četvrtak, 28.06.2007.

U spomen

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Vezan za zemlju

U svom dječaštvu, prije pola stoljeća,
Dugo sam znao boraviti na brijegu
Kod ulaza u Rastušje, u ljetna
Predvečerja,među grmljem borika,
Čekajući u tišini, na travi, bos,
Da se pojavi Večernjača i za njom
Druge zvijezde na nebesima pa da započne
Noćni razgovor u beskrajnom prostranstvu.

Zvijezde su me dozivale, a ja sam ih
Osluškivao, okovan i vezan
Uza zemlju koja me kao sina
Zagrlila objema rukama, čvrsto,
I ne pušta me do dana današnjeg
Iz svoga zagrljaja, iz okova, iz ropstva....


Rab (Park Komrčar), 25.srpnja 1970.
Subota, od 9.30 do 11 sati

-----

Pozdravi Rastušje.
Tamo gdje ti je srce na mjestu
Nisi prošao malen ispod zvijezda
Umjesto u prah, prešao si u zvijezde
Koje su te tako divno dozivale

A tko bi se Njima odupro?
I tko bi uopće i želio?
Pozdravi Rastušje.
U nadi da će anđeli dovesti san
arome tvojih pjesama
Dragi naš Tadija....


Zagreb ( Moja soba ) 28.lipnja.2007
Srijeda, od 23:21 do 23:28 sati

- 23:13 - Komentari (9) - Isprintaj - #

utorak, 26.06.2007.

Sinkeova misao dana

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Deterđenti su prije pedeset godina tvrdili da mogu sve oprati.

- 23:06 - Komentari (3) - Isprintaj - #

subota, 23.06.2007.

Sinkeova misao dana

Image Hosted by ImageShack.us


Za novac i slavu mi je jasno otkud mi dolaze.
Ali ovaj genij mi je i dalje potpuna misterija.

- 14:47 - Komentari (6) - Isprintaj - #

srijeda, 20.06.2007.

Sinkeova misao dana

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Znam, znam.
Imate pravo.
Ali moja će glava pasti smješeći se.
A vaša?

- 22:37 - Komentari (7) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 18.06.2007.

Poslanica Borislavu Maruni

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Poslanica Borislavu Maruni

Daleka je obala
Koja te hrani kruhom tvrde kore
Otišla je tvoja ruka
Mirno stoji na prsima tvojeg domoljublja.

Protiv boli jetre,
Samo čisti bubrezi mogu pomoći
A zgužvane plahte i nakežene bludnice
Nikad nisu zadovoljile.

Guske u magli
I kmetovi na galgama,
Otisci prstiju,
Rat, tuga, smrt
Braća Jedinstvena

O lijepa, o draga, o slatka slobodo,
Svaku kap krvi proliti ćemo za te,
Ali ne uzimaj naše kuće i naše auspuhe,
Krv se ipak još da naplatiti

I badava banovi, badava pjesnici na hridi,
Kad čovjek pamti samo crne misli
Badava studenti, Beč, Prag, Pešta,
Kad Zagreb i Split spaja samo cesta.

Ali barem jedan dan u godini
Reći ću bez srama
Ja sam Hrvat, i drago mi je,
Nice to meet you gentleman.

Zaboravit neću usnule heroje,
Okove i lokote na rukama ljudi,
Žezla kraljeva, štitove vojski,
Zaboravit kako?

Jer previše je ljudi okrvarilo šaku.
Od proljeća punog ilirske strasti,
Od krvavog ljeta spaljenih sela
Sada je eto, došla jesen
A pomalo se bojim zime....

Siniša Bahun




- 21:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 17.06.2007.

Kolega ide u Seattle

Kratki igrani film „U tišini“ apsolventa dramaturgije Luke Rukavine primljen je u službenu konkurenciju Seattle International Film Festivala. SIFF je najveći i najposjećeniji filmski festival u SAD-u te se smatra jednim od najutjecajnijih festivala na svijetu. Jedini hrvatski film na ovogodišnjem SIFF-u, uz „U tišini“, je „Armin“ Ognjena Sviličića.

Image Hosted by ImageShack.us


„U tišini“ snimljen je s minimalnim sredstvima i u njemu glume Ivan Glowatzky, Mario Valentić, Janko Popović Volarić, Filip Juričić, Dijana Vidušin, Mijo Jurišić i Ivan Đuričić.

Kratki sinopsis: Prošlo je točno godinu dana otkad je Danijel poginuo. “Tko je bio Danijel?”, pitaju se četvorica njegovih najboljih prijatelja dok sjede za večerom u finom restoranu. Godinu dana kasnije, zajednička im je samo jedna djevojka, svačija djevojka, i dosada.

Image Hosted by ImageShack.us

Film je do sada prikazan na raznim festivalima po Hrvatskoj i šire te će, uz Seattle, biti prikazan na CAMBOFEST-u (Kambođa) te Festivalu kratkog filma u Mostaru.
Film je snimljen kao ispitni film studenta Bušić Jure na 3. godini produkcije. (Mentor za produkciju Arsen Ostojić.)

- 18:05 - Komentari (2) - Isprintaj - #

četvrtak, 14.06.2007.

Stvari koje niste znali o Nintendu

Za sve koji još nisu shvatili, Nintendo se najvjerojatnije vraća na tron računalne zabave u svijetu. Njegova posljednja konzola zvana samo "Wii" dosegla je rekordnu prodaju u odnosu na konkurenciju. U Japanu na svakih devet Wii-ja proda se jedan Sony Playstation 3. Microsoftov XBOX 360 nije loš, ali nije ništa novo unio u svijet igara.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

I što je to što maleni bijeli stroj zvan "Wii" čini boljim od četiri puta jačih konukurenata? U prvome redu, Wiimote- joystick koji registrira kako se igrač pomiče. Zatim cijena od 2100 kuna u Algoritmu za razliku od 5000 i više kuna za PS3. Tu je i kompatibilnost sa starom konzolom Nintendo Gamecube, koju mnogi nisu imali u Hrvatskoj a imala je par igara koje su postale must-have. I komunikacija s prijenosnom konzolom, "gameboyem nove generacije"- Nintendo Dual Screenom.

Genijalni wiimote, joystick kojim mašete u zraku kao reketom pred ekranom dok igrate tenis, trijumfalna je pobjeda nad konkurencijom na čijim joypadima samo pritišćete gumbe ( uh, kako staro ). Wii je tako postao unosan i zabavan da kruže glasine kako ga u Americi kupuju starački domovi.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Slika iz nove Nintendove igre "Super Paper Mario"


Ali Nintendo je tvrtka koja ima zanimljive činjenice u svojoj povijesti. Vrlo dugoj- Nintendo je star preko 100 godina. Dakle, čujte Nintendove "tajne"....

- Nintendo je osnovan 1889 godine- dakle star je preko 100 godina, a počeo je kao tvrtka za proizvodnju igraćih karata ( u prvom redu za Mahjong ).

-"Nintendo" znači "Mi radimo super stvari".

- Nakon II. Svjetskog rata ( 1956 ) , Nintendo je sklopio posao s Waltom Disneyem te proizvodio igraće karte s likovima Mickeya Mousea i Donalda Ducka ( Rekao bih Mikija i Paška, ali me sram )

- Nintedno je proizvodio prve "arcade" strojeve na žetone, poput one ručke koja iz velike kutije mora izvući medvjedića.

- Nintendo se polovicom prošlog stoljeća bavio proizvodnjom instant-njoki.

- U jednom se periodu čak bavio taxi-službom.

- U vlasništvu Nintenda bilo je par "Love-hotela", gdje se soba naplaćivala po satu.

- Nintendo se u početku uopće nije želio baviti računalnom zabavom.

- Tvrtka je svojedobno najviše novca koristila za promociju svojeg usisivača na daljinsko upravljanje koji se zvao "Chiritory".

-Direktor tvrtke Hiroshi Yamauchi upoznao je Gunpei Yokoia, koji je radio na plastičnoj hvatalici za jelo i Shigera Miyamota ( budućeg dizajnera Nintendovih likova ) te su zajedno gurali Philipsov Magnavox Odyssey kompjuter s igricama, ali su uskoro krenuli s planovima za prvu konzolu zvanu NES ( Nintendo Entertainment System )

- Prva maskota Nintenda uopće nije bio Super Mario, već nekakav majmun.

- Nintendo je prvi uveo takozvani "third party developer" sustav, gdje su programerske kuće uz proviziju mogle raditi kompjuterske igre za Nintendove konzole. To je dalo golemi zamah nad konkurencijom koja je sama proizvodila igre za svoje konzole.

- Super Mario, u prvoj svojoj igri ( Donkey Kong ) nije po zanimanju vodoinstalater već tesar.

-Super Mario Bros, igra koja je počela revoluciju i postala dijelićem masovne kulture, prva je "micala ekran" dok se Mario kretao.

-Nintendo je ostao vjeran karticama s igrama sve do pojave Gamecubea, godinama nakon što je CD ROM već bio u modi.

- Sivi Sony Playstation zapravo je proizvod Sonya i Nintenda. Sony je radio CD-dodatak za Nintendovu 16-bitnu konzolu Super Nintendo, ali kako se odustalo od projekta, Sony je dodatak prepravio u svoju konzolu koja će nadmaštiti sve ostale na tržištu.

- 14:57 - Komentari (4) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 11.06.2007.

Kupujte,modernistički salonski ljevičari!

Daklem, kao što znate moja velika sestra Sanja piše knjige o avangardi, modernizmu, psihoanalizi, sinesteziji i tako, generalno krasnim kompliciranim stvarima. Prije par mjeseci izašla je njena knjiga ( zasad samo na engleskom ) koja proučava avangardu tamo gdje je dosad sigurno niste tražili- doslovce od Rumunjske do Japana. Kakav je modernizam u tim dosad prilično netaknutim sferama, možete pročitati ako naručite njenu knjigu.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Knjigu možete nabaviti u dućanu Cambridge Scholars Publishinga.


SANJA BAHUN-RADUNOVIC, Ph.D., received her doctorate degree in Comparative Literature from Rutgers University. She has published articles and book-chapters on a variety of topics, ranging from psychoanalysis, through modernist literature and arts, to the refigurations of literature in 'marginal' settings, to the theory of the novel. Bahun-Radunovic has completed a book-length study Modernism and Melancholia: History As Mourning-Work and she is currently occupied with the co-editorial work on the collection of essays The Intimate and the Extimate: Violence and Gender in the Globalized World. Bahun-Radunovic has authored two books of creative writing and is the recipient of many scholarly and creative writing awards.

MARINOS POURGOURIS, Ph.D., is Visiting Assistant Professor at Brown University. His specialization is the twentieth century Greek literature and his research interests include European modernism, modernist lyric, psychoanalytic criticism, the classical subtext, and film. His publications include essays on the metaphysical theories of Odysseus Elytis, the Homeric subtext in the poetry of Yiannis Ritsos, the politics of history in Friedrich Nietzsche and Georg Lukács, and the influence of Nietzsche's writings on Nikos Kazantzakis. He has completed a book-length study on the poetic metaphysics of Odysseus Elytis and he is currently co-editing a volume on Balkan history and literature. His poetry-collection Of Myth and Brine was published by Dodoni Publications, Athens, in 2002.


"The collection of essays The Avant-garde and the Margin: New Territories of Modernism offers an insightful discussion of the dialogue, in modernism, between the so-called 'centers'' of aesthetic production and their counterparts in the cultural 'periphery,' questioning the very existence of centers and margins and proposing a theory that argues for fruitful bi-directional (rather than only uni-directional) intercultural encounters in specific historical contexts. While much has been written on modernism in Western Europe and England, this volume breaks new ground in its concentration on modernism practiced in locations ranging from Romania, Poland, and the former Yugoslavia to Greece, French Canada, Japan, and India. Shedding light on the genres of poetry and drama; movements such as Surrealism, DADA, and other avant-gardes; and issues such as gender, modernity, and nationalism, it demonstrates that the concepts of center and margin are useful in the study of intercultural interactions and that the study of modernism practiced from the periphery reveals important truths about the routes of cultural transfer. The volume contributes to the ongoing discussion of cultural trafficking across boundaries and borders in the twentieth century."
Janet A. Walker, Professor of Comparative Literature, Rutgers University

- 20:40 - Komentari (3) - Isprintaj - #

nedjelja, 10.06.2007.

Sinkeova misao dana

Image Hosted by ImageShack.us


U ljubavi i ratu sve je dopušteno. Čak i pomirenje.


- 22:38 - Komentari (8) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 04.06.2007.

Izložba studenata ADU

U srijedu, 6. lipnja 2007. u 19 sati u Galeriji ULUPUH u Tkalcicevoj 14 u
Zagrebu otvara se posljednja u ovogodisnjem ciklusu tjednih studentskih
izlozbi: "Nova imena", izlozba fotografija studenata Akademije dramske
umjetnosti u Zagrebu. Izlozba će se moći pogledati do 11. lipnja.
Galerija ULUPUH, Tkalciceva 14, Zagreb
URL: www.ulupuh.hr


Image Hosted by ImageShack.us

Selekcija radova za izlozbu: prof. Enes Midzic, prof. Silvestar Kolbas,
asist. Darije Petkovic.
Organizacija i likovni postav: asist. Darije Petkovic
Uvodni tekst u katalogu: prof. Enes Midzic

Izlozbom se predstavljaju fotografije, radovi studenata Akademije dramske
umjetnosti u Zagrebu, polaznika Odsjeka snimanja, rezije i montaze. Trecu
godinu kako se Akademija predstavlja u Galeriji ULUPUH, a o 35. obljetnici
organiziranja studentskih izlozbi u okviru same Akademije (od 1972.), ove su
se godine studentima i apsolventima na izlozbi pridruzili i profesori sa
svojim radovima.

U uvodnom tekstu u katalogu izlobe prof. Enes Midzic ukratko opisuje program
studija unutar kojeg se fotografija tek u novije vrijeme, osnutkom Katedre
za fotografiju 2004. godine i otvaranjem dvogodisnjeg magistarskog studija
fotografije izborila za samostalno i ravnopravno mjesto među disciplinama
filmskog i elektronickog snimanja, te zakljucuje:

"Sama se fotografija, kao uostalom i pokretne filmske i elektronicke slike
nalaze pred izazovima i mijenama koji bitno mijenjaju tehniku i tehnologiju.
No, snaga slike ne proizlazi iz tehnologije vec iz covjeka, spoja
kreativnosti i ovladavanja tehnikom, ali i obrazovanja. U prijelomnici
fotokemijske i digitalne fotografije, sto je ravno epohalnom otkricu
Gutenbergove tiskarske tehnike, likovni i fotografski izraz umjetnickom i
dokumentarnom snagom prevladava samu uporabu pojedine tehnologije.
Fotografija, s neslucenim razvojnim mogucnostima digitalne epohe i nadalje
ostaje ono sto jeste, fotografija dostupna sve sirem i sirem krugu ljudi.
Dio tog raspona pokriva i ova izlozba, od pocetnika, naucnika, studenata do
nastavnika."

Izlozba se realizira uz podrsku Grada Zagreba, a moze se pogledati do 11.
lipnja 2007.

Napomena: galerija s otvaranjem ove izlozbe prelazi na ljetno, dvokratno
radno vrijeme, pa se izlozba
moze pogledati radnim danom od 9 do 14 i od 18 do 20 sati, subotom od 10 do
13 sati.

- 17:46 - Komentari (4) - Isprintaj - #

petak, 01.06.2007.

Hrvat u Cannesu

Već sam dugo vremena odlagao kao posljednji kreten informaciju da je moja divnija polovica ( drugo muško na mojoj godini dramaturgije ) bio jedini Hrvat u službenom programu u Cannesu. Ti si isto, Antonije, mamlaz- kud baš jedini Hrvat u Cannesu kada Radeljak baca prsten u studiju skuplji od svih projekata koje smo napravili tijekom studija!

Image Hosted by ImageShack.us

Antonio Gabelić i ja, zajedno s kolegicom I-ren, članovi smo elitnog tima dramaturga. Najbolji smo na godini ( od svih nas troje, nas troje smo najbolji ) i svi nas se boje. Sve glasine koje kruže o nama su točne- zajedno se pretvaramo u Voltrona i pišemo samo genijalne stvari. Kad napišemo recept za oprane maline u čistoj posudi- i to je genijalno. Ali što da čovjek radi, kada nemamo para.

Film "Putovanje" prikazan je u okviru Critic's Weeka. Ali možda bi bilo bolje objaviti službena obrazloženja zašto film nije dobio ni lipu od domaćih institucija.

FAKULTET (ADU U ZAGREBU): Osim sitnije tehničke podrške nisu mu u stanju pomoći, "pored najbolje volje"
MINISTARSTVO KULTURE: (odjel za međunarodnu suradnju, odjel za filmsku proizvodnju i još nekoliko ureda koje nije popamtio jer ih je doista bilo mnogo) Nakon što je predao projekt na natječaj za sufinanciranje filmske proizvodnje, rečeno mu je kako do petog mjeseca neće oformiti komisiju koja će vrednovati projekte. Ali, neslužbeno mu je rečeno da tu nema što tražiti jer se zna tko već računa s tim novcem. Na internetu je našao natječaj pri Ministarstvu kulture koji ne zadovoljava jer je on isključivo za skupe projekte (minimum 50.000 eura).
URED EUROPSKE KOMISIJE U ZAGREBU: Nije primljen dalje od ulaza, ali papiri su mu urudžbirani i dobiva obećanje da će mu se javiti. Mjesec i pol dana kasnije nije dobio nikakav odgovor.
MINISTARSTVO ZNANOSTI: Prošao je kompletan drugi kat i onda mu je rečeno da oni s njime nemaju ništa. Poslali ga natrag u ministarstvo kulture.


Gabelić u svojem razgovoru za Slobodnu Dalmaciju, na pitanje : Što zamjerate hrvatskim filmskim institucijama? odgovara: Netransparentnost, dvije ekonomije za dvije vrste ljudi - podobne i nepodobne, odnosno, one s vezom i one bez nje.

Uglavnom, da ne duljim, Antonijev film možete skinuti ovdje: "Travelling" ( by Antonio Gabelić )

A njegov interviju za Slobodnu Dalmaciju možete skinuti ovdje: Antonio Slobodno u Slobodnoj Dalmaciji.

Do sada, film je prikazan na festivalu scenarista u Bourgesu, te je uvršten na DVD napravljen u čast 50. obljetnice sporazuma u Rimu koji je temelj današnje Europske Unije.

Uz redatelja Antonia Gabelića na filmu su radili apsolventica snimanja Dinka Radonić i montažer Andrija Gvozdić Michl.

Semaine de la Critique najstariji je paralelni program filmskog festivala u Cannesu osnovan 1962. godine čiji je cilj afirmirati mlade filmske autore i otkrivati nove talente. Bernardo Bertolucci, Ken Loach i Wong Kar Wai samo su neki od autora koji su svoje filmske karijere započeli upravo na Semaine de la Critique.

- 18:19 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>