piskaralo Tixi

petak, 11.06.2010.

marelica

posljednji pozdrav moj baki

već sam ti toliko puta pričala o marelici svojeg djetinjstva, no svakim pričanjem to je posve nova priča.
u njezinoj su se krošnji skrivali moji bratići, susjedini unuci i vrapci. bakino se čelo mrštilo, dok je kažiprstom mahala prema dječacima, opominjući ih zbog otkinutih zelenih plodova.
od malih sam nogu posvađana s osvajanjem visina, pa sam zelenu krošnju marelice samo jednom posjetila. sišla sam s nje poput mačića, uplašena i uplakana. najviše sam je voljela držeći čvrsto baku za ruku, slušajući njezine priče o teglicama slatke marmelade.
u krošnji marelice drijemalo je ljeto, baš kao i paperjasti oblaci soka od rajčice, što ga je baka nagnuta nad loncem miješala velikom, drvenom kuhačom.
uz sok od rajčice, u krošnju marelice zavlačilo se tiho pucketanje domaćih mlinaca. «pazi, još su vrući» govorila bi baka pružajući mi netom pečeni komad mlinca, čije je žuto lice bilo prekriveno crnim, napuhanim madežima.

bilo je tu i stablo kruške, s čije se grane smiješila ljuljačka, kao i stablo jabuke s plodovima kao iz bajke o Snjeguljici, ali ništa srcu drago kao priča o marelici.

već sam ti toliko puta pričala o marelici svojeg djetinjstva, pa sam te u maju povela do zlatne ravnice. u mojem pogledu tuga. na mjestu gdje je nekoć raslo njezino stablo, sad zjapi tišina.

- 23:25 - Komentari (21) - Isprintaj - #