oi! splutter

29.04.2006., subota

OvA GrUpA sE ZoVe PEKINŠKA PATKA.......

Pekinška patka, najvažniji a vjerojatno i najbolji punk bend sa prostoradanašnje Srbije i Crne Gore, osnovan je 1978. u Novom Sadu. Idejni vođa Pekinške patke, bio je Nebojša Čonkić - Čonta, u to vrijeme zaposlen kao profesor u jednoj novosadskoj srednjoj školi, što je (uz vrstu muzike koju su svirali) za tadašnje vlastodršce bio popriličan šok.Uz njega, grupu su činili i Sreta na gitari, Bora na bas gitari, i Cila na bubnjevima.

Aktivni od samih početaka, dečki iz Pekinške patke svirali su gdje god su mogli. Prve zapaženije nastupe imali su 1978. na novosadskom BOOM festivalu, gdje su nastupili uz riječke Parafe, a 1979. skoro odnose pobjedu na subotičkom festivalu. Te iste godine snimaju svoj prvi album, kultni - "Plitka poezija", koji izlazi 1980. za Jugoton, nakon što ih je većina izdavača u bivšoj Jugoslaviji odbila, što je bila sudbina zajednička većini tadašnjih punk izvođača.

Mada nisu bili jedni od prvih punk bendova na prostorima bivše Jugoslavije, njihov zvuk bio je u lokalnim, a moglo bi se reći i u širim muzičkim krugovima nešto potpuno novo i originalno. Pjesme su bile brze, poletne, sa zavidnom razinom energije, i neopisivom živošću koja je izbijala iz svake skladbe, počevši od njihovih antologjskih "Biti ružan, pametan i mlad", "Ja sam panker u sakou starom", Bela šljiva", do vjerojatno prve ska stvari na ovim prostorima "Skakadak", upotpunjene mahnitim obradama kao što je "Bila je tako lijepa". Ovo legendarno izdanje, ostalo je do današnjih dana jedno od najtraženijih izdanja sa ovih prostora, čak i kod kolekcionera sa drugih govornih područja...

Premda je do drugog albuma prošlo nešto više od godine, došlo je do velike promjene u bendu. Odlaze Sreta i Bora, a zamjenjuju ih Bale na gitari i Mare na basu. Ta promjena rezultirala je između ostalog potpunim zaokretom u muzičkom smislu. Drugi (i pokazat će se, posljednji) album "Strah od monotonije" u muzičkom smislu bio je zapravo nevjerojatan zaokret, ne u pogledu kvalitete, jer je i on bio izvanredan. Kako i nazivi pjesama govore,npr. "Strah", "Monotonija", "Apatija", "Sive eminencije", album je u cjelosti protkan tamnim tonovima, vrlo sugestivan i tjeskoban. Ova promjena u velikoj mjeri zbunila je i fanove Pekinške patke, jer se iznenada od "najveselijeg" benda na svijetu pretvorila u suštu suprotnost, tako da je među njima bilo i nekog otpora prema novim stvarima. Bez obzira na to, i ovaj album zaslužuje počasno mjesto u povijesti rocka na ovim prostorima.

Kako bi zvučao eventualni treći album "Patke", vjerojatno nikad nećemo saznati, jer ubrzo nakon drugog albuma Čonta je morao na odradu vojnog roka, koji je u to vrijeme trajao između 16 - 24 mjeseca, i bio je uzrok problemima mnogih bendova. Tijekom služenja roka, većina ostalih članova već je našla angažmane u drugim grupama, tako da do ponovnog okupljanja Pekinške patke nažalost nikad nije ni došlo, a u slijedećih 10-ak godina Čonta i Bale napuštaju zemlju i nastanjuju se preko "velike bare"






- 19:59 - Komentari (3) - Isprintaj - #

23.04.2006., nedjelja

evo....

evo bit če tu rječi i o počecima punka kod nas (tj. ex yuga) intervjua,biografija bendova poput pankrta,pekinške patke,termita,parafa......problem je malo u slikama,člancima al jebiga snalazim se tak da nebu problema....

- 14:56 - Komentari (5) - Isprintaj - #


PARAF su ako ne prvi, onda zasigurno najznačajniji band inicijalnog punk pokreta u Hrvatskoj. Nastali su 1976 u lučkom gradu Rijeci, i za to vrijeme bili su poprilično iznenađenje, senzacija i predmet čuđenja,ali isto tako i milicijskog progona. U to vrijeme glazbeno Hrvatska (i općenito ex. Jugoslavija) nije zaostajala za muzičkim pokretima u ostatku svijeta. Svoj prvi koncet Paraf su održali 31. prosinca 1976. na riječkom Belvederu.
Nakon prvih nastupa po lokalnim srednjim školama, Parafi su 1977(otprilike 6 mjeseci nakon (ne)slavnog hapšenja Sex Pistolsa na Temzi) prašili u zagrebačkom Studentskom centru zajedno sa Pankrtima i Azrom. Serija odličnih koncerata nastavila se 1978 u Klubu zajednice Talijana, Circolu, pa u ljubljanskome Študentskom naselju, kao i u domaćoj, riječkoj Dvorani mladosti ponovno sa Pankrtima i Azrom, te Prljavim Kazalištem. U to vrijem ZKP RTV Ljubljana objavljuje im prvi singl - "Rijeka / Moj život je novi val".
Slijedeće, 1979 godine zaokružuju jednu cjelinu djelovanja (nakon određenih problema sa izgledom naslovnice" izdavanjem svog prvog, antologijskog albuma, sjajnog naziva - " A dan je tako lijepo počeo…" Njihov prvi album obilježen je klasičnim, rudimentarnim punk rock zvukom sa klasicima kao što su "Na tragu", "Visoka tiraža" i "Crkve". Problemi sa izdavanjem albuma nisu prestali sa naslovnicom, nego su pod prijetnjom neizdavanja albuma bili prisiljeni mijenjati riječi "Narodne pjesme". Izlazak albuma označio je nažalost, nedugo poslije i odlazak čovjeka broj 1. Parafa, pjevača Valtera iz banda (i općenito iz muzičkog svijeta).
Njegovim odlaskom Parafi rade popriličan stilski zaokret dolaskom ženskog vokala, Vim Cole, kao i Ritchieja sa klavijaturama. Dok odličan prvi singl "Fini dečko" sa novim vokalom nije previše odmicao od uobičajenog stila Parafa, drugi po redu album Parafa - "Izleti" predstavio je Parafe u poprilično drugačijem izdanju, s više melodioznijim pjesmama, koje su prelazile u pomalo mračnije, post-punk vode( što i nije bilo neuobičajeno za to vrijeme kako i vani, npr. Damned ili Siouxie and the Banshees, tako i kod nas – drugi album novosadske Pekinške patke). "Izlete" karakteriziraju pamtljive melodije sa finim izraženim klavijaturskim dionicama, i odličnim, pomalo sjetnim glasom Vim Cole i izvrsne pjesme kao što su "Javna kupatila" ili "Kao rane trešnje". Iako ovaj album više nije punk, posebno ne onakav klasični punk rock kakvog su svirali Parafi sa Valterom na čelu, svejedno ga smatram jednim od ponajboljih rock albuma u ex-yu.
Nakon toga grupu napušta Ritchie, a na gitari ga zamjenjuje Tica iz ex. Termita koji uoči završetka trećeg albuma, "Zastava", nažalost umire. Umjesto njega dolazi Mladen Ilić, s kojim Parafi izdaju svoj treći, i posljednji album, i mada se nikada službeno nisu razišli, prestaju djelovati oko 1987.

- 14:38 - Komentari (2) - Isprintaj - #

19.04.2006., srijeda

oi! od kuda,kako,zašto???

"Oi!" je ime dano podvrsti punk glazbe koje teži sjedinjenju punka sa radničkom-klasom "ulični nivo" sljedbeništva. Počeo je drugom polovicom 1977. godine, miješanjem stilova starijih punk grupa kao što su Clash i Ramones, ranijeg Britanskog rocka kao Rolling Stones i The Who, nogometna melodija, rock iz pubova, i Britanski glam rock grupe kao Slade i The Sweet.

Glazba je gledana kao promoviranje jedinstva između punkera, skinhedsa i druge working class mladeži. Izvorno, stil je nazvan "streetpunk" (ulični punk) ili "reality-punk."(stvranost-punk) Nije bio do ranijih 1980. -ih kad je glazbeni novinar Garry Bushell označio pokret "Oi!", pretpostavlja se izvedeno iz pjesme Cockney Rejectsa - "Oi! Oi! Oi!".

Originalne Oi grupe uključujući Cock Sparrer, Cockney Rejects, Angelic Upstarts, i Sham 69, premda su neki od njih godinama bili na sceni prije nego je riječ Oi! upotrebljavana za njihov stil muzike. Slijedili su ih Business, Last Resort, 4-Skins, Combat 84, Condemned 84, Infa-Riot, The Blood, The Oppressed i Anti-Heros.

Zato jer su mnogi skinhedsi bili mnogi članovi rasističkih organizacija poput National Fronta, neke povijesti rock glazbe svrstavaju sve Oi! -e kao rasiste. Međutim, nijedan od izvornih street punk bendova nije bio POSEBICE rasist, i neki, poput Angelic Upstartsa(ranije ističu nacističke simbole poput ogrlica sa svastikom), su povezani sa lijevim krilom i pridruženi anti- rasist kampanji. Jedna jasna iznimka je Skrewdriver te kasnije još bendova. Raniji materijal grupe je nekad smatran klasičnim Oi -em, ali od sredine-1980 -e, Skrewdriver je vodio malu neo-Nazi rock scenu. Osim vodećeg pjevača Ian Stuart Donaldsona, grupa je imala drukčiju postavu od te kasnije 1970-e. Njihova glazba je bila prepoznatljivi Oi!, ali težili su udaljenju od punka općenito, povlašteni članovi "R.A.C." ("Rock Against Communism"(rock protiv komunizma) — reakcija na Rock Against Racism (rock protiv rasizma)). Članovi ranije inkarnacije Skrewdrivra su napomenuli da ne žele biti povezani sa Donaldson'sovom kasnijom verzijom.

Mediji su povezivali Oi! sa politikom desnog krila od događaja 4. srpnja, 1981. u Hamborough Tavern u Southall, London, kad je koncert bendova Business, Last Resort i 4-Skins bio popraćen nasilnim sukobom između poveće bijele publike i lokalnog Azijskog stanovništva, koji su bacali vatrene bombe na tu krčmu. Međutim isplati se napisati da su posljedice to da su mnoge Oi! grupe polako osuđivane kao rasisti u svim oblicima, kao i kategorično uskraćivanje bilo kojih asocijacija s fašizmom.

Nažalost ovo uskraćivanje povezano je sa bezobraznošču nekih quartersa sljedeće izdanje Strength Thru Oi kompilacije albuma u isto vrijeme. Njegov naslov izigrava Naci slogan (Strength Through Joy) a omot je uredio Nicky Crane, nazi aktivist koji je služio četverogodišnju zatvorsku kaznu za rasističko nasilje. Gary Bushell, koji je bio zaslužan za kritike albuma, tvrdio da je njegov naziv dosjetka na The Skids album Strength Through Joy. On je također poricao saznanje da je na albumu identitet skinhedsa dok nije bilo otkriveno od strane Daily Maila dva mjeseca kasnije. Bushell, koji je bio socijalist u to vrijeme, kasnije je napisao ironiju opredjeljenja daleko-desno u novinama koje "su jednom podupirale Mosley's Blackshirts, Mussolinijevu provalu Abyssinia, i ublaženje Hitlerovog desničarskog ustanak u World War Two."

Oi! pokret ubrzo nakon što je izgubio brzinu kretanja u U.K.-u , Oi! scena je bila formirana svugdje u Europi, Japanu, i Sjevernoj Americi. U AMERICI, Oi! fenomen je uzrokovao pojavu Hardcore eksplozije ranih 1980-ih, posebice kod grupa kao što su Agnostic Front, Iron Cross,i S.S. Decontrol. Ipak slično i pod utjecajem Oi! -a (naročito u ranijim fazama), Hardcore se razjasnio da je svojstven za Američke srednje klase (radije od radničke klase) mode kako je utjecaj objavljivan. Sredinom 1990-ih, obnova interesa za Oi! glazbu je počela, kod nastajanja novih grupa i objavljivanjem još snimaka starijih grupa. S ovom obnovom došlo je do daljnjeg usklađivanja napora razdjeljivanja Oi!-a od rasizma.

Noviji Oi! bandovi uključuju The Templars, Oxblood, Far From Finished, The Pug Uglies, The Wretched Ones, Those Unknown, The Bruisers, Bonecrusher, Brass Tacks, The Lager Lads, Oxymoron, Hard Skin , 9 lives..

(prijevod sa engleskog)







- 11:12 - Komentari (6) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  travanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
......ime bloga govori sve....
tekstovi
-NARODNA PJESMA(originalna verzija)

Lopovi ne kradu
Ubice ne kolju
Mulci ne siluju
I krv ne liju
Nijedne nema bolje od naše policije
Lopove zatvaraju
Ubice kažnjavaju
Mulce miluju
I rane zalivaju
Nijedne nema bolje od naše policije
Ličnu kartu imaš
Zato šamar nemaš
Tko zna zašto tako
Završi brzo lako
Nijedne nema bolje od naše policije


-VISOKI PROPISI-

Imam auto, skije
i tršćanske trapke
imam kolor TV
i najbolji stereo hit
Tatu i mamu - imam;
Čuvare morala - imam;
Dobivam obrok parola
Po praznoga mozga glavi, mozga glavi…

-ŽIVJELA JUGOSLAVIJA-

Tuđe nećemo,
Svoje ne damo,
Živjela Jugoslavija,
Živio SKJ-u.
Ne dirajte se u naše stvari,
Ostavite nas na miru!
Mi volimo liniju--
Živjela Jugoslavija!
Tuđe nećemo,
Svoje ne damo,
Živjela Jugoslavija,
Živio SKJ-u.
Ne dirajte se u naše stvari,
Ostavite nas na miru!
Mi volimo liniju-
Živjela Jugoslavija


- BTTI RUŽAN PAMETAN I MLAD-

Ti si kao malo tko
uvek zgodan i tip top
za žene si pravi lav
a ja sam ružan, pametan i mlad!
I dok tebe jure tetke
ja uzalud čuvam metke
ti si uvek bio lep
mene briga baš za sve!
Ali to je prava stvar
biti ružan, pametan i mlad
ionako nema veze...


- BOLJE DA NOSIM KRATKU KOSU -

Kasno je za hard rock
Umorni su Gillan i Plant
Ubila ih velika lova
Sveža krv je novi val.
Bolje da nosim kratku kosu
Bolje da nosim kratku kosu
I slušam taj zvuk
(Panketu na uvo).

- PODERIMO ROCK -

Ne mogu da slušam vise ovaj rock
Krajnje je vreme za novi zvuk
Glava mi je puna raznih idiota
Želim samo pravu frku i pank.
Mama, mama, mama, gotova je stvar
Mama, mama, mama, biću panker ja
Mama, mama, mama, samo da obučem
Kratku krvatu, sako i bedž.
O, poderimo rock...