nihonkichigai tj. lud za Japanom

08.08.2017., utorak

Kawasaki u Hrvatskoj :D




2062206










Prije mjesec dana imao sam sreću i zadovoljstvo upoznati grupu Japanaca, koji su
zastali na par dana u Zagrebu na svom putu prema Rijeci. Rijeka i Kawasaki (rijeka
se na japanskom kaže kawa) gradovi su prijatelji evo već 40 godina. U ugodnom
društvu nekoliko nas zaljubljenika u Japan, učenika japanskog jezika, studenata
Japanologije, profesorica japanskog jezika i članova Makoto hrvatsko japanskog
društva,
družilo se nekoliko sati sa dragim gostima iz prijateljskog grada Kawasakija.










20170704_104704

gore, gospođa Emi Kato, voditeljica iz Udruge za međunarodnu suradnu iz
Kawasakija održala je uvodnu riječ





20170704_105212

gore & dolje, gosti iz Kawasakija donijeli su za svakog od nas jedan ljetni "kimono"
kojeg smo dobili na poklon





20170704_105336





20170704_105804





20170704_111643





20170704_111740

gore, druženje na terasi :)





20170704_111748

gore, svatko od nas dobio je punu vrećicu malih čudesnih poklona i grickalica iz Japana





20170704_112002

gore, neki od nas naučili su neke nama nove igre XD





20170704_121908

gore, pala je i pjesma :)

Naši gosti otpjevali su nam tradicionalnu japansku pjesmu "Sakura" (što znači japanska
trešnja koja u Japanu ima kultni status)












20170704_154222

gore, pokloni iz Kawasakija :D





39848977_1354190588032406_967814952_n

gore, Bufo i moja malenkost...ovako obučen sam išao do doma : )










# arhiva tekstova o dolasku Japanske delegacije u Hrvatsku

rijeka.hr

novi list

radio Rijeka










9usntg-6d9039












Oznake: Kawasaki, Kawasaki-Rijeka gradovi prijatelji, Japanci u Zagrebu, Makoto hrvatsko japansko društvo


- 00:30 - komento o nokoshite kudasai (7) - Isprintaj - #

19.09.2016., ponedjeljak

Vremensko putovanje kroz sobu u HNK





U sklopu Festivala svjetskoga kazališta koji traje od 9. do 24. rujna i održava se u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, 20. rujna (sutra) bit će prikazana predstava Vremensko putovanje kroz sobu. Radi se o autorskom projektu Toshikija Okade u izvedbi kazališne grupe chelfitsch, Vremensko putovanje kroz sobu/Time’s Journey Through a Room. Okada koji je jedan od ključnih kazališnih autora suvremenoga japanskog teatra, u svojem posljednjem projektu, referirajući se na eleganciju japanskoga No-kazališta, kreira svijet u kojemu se sukobljava svijet živih i mrtvih, prikazujući zavist živih prema onima umrlim u nadi. Na tragu svojih ranijih istraživanja glazbenih formi u kojima se autorska glazba preklapa s glumačkim glasovima, Okada surađuje s vizualnim umjetnikom Tsuyoshiom Hisakadom kako bi stvorio tonsku kutiju na sceni temeljenu na snimljenom zvuku živoga prostora. Kroz izvedbu predstave Vremensko putovanje kroz sobu, ova dvojica umjetnika vode gledatelje i dalje, pružajući im prigodu da dožive odnose između nevidljiva zvuka, tijela, jezika i prostora. Predstava će biti izvedena dva puta istoga dana, u 17 i 21 sat.






VREMENSKO PUTOVANJE KROZ SOBU



Autor, redatelj Toshiki Okada
Autor zvuka, scenograf Tsuyoshi Hisakado
Voditelj pozornice Koro Suzuki
Oblikovatelj zvuka Norimasa Ushikawa
Oblikovatelj svjetla Tomomi Ohira (ASG)
Kostimograf Kyoko Fujitani (FAIFAI)
Asistent redatelja Yuto Yanagi
Fotografije Masumi Kawamura
Producenti Akane Nakamura, Tamiko Ouki (precog)
Asistent produkcije Mai Hyodo (precog)
Koordinator predstave Chizuru Matsumoto
Prijevod na engleski Aya Ogawa

Izvođači
Izumi Aoyagi, Mari Ando, Yo Yoshida



Produkcija chelfitsch
Pridruženi producent precog
Koproducenti Kyoto Experiment / rohm Theatre Kyoto, Kunstenfestivaldesarts, Festival d’Automne ŕ Paris, Kunstlerhaus Mousonturm (Frankfurt), FFT Dusseldorf, La Bâtie – Festival de Genčve, HAU Hebbel am Ufer (Berlin), SPRING Performing Arts Festival (Utrecht) u suradnji s Nishi-Sugamo Arts Factory, Suitengu Pit, Kyoto Art Center Artist in Studio Program

Uz pomoć Arts Council Tokyo

trajanje predstave 1 sat i 15 min

Koncept

Među osjećajima koji su me preplavili nekoliko dana poslije tsu namija 2011. godine i nesreće u Fukushimi, bili su tuga, zebnja i strah, ali ne samo ti osjećaj i, bila je tu i nada. Sigurno je da takav događaj bez presedana, definira prvi korak kojim ćemo krenuti ka ko bismo se izdignuli kao društvo i ostvarili promjene koje bi inače bile preteško izvedive. Tada sam to tako osjećao. U predstavi sam želio prikazati odnos između živih i onih koji su otišli u smrt u takvim okolnostima, dok ih je još prožimala nada u budućnost. Životi umrlih završili su sv oj ciklus i stabilizirali se. Mi, koji nastavljamo živjeti, zavidimo njima. Izmučeni smo; želimo pobje ći, nastojeći zauvijek zaboraviti...

O djelu

Kao odgovor na veliki potres u istočnome Japanu 2011. godine, k azališna vizija autora Toshikija Okade okrenula se istraživanju valjanosti fikcije. Promjena koja je uslijedila dovela je do stvaranja predstava Current Location / Trenutna lokacija 2012. i Ground and Floor / Tlo i pod 2013., koje na alegorijski način prikazuju smisao napetosti i izolacije japans koga društva poslije katastrofe.

Uzimajući ponovno kao temu društvene okolnosti poslije traume, Vremensko putovanje kroz sobu krajnje je pomno ispitivanje mentalnih konflikata i proizvoljnih osjećaja pojedinaca prije njihova socijalnog otuđenja. Predstava proizlazi iz tih opažanja kako b i iznjedrila nove izvedbe koje po prvi put nastaju na pozornici.

Osjećaji koji su se pojavili u grudima ljudi u Japanu u danima neposredno poslije katastrofe udarili su na mjesta koja nisu bila limitirana tugom i zebnjom; postoja li su i bljeskovi nade kako će posljedično stvari krenuti nabolje. One koji nastavljaju živjet i danas, kada više nije moguće imati nadu, i dalje muče njihove jasne i jednostavne ekspresije duha čovjeka koji je umro grleći takvu vrst nade za budućnost. To ih navodi na želju da začepe uši i pobjegnu. Kroz Okadin teks t i tjelesne pokrete glumaca koji dosežu nov stupanj intenziteta, nevidljiva mentaln a patnja i bol udruženi su u istodobno usko povezan i višeslojan odnos sa zvukom i prostorom.

Zvuk i scenu je oblikovao suvremeni japanski umjetnik Tsuyoshi Hisakado, koji sve prikazano dodatno i sup - tilno nijansira. Način prikazivanja čini stvarnom mogućnost da djelo virtualno bude usmjereno prema emocijama i neminovno je da gledatelj bude duboko emocionalno dirnut. Detaljno razrađeni pristupi u odgovarajućem mediju riječi, tijela, svjetla i prostora, na sceni su združeni i preplavljuju publiku poput vala. Djelo nije ništa manje od međuigre za svakoga člana ekipe, u kojoj se suočava sa svojim vlastitim uspomenama i iskustvima.

Toshiki Okada

Toshiki Okada rođen 1973. godine u Yokohami. Kazališnu družinu chelfitsch osnovao je 1997. godine te od tada napisao i režirao sve produkcije ovoga kazali šta, koristeći osobitu metodologiju stvaranja kazališnih djela, te opostao poznat po korištenju hip er-kolokvijalnoga japanskoga jezika i specifične koreografije. Njegova je predstava Five Days in March / Pet dana u ožujku dobila je prestižnu nagradu Kishida Drama Award, a predstava Air Conditioner bila je finalist na natječaju za nagradu Toyota Choreography Awards 2005. godine. U veljači 2007. objavljena je njegova zbirka priča The End of the Special Time We Were Allowed / Kraj posebnoga dozvoljenog vremena, kojom je osvojio Nagradu Oe Kenzaburo. Njegove priče i drame stalno se objavljuju u Japanu te su pre - vedene na mnoge jezike i objavljene u inozemstvu. U iduće tri s ezone, počevši od 2016. godine, Toshiki Okada svoja će djela režirati u repertoarnom programu ka zališta Munchner Kammerspiele, jednome od najprestižnijih njemačkih kazališta.

Tsuyoshi Hisakado

Tsuyoshi Hisakado je rođen u Kyotu 1981. godine, gdje je završio poslijediplomski studij na odsjeku za kiparstvo Umjetničkoga sveučilišta 2007. godine. Još za vrijeme studija, 2002. godine, osnovao je umjetničku skupinu Shinchica, u kojoj je bio zadužen za zvuk i instalacije. Od samoga početka profesionalnoga rada u kazalištu ta dva elementa — zvuk i skulptura, glavne su značajke Hisakadova umjetničkoga stvaralaštva. Od 2012. godine Hisakado se bavi samostalnim umjetničkim radom; održao je samostalnu izložbu u slavnoj Shiseido galeriji u Tokiju 2013. godine te sudjelovao na skupnoj izložbi Hare or ke Aomori u Aomori centru suvremene umjetnosti 2014. godine.

chelfitsch

Kazališnu družinu chelfitsch osnovao je 1997. godine Toshiki Okada, koji je napisao i režirao sve predstave družine. Nazvana prema slobodnome, pogrešnom izgo voru engleske riječi selfish, kazališna družina chelfitsch započela je usavršavanje vlastite tekstualne estetike koristeć i kolokvijalan japanski jezik kao izraz suvremene kulture mladih u pr edstavi Surprised by Their Hopes/ Iznenađeni njihovim nadama, premijerno izvedenoj u ožujku 2011. godine. U predstavi Pet dana u ožujku, premijerno izvedenoj 2004., koja je osvojila prestižnu nagrad u Kunio Kishida za najbolji dramski tekst a u predstavi Mansion iz 2002., družina je tekstu počela dodavati zvučnu koreogra - fiju proizašlu iz svakodnevnih situacija, dograđujući osobenost stila. Međunarodno predstavljanje družine zbilo se 2007. godine kada je predstava Pet dana u ožujku pozvana na nekoliko europskih festivala Kunstenfestivaldesarts u Bruxellesu, Wiener Festwochen u Beču i Festival d'Automne u Parizu. Djela chelfitscha prikazana su i odlično prihvaćena od publike na međunarodnim k azališnim festivalima i događanjima diljem Europe, Sjeverne Amerik e i Azije, uključujući Bruxelles, Pariz, Cardiff, Salzburg i Singapur. Predstava Hot Pepper, Airconditioner and the Farwell Speech/ Ljuta paprika, klima uređaj i oproštajni govor , dobila je 2011. godine Nagradu kritike Udruženja kazališnih kritčara Quebeca za sezonu 2010. / 11. Grupa i dalje nastavlja razvijati svoju metodo - logiju, u čijemu je središtu odnos između govora i tijela. Od p redstave Current location / Trenutna lokacija, praizvedene 2012. godine, družina stvara djela koja prodiru duboko u područje fikcije. Predstava Ground and floor / Tlo i pod praizvedena je na Kunstenfestivaldesarts u svibnju 2013. godine, a Super Premium Soft Double Vanilla Rich prikazana je na festivalu Theater der Welt u svibnju 2014. godine.











# izvori #

zagreb theatre festival
hrvatsko narodno kazalište










Oznake: Japansko kazalište u Zagrebu, HNK, Japanci u Zagrebu, Japanci u Hrvatskoj


- 16:49 - komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2022  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Srpanj 2022 (1)
Svibanj 2022 (4)
Siječanj 2019 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (6)
Svibanj 2017 (1)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (4)
Veljača 2017 (10)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (8)
Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (10)
Ožujak 2016 (1)
Siječanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (2)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (4)
Kolovoz 2014 (3)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (1)
Travanj 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (2)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (1)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (1)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (6)
Veljača 2013 (4)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (2)
Studeni 2012 (5)
Listopad 2012 (8)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (4)
Lipanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (6)
Ožujak 2012 (7)

Komentari On/Off

Opis bloga

Yokoso ! Irasshaimase : D
Dobro došli :)



Dobro došli na Japan-blog,
dnevni boravak jednog
nihonkichigai-ja !

japan i ostale điđe, baje;
99,99 % Japan; 0,1% sve ostalo;
nihonkichigai, u slobodnom prijevodu - luuuuud za japanom XD


bce797cc1bf

carstvoznakova@gmail.com



linkovi

nihonkichigai blog (početak)

japan gif

blogovi direktora nihonkichigai
i hagakure svemira


hrvatsko - japanski centar
carstvo znakova
hagakure - skriveno u lišću
nihon no rekishi tj. japanska
povijest od jučer do danas
nihonkichigai - profil blog

japan channel na you tubu

vijesti iz Japana

japan fresh news
japan today
japan times



japanske željeznice JR



HyperDia | Timetable and Route Search in Japan

Japan Railways Group, wikipedia
The Japanese Railway Society
Japan Rail Forum
forum (vlakovi,stanice,tram,
busevi...)












gore, Kumiko Yamaguchi - Yankumi, zaštitnica nihonkichigai bloga i svih blogova nihonkichigai Svemira



slogani i miljokazi

beskrajna zahvalnost svim bićima u prošlosti,
beskrajna dužnost svim bićima u sadašnjosti,
beskrajna odgovornost svim bićima u budućnosti



Kad luk se tvoj slomi
i strelica nemaš više
tad gađaj,gađaj cijelim svojim bićem

pjesma zen majstora Bukko Kokushija



Živa bića su bezbrojna - zavjetujem se da ću ih sve spasiti
Strasti su neugasive - zavjetujem se da ću ih sve ugasiti
Učenje (Dharma) je beskrajno - zavjetujem se da ću njome ovladati
Put budnosti je nenadmašan - zavjetujem se da ću ga dosegnuti

četiri zavjeta Boddhisatve



"Japanski običaji zapadnom čovjeku čine se vrlo čudnim i stranim.U prvo vrijeme čovjek bi pomislio da se nikada neće naviknuti na njih.No,kada se privikne,često ih smatra i boljim od svojih."

Otac Pedro Arrupe(1907-1991),
28.nasljednik sv.Ignacija
Loyole i vrhovni poglavar
Družbe Isusove,podrijetlom
Bask,djelovao u Japanu
27 godina(1938-1965);
objavio knjigu "Taj nevjerojatni Japan",
Zagreb,1978.




"Zanimanje za Japan na Zapadu posljednjih desetljeća je upravo simbol snage onih ljudi Zapada koji se ne boje da će izgubiti vlastitu individualnost ako upoznaju i druge vrednote pored onih koje su stvorili njihovi preci.To je zanimanje pored ostalog i jamstvo da se Istok i Zapad mogu razumjeti i da će međudjelovanjem i razmjenom onog što su stvorili i jedan i drugi postati bogatijim ne samo što se tiče materijalnih dobara nego i spiritualnih, jer i ovdje i Istok ima što pokazati Zapadu,kao što je i Zapad imao što pružiti Istoku."

prof. Vladimir Devide








Photo by Satokica,2007.,9.svibanj;
Kumagaya-shi,Saitama-ken;




japanska zastava Hinomaru ili sunčev krug

Vidi dolje
Kimigayo, japanska himna
Izvodi:Yuki Koyanagi
(na klupi Japana sjedi
Ivica Osim
protiv Trinidada & Tobaga 2006.) i
Lijepa Naša,
Nurnberg,18.lipanj,2006.



hinomaru / kimigayo


putujte s katarinom u japan

linkovi,ostali

Forum.hr

indigo djeca
wim wenders


linkovi - Japan

japan,lifestyle
( Japan Hotels & travel Guide)
web japan
japan,wikipedia,hrv.
japan,wikipedia,eng.
japan - 101
japan,quirky
japan,forum

japan,regije

nihon no joyu

Yu Aoi



wikipedia
drama wiki
asian media wiki
eiga wiki


japan,foto galerije

little frog galerija
japan photo stock
japan,foto galerija,benoa
fotografije japanskih gradova
50-ih godina

japan,foto galerija jedne amerikanke (koja je bila i u hrvatskoj)
foto galerija japana dana hellera
fotografije japanskih gradova
C & L galerija

japan 20. st.,fotografije i filmovi

gradovi japana,linkovi

tokyo (edo)
tokyo,wikipedia
tokyo essentials
tokyo photo
edo,virtual tour
tokyo,panoramske fotografije

kyoto (heian-kyo,miyako)
kyoto city web
kyoto,turizam i kultura
kyoto, japan-guide

kumagaya
kumagaya,info
kumagaya city
kumagaya,wikipedia

nihon no rekishi, japanska povijest
tri kraljevstva (Indija,Kina, Japan)
kronološki pregled japanske povijesti by nihonkichigai
samurai,arhiva
Japan,1895-1945

glazba

Scandal,ženski pop band



Scandal,wikipedia
Scandal,web stranica
Scandal,you tube

hrvatska-japan,linkovi
hrvatsko japansko društvo
haiku društvo
japansko veleposlanstvo,hrvatska,vidi i ovdje
japanski centar

nihon-kuroachia,linkovi
japan-croatia association,tokyo,eng.
japan-croatia association,
tokyo,eng.(isto društvo)

hrvatsko veleposlanstvo,japan

japanci u komšiluku
japanska ambasada u beogradu
japanska ambasada u sarajevu(samo adresa i tel.)
besno pile napada japan

nihon no kanojo

JHeat,arhiva

manganime

onemanga / Inuyasha

Japan,blogovi