Pamćenje činjenica je gubljenje vremena za većinu školske djece jer takve informacije su im dostupne samo jednim klikom kroz tražilice ili Wikipediu, tvrdi Don Tapscott, autor bestselera Wikinomics.
Kaže kako bi bolji pristup bio umjesto klasičnog dosadašnjeg obrazovanja učiti djecu da razvijaju kreativne sposobnosti i primjenu informacije koje su im dostupne 24 sata dnevno.
„Učitelji nisu više fondacija znanja, to je internet. Djeca bi trebala učiti povijest kako bi razumjela bolje stanje u kojem živimo, ali ne trebaju znati sve detalje. Dovoljno bi bilo da znaju npr. od kada do kada je trajao Drugi svjetski rat, ali nema potrebe da znaju kada se odigravala koja bitka. Jednostavno mogu proguglati u svakom trenutku i pronaći datume“, kaže Don Tapscott.
Tapscott dodaje kako se njegov pristup nikako ne može okarakterizirati kao anti-učenje, nego pripremanje djece za drugačiju budućnost od ove u kakvoj mi živimo. „Djeca će imati relevantno znanje dostupno u izvanjskoj memoriji, pa je pamćenje činjenica gubljenje vremena“, dodaje.
Tapscott vjeruje kako je u većini škola još uvijek sistem učenja kakav je bio u industrijskom dobu: „To je možda bilo dobro za masovnu ekonomiju, ali djeca se ne pripremaju za digitalno doba i izazove koje ono nosi“.
|