Purgerska nostalgija

16.01.2008., srijeda

Purgerska nostalgija broj 3.

Ovo je za one kojima Zagreb nesto znaci i koji znaju kaj je to pravi zagrebacki govor iliti šatra- pravi zagrebački sleng. To se jos zove „purgerski“ jezik. Evo jednog primjera i ak ste pravi zagrepcani, ovo bute razmeli!

“Tak mi se banzek razglajzal da sam moral flahajzlina podmetnuti. S kladivcem sam ga našpanal ali sam ga prije moral vu šrafštoku zacvikati”.

Pravi ili starinski purgerski je nastao u razdoblju vladavine AUSTRO-UGARSKE MONARHIJE! Germanizmi su nastajali u svim dijelovima pod patronatom monarhije,ali su se lokalno nešto razlikovali. To su austrijacizmi, austrijski njemački, pogotovo kaj se klope tiče, jer recimo kajzeršmarn i germknedle ja ovdje u cesarskom gradu fino mogu njupat u studentskog menzi, dok kolege iz švabije opće ne kuže kaj je na dnevnom redu...

Večinu tih riječi povremeno koristim, jer sam se u djetinjstvu vrlo često susretao s njima. Bedaček, starozagrebački je prepun takvih iskrivljenih germanizama koji bi sasvim sigurno njemcima služili za sprdnju, ali eto, to je tak. Imaš nekih riječi kao recimo štokrl koji uopće nemaju zamjene.

Štokrl je posebna vrasta stolice kakvih više i nema, barem ih ja nisam vidio već jako dugo. Nahtkasl koristim u opet krajnje iskrivljenom obliku nahtkaslić.
Ligeštul opet nema zamjenske riječi jer više ni nema ligeštula...bar ne onakvih kakvi su ligeštuli bili nekad. Kad se veli ligeštul točno se zna na kaj se misli.

Kad smo kod šprehe...aj da vidimo kom kaj znače sljedeći izrazi il rečenice:

- Je, za to treba imat dobar zicflajš/il bit zicflajš.

- Pa pogleč ga kak se ponaša, vidi se da nema kinderštube.

- Joj, ona je tak štremih ženska, a još je i sva fon oben.

nacigano (mi je malo preveč tu po rubu šosa)
- (znam te još otkad su te u) ajmprdeklu (nosili)
- coprnica (s Griča)
- žvajznem te (po piksi)
- (žedna sam, ima koji) železni martin (u blizini?)
- (ajmo se kupat na) babinjak (na Savi)
- (dobil buš po) frnjoklu
- stepla (me struja)
- (kaj to) cuclaš?
- (najel sam se) bogovski!
- (to ti je ispalo) bog bogova!
- Vanjkuš- Poplon
- Špurati- ići
- Šperhakl- provalnički alat

- 18:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  siječanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2008 (1)
Siječanj 2008 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi