TOOL

15.05.2006., ponedjeljak

Tool-part one

Neznam odakle bih poceo.Koncert je bio nesto sto ne moze da stane na citavoj memoriji bloga.To se treba doziviti.Jos uvijek sam u nekom soku,u nekom besprostornom stanju.Osjecam se kao da je to bio jedan san.Ne bih jos pisao o utiscima,jer jos uvijek ih sakupljam.Umjesto toga evo story mene i tool-a.

Za sve je kriv sober!

Ujedno to su bili prvi moji mjeseci u usa.Cuo sam ih na radiju prvi put,i tu je nastala ljubav na prvi dodir.Naravno nisam znao ime benda.Privukli su me svojom muzikom koju na top svega maynard svojim glasom i rijecima dovodi do savrsenstvenostiTako slozeno,a tako jednostavno.Oduvijek sam volio kad jednostavne stvari zrace perfekcionizmom.
To je se sve dogadjalo 1999,tako da nisu bili aktivni po turnejama,a novi album nije bio na pomolu.Prosle su 2 godine kad je izasao lateralus.Nisam bio odusevljen tim albumom,odnosno nisu se poklopila moja ocekivanja,jer ipak poslije opiate,undertow i aenima sam ocekivao da ce i lateralus biti u tom nekom fazonu.Sad se vidi da je lateralus ustvari prekretnica,neki most.Dugo mi je trebalo da svarim lateralus.
Lateralus tour kad je krenuo te 2001 nasao se i grad u kojem ja zivim na njihovoj web stranici.Datum je jasan stajao, 11.9.2001.Zbog sranja koji je se desio taj dan,koncert je naravno bio odgodjen za 13-og dva dana poslije.Citava ta situacija oko tragicnog slucaja je digla ljude na noge.Patriotizam je zracio u zraku,napaljena masa ljudi zavedena situacijom,kroz glavu mi prolazi 92'.
Na tom koncertu Maynard je pricao dosta.Na svaki njegov govor ljudi bi vikali usa,usa.I on onda rece,"naci ce te se iznenadjenim kad saznate da je ovo amerika uradila".U situaciji pod takvim okolnostima dobio je 10 za muda.Kod nas bi na goli otok otisao da je rekao tako nesto pred masom ljudi.Onda je svima rekao da uzmu zakletvu na nezavisnost.Svi su za njim ponavljali rijec po rijec,da bi na kraju kroz smijeh rekao,"ne ponavljajte za drugima!"

To moje prvo iskustvo sa njima me je jos vise zblizilo.Posebno mi je bilo drago sto sam imao priliku cuti push it,salival verziju koju inace rijetko sviraju po koncertima.Dva mjeseca poslije ponovo sam ih gledao u Detroitu.Sjecam se da sam se isto osjecao i onda poslije koncerta,kao sto se osjecam sad.Sve mi je nevazno i nerealno.
Kad sam ih tek poceo slusati nisam obracao paznju toliko na rijeci,jer sa engleskim sam bio los.Vremenom kad sam jezik savladao,i kad sam poceo razumjeti o cemu pjeva je jedno sasvim drugo iskustvo.Prica za sebe.Maynardove rijeci nemaju tacnu intepretaciju.Nacin na koji pise lici na neki kod koji se mose desifrovati u vise oblika i da sve i jedan bude tacan!U njegovim rijecima ima boga,sotone,andjela,silovanja,emocija,ljubavi,mrznje.Jednostavno tako brze preokrete pravi sa rijecima da te zbuni skroz,a iznad svega u svakoj pjesmi ima poruka.Tool se nenamece,nego kao sto im i ime govori daju ti alat,a do individualaca je kako da ga koriste.Maynard je u jednom od svojih rijetkih komentara za mediju izjavio;
"U perfektnom svijetu,ljudi ce cuti album,biti inspirisani za nesto po cemu se izdvajaju.Necu nikoga da hranim kasikom,ili da uskratim nekome licno iskustvo.Citam intepretacije tekstova ljudi koji salju na (tool) web page.Nisu ni blizu znacenja,ali to je ok.Ja imam veliku vjeru u ljude,nego sto to ljudi misle.Postanem ogorcen i ljut kad ljudi ne koriste svoju glavu.Ljuti me kada ljudi padaju nisko,bilo to edukativno ili informativno."

O tool-u bih mogao pricati danima ja mislim.Znam da sve u zivotu dodje i prodje,pa tako ce i oni,ali su oni u meni ostavili trag,neku iskru pozitivne energije i inspiracije,i hvala im na tome!Za kraj evo setlista sa koncerta a prilog slijedi ovih dana.
- Lost Keys
- Rosetta stoned
- Stinkfist (koncertna produzena verzija)
- Fourty six & 2
- Jambi
- Schism
- Right in two
- Sober
- Lateralus
- Vicarious
- Aenema

<< Arhiva >>