Hare Krišna obrnuti blog

nedjelja, 03.10.2004.

Obrnuta duša

Perica na satu biologije

PROFESOR: Dragi moji učenici, evo, upravo ste prevalili polovicu osnovnoškolskog obrazovanja, ocjene su zaključene, danas ćemo ponavljati što smo naučili, a od sljedećeg tjedna, želim Vam sretne praznike. Perice, reci ti meni što je čovjek i kako je nastao.

PERICA: Duša evoluira kroz biljne i životinjske vrste dok ne dođe u ljudski oblik, koji je velika prilika za samospoznaju.

PR: Perice, kakve su to gluposti, ne sjećam se da sam to predavao na nekom od svojih satova, otkud ti to?

PE: To sam naučio iz knjiga AC Bhaktivedanta swamija Prabhupade i to mi puno logičnije od vaše teorije da je čovjek jednostavno hrpa kemikalija.

PR: Perice, Perice, to nije moja teorija, to je teorija najvećih umova današnjice i prošlih stoljeća, kako možeš biti tako primitivan i vjerovati u nekakvu dušu, to je religijski koncept iz srednjeg vijeka kad ljudi još nisu znali puno o ovom svijetu. Ali danas, razvojem neurologije i ostalih znanosti, duša je potpuno nepotrebna. Naravno, ti u slobodno vrijeme možeš biti vjernik, ali ako govorimo o znanosti, onda duša stvarno nema nikakvog smisla.

PE: Poštovani profesore, onda mi molim Vas objasnite kako nastaje svjesnost, ne sjećam se da ste o tome govorili na svojim satovima.

PR: Svjesnost, to je jedna od od velikih misterija čak i za modernu znanost. Znamo puno o neurološkim procesima u mozgu, koji dio mozga što obavlja, ali kako nastaje ona svjesnost "Ja postojim", to još uvijek ne znamo.

PE: Eto vidite da ne znate, kako onda znate da duša ne postoji?

PR: Pa u principu ne znamo, ali mi u znanosti uvijek vjerujemo u ono što je najjednostavnije. Nema potrebe za uvođenjem nematerijalne duhovne čestice, jer to otvara hrpu drugih pitanja i potpuno je nedokazivo.

PE: Onda mi dokažite kako komunikacijom neurona u mozgu nastaje svjesnost?

PR: Već sam ti rekao da mi to još ne znamo, ali ako se trudimo u pravom smjeru, u budućnosti ćemo to sigurno riješiti, a religija ništa ne može otkriti, tamo je već sve kao fol poznato i nemaš šta otkrivati, ili vjeruješ ili ne vjeruješ.

PE: Ha, "otkrit ćemo u budućnosti", znam ja tu foru, uvijek se izvlačite na isti trik, zašto jednostavno ne priznate da su neke teme, poput svjesnosti izvan dosega znanosti. Ako ne znate kako nastaje svjesnost, a ipak ne želite prihvatiti dušu, to znači da ste vi isto tako vjernici kao i religiozni ljudi.

PR: Naravno, da jesmo, ali mi svoja vjerovanja pokušavamo dokazati, postoji teorija, i postoji dokaz za teoriju, a u religiji, ne postoji dokaz, samo teorija, i to ne baš uvjerljiva teorija.

PE: OK, mene ne zanima takva znanost koja mi ne može dati odgovor na osnovno pitanje, "Tko sam ja?". Vi nemate pojma o ničemu, a pravite se jako pametni. A što se tiče uvjerljivosti vaše teorije da je materija sve što postoji, ta teorija nije samo neuvjerljiva već i opasna. Ona u svojoj esenciji govori ljudima da mogu raditi što hoće jer su samo hrpa materije, stoga je kriminal, droga, prostitucija i seksualni promiskulitet stalno u porastu kao posljedica takve filozofije, a ljudi, lišeni više inteligencije, postaju kao životinje.

PR: Dobro Perice, sad je dosta, nijedan ozbiljan čovjek ne vjeruje u ono što nije moguće vidjeti i opipati.

PE: Kako ne, svi vjerujemo u inteligenciju, nije ju moguće vidjeti ili opipati.

PR: Da, ali ju je moguće izmjeriti pomoću IQ testa.

PE: A svjesnost svi znamo da je imamo, pa je nije potrebno niti mjeriti.

PR: Naravno, ali ne znamo kako nastaje.

PE: To je vaš problem, zato jer ne čitate Bhagavad-gitu.

PR: Pa lako je tako uzeti knjigu od nekog primitivnog starosjedioca, i sve je riješeno.

PE: Pa ti primitivni starosjedioci imaju bolje odgovore o tome što je duša, nego bilo koji znanstvenik.

PR: No dobro, i što sad, neki starosjedioc napiše da je duša nematerijalna čestica i šta sad.

PE: I duše ima sljedeće karakteristike: Ima svjesnost, ima želje, neuništiva je, vječna je.

PR: I kako ćeš to dokazati?

PE: Profesore, trebate shvatiti da su neke stvari iznad dosega materijalističke znanosti. Kako će te vi meni dokazati da trebam živjeti na način na koji moderni ljudi? Samo jedu, spavaju, razmnožavaju se i ne pitaju se o nikakvim višim temama u životu. Oni su poput životinja.

PR: Bolje se držati znanosti i biti spreman priznati da mnoge stvari još ne znamo, jednom kad počnemo privhaćati stvari koje ne možemo provjeriti, tu počinje kaos.

PE: Pa ne možete provjeriti zato jer Vam ne radi inteligencija, a materijalistički način života je taj koji donosi kaos. Ljudska bića posjeduju višu inteligenciju, stoga imaju moć da shvate teme koje su iznad dosega osjetila, to se zove filozofija. Onaj tko može shvatiti samo ono što može opipati i ništa drugo, taj je ustvari debil.

PR: Perice, sram te bilo.

PE: Sram bilo Vas, glumite učitelje društva, a ne znate što je cilj života.

PR: Perice, Perice, cilj života je ono što si svatko sam odredi.

PE: Znači 2 +2 = 4 ili 2 +2 = 5, ja si mogu sam odrediti što je točno. Kad kažete da svatko sam određuje odgovor, to znači da je ustvati svejedno i da ne postoji cilj života, gdje Vam je znanstveni dokaz za to?

PR: Pa ne zna se što je cilj života.

PE: Ako vi ne znate, to je Vaš problem, ali ako ne znate što je cilj života, kako onda možete reći da je svejedno.

PR: OK, dosta Perice, reci svojim roditeljima da trebaju doći na informacije, s tobom nešto nije uredu, morat ćemo te poslati kod psihologa. Da li imaš neke traume iz ranog djetinjstva?

PE: Vi imate traume jer mislite da ste nastali od majmuna, ali više o tome ću razgovarati sutra sa profesorom molekularne biologije.

- 11:27 - Komentari (3) - Isprintaj - #