Pokojnikov blog (by f. nagulov)

ponedjeljak, 18.08.2008.

pjesma pokojnika i pijanca

pjesma koju posvećujem nepunoj godini dana postojanja bloga pokojnici i pijanci na kojemu, čini se, u zadnje vrijeme dajem ama baš sve od sebe, što je jamačno činio i bog u svoje vrijeme, jer ipak je riječ o nekoj vrsti stvaranja svijeta.

na svom blogu spavao sam s ribama
iz bosutske vode
s djevicama crne noći i niskog neba
uviđajući kako nema metafore bez ljubavi
i nema slika bez metafore
slika u kojima mogu mirno spavati
čak i ako prije toga nisam oprao noge.
i dobro sam si lagao kad sam priznao
da je ovo novo rođenje
taj blog koji dijelim s ljudima koje volim
koje nikada nisam vidio
i koje stoga mogu voljeti
čak i više nego rođenu majku
i još rođenije žene iz snova
i prijatelje s večernjih kava. najrođenije.
vjerujem.
i na svom sam blogu svim demonima poezije
samozadovoljno sprašio metak u čelo
i dao ih morskih psima
koji katkad dolutaju i u mrtvu bosutsku vodu,
obično subotom nešto poslije ponoći
kada moji najrođeniji skupa sa mnom
prazne litrenke i jebu mater državi
koja nama odnikud ne da čak ni da budemo
pjesnici, a kamoli bankari punih džepova
s onim sisatim pičkama pod rukom
na jahti koja krstari svemirom
u obliku zvijezde ispod koje prolaze
sanjari iz gimnazijskih dana i uzdišu
jer jebiga od njih ništa
osim da puše cigarete, drkaju, piju
i nastave sanjati da se nešto
jebeno ozbiljno događa.
na svom sam blogu od slova činio toteme
od metafore pljuvao kičmu
i širio pismo u svetu pjenu
čijom utrobom valjaju se ljudi
jednako ustrajni u bježanju od svega
od čega smo još uvijek brži.


(2)

jedno sam jutro pokojnik
drugo pijanac
i nisam siguran da li se snalazim,
ali mi je drago biti između,
jer između je dovoljno nigdje
da se nakon svih ljudi
s kojima se više ne pozdravljam
čak pomalo i smirim.
u kutiji koja je moje kraljevstvo
u čijem sam ništavilu bog
koji ispunjava ekranske praznine
nekim uglavnom osobnim svjetovima
nalik na livade na kojima
dobre izmišljene djevojke vode ljubav
s velikom većinom stanja
moje duše.
moje crne duše koja ne zna ništa drugo
osim žderati suhomesnato
i psovati mozgu sve po spisku,
psovati mozgu koji ne da zaboravu
da je dokrajči, jer što bi onda želudac,
jadna mu majka, za kojeg boga bi on
po cijele dane jeo govna,
u vrijeme kada pjesnik masturbira
uplakanih očiju,
pokušavajući odmoriti od pisanja pjesama.
jedno sam jutro pokojnik
drugo sam jutro pijanac
i jedno sam jutro radoznao za slanje tipkomaha
drugo jutro šutljivo režim omege.


(3)

na svom blogu sjetio sam se svih ljubavi
koje sam s tolikom ustrajnošću godinama izmišljao
ne bih li si dokazao kako sam veliki pjesnik
kako izmišljenim predjelima svoje opstojnosti udišem
nasmijane znakove ljubavi
zelene točke koje kvragu gone vlakove
i onaj vječno pusti kolodvor na kojem sam
prije bosuta trusio jeftine Q-pakove
trudeći se biti jerofejev, premda tada nisam znao
da je još mučnija stvar
sjediti na klupi i gaziti svoj put koracima u mjestu
i režati na boga i piti pivo i rakiju
i pisati pjesme pokojnika i pjesme pijanca
i biti nagulov
i biti nagulov.
ali na svom blogu ponekad i to mogu,
ponekad mogu biti mrtav i živjeti,
premda fizika poezije još uvijek nije odšetala
tako daleko da preraste teslu
i njegove zabranjene teleportere.
mogu i ne moći a da opet jesam
i mogu ismijavati sve istine koje sam otkrio
jer na tom sam blogu sve.
jer na tom blogu biti sve znači biti pismo
i nestajati u bjelini elektronske pustinje,
skrivajući stoljeća u obližnjem USB-čistilištu
teškom dva gigabajta, što je dovoljno za čovječanstvo
koje sam povodom sebe prigodno i egoistički izmislio
tako da usput budem i altruist,
mada nikada nisam znao biti muzej
onako kao što sam bio
šlag na torti suvremene umjetnosti
pojedene u ratnom podrumu
uz mogućnost da realno gledano tada sve zaboravim,
pa tako i mamu i tatu
koji su mi rekli da dok su tu
meni neće biti ništa...
u njihovom naručju atomska bomba bila bi vatromet
lansiran prigodno za vinkovačke jeseni
kada s ekipom hvatam i nešto skuplje limenke
uz koje posrtanje jezika slijede radosni ritmovi
svemirske tamburice praćene
ekliptičnom pomrčinom izvanzemaljskog bećarca
o čije se deseteračke brežuljke
tajanstveno spotaknuo i
tek nerođeni ern malley,
onako bolesno dobar od nepostojanja!


(4)

na svom blogu čak sam i bio umjetnost!
i shvatio sam da to nije ništa posebno... tim više što danas
poeziju svi pišu, a nitko ne čita, vjerojatno da bi se ispunilo
pismo nesretnog branka miljkovića
i da bi analogijom i njegov genij bio serviran u plastičnom tanjuru
postmodernističkih prosjeka.
čak mi je došlo da i tamo budem čovjek
i da s ljudima raspravljam o utakmicama koje se
po novom igraju nedjeljom navečer.
i da se igram s njima.
i da glumimo da se ljubimo i da u što sivijem smijehu
postojimo prepričavanjima kultnih filmskih crno-bjelina
pored kojih ni gramofonska ploča nije više
od plesnog podija.
stoga se nadam kako ću ostati tamo još pokoje stoljeće
gubeći vrijeme na sreću koju volim vidjeti
u kadrovima osobnog preživljavanja.
ostat ću... i kao pokojnik i kao pijanac.
malo jerofejev, malo nagulov,
u litrenci ljubavi u litrenci mržnje
u ritmu bez kostiju
na ribljem pladnju
na kamenom stolu kajanja.


- 09:46 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>