i da pođem u Koeninsburg, u 1780 godinu i razbijem Kantu glavu baseball palicom spasio milijune života. A opet da je Njemačka postala crvena, postala bi i Španjolska i sve bi to Staljin uzeo pod svoje pa bi ja 1984 živio u Euroaziji, a Winston Smith i Julija u Oceaniji. Zato se više neću pitat zašto. Nego ću dok vučem iz sve snage ručice šahtova, u sebi ponavljati: Nikad više, nikad više, nikad više...

- 23:00 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>