Kampanja pod nazivom OBEY Giant se može objasniti kao eksperiment fenomenologije. Cilj fenomenologije je "probuditi" osjećaj zanimanja osobe za njegovu okolinu.
OBEY kampanja pokušava simulirati zanimanje za samu kampanju i sve što tu kampanju okružuje.
Iz razloga što ljudi nisu naviknuti na kampanje čija svrha i motiv oglašavanja nije odmah prepoznatljiv, svaki doticaj sa kampanjom provocira misao i moguću frustraciju. Sama privlačnost propagande je njen prepoznatljiv i zanimljiv vizualni identitet, te sama ideja parodije propagande koja je ionako privlačna mladim osviještenim ljudima.
Parodija se očituje u Orwellianskom jeziku ("OBEY"="Pokori se") te umjetničkoj vizuri propagandnih postera Sovjetske Rusije.
Začetnik ovog pokreta je Frank Shepard Fairey, koji je sa "eksperimentom" započeo 1989. g. kao student "Rhode Island School of Design". S obzirom da su umjetnička djela koja je on postavio u sklopu svoje prve kampanje postala poznata diljem svijeta, te je evoluirala u OBEY Giant kampanju.
U početku, "zaštitno" lice kampanje je bio hrvač André the Giant, no nakon sudske tužbe 1993. je lice dodatno stilizirano kako više ne bi podsjećalo na njega, makar je naziv ostao. Do sada su se pojavile razne varijacije na temu, tako su se kao "obrađeni" našli Bono, G.W. Bush, Ben Savage, te brojni drugi koji su u određeno vrijeme imali veliku popularnost.
Svoju raširenost kampanja može zahvaliti desecima tisuća mladih koji su izradili kartonske "šablone" Faireyevih djela te ih, poput grafita, sprejali po svim svjetskim metropolama na najvažnijim lokacijama.
Moto kampanje glasi:
"The medium is the message."
ili
"Sam medij je poruka."
|