NEPOTREBNO ZNANJE

17.03.2005., četvrtak

Čovek reši da nacrta svet. Tokom godina ispunjava prostor crtajući pokrajine, kraljevstva, planine, zalive, brodove, ostrva, ribe, kuće, instrumente, zvezde, konje i ljude. Pred smrt on otkriva da taj strpljivi lavirint linija ocrtava njegov sopstveni lik

Borhes (Buenos Aires, 31. 10. 1960)

Danas me je baš "izdigao" jedan kolega, pravoslavno zadojen. Reč je bila o tome, da pošto je početak Uskršnjeg posta, iz naših usta samo blage i čiste misli. Nemam ja ništa protiv toga kada to kaže neko čiste duše (ne bojte se, neću opet o mojoj babi) i nemam ja ništa protiv vere generalno ali, … Pitao sam ga da li mu ja možda ličim na kanalizacioni kolektor, da kada neko izlije razna verbalna i druga govna na mene, ja to sve pročistim i iz sebe izbacim vodu koja direktno može da se flašira. Posebno kada to rade budalaste kolege.
I krenu reč o veri … Nisam čitao knjigu Davinčijev kod kao ni odgovor na nju, priznajem da sam tanak sa Biblijom, ali cela priča može da se piše i ovako: dvanaest lica, zanatlija, većinom nezaposlenih, predvodjenih ideologom neformalnog izgleda i ponašanja, izvršilo je udruživanje radi subverzivnih i rušilačkih delatnosti u cilju obaranja najmoćnije imperije koja je postojala na Zemlji. Ikada. Rimskog carstva. Pošto im je vodja razapet (u to vreme uobičajena kazna koju si izricale maltene sudije za prekršaje), oni ga maknu iz groba i uz pomoć par labilnih osoba i, verovatno, halucinogena, proglase levitaciju uz razvijanje III kosmičke brzine i napuštanja gravitacije Zemlje. Ostalo je istorija. Oduzmite taj lift, nestaće hrišćanstva. Oduzmite hrišćanstvo, nastaće haos. Jer, svi se nekako dobro snalazimo do rodjenja, čak i sa bezgrešnim začećem (ima nešto o tome u biologiji – partenogeneza, šta li?), ali nam vera slabi kod uskrsnuća. Daleko od toga da sam protiv lifta ali ... Sve postaje stvar ugla gledanja. Kao u kaleidoskopu ili na onim slikama gde promena ugla gledanja menja izgled slike. Možda ćete reći da hulim (nikako mi nije namera, kao ni da ismejavam), ali zašto bi dvadesetak vrhunski obrazovanih ljudi pre desetak godina, u Švajcarskoj, izvršilo masovno samoubistvo, u tačno odredjeno vreme (matematički proračunato), sa verom da će im se duše vinuti u rep Halejeve komete koju čine milioni svemirskih brodova? (O tome je svojevremeno u NIN-u pisao moj omiljeni novinarski lik Dragan Jovanović) Jedini logični odgovor je: zbog vere. Da li je njihova manje vredna?
Poruka? Nema je – jednostavno neka svako izvuče svoju.

- 22:12 - Nepotrebni komentar (0) - Nepotrebno stampanje - Potrebno/nepotrebna arhiva

<< Arhiva >>

< ožujak, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Šta da radi ovaj blog?

Često posećujem

Misli koje me podižu