Ceterum censeo ...

07.07.2006., petak


Vlada HDZ-a, HSLS-a i HSP-a, premijera Ive Sanadera nastavlja lagati i obmanjivati javnost. Zaklinjući se u svoj navodni program europeizacije hrvatskog društva, svojim svakodnevnim djelima pokazuju da su «pokretanje Hrvatske, društvo znanja i europska Hrvatska 21. stoljeća» floskule koje ova administracija ne može ispuniti. Europska Hrvatska nikako ne uključuje povlastice subnorovskog tipa.
Ovih dana svjedoci smo ne samo nemoralnog već po svemu sudeći i neustavnog procesa upisa u srednje škole i na fakultete. Vlada preko ministarstva Jadranke Kosor kupuje glasove braniteljske populacije uz žalosnu asistenciju Ministarstva obrazovanja i znanosti.
U pojedinim gimnazijama postotak učenika upisanih preko potvrda o povlaštenom upisu prelazi 15 posto! Gotovo tisuću izvrsnih učenika osnovaca neće moći nastaviti gimnazijsko školovanje zbog privilegiranih. Na fakultetima s izravnim upisom za djecu branitelja koja su prešla razredbeni prag (taj prag je iznimno nizak, 15-20% testa, što je lako ostvarivo) stotine izvrsnih maturanata neće moći studirati zasluženi fakultet.
Naglašavam da ni ja DC nismo protiv dodatnih prava za djecu branitelja koji su žrtvovali puno toga za Hrvatsku, ali ne na račun drugih mladih građana koji trudom, inteligencijom i talentom postižu izvrsne rezultate, da bi im se na kraju administrativnom odlukom uskratilo pravo na profesionalni razvoj
Ovako će mladi građani koji su ostali ispod crte, umjesto redovitog studija morati plaćati studiranje za osobne potrebe, što praktično znači da će oni platiti studij privilegirane djece branitelja!!!
Predlažem da Vlada plati sva dodatna prava koja je zbog jeftine politike obećala, a ne da diskriminira građane i prebacuje trošak povlastica na njih.

Vlada se i sama hvali da su ostvarili znatno bolji priljev sredstava u proračun od očekivanog.
Podržavam prijedloge neovisnih udruga da se u redovite kvote za upis na fakultete i u gimnazije ne računaju djeca upisana po povlaštenim kriterijima, nego neka Vlada plati svoja obećanja na način da odobri dodatni upis za onoliko mjesta koliko djece branitelja zatraži pravo na upis na fakultete, a u gimnazijama i drugim srednjim školama da se djeca branitelja upisuju povrh odobrenih kvota, makar i uz otvaranje dodatnih razreda.
«Šlamperaj» ove Vlade u pitanjima upisa samo je nastavak konfuzne politike u sustavu obrazovanja i znanosti. Ministarstvo znanosti mora vući strateške poteze. Ove godine, o čemu smo već upozoravali na našim press konferencijama, u pojedinim županijama (Bjelovarska, npr) i dalje upisuju razrede tekstilaca umjesto informatičara. Čudim se da ministar kao mlađi čovjek i znanstvenik potpada pod nemaran odnos prema razvoju ove Vlade. Finska za znanost odvaja preko 7% BDP-a, a Hrvatska manje od jedan posto! I od toga, najveći dio odlazi na (pre)male plaće znanstvenika. Znanstveni projekti za proteklo trogodišnje razdoblje istekli su još prošle godine, a novi, prijavljeni još u veljači i dalje čekaju odobrenje!? Izdvajanja za znanstvene projekte sramno su mala i ne pokrivaju ni režijske troškove ili troškove fotokopiranja, a kamoli nabave najsuvremenije znanstvene opreme.
Ako Vlada već obećaje povlastice, neka počne poticati školovanje i ostanak znanstvenika za temeljna istraživanja, kojima ćemo opstati u europskoj znanosti. Postotak srednjoškolaca koji nastavljaju školovanje je jedva 25% a trebao bi biti barem 60-70 posto ako želimo Hrvatsku uvući u maticu znanstvene revolucije.

Jedino koliko-toliko pozitivno naslijeđe prošlog sustava, besplatan i kvalitetan obrazovni susatav reformira se sporo i to u krivom smjeru: DC je odlučno protiv najave o plaćanju visokog školstva!!! Fakulteti trebaju ostati besplatni.

Vlada se, pošto joj propada jedini adut (ulazak u EU je odgođen najmanje do 2010, a NATO pozivnica je opet izostala), sve više okreće izgradnji spomenika.

Pelješki most, sa svojom cijenom od 400 milijuna eura ekvivalentan je besplatnim učenicima za SVE učenike osnovnih i srednjih škola za 10 godina.
Demokratski centar se kao jedina politička opcija zalaže za promjenu paradigme:
Hrvatska kao društvo znanja. U sklopu toga DC najavljuje detaljne programe za sljedeće projekte: obavezno osnovno i srednje školstvo (11 ili 12 godina), besplatni udžbenici za sve učenike obaveznih škola, besplatno studiranje u okviru kvota potrebnih Hrvatskoj i dostupnost kredita za one koji žele studirati mimo tih kvota za osobne potrebe, te značajno izdvajanje za projekte znanstvenog istraživanja

Članstvo u EU nije europski pomak – europska Hrvatska je društvo u kojem su najširi slojevi obrazovani ljudi koji rade za dobre plaće i zbog toga imaju europski standard života.

(napisah ovo ne kao bloger, nego kao član Predsjedništva DC-a i predsjednik Odbora DC-a za znanost i obrazovanje

Zagreb, 7.7.2006

- 13:44 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>