How many roads must a man walk down
Before you call him a man?
Yes, 'n' how many seas must a white dove sail
Before she sleeps in the sand?
Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly
Before they're forever banned?
The answer, my friend, is blowin' in the wind,
The answer is blowin' in the wind.
How many times must a man look up
Before he can see the sky?
Yes, 'n' how many ears must one man have
Before he can hear people cry?
Yes, 'n' how many deaths will it take till he knows
That too many people have died?
The answer, my friend, is blowin' in the wind,
The answer is blowin' in the wind.
How many years can a mountain exist
Before it's washed to the sea?
Yes, 'n' how many years can some people exist
Before they're allowed to be free?
Yes, 'n' how many times can a man turn his head,
Pretending he just doesn't see?
The answer, my friend, is blowin' in the wind,
The answer is blowin' in the wind.
Oni koji su se jučer oko podneva zatekli u gradu mogli su vidjeti kolonu predivnih oldtimera kako prolaze gradom, neki su i zastali i napravili krug kroz naš grad, koji im se očito dopao.
Dašak prošlosti i vremena kada su automobili imali dušu i kada su bili mala umjetnička djela, Rolls Royce, Porsche, Jaguar, Lotus...
I dašak vremena kada je nafta bilo nešto samo po sebi razumljivo, i kada nitko nije razmišljao o cijeni goriva.
Ta vremena su definitivno zauvijek iza nas, i neće se vratiti.
Cijene goriva kod nas je zaista otprilike kao i u svim ostalim zemljama u okruženju, i uvjetovane su cijenom sirove nafte na svjetskom tržištu, a ona raste li raste. Naravno, tako je bilo i pred nekoliko godina, ali je cijena goriva bila iskorištena u predizborne svrhe, na očekivano prizeman i prljav način, i na žalost sa očekivanim rezultatima.
No ovaj put sam htio o jednom drugom apsurdu.
Od nafte se proizvodi jako puno proizvoda neophodnih u današnjem svijetu, od asfalta do umjetnih gnojiva, a benzin i dizel tj. plinsko ulje su jedini na koje pomislimo kada poskupi.
Kada poskupi psujemo Arape (iako oni samo koriste priliku i iako najveći dio kolača uzme "sedam sestara" tj. SAD i Vel. Britanija), Kineze i Indijce (jer oni troše jako puno nafte proizvodeći više-manje sve ono što uvozimo i kupujemo u dućanima), Amerikance (jer njihovi automobili troše 20-30 litara na 100km, a gorivo je dvostruko jeftinije nego kod nas), psujemo INU (jer diže cijene), vlast (jer vlast psujemo uvijek i jer su lagali da će braniti cijene goriva iako je bilo jasno da je to nemoguće), Slovence (jer je kod njih gorivo jeftinije a standard bolji, a osim toga su Slovenci), ukratko psujemo sve, i svi su krivi.
Ali tu ne možemo ništa, i lako je moguće da će kroz tjedan-dva cijene preći i 10kn.
Je li to opravdano ili ne, i je li to dizanje cijena na svjetskom tržištu umjetno izazvano, uopće nije važno, oni koji diktiraju tržište tako odlučuju.
Naša zemlja vrlo mali dio potreba podmiruje vlastitom proizvodnjom nafte (ispod 30%). Rafinerije su u lošem stanu, zastarjele, u INI krade tko god može i koliko može.
Mlijeko uvozimo jer ne možemo zadovoljiti vlastitom proizvodnjom potrebe tržišta, što je sramotno, uz tolika pusta polja i livade i napuštena sela. Mlijeko mora zadovoljiti izuzetno stroge zdravstvene standarde, vrlo je osjetljiv proces proizvodnje i relativno je skupa ambalaža.
Po bogatstvu vode smo treća zemlja Evrope, i uglavnom je voda izuzetno visoke kvalitete (ali ne mogu ne spomenuti da smatram da je u Ogulinu kvaliteta vodovodne mreže jedan od najvećih problema našeg grada).
A pogledajte u dućanu koliko košta litra mlijeka, a koliko litra vode?
Na današnji dan 1941. rođen je Robert Allen Zimmerman.