..Van ovog svijeta!

05.01.2012., četvrtak

Dašak povijesti u MSU

Što se smatralo modernim u razdoblju između 50-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća? Kakva je bila arhitektura i koji trendovi su vladali u društvu tadašnje Jugoslavije? Kako su zapravo razni kulturni procesi i umjetnost oblikovali tadašnje socijalističko društvo? To su neka od pitanja čije odgovore možemo naći na izložbi „Socijalizam i modernost: umjetnost, kultura, politika 1950-1974“.



Izložba se može razgledati u Muzeju suvremene umjetnosti po simboličnoj cijeni od 10kn (ako ste student), uz koju dobijete i bocu Cockte. Izložbu su priredili Dean Duda, Tvrtko Jakovina, Sandra Križić Roban i Dejan Kršić.
Cijeli izložbu je konceptualizirala Ljiljana Kolešnik.
Zanimljivo je spomenuti da cijeli postav izložbe čini građa iz tridesetak muzejskih i privatnih zbirki iz cijele Hrvatske. Tolika količina eksponata nam pomaže da bolje shvatimo tadašnje društvo i državu u (internacionalnom) kontekstu.
Na izložbi se mogu naći zanimljive stvari, od nacrta plana razvoja zagrebačkih naselja i Slavonskog broda, do starih televizora, časopisa i zanimljivih reklama.


Velesajam u svojim zlatnim godinama i dio Sigeta



Na nekoliko mjesta u muzeju mogu se naći i televizori sa određenim filmovima i projekcijama. Prolazeći kraj televizora, naišao sam na, meni, jedan od najdražih crtića iz djetinjstva i tako sam napokon saznao kako se točno zove, te ime njegovog autora. Ime animiranog filma je „Mali vlak“, autora Vladimira Kutleše, iz 1959.godine. Nadalje, pogledao sam i snimke dolaska zagrebačkih gradskih čelnika na gradilišta u Novom Zagrebu.
U ovom postavu nije bilo nezanimljivih dijelova, sve je postavljeno tako da bude dio smislene cijeline. Prolaskom kroz hodnike i gledajući plakate i reklame iz tadašnjeg vremena, bilo je zanimljivo staviti se u tadašnji kontekst vremena i promatrati reklame iz druge perspektive.
Jedan od razloga zbog kojih sam se posebno veselio ovoj izložbi su bile slike Zagreba iz tadašnjeg razdoblja koje me inače vrlo privlače. I imao sam što za vidjeti, među izloženim slikama našao sam stare slike zagrebačkog Velesajma, te Novog Zagreba u izgradnji. Između ostalog, našao sam slike svog kvarta u izgradnji.
Od ostalih eksponata, izložena su arhitektonska rješenja i ideje za razvoj Splita. Kroz te ideje zanimiljivo je vidjeti što se tada smatralo modernim.


Štand sa novinama, časopisima i ostalom zabavnom štampom

Ovu izložbu preporučujem svim ljubiteljima povijesti i onima koji bi htjeli malo bolje shvatiti tadašnje razdoblje života u Jugoslaviji. Osobnog sam mišljenja je da je tadašnja kultura bila mnogo raznovrsnija, življa i šarenija, dok je društvo bilo „zdravije“ i koherentnije pogotovo zato što nije postojala razina tehnologije, kakvu imamo danas,koja nas više udaljava nego što nas zbližava.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.