Ogame pocetnici

utorak, 25.03.2008.

SAVJETI ZA POČETNIKE Ogame

Ovi savjeti su najbolji za brzi razvoj



NIJE OBAVEZNO (nacink kako opunit glavni planet)

Kada tek počnu igrati OGame, mnogi početnici su izgubljeni u tom silnom moru zgrada i svega ostalog što trebaju izgraditi. Teško je igrati ako nemate pred očima jasan cilj. Zato ću sada napisati neke savjete koji bi početnicima trebali pomoći da se što brže razviju.

Kao prvo, smjesta potražite neki savez. Ostali članovi vašeg saveza će vam vjerojatno poslati za početak nešto resursa dok ne stanete na noge. Te resurse pametno iskoristite i potrošite ih na razvoj rudnika metala, kristala, sintizer deuterija te solarnu elektranu. To vam se zove ekonomija, i u nju morate najviše ulagati. Fuzijsku elektranu također izgradite što prije, čim vam sintizer deuterija počne proizvoditi dostatnu količinu koja je potrebna za rad fuzijske elektrane. Solarne satelite nemojte graditi jer su oni laka meta (o njima će govoriti zaseban tekst). Količina slobodne energije koju vaš planet proizvodi nikada ne smije biti crvena tj. u minusu, nego uvijek treba biti IZNAD nule. Produkciju resursa po potrebi možete smanjiti (ili potpuno obustaviti) tako da u igri kliknete na izbornik "resursi". Tamo ćete vidjeti potpuni pregled proizvodnje. U slučaju da iz nekog razloga proizvodnju određenog resursa smanjite na niži postotak, obavezno stisnite gumb "izračunaj" da bi vam se stanje ažuiralo (apdejtalo).

Svakako najviše ulažite u vašu matičnu planetu. U ozbiljniji razvoj kolonija krenite tek kada ste u potpunosti popunili 163 polja (matične planete uvijek imaju 163 polja). Da bi vam cilj gradnje i razvijanja bio jasniji, evo vam mojeg primjera u kojem ću navesti na koji način sam ispunio broj slobodnih polja na svojoj matičnoj planeti:


Rudnik metala - lvl. 20
Rudnik kristala - lvl. 22
Sintizer deuterija - lvl. 25
Solarna elektrana - lvl. 30 uz to jos 30 solarnih satelita
Fuzijska elektrana - lvl. 4 ukljucit kad ima majnjka na planeti
Tvornica robota - lvl. 10
Tvornica nanita - lvl. 2
Tvornica brodova - lvl. 12
Spremnik metala - lvl. 8
Spremnik kristala - lvl. 7
Spremnik deuterija - lvl. 6
Centar za istraživanje - lvl. 12
Silos za rakete - lvl. 4

Za veci prostor za radnju zgrada traformer lv.1

Toplo vam preporučam da se i vi na taj način razvijete. Na kraju evo još nekoliko savjeta u vezi brzog razvoja. Prije svega, od flote gradite samo male / velike transportere i špijunske sonde. Najbrže i najbezbolnije ćete se razvijati ako ćete pomoću transportera resurse krasti od neaktivnih igrača koji su bez flote i obrane (a takvih uvijek ima prilično). Neaktivne igrače prepoznat ćete po malom ili velikom slovu "i" (ovisno o dužini neaktivnosti) koje stoji kraj njihovog nicka. Tu i tamo također napravite poneki recikler u slučaju da naiđete na nešto veću ruševinu, ali nemojte se previše pouzdati u recikliranje zato što su recikleri skupi i spori do boli. Što se tiče vaše obrane, svakako napravite par desetaka raketobacača, malih i velikih lasera, te poneki gausov top zajedno sa malom i/ili velikom štitnom kupolom. Međutim, na obranu nemojte odviše računati i nikako nemojte inzistirati na tome da što prije pod svaku cijenu izgradite veliku obranu jer ćete se onda vrlo sporo razvijati. Obrana služi da vas zaštiti od slabih igrača koji ,kao i vi, traže resurse na lak način.

O obrani i istraživanju / tehnologijama koje su važne u početku razvoja biti će također govora u zasebnom postu. Smatram da je ovo sasvim dovoljna količina informacija koju početnici mogu probaviti.


1. PRAVILA OGAMEA
Prvo i osnovno što svaki igrač mora imati u malom prstu su ova pravila... bez toga nemojte ni počinjati igrati... jer bi se lako moglo dogoditi da nakon mjesec dana igre dobijete ban zbog nećega što niste znali da ne smijete raditi...

Ogame pravila ugrubo

Zlatno pravilo OGamea - Fleet Save (ili FS)

FS se radi iz jednog razloga, a to je da vas netko jači od vas ne reciklira, tj. pokupi resurse od vaših brodova... ima nekoliko načina radjenja FS-a. npr. spavate 8 sati:

1. Transport (ako u blizini nema mjeseca) Uzmete cijelu flotu i pošaljete na neki planet da putuje 4 sata, tolko floti treba i natrag i taman se probudite i dočekate flotu (ovaj FS se ne radi ako imate dosta resursa nepotrošenog jer bi resursi ostali na planeti na kojoj ste radili fs)

2. Napadati (ako u blizini nema mjeseca) Uzmete cijelu flotu i pošaljete napad, najsigurnije na nekog inaktivnog igrača, nešto ga male opljačkate i svima super, 4 sata do mete, 4 sata natrag i dočekate flotu...

3. FS na Ru (ako imate mjesec) Ova vrsta FS-a se inače radi ako imate mjesec jer vas tada nitko ne može falangirati, preporuča se da prvo pošaljete jedan recikler na RU pa onda 2-3 minute (može i kasnije) cijelu flotu kako vam se ne bi dogodilo da netko prati kada će RU nestati i izračunati vam povratak flote na mjesec.

4. Stacionirati (ako netko ima mjesec u vašoj blizini) Ova vrsta FS-a je malo zajeb*** jer vas netko ima u falangi i točno zna kada vam flota dolazi na planet, nesmijete zaspati ili zakasniti na nju, jer bi vas baš tada mogli uhvatiti oni uporni... važno je da imate 2 planeta u istom sustavu kako ne bi potrošili puno deuterija na FS, flota se šalje na onolko sati kolko vas neće biti online... ako vidite da vas netko napada a vi ste na stacioniranju samo jednostavno povučete flotu natrag i onaj koji vas je falangirao ju više ne možete vidjeti (nemojte se bojati da vam je flota nestala, jednostavno se ne vidi u pregledu, kliknite na flota i tamo ćete vidjeti vrijeme povratka flote )

Napomena: Ni ovo nije 100% sigurni FS, postoji onaj 1% da će netko izračunati povratak vaše flote pomoću vaših tehnologija i brodova koje imate...


2. RIJEČNIK OGAMERA

Acc - Account
Bashing - sve je ovdje objašnjeno
DS - Death Star ili zvijezda smrti
FC - fleet crash (uništavanje tuđe ili svoje flote)
FR - fast recovery ili prevedeno što brži oporavak
FS - Fleet save, čuvanje flote, slanje flote na put kako je netko ne bi uništio
IPR, ABR - interplanetarna raketa i antibalistička raketa
k = kilo - npr. 10k = 10 tisuća... Kilo
Kornjača, turtle, turtler... - naziv za one koji rade masovnu obranu na planetu, koristi štit kako ga drugi ne bi dirali i pljačkali
lvl - level
M = milijun
Ninja - sačekuša na nečiji napad... evo primjera: Spartacus (_.SP._) vs Redguards Taverna(A.I.)
Noob, njub, njubson, njubzor - kao i u svakoj online igri, početnik, newbie, neznalica (ko želi znati više... klick ---> Noob )
Pushing - Zabranjeno slanje resursa NA BILO KOJI NAČIN drugom igraču koji ima više bodova bez protuusluge/protuvrijednosti (pročitajte pravila).
Raider, rejder... - lopov, pljačkaš (onaj koji napada kako bi dobio neke resurse)
Reciklaža - uništenje nečije flote kako bi zaradili
RL - real life iliti stvarni život
RS - Ress save, čuvanje resursa, slanje flote sa resursima kako vas netko ne bi opljačko
Ru - ruševine na planeti ili oko planete
Sitting - čuvanje nečijeg acc (maksimano 48 sati)
OK - novi brod ==> Oklopna Krstarica
...


3. PLANETI
Dobili ste planet... Vaš prvi (matični) planet ima 163 polja, i to je maksimalan broj zgrada koji možete izgraditi na tom planetu... ( ) Svaki level gradjevine koji napravite vam zauzima jedno polje i kada dodjete do 163 više nemožete ništa raditi na njemu (osim teraformera o kojem ce kasnije biti malo rijeci...)

Taj vaš planet se nalazi u jednoj galaksiji (od mogucih 9), u jednom od sustava u toj galaksiji (1-499) i na poziciji od (1-15) u sustavu... ove pozicije su važne ako imate nekakvu taktiku, npr. planeti 1,2,3... imaju veču proizvodnju energije (ovo se odnosi samo na solarne satelite, ne i na elektrane), dok planeti 13,14,15 imaju veču proizvodnju deuterija... Sad ono najvažnije, veličine planeta: veličina vaše planete ovisi o... kako igri pukne, možete dobiti kamenčić od 27 polja, a možete i dobiti lijep planet od 320 polja... po nekom prosijeku največe planete su na središnjim mjestima od 4 - 9...
Male planete se brzo izgrade i u kasnijem tijeku postanu neuporabljive (premalo resursa donose za vaše zahtjeve), tako da je najbolje ganjati što veće planete kako ih ne bi morali rušiti i ponovo graditi...

Prosječna veličina planeta: (uzeto sa OGame Faq - Arilyn)

Poz. 1-3: 80% vjerojatnost za 40-70 polja (55+/-15)
Poz. 4-6: 80% vjerojatnost za 120-310 polja (215+/-95)
Poz. 7-9: 80% vjerojatnost za 105-195 polja (150+/-45)
Poz. 10-12: 80% vjerojatnost za 75-125 polja (100+/-25)
Poz: 13-15: 80% vjerojatnost za 60-190 polja (125+/-65)




Pogled na sustav



4. PREGLED
U pregledu vidite opće informacije vašeg Acc. Planete i kretanja flota prema vašim planetima, veličine planeta, kolko je polja izgradjeno, vrijeme, izgradnja na planetima... u pregledu možete promijeniti ime vaše planete... kliknete na meni planete kao na slici i kasnije će te sami znati...




5. GLAVNE GRADJEVINE
Šta sada kada znate pravila i o planetima? Krećete sa igrom i naravno gradite zgrade...
Kako graditi? Gradi se tako sto kliknes na link zgrade. Izlistat ce se stranica sa slikama gradjevina. Lijevo od opisa gradjevine nalazi se link graditi. Klikom na njega pocinjes graditi prvi nivo te gradjevine. Svaki sljedeci nivo je skuplji, ali donosi neke prednosti (ovisno od gradjevine).Gradnju zgrada (kao i istrazivanja) moze se prekinuti, u tom slucaje resursi ulozeni u izgradnju zgrade se vracaju.
Imate 4 najvažnije gradjevine na početku igre... rudnik metala, rudnik kristala, sintetizer deuterija, te solarna elektrana. Rudnik metala, kristala i sintetizer deuterija proizvode resurse na vašoj planeti i svaka od tih zgrada treba koristiti nekakvu energiju kako bi se nešto moglo proizvesti, a tu energiju dobivate izgradnjom solarne elektrane... što je veči level izgradnje to više energije dobivate, tako proporcionalno i rudnici troše više energije i proizvode više resursa.

1. Rudnik metala proizovdi svima najvažniji resurs, koji se koristi u skoro svim izgradnjama, te u nekim istraživanjima.

2. Rudnik kristala je jedan malo rijedji resurs od metala, vrijednosti 1:2 ili 1:1,5 naspram metala koja se takodjer koristi za izgradnju, a ponajviše za istraživanja...

3. Sintetizer deuterija proizvodi deuterij koji se koristi za istraživanja i pogon vašim flotama kada ih jednom budete imali. Bez deuterija nemožete vidjeti u galaksiju, jer svaki pogled košta 10 deuterija...

4. Solarna elektrana proizvodi energiju kako bi ove tri zgrade mogle proizvoditi resurse (više o energiji pogledajte pod zgradama - 3. Energija i fuzijska elektrana


6. TEHNOLOGIJE
Sljedeće što je važno su tehnologije... tamo vam sve piše što vam treba za koji gradjevinu i istraživanje... evo jedan primjer... hoćete izgraditi fuzijsku elektranu jer vam je solarna postala preskupa... nadjete na lijevoj strani Fuzijska elektrana... te odmah pored toga vam piše što trebate izgraditi i istražiti kako bi nju mogli graditi... Sintizer deuterija (Level 5), Tehnologija za energiju (Level 3)

(sve što nemate dovoljno veliki level vam je obojano crvenom bojom, a što imate več izgradjeno ili istraženo je zelene boje...)




7. ISTRAŽIVANJE
Nešto malo o istraživanju... istraživanja vam večinom služe kako bi mogli izgraditi neku od zgrada, te pojačali i ubrzali vaše brodove... u kasnijem dijelu ćemo se malo više pozabaviti ovim dijelom... (jenda napomena za tehnologiju za energiju - povečanjem ovog istraživanja NE povečava se proizvodnja energije)


8. RESURSI
Kada kliknete na resurse vidite kojom snagom radi vaša zgrada, što je veča snaga zgrada, to više resursa proizvode, naravno ako ima dovoljno energije... (optimalno je da radi na 100% sve ) U najdonjem redu se nalazi ukupna proizvodnja pojedinog rudnika po satu...




9. BRODOGRADILIŠTE I OBRANA
Ovdje gradite svoje brodove i obranu na planeti, za svaki od brodova koje bi htjeli izgraditi takodjer imate u tehnologijama, svaki brod i obrana ima odredjene tehnologije i zgrade koje moraju biti napravljene, njihovim istraživanjem u jednom od ova dva izbornika možete ih proizvoditi... Napomena: kada stavite graditi nešto od brodova ili obrane više ne možete prekinuti gradnju za razliku od zgrada...


10. FLOTA
Klikom na flotu vidite što sve imate od brodova na planeti (naravno ako ih imate) i svaku kretnju flote od bilo koje vaše planete vam ispiše... Ako vam je neka flota u kretnji a ne želite da bude (ako ste nešto pogriješili ili slično) imate gumb "Pozovi nazad" - flota tada neće otići tamo gdje ste zadali več će se vratiti na planetu s koje ste prvobitno poslali flotu...
Flota se može slati na odredjene zadatke... tako npr. možete slati na:

1. Stacionirati - Flota dolazi do odredišta i tamo se zaustavlja, "stacionira"

2. Transport - Flota dolazi do planete, ostavlja resurse ako ima u brodovima i vrača se natrag na planetu s koje ste ju poslali...

3. Napadati - flota dolazi do planete i napada ju, ako pobijedi, vrača se natrag na planet i donosi vam resurse koje ste opljačkali...

Ima još 3 posebne vrste slanja flote koje mogu samo odredjeni brodovi...

1. Špijunirati - špijunirati mogu samo sonde za špijunažu, one daju informaciju o svemu na planetu koji ste špijunirali, od resursa do istraživanja, sve zavisi o tome koji level tehnologije za špijunažu imate i koliko sondi ste slali.

2. Kolonizirati - kolonizirati mogu samo brodovi za kolonizaciju. Oni se šalju na prazna mjesta u sustavu, planet koji nije naseljen... planet se kolonizira i postaje vaša kolonija...

3. Vaditi - vaditi ili reciklirati mogu samo recikleri, oni kupe ruševine na planetu, kako bi reciklirali u izborniku morate umjesto "Planet" označiti "Ru" i poslati reciklere na vaditi... (primjetio sam da ovo dosta ljudi koji igraju več i mjesec dana još ne znaju... pa eto...)




11. SAVEZ... KAKO UĆI U SAVEZ???
Kako ući u jedan od saveza (Pojašnjenje):

---> Savezi
---> Traži savez
---> Upiši Tag saveza
---> Pošalji poruku
---> Čekaj odgovor


11. (j), (s), (i), (I), (k), (o)
(j) - jak igrač naspram vas
(s) - slab igrač naspram vas
(i) - igrač koji je inaktivan najmanje 7 dana... ovo (i) može dolazi u različitim nijansama boja, što je tamnije znači da je igrač duže inaktivan
(I) - igrač je inaktivan 27 dana i za 7 dana se acc briše... u pola 2...
(k) - kažnjeni igrač (ovdje pogledajte zašto ima (k) - Sramni stup )
(o) - igrač je u modusu odsustva

(j), (s) se odnosi na NoobProtection (zaštita novajlija)
Ako jedan ili oba igrača koja se žele boriti imaju manje od 5k bodova, ili ako igrač A ima 500% više bodova od igrača B... ili, ako B igrač ima manje od 20% bodova od igrača A i taj isti B igrač ima manje od 5k bodova, napad nije moguć...


12. STATISTIKE
Na statistikama su igrači koji su u prvih 1500 u uniju... znači svi ispod 1500. mjesta nisu na statistikama... kako bi vidjeli koji ste kliknite na pregled, i zadnje što vam piše: Mjesto: xxxx je vaše mjesto u uniju...
Poeni se racunaju po sljedecoj formuli: 1000 potrosenih resursa = 1 bod na "osnovnim" statistikama, 1 sagradjeni brod = 1 bod na statistikama flota, 1 level istrazivanja = 1 bod na statistikama istrazivanja
TsD poeni - Kada alliansa potrosi 1 milion resursa dobije 1 poen.

__________________

Zgrade

Rudnik metala, kristala, sintetizer deuterija i solarnu elektranu smo več objasnili... ovdje ćemo detaljnije proći malo o ostalim zgradama

1. Tvornica robota
Tvornica robota je jako važna gradjevina, ona skracuje vrijeme izgradnje infrastrukture na planeti... Za 1. level vam je potrebno Metal: 400 Kristal: 120 Deuterij: 200
Ovu zgradu treba raditi što prije, znači čim se skupi dovoljno deuterija kako bi mogli smanjiti vrijeme izgradnje zgrada i kako vam se resursi ne bi gomilali na planeti

2. Tvornica nanita
Ovo je napredna verzija tvornice robota, ona skracuje za pola izgradnju gradjevina, brodova i obrane svakim sljedećim levelom. Ona je jako potrebna u kasnijem tijeku igre, jer kako igra ide dalje tako sve više resursa proizvodite i trebate ih što prije potrošiti. Kako bi mogli izgraditi ovu gradjevinu potrebno je istražiti 10 lvl Tehnologije za istraživanje i 10 lvl Tvornice robota.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 1.000,000 Kristal: 500.000 Deuterij: 100.000

3. Energija i Fuzijska elektrana
Elektrane proizvode energiju koje su potrebne rudnicima kako bi se proizvodili resursi na planetu, ako vam je ispisano ispod energije crveno, to znači da nemate dovoljno energije kako bi vam svi rudnici radili na 100% snage, što znači da morate pojačati jednu od ovih dviju elektrana ili napraviti solarni satelite (više u temi o brodovima)
Fuzijska elektrana je napredni oblik solarne elektrane, ona se koristi kada vam solarna postane preksupa... bitno je kod ove elektrane da vam ona troši deuterij kako bi proizvela energiju i proizvodi puno više energije od solarne elektrane... Kako bi mogli izgraditi ovu gradjevinu potrebno je istražiti Sintetizer deuterija 5 lvl i Tehnologiju za energiju 3 lvl.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 900 Kristal: 360 Deuterij: 180

4. Tvornica brodova
Ova zgrada vam služi za gradnju brodova i obrane, povečanjem levela uz neka istraživanja možete raditi naprednije i jače brodove i obranu. Kako bi mogli izgraditi ovu gradjevinu potrebno je istražiti Tvornicu robota 2 lvl.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 400 Kristal: 200 Deuterij: 100

5. Spremink metala, kristala i deuterija
Ove gradjevine nije napredi oblik rudnika, samo ime vam kaže, ona vam povečava maksimalnu količinu resursa kako bi vam rudnici i dalje mogli raditi... početna količina na kojoj vam planet može proizvoditi resurse je 100k., sljedeći level 150k, pa 200k, 300k... itd, više u tehnologijama imate o ovome.
Za 1. level Spreminka metala vam je potrebno Metal: 2.000
Za 1. level Spreminka kristala vam je potrebno Metal: 2.000 Kristal: 1.000
Za 1. level Spreminka deuterija vam je potrebno Metal: 2.000 Kristal: 2.000

6. Centar za istraživanje
Centar za istraživanje je mjesto gdje se odvijaju sva istraživanja, svakim lelvelom se ubrza istraživanje i dobiva mogućnosti gradnje skoro svega (od nadogradnje brodova - brzine, jačine, do mogućnosti gradnja zgrada i obrana...)
Za 1. level vam je potrebno Metal: 200 Kristal: 400 Deuterij: 200

7. Terraformer
Ova gradjevina stvara dodatna polja na vasoj planeti, tj. svakim levelom stvara vise mjesta za vise gradjevina. Kad planeta ostane bez izgradivih polja, pametno je izgraditi ovu gradjevinu. Svaki level vam daje 5 dodatnih polja, od kojih jedno polje Terraformer uzima sam za sebe. Za ovu gradjevinu je potrebno imati Tvornicu nanita lvl 1 i Tehnologiju za energiju lvl 12.
Za 1. level vam je potrebno Kristal: 50.000 Deuterij: 100.000

8. Silos za rakete
Ova gradjevina služi za radjenje IPR i ABR-a. Interplanetarne rakte služe za rušenje nečije obrane bez ikakve šanse da se obrana obnovi (ovo ne uključuje flotu ako se nalazi na planetu). Suprotno od IPR-a je ABR. Jedan ABR uništava jedan IPR. Večinom neke veče kornjače imaju dosta ABR-ova kako bi ih se što teže moglo srušiti i kako bi napadaču bilo neisplativo jer IPR troši dosta deuterija. Domet IPR se racuna formulom: ( lvl Impulsnog pogona * 2 ) - 1 = broj sustava koliko ipr moze letiti, što znači da povečanjem impulsnog pogona se povečava i domet IPR-a.

9. Mjesec i njegove gradjevine - kako dobiti mjesec i čemu služi??
Mjesec se dobije tako da razbijete svoju flotu, tj. tada postoji vjerojatnost da ćete dobiti mjesec, največa vjerojatnost je 20% (tj. 2 milijuna štete u floti)... mjesec je bit sreće, ili će te ga dobiti iz prvog pokušaja na 1% (100k šteta u floti), ili iz 10. pokušaja na 20% (minimalno 2M štete u floti)

Flota za 20% šanse za mjesec (Ovo su primjeri flote koju trebate uništiti za 20% šanse za mjesec)
6667 sondi
3334 solarna satelita *
1667 malih lovaca
1667 malih transporta
667 velikih lovaca
556 velikih transportera
417 reciklera *
247 krstarica *
223 kolonijalna broda *
112 borbenih brodova
89 bombardera *
61 razarac *
1 zvijezda smrti *

* - zvjezdicom označeni su neisplativi crashevi zato što potrošeni deuterij ne ide u Ru i na tome gubite.

1. Svemirska baza na mjesecu
Ova gradjevina se moze izgraditi samo na mjesecu.
Ona je nešto slično kao terraformer, povečava količinu polja za gradjenje na mjesecu za 3 (jedina razlika od terraformera) sve dok se polja na mjesecu ne popune. Svemirska baza koristi jedno polje od datih 3 sama za sebe.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 20.000 Kristal: 40.000 Deuterij: 20.000

2. Senzorfalanga
isto kao i Svemirksa baza na mjesecu ova gradjevina se moze izgraditi samo na mjesecu.
Koristi se za skeniranje planeta da se vidi radnja flote i kada se vraca na planetu. Formula za domet ove gradjevine je ( ( "level Senzorfalange" ^ 2 ) - 1).
Više o falanzi pogledajte ovdje FALANGA
Za ovu gradjevinu je potrebna Svemirska baza na mjesecu level 1.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 20.000 Kristal: 40.000 Deuterij: 20.000

3. Odskočna vrata
I ova gradjevina se takodjer moze izgraditi samo na mjesecu. Samo što je za nju potrebno imati najmanje 2 mjeseca. Ono vam dopusta da šaljete flotu, bez ikakvih resursa, automatski na bilo koji drugi mjesec koji posjedujes, a takodjer ima Odskocna vrata. Ona se mogu koristiti jednom u sat vremena. Povečanjem levela ove zgrade se ne postiže ništa... (valjda će jednog dana nešto smisliti)
Za ovu gradjevinu je potrebno imati Svemirsku bazu na mjesecu level 1 i Tehnologija za hiperzonu level 7.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 2.000.000 Kristal: 4.000.000 Deuterij: 2.000.000

10. Depo saveza
Depo saveza omogucava da prijateljske flote podrzavas deterijem, tako da ne moraju da sve sami donose. Depo moze da ispali raketu koja ce po depo-lvl 10.000 deta poslati u orbitu. Sa ovim moze povecati vrijeme stajanja flote. Inace max. vrijeme stajanje flote iznosi 32h. Svaki put kada ispalite raketu, vrijme stajanja je produzeno za vremenski interval u kojem flota koristi deut. Sto veci Depo, to veca flota koja moze stajati u orbiti.
Za 1. level vam je potrebno Metal: 20.000 Kristal: 40.000


Made by Painstik - RsB uni3


__________________

Istraživanja

1. Tehnologija za špijunažu

Ova tehnologija je jedna od najosnovnijih... ona služi za špijuniranje i obranu od špijunaže... što je veči level tehnologije za špijunažu to su veće šanse da će te sve vidjeti od vašeg protivnika... evo jedan primjer... ovdje možete vidjeti što se dogadja kada imate veću špijunažu od špijunaže vaše moguće mete... (korištene 3 sonde)

A ovdje možete vidjeti kada netko ima jaču špijunažu od vas:

Znači vidite manje i veća je šansa da će vam netko te sonde skinuti, ali o tome ovisi i broj obrane i flote na planeti... Špijunaža se povećava ovim redom(ako imate iste, svaka 2. sonda povećava vam špijunažu): 1, 2, 3, 5, 7(Sirovine, flota, obrana, zgrade, istraživanje)

2. Tehnologija za kompjutere

Tehnologija za kompjutere je takodjer jedna od najosnovnijih tehnologija, o njoj ovisi koliko flota možete "držati u zraku", što imate veču tehnologiju to ste fleksibilniji i možete više flota kontrolirati u isto vrijeme, a to znači da možete imati i veči profit, ako želite brzo napredovati i biti dobar raider ovu tehnologiju što više istražujte, jer vam otvara puno više mogućnosti i više napada i transporta u isto vrijeme...

3. Tehnologija za oružje

Tehnologija za oružje se usredotoćuje na flotu i obranu, što vam je veča tehnologija to su jači vaši brodovi i obrana. Svakim levelom povečava za 10% osnovnu snagu vaših oružja. Kako bi ostali u igri sa ostalim igračima, kako vas njihova slabija flota ne bi mogla nanjeti više štete nego vaša istražujte ovu tehnologiju.

4. Tehnologija za štitove

Ova tehnologija isto kao i za oružje se odnosi na vašu obranu i flotu. Svaki vevel tehnologije za štitove povečava efikasnost štita za 10% osnovne jačine. (bazirano na osnovnoj razini štita odredjene zgrade). Nova razina zapravo povečava količinu energije koju taj stit može absorbirati prije nego sto se sruši. Štitovi ne služe samo kod brodova već i za planetarnu obranu zaštitnih kupola (velike i male). Kako svaki fight može maksimalno imati 6 turnova, u svakom od njih štit se obnavlja, tako da je on osnovni faktor u preživljavanju vaših brodova i obrane. Takodjer preporučeno kako bi ostali u igri sa ostalim igračima...

4. Tehnologija za oklop

Ova tehnologija je namjenjena brodovima i obrani... pojačava njihov oklop za 10% osnovne snage... ova tehnologija je jako važna za vaš fodder (male lovce i raketobacače) kako bi bili što izdržljiviji i ne bi puno "umirali"

5. Tehnologija za energiju

Tehnologija za energiju je isključivo namjenjena za daljnja istraživanja ili gradnju nekih stavri... npr. kako bi mogli raditi Fuzijsku elektranu potrebno vam je [ Sintizer deuterija(Level 5) i Tehnologija za energiju(Level 3) ], za Teraformer [ Tvornica nanita (Level 1) i Tehnologija za energiju (Level 12) ]
Tehnologija za energiju vam ne daje više energije na planeti!



--------------------------------------------------------------------------------
Brodovi u Ogameu


1. TRANSPORTERI I RECIKLERI

Transovi se koriste za nekoliko stvari, glavna od njih - pljačka resursa.
Ostale koristi: usporavanje flote (kad imate falangu i/ili Fleet Save), trgovina i ress save
Veliki trans ima najbolji omjer uloženi ress / kapacitet, nakon njega je recikler pa mali trans pa RiP (Zvijezda Smrti)

1. Veliki transporter [cijena: 6k metala i 6k kristala] su dobri za prijnes velikih kolicina resursa (velik kapacitet + mala potrosnja goriva) trgovinu i rane raidove zbog kapaciteta i puno poena strukture...

2. Mali transporter [cijena: 2k metala i 2k kristala] su super kad se istraži Impulsni pogon 5 jer postanu puno brži (~40 min u jednom smjeru unutar sustava). Ta brzina je najkorisnija u raidovima inaktivaca. Takodjer se koriste kao CF (cannon fodder) jer niti jedan brod (izuzev RiPa) nema RapidFire protiv njih i prezive jedan pogodak od krstarice.

3. Recikleri [cijena: 10k metala, 6k kristala i 2k deuta] su jedan od najkorisnijih brodova u igri.
Oni jedini mogu reciklirati (vaditi) rusevine. Pozeljno ih je poslati tako da stignu 2-3 sekunde iza napada. Takodjer, jedna od glavnih koristi reciklera je Fleet Save - kad imate njih onda možete raditi FS na RU (RU se ne moze falangirati, ali se moze falangirati planetu sa koje se salju recikleri). Takodjer, s njima mozete usporiti flotu ako vam je usporavanje potrebno...
Okvirno, na 3 BBa imajte 2 reciklera.


2. CF (CANNON FODDER)

1. Mali lovci - [cijena: 3k metala i 1k kristala] su najbolji CF. Njih 14 sa 100% sigurnoscu unistavaju BB (a jeftiniji su od njega). Takodjer, jako uspješno razvuku paljbu protivnicke flote pa vasa glavna flota (BBi) prezivi i unistava za to vrijeme protivnike. Glavna mana i ujedno njihov jedini nedostatak je da krstarice imaju RapidFire protiv njih , a takodjer, svi brodovi jači od Velikog Lovca ih ubijaju iz prve...

2. Veliki lovci - [cijena: 6k metala i 4k kristala] su takodjer dobar CF. Nitko nema RapidFire potiv njih (naravno, osim RiPa, ali to više neću niti spominjati) i ono sto je jako korisno je da imaju šansu preživjeti prvi pogodak od jednog BBa - znaci da ce oni, u prosjeku, skoro duplo duže raditi štetu protivničkim jedinicama (u usporedbi sa LL). Takodjer, u kasnijem dijelu igre VL postaju dosta brži od LL (jer Impuls dize brzinu po 20%). Glavna mana je cijena (puno kristala).

3. Mali transporter - su vec objasnjeni gore...

4. Sonde za špijunažu - [cijena:1k kristala] su odličan CF protiv obrane, a ponekad su korisne i u velikim napadima. Niti jedna obrambena jedinica nema RapidFire tako da protiv velikih i jakih obrana sonde znače jako puno.


3. KRSTARICE - zašto ih volimo

Krstarica (aka Krsta) [cijena: 20k metala, 7k kristala i 2k deuta] je odličan brod i za napad i za obranu.
To je najbrži brod u igri i može ga se koristiti za puno toga: da stignu prije napada i počiste LL i dio (zbog 70% regeneracije obrane) Raketobacača (30 krstarica protiv 100LL & 50 raketobacača pobijede i u 99% slucajeva sve prežive), za čišćenje protivničkog CF-a u velikim okršajima i za obranu (protiv LL) daju ono što joj kritično nedostaje - RapidFire protiv sondi.
Nedostatci krstarice su sto je dio cijene u deutu i sto ih BBi "papaju za dorucak".
(dugoročno, u kasnijim stupnjevima igre - kad su LL najkorišteniji brod, krstarice postaju jako mocne... pogledajte ovu simulaciju, s tim da je flota obranioca nesto jeftinija)


4. BORBENI BROD - najbolji brod u igri

Borbeni Brod - [cijena: 40k metala i 20k kristala] je najbolji brod u igri. Masovna šteta (koja uništava mnogo toga iz jednog pogotka), solidan štit, puno poena strukture, velika brzina i kapacitet te izbalansirana cjena (2:1) ih čine najoptimalnijim brodom u igri. Nedostatci BBa su velika potrošnja deuta i nedostatak RapidFiere-a, no to i nisu neki nedostatci.... Nedostatak RapidFirea se nadoknadjuje brojnošću i korištenjem CF-a i krsti.
Ponekad je bolje voditi CF i/ili krste, ponekad je bolje slati samo BBe... provjerite prije napada u simulaciji.



4b Oklopna Krstarica - wanna be najbolji brod

Oklopna krstarica - [cena: 30k metala 40k kristala i 15k deuterijuma] je najvecu suparnik bb-u za titulu najboljeg broda u igri. Ima puno poena strukture, jake shtitove, solidan napad i dosta rapidfire-a na skoro sve shto se zove "brod", chime chini pokretnu tvrdjavu. Pored toga, brza je kao bb, a troshi duplo manje deuterijuma, chime je ekonomichan brod. Jedina slabost su joj mali lovci u velikom broju, mada ako se poshtuje pravilo da se nijedan brod ne shalje sam u borbu ova mana moze zaobici. Pojavom oklopnih krstarica flote sastavjene samo od bb su poslate u penziju.


5. BOMBARDERI VS IPR

Bombarder [cijena: 50k metala, 25k kristala i 15k deuta] je solidan brod koji je često neisplativ... za istu cijenu njih i bilo kojeg drugog ratnog broda, pobijedit će taj drugi brod, a još k tome imaju jako malu brzinu (sve dok ne istrazite HyperSpace pogon 8 - tada imaju istu brzinu kao i Razarači) i teško je istražiti sve potrebne tehnologije da se dodje do njih...
Korisni su protiv obrana koje koriste puno CF obrambenih jedinica (Raketobacači, Mali i Veliki Laseri i Ionski topovi) koje imaju puno ABRova ili se nalaze na mjesecu (pošto se mjesec ne moze raketirati).

Jedan IPR u prosijeku uništava 62 jedinice lake obrane (raketobacači i/ili mali laser) i to, naravno, bez regeneracije tih obrambenih jedinica. No, IPR košta puno deuta, nakon što ga se ispali, mora se graditi novi i imaju ograničeni domet (2x level impulsnog pogona - 1 -> toliko sustava van vaseg sa svake strane možete baciti IPR).
Protiv velikih obrana na mjesecu, najucinkovitiji napad ce biti koktel BBa, Bombardera i sondi (i Razaraca)...


6. RAZARAČI

Razarači [cijena: 60k metala, 50k kristala i 15k deuta] su jedan od neisplativijih brodova zbog svoje velike cijene... Jedino protiv RiPa su jako dobri jer RiP ima samo RapidFire 5 protiv njih. Ponekad ih je koristno koristiti uz BBe zbog velike štete koju rade pa su u stanju uništiti večinu lakših brodova iz prve (uz dovoljno jake tehnologije, mogu unistiti cak i krsterice iz prve), jako su otporni i preživljavaju jako puno štete i takodjer imaju RapidFire na Male Lasere. Zbog masovne izdržljivosti, odlicni su kad imate nadmoćnu flotu pa ciljate na 0 gubitaka.
Inače, zbog velike cjene, velike potrošnje deuta i sporosti, cesto nisu isplativ brod (kad se i koriste sa BBima, onda je to obicno u omjerima oko 10-20 BB : 1 razarac), tj. BBi su CF za razarače
Koristi od razarača:
- borba protiv Zvijezda Smrti (jako smanje gubitke protiv navedenih)
- borba kad imate nadmocnu flotu (pa da izvucete male ili nikakove gubitke)
- u kombinaciji sa bombarderima protv obrane (prezivljavaju pogodak plazme )
- za fino namjestanje falange (daju vam nove brzine na izbor )

Glavni nedostatak je, kako je vec navedeno, njihova cijena, a nakon toga slijedi brzina...

Zakljucak: korisni u kasnijim stadijima igre...


7. ZVIJEZDA SMRTI ( FATALKA )

Zvijezda Smrti [cijena: 5M metala, 4M kristala i 1M deuta] je najmočniji i najsporiji brod u igri.
Uglavnom, njihova svrha je jedno od ovoga:

Cuvanje planete / mjeseca - odlican su dodatak svakoj kornjaci

Uništavanje mjeseca

Kod unistavanja mjeseca bitno je znati nekoliko stvari: Sansa da se uništiti mjesec je: (100 - (korijen iz radijusa mjeseca))*(korijen iz broja RiP-ova)
Sansa da pri tom pokušaju mjesec odbije dio gravitonskog vala i unisti svu flotu koja je dosla unistit mjesec: (korijen iz radijusa mjeseca)/2
Ako u trenutku dolaska RiPova i ostale napadaceve flote do mjeseca (sa zadatkom "Unistiti" na mjesecu ima flote i/ili obrane, prvo ce doci do borbe i ako su je napadacka strana pobijedila onda ostatak te flote pokusava unistiti mjesec.


8. KOLONIZACIJSKI BRODOVI

Ima jedna pametna za reći i o njima:
Kolonizacijski brodovi su jeftiniji od teraformera! [cijena: 10k metala, 20k kristala i 10k deuta]
Tj. opaska svima onima koji misle zadržati planete manje od 180 polja: nemojte!
Radije srušite planet i ponovno kolonizirajte. U ranijim djelovima igre svaka kolonija je bitna (pa makar imala 40 polja), ali kasnije (kad popunjavate 6. 7. i 8. slot za kolonije) zadrzite samo one vece od 170-180 polja...
Ako bas planirate igrati jako jako dugo, zadrzite samo planete od preko 210 polja


Opcenito o brodovima
Kada se sukobe dvije flote podjednakih jacina (citaj: cijena) pobjedit ce (tj. imati manje gubitke) onaj tko ima brojniju flotu (puno CFa).
U ostalim slucajevima (tj. kad imate prilicno nadmocniju flotu) koriste se samo teski brodovi (BB, Bombarder, Razarac) jer tada mozete ciljati na 0 gubitaka.
Recimo ako imate 1000 BBa i 300 Razaraca tad vecinu flota mozete unistiti bez ijednog gubitka (ili sa gubitkom 1BB) i za to su potrebni teski brodovi (samo kad ste vi jaci)...
Najcesce, najisplativija flota je

BB-i - osnovica flote

Mali Lovci i tko jako puno njih - Canon Fodder

ponesto ostalog za "posebne zadatke" (Krstarice, Bombarderi, Razaraci)

U bitkama u kojima ima puno lovaca, cesto pobjedjuje osoba koja ima vise krstarica
Zapamtite, ne postoji idealna i univerzalna kombinacija brodova!
Postoji samo idealna kombinacija protiv odredjene konfiguracije protivnika.

--------------------------------------------------------------------------------
Obrana

Obrana i bunkeri

Dakle, obrana je dvosjekli mac (kao i vecina toga u igri), no uglavnom je korisna...
Uvijek bi naplaneti trebali drzati barem jedan mali lovac i jedan mali laser - da sprijecite masovnu spijunaza (takodjer, kad vidite da netko nema nista flote, ili jos bolje ni flote ni obrane, posaljite 10 sondi bez straha... ako nema ni flote ni obrane onda je obrana za spijunazu 0%)
No, ne zaboravite: Resurse koje ste ulozili u obranu cete kad tad izgubiti! Obrana nikad ne bude opljackala vase neprijatelje niti cete ju moci preseliti na neki drugi planet!


1.) Zasto raditi obranu?
Obranu se isplati raditi jer je jeftina (najbolji primjer - 8 Malih Lasera unistava 1 BB a kostaju puno manje) i jer kad ju netko unisti ne ide u RU, a dio se regenerira.
Barem nesto malo obrane valja drzati na planetu tako da vas ljudi ne farmaju sa transovima kad je flota u FSu i da sprijecite da vas ljudi spijuniraju bez straha od obrane od spijunaze... Takodjer, obrana jako cesto radi prevagu kad pripremate Ninju
Vecini ljudi se ne bude isplatilo unistavati tudju obranu jer nema RUa, ali ako se nekome zamjerite, nema te obrane koja ne bude pala pa cak i da imate 80ABRova...

Ako radite obranu na planetu, imajte barem jedan ABR.
Ako imate IPRove, imajete 1ABR na svakih 2IPRa koje sagradite (jer raketiranje moze unistavati rakete koje su u silosima)...


2.) Kako i zasto dizati bunker?
Uglavnom, nikad! Na mjesecu se isplati svaki komad obrane jer se mjesec ne moze raketirati... inace, na planetu, ne!
Bunkeriranje je kad dizete obranu koja ce u kombinaciji sa vasom flotom najjacoj floti koja vas napadne radi vecu stetu nego sto se moze pokupiti iz RUa.
Ako vec niste u stanju puno dolaziti online, onda ce se isplatiti dici odredjenu obranu na planetu... recimo da cete se zabunkerirat...


a sad zanimljivi dio:
3.) Koje obrambene jedinice koristiti i kako dobro sagraditi obranu?
Obrana ima vise segmenata...
Cannon Fodder - Raketobacaci, Mali Laseri, Veliki Laseri i Ionski Topovi

Veliki Topovi - Gausov i Plazmeni top

Stitne Kupole


Najbolji CF je definitivno Mali Laser - ML. Ne samo da je dobar CF nego i radi dobru stetu. ML je opcenito najisplativija obrambena jedinica. Raketobacace radite od viskova metala, ali toplo preporucam da ih ne koristite... radije taj metal potrosite na istrazivanja, krstarice i lake lovce. Teske Lasere radite u nekim umjerenim omjerima jer su slabi (korisni su samo zato sto Razaraci nemaju RapidFire protiv njih, a Bombarderi imaju manji protiv njih nego protiv MLa). Takodjer, ako imate dobro razvijene tehnologije, u stanju su iz jednog pogodka unistiti MT i/ili ML
Mnogi su sumnjicavi naspram ionskih topova i to s razlogom. Steta koju rade je (gotovo) zanemariva, a kostaju enormno puno kristala... Ali (uvijek postoji ali) oni su jedini CF koji prezivi pogodak BBa. Ionce je korisno koristiti kao potporu uz ostalu obranu - cesto oni zadnji prezive uz kupole do 6. runde, ali ne pretjerivati s njima...

Gausov top je skup i za istu cijenu bi inace bilo pametnije napraviti istu kolicninu MLa, no oni su dobri iz nekoliko razloga: skidaju Teske Lovce i sve slabije od njih iz prve, ponekad cak i krstarice iz prve, obicno prezive vise turnova fighta pa nanesu veliku stetu protivniku i najbitnije od svega - niti jedan brod (naravno, osim RiPa) nema RapidFire protiv gausovog topa, a to je jako korisno protiv Krstarica, Bombardera i Razaraca (tri unistavaca obrana).
Plazmeni top (aka Plazma) je najjaca obrambena jedinica u igri i nije nesto posebno isplativa sama za sebe, ali ako se pametno koristi je jako mocna. To je jedina stvar u cijeloj igri protiv koje nitko i nista nema RapidFire (da, cak ni RiP). Takodjer, unistava Krstarice iz prvog pogotka!!!, a BBe cesto iz prvog pogotka (ako su vam tehnologije visoke, veca je i sansa da ga unisti iz prve). Ako ima dovoljno CFa oko teskih topova, Plazme su mocna stvar. Takodjer, koristno ih je raditi jer je to jedini top koji garnatira da ce protivnik imati gubitaka

Kupole su ona razlika koja poraz pretvara u nerjeseno (zajedno sa Ionskim topovima, ali u puno vecoj mjeri).
Glupo je imati na planetu samo obje kupole... i dalje je puno bitnije napraviti puno stete. Ali, kupole su MUST HAVE ako imate bar 20 komada obrane (na do 30 komada obrane imajte samo malu kupolu, preko 30-40 komada obrane dodajte veliku).
Velika stitna kupola je jedna od najboljih stvari u igri. U nebrojeno puno borbi sam vidio da ona jedina prezivi sa strane obranioca. Takodjer, ako neki brod radi stetu manju od 1% na stitu ta steta se ne racuna, tako da ju lovci nikad ne mogu unistiti sami (potrebne su barem krstarice) sto god da vam simulator izracuna.


4.) U kojim omjerima graditi obranu? - brojkice koje svi volimo i trebamo za SpeedSim, LOL
Odmah vas moram razocarati, no ne postoji idealni omjer kako graditi obranu. Ako ga je netko i otkrio, nije ga podjelio sa ostalim igracima

Omjeri bi se trebali kretati oko 100 : 30-40 : 10 : 4-6
(pri cemu je to oko 100 komada osnovnog jeftinog CFa i to moze biti ili 50 raketobacaca + 50 lakih lasera (srednje) ili 100 raketobacaca (lose) ili 100 malih lasera (srednje) ili 50-100 raketobacaca + 100 malih lasera (jako dobro), po 30 do 40 i teskih lasera i ionskih topova, 10ak gausovih topova i 4 do 6 plazmi.
U pocetku (pri tome mislim na doba kad ste tek istrazili plazmene topove) nemojte ih raditi puno... kasnije su oni najbitnija obrambena jedinica (jer vecinu toga unistavaju iz prve pa napadac mora dobro razmisliti da li mu se isplati gubiti dosta flote)

Ovo bi recimo bila neka osnovna obrana koju se isplati sagraditi i na tome stati (dobra je do jako kasno u igri):

Obrana za pocetnike Obrana za jake igrace

100Raketobacaca 100 Raketobacaca

50 Malih lasera 50 Malih lasera

50 Velikih Lasera 1000 Velikih Lasera

10Gausovih Topova 250Gausovih Topova

20Ionskih Topova 1000Ionskih Topova

/ Plazma top 100 Plazma top

Mala Stitna Kupola Mala Stitna Kupola

Velika Stitna Kupola Velika Stitna Kupola


- pobjedjuje protiv 25 do 26 BBa
- drzi nerjeseno protiv 46 BBa (100%) do 56 (15%) BBa
- u napad mora krenuti barem 90BBa da bi vas probili bez gubitaka! (ni tad nije 100% da napadac nece imati gubitke)
- ako radite sacekusu, jednako je efektivno kao i cca 200 lakih lovaca, mozda i malo bolje
---------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------
znaci, ako imate takovu obranu i napravite FS & RS, nitko vas ne bude napadao radi "sitnisa" koji se skupi preko noci



5.) Zakljucak:
Na planeti se obrana radi samo do te mjere da budete neisplativi za "obicne" napade - oni koji ce moci proci kroz vasu obranu bez gubitaka vas ne budu napadali jer ce za njih to sto se nakupi za vrijeme FSa biti sitnis, a ostali (oni kojima bi to bile znacajne sume novaca) ce biti preslabi i imat ce vise gubitaka nego sto mogu opljackati.
Na mjesecu je skroz druga stvar. Ako dobijete velik mjesec i uspijete ga razvit do brodogradilista 10+ onda se bunkeri itekako isplate (jer ih se ne moze raketirati), ali morate biti oprezni - u trenu kad pocnete graditi obranu na mjesecu, lako bi se netko mogao zaletiti da ju polomi!

I, nikad, ali stvarno nikad, nemojte pretjerivati s obranom!
Obrana se moze unistiti i netko ce to s gustom napraviti.


Sve o mjesecu
Mjesec nije toliko teško dobiti, pod uvjetom da imate sreće. U ovom postu biti će govora o organiziranom pravljenju mjeseca i načinu na koji ga možete najlakše dobiti. Za ovo će vam biti potrebna neka planeta (kolonija) bez obrane i jači igrač od vas koji je voljan to napraviti. Po mogućnosti imajte pri ruci i reciklere sa kojima ćete skupljati ruševine, ali nemojte se previše zabrinjavati ako ih nemate. U tom slučaju možete zamoliti jačeg igrača koji vam pravi mjesec da poslije sakupi ruševine i pošalje ih vam. Naravno, sve mora biti prema pravilima. Pravljenje mjeseca OBAVEZNO morate prijaviti GO-u, te naglasiti (ako nemate reciklere) da će vam ruševinu dostaviti dotični igrač. Evo važnih pravila kojih se morate držati ako želite praviti mjesec:



Pokušaji pravljenja mjeseca su dozvoljeni samo od strane jačeg igrača na slabijeg!
Pokušaji pravljenja mjeseca od strane slabijeg igrača jačemu dozvoljeno je samo ukoliko jači igrač isplati kompletan iznos izgubljene flote slabijem igraču ili dogovorno pošalju flote iste vrijednosti jedan na drugoga!
Prije svakog pokušaja morate tražiti dopuštenje GO-a svog univerzuma!
Ukoliko se jači igrač i slabiji dogovore o plaćanju mjeseca i ako dođe do izigravanja jedne od strana, onaj koji je izigrao dogovor biti će sankcioniran!
Svaki dogovor prije slanja resursa mora odobriti GO!
Više rangirani ne smije izvući profit iz takvog pokušaja, jer to je pushing!
Flota za pokušaj mjeseca nikad ne smije prelaziti 20% šansi za mjesec!

Što se tiče načina izrade mjeseca, najveća pogreška može vam biti ako ćete pokušavati sa šansom od 20%. To nikako nemojte raditi. Praksa pokazuje da se mjesec najlakše dobiva sa šansom od 13%. Najbolja flota za pravljenje mjeseca je 200 malih transportera, 600 malih lovaca i 44 krstarice. Razumije se da flota može biti i malo drugačija. Evo mojeg slučaja: Nekoliko puta sam imao šansu od 20% ,ali mjesec nisam dobio. Zatim sam išao na šansu od 13% sa 200 malih transportera, 600 malih lovaca, 1 velikim lovcem te 43 krstarice, i odmah sam dobio mjesec promjera 7000 km (49 polja) što je vrlo solidno! Ima još jedna važna stvar - za vrijeme napada najbolje je da niste online. Sve podesite, dogovorite napad, izađite iz igre i nemojte se vraćati dok sve ne prođe. Možda ovo izgleda malo praznovjerno, no iz nekog tajanstvenog razloga mjesec se najčeće tako dobije. Ovaj sistem sa šansom od 13% NIJE nepogrešiv i NE garantira mjesec, ali je bez obzira na to ipak najisplativiji, najlakši i najpouzdaniji način.

Jednom kada dobijete mjesec onda morate pažljivo iskoristiti svako dragocjeno polje. U početku ,naravno, morate graditi svemirsku bazu na mjesecu zajedno sa tvornicom robota koju izgradite do lvl. 3 ili 4. Zatim gradite samo senzorfalangu do lvl. 4 ili 5. Podrazumijeva se da cijelo vrijeme morate neprestano nadograđivati svemirsku bazu na mjesecu koliko god možete, i to tako da uvijek ostavite najmanje jedno slobodno polje. Nakon senzorfalange na red dolazi tvornica brodova. Mjesec se ne može raketirati (niti falangirati), pa je stoga pametno izgraditi tvornicu brodova barem na lvl. 2 ili 3 zato da biste mogli graditi jednostavnu obranu. To su najosnovnije stvari. Kasnije nadogradite još malo tvornicu brodova ako želite imati napredniju obranu. Idealno bi bilo ju uspijete dignuti do lvl. 12. Ako ostane mjesta, onda pojačajte malo i tvornicu robota. Za kraj svakako ostavite jedno slobodno polje za odskočna vrata. Ona funkcioniraju samo ako imate dvoje odskočnih vrata (naravno, i 2 mjeseca). Spremnici metala / kristala / deuterija su potpuno beskorisni, pa njih ne morate graditi.

Mjesec vam neki neprijateljski igrač također može srušiti, ali samo uz dovoljan broj zvijezda smrti. Veći mjesec se mnogo teže uništava nego mali. Ako se pošalje premalo zvijezda smrti, onda postoji vjerojatnost da mjesec uništi zvijezde. Upravo zato je važno da na mjesecu imate veoma jaku obranu koja će u kasnijim fazama igre poslužiti kao odlična podrška kada na mjesec stacionirate vlastite zvijezde (i ostalu flotu) kao dodatnu zaštitu.

Iz vlastitih iskustava i od rugih igraca savejta
napisao i sastavio:tnt92




- 14:58 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.