Udaja za muslimana forum - Lijepe djevojke
utorak , 18.12.2018.Udaja muslimanke za nemuslimana?
Click here: Udaja za muslimana forum
Ako te jos nesto zanima, ne oklijevaj da pitas. Išlo se u kuću izabranice, kao bajagi tobože nenajavljeno, a u stvari na neki tajnoviti način uhabereno dojavljeno roditejima djevojke. Pa i za Bajram se preporučuje skromnost.
Iza njih svita bubnjeva i zumi privlači za sobom mnoštvo lokjalnog stanovništva, naročito djece, dok prolaze selima i zaseocima, do sela mladoženjinog. Jednom započeto ašikovanje, ako su se mladi međusobno simpatizirali i zavoljeli, nije prekidano bez izbiljnijeg razloga. Da se ženi nije dozovljeno udati bez saglasnosti staratelja to je stav većine učenjaka, između ostalih, imama tri mezheba Malika, Šafije i Ahmeda. Imamo ljude koji su govorili da je bolje da mu ćerka uzme katolika nego li Bošnjaka pa mu je Allah dž.
Sviđa mi se jedan dečko koji nije musliman, šta da radim? - Vaši inozemstvo oglasi ili inostranstvo oglasi su potpuno besplatni i ovde se oglašavaju srpska dijaspora, bosanska dijaspora, hrvatska dijaspora i domovina.
Bajramski dan, odnosno noć, oni će provesti u molitvi ili slušajući učenje Kur'ana, pjevanje pobožnih pjesama, melodično citiranje stihova Mevluda Spjev u slavu rođenja Muhameda. Nema vesele pjesme, nema glasnog smijeha, nema džumbusa i ahinjka šale i zabave , svega onoga što se inače Bajramom, barem kada je u pitanju mladež, tolerira. Pa i za Bajram se preporučuje skromnost. Nisu rijetki bili bajramski vezovi propovijedi u džamijama kojima je kao tema poslužila poznata kasida pjesma u slavu i pohvalu za koju se pretpostavlja da je djelo Ebu Vuhejba, pjesnika pod imenom Behlul koji je živio u vrijeme halife Harun-al-Rašida krajem VIII. Stihovi u prijevodu glase: Nije Bajram onome tko oblači nove i gizdave haljine. Bajram je samo onome tko je siguran od prijetnje Allahove. Nije Bajram onome tko se nakadi na mirišljavo drvo. Bajram je samo onome tko se pokaje i ne vraća se više na grijeh. Nije Bajram onome tko se gizda i kiti ovozemaljskim nakitima. Bajram je samo onome tko se bogobojaznošću opskrbi i osigura. Nije Bajram onome tko punokrvne atove jaše. Bajram je samo onome tko se prođe i napusti poroke i grijehe. Nije Bajram onome tko stere skupocjene tepihe. Bajram je samo onome tko sretno prebrodi svoj put životni. Mulahalilović U običajima proslave Ramazanskog i Kurban bajrama nema bitne razlike, osim što se na Kurban-bajram donosi simbolična žrtva, tj. Običaj je prvog dana Bajrama primiti u posjet rodbinu i prijatelje, ili ih zijaretiti posjetiti , ovisno već o uhodanim pravilima ophođenja. Mlađi obavezno prvog dana posjećuju roditelje i stariju rodbinu, amidže stričeve , dajdže ujake , tetke i druge, a narednih dana dočekuju svoje bajramske goste. Darovi koji se daju i izmjenjuju Bajramom, zovu se bajramluci. RAMAZAN — MJESEC VELIKOG POSTA Post je obvezatna i treća po redu temeljna dužnost koju svaki uvjetno punoljetni, fizički i mentalno zdrav musliman i muslimanka, već s navršenih 12-14 godina, moraju izvršavati. Postiti svaki dan počevši nešto prije imsaka zore pa do akšama prvog sumraka. Post se sastoji u odricanju od jela i pića i svih drugih ovosvjetskih, prije svega, tjelesnih užitaka. Poslije prvog mraka, jede se i pije i čini sve što je inače muslimanima dopušteno i pohvaljeno. Postom musliman postiže kontrolu nad svojim činima, a izvanrednim molitvama i pročišćenim mislima obogaćuje svoj život i suosjeća s gladnima i poniženima. Očekuje se da će post učiniti muslimana darežljivim, humanijim i obzirnijim i uopće boljim u daljnjem životu. Dvadest i sedma noć ramazana je noć Lejletul — Kadar. To je jedna od četiri blagoslovljene noći. Ostale tri su Lejletul-Regaib, Lejletul-Miradž i Lejletul-Berat. U noći Lejletul-Kadra Božji je Poslanik Muhamed primio prvu kur'ansku objavu, i za tu noć se u Kur'anu kaže da je bolja od tisuću mjeseci u kojima nema te noći 97:3. Svaki musliman, uz radovanje Bajramu, osjeća žalost za ramazanskim posebnim načinom života, ozračjem, blagodatima i ugođajima koje takav život uz post donosi. MUSLIMANSKA NOVA GODINA Muslimanska hidžretska nova godina počinje 1. Taj dan se proslavlja prigodnim vjerskim manifestacijama, učenjem Kur'ana, propovijedima, mevludima hvalosjevima u čast rođenja Velikog Poslanika, o čemu će još biti riječi , predavanjima pa i nekim kulturnim priredbama prikladnim za tu svrhu. Ašikovanje, prošnja, vjenčanje i svatovi AŠIKOVANJE Ašikovanje je međusobno udvaranje ili zabavljanje momka djevojke. Budući da po islamskim običajima nije dopušteno miješanje muške i ženske mladeži bez nadzora, to je i udvaranje momka počinjalo ispod djevojčina prozora. Praznikom su djevojke, obučene u svečane haljine, izlazile na pendžer prozor , ili na kapiju dvorišna vrata , dok bi momci šetali sokakom i oprezno se javljali djevojkama koje u koje bi se zagledali. Ako se i momak svidio djevojci, brzo je nastao razgovor koji je obično počinjao momak, a ako je ovaj bio suviše sramežljiv, otvorenija je dvojka preuzimala inicijativu. Jednom započeto ašikovanje, ako su se mladi međusobno simpatizirali i zavoljeli, nije prekidano bez izbiljnijeg razloga. Momak je od dana upoznavanja dolazio svojoj djevojci pod pendžer svaku večer, pa ako djevojčini roditelji nisu bili izrazito strogi i ako je odabranik njihove kćeri i njima odgovarao kao budući zet, razgovor se među mladima znao otegnuti i do zore. Rjeđe, obično danju, djevojka je silazila na avlijsku kapiju dvorišna vrata i tu s momkom razgovarala do mraka. Duhovit momak znao je kod svoje cure izazvati češće i glasan kikot. Razdoblje ašikovanja nije dugo trajalo, nekoliko mjeseci ili godinu, jer se cura obično nije dala dugo zavlačiti od neozbiljna mušterije kandidata. Izbirljive i hirovite djevojke ašikovale bi istodobno s više momaka, ali bi onda često bile ostavljene od svih. Evo kako o tome pjeva jedna bosanska sevdalinka narodna ljubavna pjesma : Svaka cura po ašika ima Sama Fata trideset i jednoga. Sve se cure redom poudale Sama Fata osta neudata. Bilo je opet lahko prepoznati i momka koji nije uspio pridobiti ni jednu djevojku, a evo i stihova: Ja sam cura pa cura, pa sam nešto načuča: Koji momak sokak mijenja, Taj djevojke nema. Kako smo ranije rekli, momak i cura, kad u se jednom upoznali i zavoljeli, ostajali su vjerni jedno drugom, jer momku nije bilo lahko naći novu djevojku, a djevojci možda još teže drugog dilbera dragana. Mlade je čvrsto vezala i ljubav i tradicionalni način odvojenog života do braka. Ostavljenoj djevojci bilo je vrlo teško pri duši. Sjećanja na ugodne trenutke provođene u ašikovanju s voljenim momkom zavijala su je u tugu, pa će djevojka zapjevati: Moj pendžeru, moj gorki čemeru, bio si mi slađi od šećera, a sad si mi gorči od čemera. Kao uvijek, sa sevdahom ljubavna ćežnja je zaljubljenima dolazio i nemir, što je našlo odjeka u brojnim sevdalinkama: Ne ašikuj Mujo, ne ašikuj dušo, ne ašikuj ime moje, ne veži sevdaha. Od sevdaha dušo, od sevdaha srce, od sevdaha ime moje, goreg jada nema. PROŠNJA U prošnju su išle starije osobe, češće žene nego muškarci. To je obično bila blža rodbina, tetka, strina, ili prijateljica momkove majke, nerijetko u pratnji majke. Išlo se u kuću izabranice, kao bajagi tobože nenajavljeno, a u stvari na neki tajnoviti način uhabereno dojavljeno roditejima djevojke. Osobe koje idu u prošnju zovu se prosci i obično nose zlatni prsten djevojci ili neki drugi vrijedan amanet, koji je momak kupio. Poslije šerbeta slatko osvježavajuće piće i kahve uz koju se govori o sasvim drugim stvarima, prosac iznenada spomene momka hvaleći ga, njegove karakterne osobine, a zatim i djevojku, njezinu ljepotu i vrednoću. Uz nekoliko tobožnjih odbijanja, kao npr. Budući da se momak o prošnji već ranije s curom dogovorio, curu samo formalno pitaju. Rijetki su slučajevi da prosci iznenade izabranicu i njezine roditelje. I takvi brakovi, sklopljeni iz potrebe i obostranog interesa, mogu itekako biti usješni i stabilni, jer u njih ulaze osobe sa životnim iskustvom i preživjelim teškim danima čežnje. I narodna pjesma govori o tome: Zaprosio Alija, u majčice Sevliju. Ne da majka Sevlije, već mu dade Hajriju, Neće Hajrija da radi, već se s majkom inadi. Primanjem momkova amaneta, prošnja je obavljena uspješno, djevojka je zaručena, a prosci se vraćaju zadovoljni momkovoj kući donoseći veselu vijest. Institut dugih zaruka nije običaj kod Bosanskih Muslimana. Poslije prošnje ubrzo dolazi do nićaha vjenčanja. Zanimljivo je da je šerijat mnogo neposredniji i otvoreniji od običaja u posredovanju do braka. Tako šerijat preporučuje da otac ili stariji brat djevojčin traži prikladna i solidna momka za svoju kćer sestru. U običajnim regulama to je nezamislivo i smatra se nedostojnim. VJENČANJE Vjenčanje se obično obavlja u kući djevojke, jer se lakše organizra čašćenje uzvanika, nego što je to moguće u nekoj uredskoj prostoriji. Do završetka drugog svjetskog rata vjenčanja su bila izrazito u nadležnosti šerijatskih sudova, koji su sve do njihova ukidanja 1946. Prije pristupanja ovom svečanom činu, mladenci moraju predočiti uvjerenja ilmihaber koje izdaje nadležni matičar, a kojima se dokazuje da nema zapreke za sklapanje braka. Sam čin vjenčanja nije posebno ceremonijalan nego racionalan, a obavlja se u obaveznoj prisutnosti dvojice svjedoka. Ako se vjenčanje obavlja u kući mlade, obično su prisutni njezini roditelji. Taj mali ispit znao je kod mladih izazvati tremu koja je nekad potiskivala i samo uzbuđenje vjenčanja. O vjenčanju se vodi zapisnik, utvrđuje mehr visina ugovorne otpremnine koju muž plaća ženi u slučaju rastave , mladenci se izjasne i potpisuju ugovor- i vjenčanje je obavljeno. Tada nastupaju čestitanja i dobre želje pa ako je vjenčanje u kući, a ne u uredu, pije se šerbe i kahva, ponekad se prisutni zadrže i na objedu. Iako je šerijatsko vjenčanje jednistavno u svojoj proceduri, kao što je i rastava, statistike su u predratnoj Bosni pokazivale da je broj rastavljenih brakova među Muslimanima bio srazmjerno najmanji u odnosu na pripadnike drugih konfesionalnih zajednica. Razlog je tome što se rastava smatrala velikom sramotom. Spomenimo ds Šerijat ne priznaje nikakve šale u vezi sa sklapanjem braka. Svatove kupi mladoženja, ali i mlada ima u tome udijela, o čemu se brinu njezina braća i bliži rođaci. Seoski svatovi su vrlo koloritno obučena i okićena povorka. Naprijed su konjanici u svečanoj narodnoj nošnji od crvene ili plave čohe finije sukno , u šalvarama od atlasa platno slično glotu , na glavi im crveni fesovi s kićankama. A konji, s novim hamovima konjskom opremom , okićeni su ćevrama maramica od finog beza vezena zlatnim nitima i vezenim mahramama, koračaju ponosito, uzdignutih glava. Mlada se obično vozi u kolima ili fijakeru, s bratom ili bližim rodđakom i obikušom. U brdskim krajevima i mlada jaše ponosnog ata. Iza njih svita bubnjeva i zumi privlači za sobom mnoštvo lokjalnog stanovništva, naročito djece, dok prolaze selima i zaseocima, do sela mladoženjinog. Ovdje su roditelji, s braćom i rođacima, pripremili zijalet gozbu : obavezna janjetina s ražnja, pite sirnice, presnaci vrsta sirnice i bureci pita s mesom , pa hurmadžici šećernim sirupom zaljevenim masni kolačići i baklave zaljevena pita s orasima. Tko god se nađe, neće ostati nepočašćen. To je i prilika da se zagledaju momci u djevojke i da djevojku begenišu odabrati po ukusu momke. Tko je jednom vidio musimanske kićene svatove, tome će njihova šarolika slika zauvijek ostati u sjećanju. Svi su okićeni vezenim čevrama zlatom vezenim maramicama , zakićeni žutim nevenima i crvenim katmerima karanfilima za fesom ili u zapućku, djeca razdragana, momci azgin obijesni , a djevojke stidne, oborenenih očiju. Samo vješt i oštrouman promatrač može opaziti kako im pogled kriomice klizne u samo njima znanom pravcu. Mlada, sa svojom obikušom, i đuvegijom mladoženja ulaze u kuću, ljube redom oca, majku, nenu i tetku u ruku. Olakšanje za obadvoje, glavno je prošlo. Ima i mnogo epizodnih praznovjernih običaja, kao što je primjerice polijevanje vode niz ulazne basamake stepenice pred ulazak mlade u mladoženjinu kuću, što znači želju da im sreća teče kao voda. Ako već ovdje nema mjesta za sve usputne i često sujevjerne običaje, onda treba opisaticeremoniju knivenja mlade. Mlada leži na dušeku, na kojem je prostrto više čaršafa plahti. Kada je kuma djevojku oknila, omota joj ruke i noge, dokle su kinom obojene, crvenim lanenim platnom Hangi. Prvi dani u muževljevoj kući prolaze brzo, ali i u uzbuđenju. Mlada će podijeliti boščaluke kompleti u kojima su košulja, kravata, pidžama, materijal za odijelo ili haljine i slično , umotano u bošču platno , svekru, svekrvi, djeverovima, zaovama, neni, djedu i drugoj bližoj rodbini ili pojedincima zaslužnim za organizaciju svatova i drugog. Prve hefte tijedni prolaze brzo, jer je sve novo, neuobičajeno, nesvakidašnje. Prolaze mjeseci i život mladenaca pomalo prelazi u svakodnevnicu, pa ono što je jučer bilo novo, danas je već obveza ili navika. I kad bi se mogla očekivati izvjesna monotonija, jedan događaj će iznova protresti dom donoseći novi poticaj i osvježenje u bračni život, a to je — dolazak bebe. Fotografije: Autor: Edib Muftić Izvor: OBIČAJI BOSANSKIH MUSLIMANA Behar, br. Bile su mi za tri broja veće. Podsjećaj me stalno, Da je neuspjeh iskušenje, Koje prethodi uspjehu. Gospodaru moj, Nauči me da je TOLERANCIJA, Najviši stupanj moći, A, želja za osvetom Prvi znak slabosti. Gospodaru moj, Ako mi uzmeš imetak, Ostavi mi nadu, Ako mi podariš uspjeh, Podari mi snagu volje, Da savladam poraz, Ako mi uzmeš blagodati zdravlja, Podari mi blagodat VJERE. Gospodaru moj, Kad se ogriješim o ljude, Podari mi snagu izvinjenja, A kad se ljudi o me ogriješe, Podari mi snagu oprosta. Gospodaru moj, Kad ja zaboravim tebe, Nemoj ti zaboraviti mene.
MUSLIMANI MASOVNO PRELAZE U HRIŠĆANSTVO!
IRTIDAD je po Kuranu kaznjiv! Većina roditelja umjesto svoju djecu, a pogotovo žensku da poduči osnovnim stvarima islama — šehadetu, namazu, postu, bračnim propisima — primjećujemo da većina roditelja apsolutno o tome ne zbori svojoj djeci. Ali, čime, gdje i koliko? Pitanje je jednostavno - zbog čega ljudi to rade? Kao uvijek, sa sevdahom ljubavna ćežnja je zaljubljenima dolazio i nemir, što je našlo odjeka u brojnim sevdalinkama: Ne ašikuj Mujo, ne ašikuj dušo, ne ašikuj ime moje, ne veži sevdaha. A Allah je Onaj koji čuje, Znalac. Dakle, nemojmo se tješiti, i nemojmo govoriti, dobri smo mi kakvih ima. WTF odgovor članu RE: Udaja 15.
[Sex oglasi Osijek|Masaza za gospodu crna gora|FREE Chat widget]
komentiraj (0) * ispiši * #