< kolovoz, 2005 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

Rad na crno

Objavljeno u četvrtak, 25.08.2005. u 15:23.

Znate ono kad ste prijavljeni na minimalac (npr. 2.080,75 kn bruto) a razliku do svoje "pune plaće" dobivate u cashu? E to je to. Rad na CRNO. Ja sam strogo protiv rada na crno. To ste vjerojatno znali, ali bolje da ponovim:) Zašto sam protiv toga? Osim što je to u suprotnosti za zakonom (Zakon o porezu na dohodak) na taj način svi ostali koji legalno plaćaju svoje radnike ispadaju budale. Oštećuje se država koja onda nameće sve veća davanja i uvodi financijsku policiju jer joj fali love. I dok nemam ništa protiv toga da se počnu progoniti i kažnjavati krivci koji izigravaju zakon i te kako me smeta kada se povećavaju (ili ne smanjuju) davanja i tako "kažnjava" i one koji uredno posluju.

Ako ste zaposleni kod nekog u principu vas baš briga i za tu financijsku policiju i za razno-razna davanja. Vas zanima samo vaša NETO PLAĆA! Koliko love ja dobim na račun (ili na ruke). Takav način razmišljanja upravo pogoduje kriminalcima koji vas onda zapošljavaju na crno i iskorištavaju vas. Da, kad radite na crno "ušteda" ide kriminalcu umjesto vama. Ali vi ćete mi sada reći da onda dobijete VIŠE para i bolje je dobiti što više para, a državu ionako mrzimo i bolje je da joj što manje platimo. Drugim rječima umjesto da platite državi tu lovu podjelite s kriminalcem. Ma baš super! :(((
Stariji posjetitelji se sjećaju prvog posta na ovom blogu koji je baš govorio o plaći, kako se ona računa i kamo sve ide lova. Ajmo se malo podsjetiti.

Uzmimo neto plaću od 5.000 kn – znači vi dobijete 5.000 kn na ruke. Da bi vam šef isplatio toliku lovu on mora pljunuti ukupno 8.624,59 kn. Znači 3.624,59 kn ide negdje drugdje. Gdje?

- 1.103,83 kn ide u prvi stup – za vašu penziju koju će vam možda jednog dana isplaćivati država, ali se ta lova koristi za isplatu penzije sadašnjim penzionerima, onima koji imaju nikakve penzije. Riječ je o generacijskoj solidarnosti – mi sada plaćamo za njih, a kada budemo u penziji oni koji rade će plaćati za nas. Navodno.
- 1.103,83 kn ide za vaše zdravstveno osiguranje – to je ono što me smeta. Naime bez obzira koliko vaša plaća bila velika (ili mala) vi imate istu razinu usluge. Drugim rječima radili vi za neto plaću od 2.000 kn i plaćali 391,13 kn zdravstveno osiguranje ili za 5.000 kn neto plaću gdje plaćate 1.103,83 kn vi imate ISTO zdravstveno osiguranje – ostaci socijalne države. Zdravstvo će se morati privatizirati i uvesti reda jer ovo nema smisla.
- 367,94 kn ide u drugi stup gdje se lova sprema baš na vaš račun i iz toga će se isplaćivati samo vaša penzija
- 751,77 kn je iznos poreza na dohodak koji plaćate državi.
- 135,32 kn je prirez, ako ste prijavljeni u Zagrebu, i ta lova ide Bandiću.
- 161,90 kn ide kao doprinos za zapošljavanje i ozljede na radu – sitnica.

Da sumiramo: od 3.624,59 kn koje šef mora extra platiti da bi vi dobili 5.000 kn plaću samo 751,77 kn je porez koji ide direkt državi - cca 21%. Čak i da se porezna stopa smanji na 10% dobili bi oko 400 kn više. Problem NIJE u POREZU!!!!! Nemojte tražiti smanjenje poreza – tražite smanjenje doprinosa i uvođenje reda u zdravstveno i mirovinsko osiguranje.

Problem je dakle u doprinosima koji su ogromni. 2.200 kn ide za penzije i zdravstvo. Rupe bez dna koje svi mi plaćamo. Naravno ja ne bih imao ništa protiv kada bi za te novce zaista dobili penziju i zaista imali dobru zdravstvenu uslugu.

Međutim rad na crno samo još više pogoršava postojeće stanje. Novaca je sve manje i država ne može smanjiti doprinose. Negdje se mora prekinuti taj začarani krug. Država je pokrenula drugi stup (svaka im čast), dali su olakšice i poticaje za treći stup (svaka im čast), a što su napravili poslodavci? I dalje zapošljavaju ljude na crno koji neće imati nikakvu penziju nego će onda prosvjedovati i gnjaviti svoje unuke neka i dalje plaćaju lovu za njih. Idemo dalje, od početka ove godine država je ukinula i porez na dobit od dividende i poslovnih udjela koji je iznosio 15% + prirez te je sada porez na dobit samo 20% i to je to. Btw. 20% je jedna od nižih stopa poreza na dobit u Europi ako se dobro sjećam. Mogla bi biti i niža par posto, ali mislim da je ovo sasvim ok. Znači vaš šef će sada platiti 15% manje poreza na dobit koju ostvari u ovoj godini. Mislim da se država i tu iskazala, a vaš šef? Za koliko posto vam je povećao plaću?

Nedavno sam pričao s jednim frendom koji je pravnik i rekao mi je da je prije radio na crno za jednog poslodavca i da mu je ovaj čak i ostao dužan neku lovu. Poludio sam kad sam čuo da ga NIJE prijavio. Zaboga pa pravnik si! Mogao si ga razvaliti!! Grrrrr.

Ta materijalna nesigurnost i vječiti strah su glavni razlozi zašto nam je država u banani. Nema hrabrih ljudi i svi se boje da ne izgube svoj "crni posao" jer što će onda?

Dakle kako provjeriti jeste li zaposleni "na crno?". Većina naravno zna da radi na crno i pristaje na takav način isplate no ima onih koji nisu sigurni. Kao prvo morate imati ugovor o radu u kojem piše kolika vam je plaća. Zatim morate dobiti svaki mjesec isplatnu listu. Papir na kojemu piše kolika je vaša bruto plaća, koliki su doprinosi, porez i prirez te kolika je neto plaća. Taj komad papira MORATE dobiti. Ako ga ne dobivate – tražite ga, možda im se samo ne da printati? Ja sam radio u firmi koje je imala tisuće zaposlenih i svi smo dobivali taj papir. Jeste li znali da u slučaju da vam poslodavac ne isplati plaću, ali imate taj papir on ima snagu ovršne isprave? Niste? Evo sad znate:)
Ukoliko ste učlanjeni u drugi stup uvijek si on-line možete provjeriti stanje na vašem privatnom računu ili ih nazovite telefonski. Uplate moraju odgovarati onome što piše na isplatnoj listi. Ukoliko radite par mjeseci a još ništa vam nije sjelo na vaš račun to je razlog za uzbunu i da provjerite sa poslodavcem što se događa.
Morate biti prijavljeni na mirovinsko i zdravstveno. Vjerojatno ste bacili te obrasce onda kada ste uzeli zdravstvenu iskaznicu.
Početkom godine, a prije predaje godišnje porezne prijave poslodavac vam mora dati IP obrazac (stara PK-1 kartica) na kojoj piše koliko je poreza i doprinosa uplatio za vas svaki mjesec.

Poveremeni, honorarni poslovi – i tu ima rada na crno
Od početka ove godine država je za honorarce ukinula olakšicu od 25% i smanjila porez na 25%, ali tako da su u konačnici honorari poskupili skoro 20%!!! To im zamjeram i to mi se ne sviđa te se nadam da će to uskoro ispraviti. Za isplatiti 100 kn nekome poslodavac treba platiti 204,00 kn!! Da ne spominjem kako nećete imati nikakvu zdravstvenu zaštitu osim ako ne zarađujete jako puno para na ovaj način, ali ćete ju morati plaćati. Katastrofa. I to za povremene poslove za koje želite čovjeka pošteno platiti.
Ukoliko radite preko ugovora o djelu te isplate moraju ići na ŽIRO račun (nikako na tekući) Također morate imate ugovor i morate na početku godine dobiti potvrdu o isplaćenim honorarima tijekom cijele prošle godine. Na temelju te potvrde možete tražiti i eventualni povrat poreza. Ukoliko vam plaćaju na tekući račun to je pogrešno i u suprotnosti za zakonom.

Student servis – omiljeno sredstvo za varanje države jer su tu davanja samo 17,820%. Znači vi radite za nekog i NISTE redoviti student, ali imate sina, kćer ili frenda koji je i onda vam se lova isplaćuje preko njihovog ugovora. Neki poslodavci su toliko bezobrazni da čak uvjetuju poslove isplatom preko SC-a pa se vi snađite..... Sramota! Država je tu reagirala i ograničila zaradu preko SC-a na 50.000 kn godišnje po studentu što je po meni ok. Ja sam radio kao student ali ni približno toj cifri. Naravno da je 80% jeftinije čovjeku platiti isti neto iznos putem SC-a nego putem honorara na žiro račun. Međutim tu se zakidaju studenti odnosno njihovi roditelji koji onda neće imati poreznu olakšicu na svojeg studenta jer je on zaradio lovu preko SC-a i više se ne može smatrati uzdržavanom osobom. Riječ je o velikoj prevari, a glavni krivac su i studenti koji uzimaju takve lažne ugovore i "čine nekome uslugu". Baš me zanima za koga biste bili spremni provaliti u dućan i ukrasti novac.

S druge strane taj rad na crno je otišao toliko daleko da neki ljudi ni ne žele raditi legalno. Oni hoće da ih plaćate NA CRNO jer onda mogu i dalje biti na burzi ili jednostavno žele što više novaca sad i odmah. Znam za slučaj da je jedan čovjek optužio poslodavca i naljutio se kad mu ovaj nije htio isplatiti na crno i na taj način mu izaći u susret.

Zaključak
Uglavnom ja i dalje ne znam što je prije kokoš ili jaje odnosno je li prvo država napucala ogromna davanja pa su je zbog toga ljudi počeli varati ili obrnuto i na kraju krajeva nije me ni briga. Ono što znam je da ovo mora prestati inače će sve otići kvragu. Država je povukla određene poteze u dobrom smjeru i mislim da treba suzbiti rad na crno. No država ne može suzbiti taj rad na crno dokle god ima pojedinaca kojima je to prihvatljivo i koji PRISTAJU raditi na crno. Nama to mora postati neprihvatljivo. Ne smije vam biti svejedno jeste li prijavljeni ili niste i na koliko ste prijavljeni. Ne možete pristati da vam dio isplaćuje na račun, a dio u gotovini na koji nisu plaćena sva davanja. O tome ovisi budućnost ove zemlje. Pristanete li raditi na crno riskirate svoju penziju, još više para dajete svom šefu, ne možete dobiti kredit u banci jer imate "malu" plaću i osjećate se jadno.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.