14.11.2006., utorak

Zašto koristiti maslinovo ulje

Image Hosted by ImageShack.us Nedavno je Justawoman oduševljeno pisala o svom dvosatnom branju maslina. Moram priznati da to nikad nisam radila što i nije za pohvalu s obzirom na to da sam napola Dalmatinka i da mi otac ima poneko stablo koje treba obrati. Ono da su Dalmatinci mrvicu lijeni ne stoji onako generalno, ali u mom slučaju možda ipak da. Image Hosted by ImageShack.us No dobro, da ne skrećem previše s teme.

Maslinovo ulje do prije par godina uopće nisam konzumirala osim ako bi onako u hrani bilo zakamuflirano. No nagaovarali me moji doma da probam onako samo ulje. Ne sa žlicom, nego na pijatiću, malo posoljeno pa sa kruhom. I probala sam. Ne mogu reći da je bilo dobro kao drugi dalmatinski specijalitet pršut, ali malo pomalo mi je postalo sasvim normalno to marendati. Čak mi je i ukusno i fino, a kad se sjetim svih onih pašteta, salama i mesnih doručaka u kojima je svega i svačega, bude mi žao da nisam to napravila i prije. Ne mogu reći da ne jedem i ovo što nije baš zdravo, ali svi bismo trebali biti svjesni da se za vrlo malo novaca možemo puno zdravije hraniti. Samo kad bi htjeli.

Posebna priča je pizza o kojoj sam vam već pisala. Komentar koji mi je tada napisao Brlje sjetio me da sam u svom ritualnom opisu moje savršene pizze (mislim tu ne na najsavršeniju pizzu na kugli zemaljskoj već na onu koja je najsavršenija u okvirima mojih mogućnosti Image Hosted by ImageShack.us ) zaboravila navesti da se ili od ispod ili na samo tijesto namaže maslinovog ulja. Nije baš da se nešto posebno osjeti, ali već sama pomisao da je tamo, usprkos termičkoj obradi koja baš i ne popravlja njegovu kvalitetu, ostavlja mi dojam da jedem zdravu hranu. Nekad se i nije loše lagano zavaravati. Image Hosted by ImageShack.us

Ono što mi baš nikako ne ide (u mojoj preširokoj lepezi hrane koju ne volim) su jaja sfrigana na maslinovom ulju. Takva mi jaja ni inače nisu baš nešto, ali u spomentujoj kombinaciji su mi baš onako ful bljak. Dalo bi se naći još takvih primjera, ali s obzirom da da je ovo post ZA maslinovo ulje, neću više u negativnom tonu.

U pozitivnom bi se o njemu jako puno moglo reći, kako u gurmanskom smislu tako i kao o prehrambenom proizvodu koji je i više nego zdrav. Maslinovo ulje pomaže u borbi protiv raka grudi i raznih drugih tumora. Povoljno djeluje na jetru, kožu, crijeva i probavu uopće. Djeluje pozitivno i na srce i krvne žile te na «dobri» kolesterol, dok «lošega» smanjuje. I to je samo u najkraćim crtama, jer dale bi se stranice o tome napisati.

K tome, u prilog idu i hrvatski klimatski uvjeti koji omogućuju proizvodnju maslinovog ulja. Nažalost, još uvijek nije dovoljno prepoznata njegova vrijednost ili je radi raznih osobnih interesa moćnim pojedincima zgodnije uvoziti maslinovo ulje pa na policama naših marketa možemo gledati razne «djevičanske» varijante koje konkuriraju cijenom, što je i razumljivo s obzirom da te tekućine niti po boji, niti po okusu, niti po kvaliteti prate ono što daje pravo i industrijski neobrađeno maslinovo ulje.

Sigurno ste čuli da je maslinova grančica simbol mira pa vam ovom prilikom mašem jednom sa stabala kojeg gledate na slici, a koja je moj izvor ulja u kojega «toćam» kruh s početka priče. Image Hosted by ImageShack.us

- 15:16 - Što ti misliš? (p.s. ne štedi na riječima :)) (43) - Komentari On/Off - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

"Ja u ljubav vjerujem"