U sklopu Festivala svjetskoga kazališta koji traje od 9. do 24. rujna i održava se u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, 20. rujna (sutra) bit će prikazana predstava Vremensko putovanje kroz sobu. Radi se o autorskom projektu Toshikija Okade u izvedbi kazališne grupe chelfitsch, Vremensko putovanje kroz sobu/Time’s Journey Through a Room. Okada koji je jedan od ključnih kazališnih autora suvremenoga japanskog teatra, u svojem posljednjem projektu, referirajući se na eleganciju japanskoga No-kazališta, kreira svijet u kojemu se sukobljava svijet živih i mrtvih, prikazujući zavist živih prema onima umrlim u nadi. Na tragu svojih ranijih istraživanja glazbenih formi u kojima se autorska glazba preklapa s glumačkim glasovima, Okada surađuje s vizualnim umjetnikom Tsuyoshiom Hisakadom kako bi stvorio tonsku kutiju na sceni temeljenu na snimljenom zvuku živoga prostora. Kroz izvedbu predstave Vremensko putovanje kroz sobu, ova dvojica umjetnika vode gledatelje i dalje, pružajući im prigodu da dožive odnose između nevidljiva zvuka, tijela, jezika i prostora. Predstava će biti izvedena dva puta istoga dana, u 17 i 21 sat. VREMENSKO PUTOVANJE KROZ SOBU Autor, redatelj Toshiki Okada Autor zvuka, scenograf Tsuyoshi Hisakado Voditelj pozornice Koro Suzuki Oblikovatelj zvuka Norimasa Ushikawa Oblikovatelj svjetla Tomomi Ohira (ASG) Kostimograf Kyoko Fujitani (FAIFAI) Asistent redatelja Yuto Yanagi Fotografije Masumi Kawamura Producenti Akane Nakamura, Tamiko Ouki (precog) Asistent produkcije Mai Hyodo (precog) Koordinator predstave Chizuru Matsumoto Prijevod na engleski Aya Ogawa Izvođači Izumi Aoyagi, Mari Ando, Yo Yoshida Produkcija chelfitsch Pridruženi producent precog Koproducenti Kyoto Experiment / rohm Theatre Kyoto, Kunstenfestivaldesarts, Festival d’Automne ŕ Paris, Kunstlerhaus Mousonturm (Frankfurt), FFT Dusseldorf, La Bâtie – Festival de Genčve, HAU Hebbel am Ufer (Berlin), SPRING Performing Arts Festival (Utrecht) u suradnji s Nishi-Sugamo Arts Factory, Suitengu Pit, Kyoto Art Center Artist in Studio Program Uz pomoć Arts Council Tokyo trajanje predstave 1 sat i 15 min Koncept Među osjećajima koji su me preplavili nekoliko dana poslije tsu namija 2011. godine i nesreće u Fukushimi, bili su tuga, zebnja i strah, ali ne samo ti osjećaj i, bila je tu i nada. Sigurno je da takav događaj bez presedana, definira prvi korak kojim ćemo krenuti ka ko bismo se izdignuli kao društvo i ostvarili promjene koje bi inače bile preteško izvedive. Tada sam to tako osjećao. U predstavi sam želio prikazati odnos između živih i onih koji su otišli u smrt u takvim okolnostima, dok ih je još prožimala nada u budućnost. Životi umrlih završili su sv oj ciklus i stabilizirali se. Mi, koji nastavljamo živjeti, zavidimo njima. Izmučeni smo; želimo pobje ći, nastojeći zauvijek zaboraviti... O djelu Kao odgovor na veliki potres u istočnome Japanu 2011. godine, k azališna vizija autora Toshikija Okade okrenula se istraživanju valjanosti fikcije. Promjena koja je uslijedila dovela je do stvaranja predstava Current Location / Trenutna lokacija 2012. i Ground and Floor / Tlo i pod 2013., koje na alegorijski način prikazuju smisao napetosti i izolacije japans koga društva poslije katastrofe. Uzimajući ponovno kao temu društvene okolnosti poslije traume, Vremensko putovanje kroz sobu krajnje je pomno ispitivanje mentalnih konflikata i proizvoljnih osjećaja pojedinaca prije njihova socijalnog otuđenja. Predstava proizlazi iz tih opažanja kako b i iznjedrila nove izvedbe koje po prvi put nastaju na pozornici. Osjećaji koji su se pojavili u grudima ljudi u Japanu u danima neposredno poslije katastrofe udarili su na mjesta koja nisu bila limitirana tugom i zebnjom; postoja li su i bljeskovi nade kako će posljedično stvari krenuti nabolje. One koji nastavljaju živjet i danas, kada više nije moguće imati nadu, i dalje muče njihove jasne i jednostavne ekspresije duha čovjeka koji je umro grleći takvu vrst nade za budućnost. To ih navodi na želju da začepe uši i pobjegnu. Kroz Okadin teks t i tjelesne pokrete glumaca koji dosežu nov stupanj intenziteta, nevidljiva mentaln a patnja i bol udruženi su u istodobno usko povezan i višeslojan odnos sa zvukom i prostorom. Zvuk i scenu je oblikovao suvremeni japanski umjetnik Tsuyoshi Hisakado, koji sve prikazano dodatno i sup - tilno nijansira. Način prikazivanja čini stvarnom mogućnost da djelo virtualno bude usmjereno prema emocijama i neminovno je da gledatelj bude duboko emocionalno dirnut. Detaljno razrađeni pristupi u odgovarajućem mediju riječi, tijela, svjetla i prostora, na sceni su združeni i preplavljuju publiku poput vala. Djelo nije ništa manje od međuigre za svakoga člana ekipe, u kojoj se suočava sa svojim vlastitim uspomenama i iskustvima. Toshiki Okada Toshiki Okada rođen 1973. godine u Yokohami. Kazališnu družinu chelfitsch osnovao je 1997. godine te od tada napisao i režirao sve produkcije ovoga kazali šta, koristeći osobitu metodologiju stvaranja kazališnih djela, te opostao poznat po korištenju hip er-kolokvijalnoga japanskoga jezika i specifične koreografije. Njegova je predstava Five Days in March / Pet dana u ožujku dobila je prestižnu nagradu Kishida Drama Award, a predstava Air Conditioner bila je finalist na natječaju za nagradu Toyota Choreography Awards 2005. godine. U veljači 2007. objavljena je njegova zbirka priča The End of the Special Time We Were Allowed / Kraj posebnoga dozvoljenog vremena, kojom je osvojio Nagradu Oe Kenzaburo. Njegove priče i drame stalno se objavljuju u Japanu te su pre - vedene na mnoge jezike i objavljene u inozemstvu. U iduće tri s ezone, počevši od 2016. godine, Toshiki Okada svoja će djela režirati u repertoarnom programu ka zališta Munchner Kammerspiele, jednome od najprestižnijih njemačkih kazališta. Tsuyoshi Hisakado Tsuyoshi Hisakado je rođen u Kyotu 1981. godine, gdje je završio poslijediplomski studij na odsjeku za kiparstvo Umjetničkoga sveučilišta 2007. godine. Još za vrijeme studija, 2002. godine, osnovao je umjetničku skupinu Shinchica, u kojoj je bio zadužen za zvuk i instalacije. Od samoga početka profesionalnoga rada u kazalištu ta dva elementa — zvuk i skulptura, glavne su značajke Hisakadova umjetničkoga stvaralaštva. Od 2012. godine Hisakado se bavi samostalnim umjetničkim radom; održao je samostalnu izložbu u slavnoj Shiseido galeriji u Tokiju 2013. godine te sudjelovao na skupnoj izložbi Hare or ke Aomori u Aomori centru suvremene umjetnosti 2014. godine. chelfitsch Kazališnu družinu chelfitsch osnovao je 1997. godine Toshiki Okada, koji je napisao i režirao sve predstave družine. Nazvana prema slobodnome, pogrešnom izgo voru engleske riječi selfish, kazališna družina chelfitsch započela je usavršavanje vlastite tekstualne estetike koristeć i kolokvijalan japanski jezik kao izraz suvremene kulture mladih u pr edstavi Surprised by Their Hopes/ Iznenađeni njihovim nadama, premijerno izvedenoj u ožujku 2011. godine. U predstavi Pet dana u ožujku, premijerno izvedenoj 2004., koja je osvojila prestižnu nagrad u Kunio Kishida za najbolji dramski tekst a u predstavi Mansion iz 2002., družina je tekstu počela dodavati zvučnu koreogra - fiju proizašlu iz svakodnevnih situacija, dograđujući osobenost stila. Međunarodno predstavljanje družine zbilo se 2007. godine kada je predstava Pet dana u ožujku pozvana na nekoliko europskih festivala Kunstenfestivaldesarts u Bruxellesu, Wiener Festwochen u Beču i Festival d'Automne u Parizu. Djela chelfitscha prikazana su i odlično prihvaćena od publike na međunarodnim k azališnim festivalima i događanjima diljem Europe, Sjeverne Amerik e i Azije, uključujući Bruxelles, Pariz, Cardiff, Salzburg i Singapur. Predstava Hot Pepper, Airconditioner and the Farwell Speech/ Ljuta paprika, klima uređaj i oproštajni govor , dobila je 2011. godine Nagradu kritike Udruženja kazališnih kritčara Quebeca za sezonu 2010. / 11. Grupa i dalje nastavlja razvijati svoju metodo - logiju, u čijemu je središtu odnos između govora i tijela. Od p redstave Current location / Trenutna lokacija, praizvedene 2012. godine, družina stvara djela koja prodiru duboko u područje fikcije. Predstava Ground and floor / Tlo i pod praizvedena je na Kunstenfestivaldesarts u svibnju 2013. godine, a Super Premium Soft Double Vanilla Rich prikazana je na festivalu Theater der Welt u svibnju 2014. godine. # izvori # zagreb theatre festival hrvatsko narodno kazalište Oznake: Japansko kazalište u Zagrebu, HNK, Japanci u Zagrebu, Japanci u Hrvatskoj |
gore, u neposrednoj blizini Tokyo st. i Tokyo International forum zgrade gore, knjižara nasuprot Tokyo stanice, Yaesu Book Center gore, pogled prema Tokyo st. na suprotnoj strani ulice; danas ta strana poznata kao Yaesu strana izgleda potpuno drugačije gore, pogled na Sotobori dori, lijevo se nalazi Tokyo st. gore, Yaesu strana Tokyo stanice i Sotobori dori avenija gore & dolje, Tokyo stanica gore & dolje, Tokyo iz vlaka gore & dolje, malo shinto svetište u centru Tokya gore, Jingu Bashi, most Jingu, Harajuku, Tokyo gore, staza do Meiji Jingu shinto svetišta kroz Yoyogi park ( jap. koen) Meiji Jingu shinto svetište otvoreno je 1920. Posvećeno je caru Meijiju, prvom caru koji je vladao iz Tokya a ne Kyota kao mnogi njegovi prethodnici i njegovoj supruzi carici Shoken. gore, carica Shoken 1872. godine gore, mladi car Meiji 1872. godine; oboje su sahranjeni na Planini bresaka ( jap. Momoyama) iznad Kyota. gore & dolje Meiji Jingu shinto svetište gore, povratak na Jingu most Oznake: tokyo, tokyo 2005, tokyo 2006, Meiji jingu |
< | rujan, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |