< kolovoz, 2011 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

Severina: od Dalmatinke do turbo folk pevaljke - koju biznis strategiju odabrati?

Objavljeno u petak, 19.08.2011. u 07:00.

Uzmimo na primjer Severinu. Sjećam se njezinih pjesma na početku kada je imala neki svoj prepoznatljivi stil. Onda je u jednom trenutku karijere napravila pjesmu Moja štikla i "skrenula" u nekom drugom pravcu. U pravcu Gas Gas koji je očigledno dostigao vrhunac novim hitom Brad Pitt. E sad iako nisam glazbeni kritičar niti se želim praviti stručnjakom kako znam razliku između "pop house-a" (kaže Severina da je Brad Pitt pop house) i narodnjaka, cajki ili turbo folka meni ovaj Brad Pitt zvuči točno kao turbo folk. Dapače po stilu jako podsjeća na na onu jednu pjesmu koju sam čuo prije par godina u Srbiji. Nemam pojma tko pjeva i kako se zove pjesma ali riječi idu nešto kao: skidam kajš na sandali? ma sigurno ste ju čuli ako slušate takvu muziku pa slobodno napišite u komentare ili ostavite link :)

Ja zaista slušam sve i svašta i ne poistovjećujem sebe niti druge ljude s muzikom koju slušaju niti smatram da je neka muzika bolja (kvalitetnija) ili lošija. Uopće se ne zamaram tim stvarima.
No ono što mi je zanimljivo kod Severine je da je po mom mišljenju skrenula sa svog puta i priklonila se nečemu što je popularno, što je "in". Drugim rječima krenula je podilaziti što široj publici. Nekako sumnjam da Severina baš želi pjevati takve pjesme jer se njoj sviđaju i da ju nije briga sluša li ih tko ili ne. Dapače siguran sam da namjerno smišljava pjesme i spotove upravo kako bi privukla što više slušatelja. I što je tu čudno i zašto uopće sve ovo pišem? Nije li normalno željeti imati što više kupaca svog proizvoda? Ne rade li isto i svi ostali pjevači pokušavajući pogoditi ukus publike? Nije li, na kraju krajeva, logično da prodajete ono što kupci žele kupiti?

I da i ne.

Kada pokrećete svoj biznis morate imati neku svoju ideju, neku svoju viziju što želite napraviti i kako to želite napraviti. Po čemu je vaša usluga ili proizvod drugačiji od svih ostalih. Morate imati neki svoj đir :) I sada ako uspijete s time privući kupce i zaraditi neke novce - super. No što ako vam se dogodi da to što vi radite (pjesme, slike, nakit, što god...) jednostavno nikog ne zanima i nitko to ne želi kupiti?
Zamislimo da ste i vi pjevač u usponu koji ne može napuniti niti sobu od 20 ljudi svojom novom rock pjesmom. Hoćete li odustati od rocka i početi pjevati turbo folk jer ćete s time napuniti dvoranu s 2000 ljudi?
Ili recimo da ste fotograf koji ima neki svoj stil i npr. muku mučite da prodate svoje fotke. Hoćete li početi slikati kao i svi ovi ostali i odustati od sebe i svog stila samo zato da prodate koju fotku?

NAJVAŽNIJE PITANJE JE HOĆETE LI RADITI ONO ŠTO VI ŽELITE ILI ONO ŠTO KUPCI ŽELE?

Ovisno o odgovoru na pitanje imate ta dva izbora. Furati svoj stil kao npr. Colonia (ili Toni Cetinski) ili prilagođavati svoj stil publici poput Severine. Toni Cetinski je oduvijek imao lijepe ljubavne pjesme i ima ih i danas.
Ako pitate Steve Jobsa odgovor je da treba furati svoj stil a kupci će već doći ako ste napravili pravu stvar. Dakle nije potrebno kompromitirati sebe a nije potrebno niti prilagođavati se trenutnim potrebama kupaca. Apple ja zaista najbolji primjer za to. On je inovator i pokrenuo je cijelu industriju samo zato jer na svom čelu ima vizionara Jobsa. Jobs je otkrio tajnu svog uspjeha a to je citat od Henrya Forda: da sam pitao svoje kupce što žele rekli bi mi: bržeg konja. I zato Ford nije slušao njih i bavio se vježbanjem konja kako da brže trče već je napravio auto. Upravo tako. Istu stvar radi i Apple dok ga svi drugi samo kopiraju. Vi morate biti ISPRED svojih kupaca i ponuditi im nešto novo i originalno nešto što oni ni ne znaju da postoji niti da može postojati. Čak i ako se bavite uslugama, a ne tehnološkim inovacijama trebate imati nešto svoje, nešto po čemu ste drugačiji od ostalih. Recimo kvalitetu usluge o kojoj mogu samo sanjati kod drugih računovodstvenih servisa i sl.

Ili se možete baciti na istraživanje što ljudi žele i pokušavati im pružiti upravo takav proizvod ili uslugu. Tu je najveći problem što ljudi ni ne znaju što žele dok im vi nešto konkretno ne ponudite i tako se vrtite u krug. Da je Apple napravio anketu sigurno mu ljudi ne bi rekli da napravi ipod, iphone i ipad.

Znam da je u praksi teško pronaći ravnotežu između onoga što mi nudimo i onoga što kupci žele no negdje morate povući crtu. Jedna stvar su vrijednosti kompanije. Ono iza čega stojite i od čega ne odstupate ni milimetar. Srećom slično privlači slično pa ako je vaša vrijednost recimo poštenje privući ćete klijente kojima je to isto važno. Druga stvar je specijalizacija. Odredite si dio tržišta i radite samo to. Nemojte biti "katica za sve". Ja sam svjesno odbio desetke klijenata jer želim raditi računovodstvo samo za tvrke koje se bave uslugama. Ne radim obrte, ne radim udruge, ne radim samostalna zanimanja, maloprodaju, veleprodaju, proizvodnju i ostalo. To rade svi ostali računovodstveni servisi ;)

Ja sam svjesno odabrao strategiju da furam svoj đir i naravno da slušam svoje kupce i gledam mogu li im ponuditi još nešto no sve to MORA biti u skladu s mojom vizijom. Nema skretanja. Možda bi moji kupci željeli da im kažem kako elegantno prevariti državu i platiti manje poreza. Možda bi mi čak i platili više samo da to saznaju no to prelazi moju crtu i ja im nikada neću ponuditi tu uslugu.

Treba osluškivati tržište, ali prije svega treba slušati sebe.

Dalamtinka (1993)
Ja sam bila tvoja mala
samo sam za te cvala
i sad kad sam procvitala
zbog tebe sam zaplakala

Brad Pitt (2011) - (u ekavici još bolje zvuči i lakše se pjeva)
Ovo će biti dobra noć predosećam
Tvoje su oči boje ranog proleća
.....
Na tebi je baš sve naj, naj
Sto posto znam da ti si taj

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.