Negdje u mislima...

11.12.2007., utorak

Način na koji sam prije pokusavao doci do istine je bio ubit iluziju. To sam radio tj. pokusavao tako da sam pobio svaku misao, pokusavao sam doci do svakog uzroka od kud je potekla misao i svaki put sam morao pobit misao koju sam mislio. Svaki misao. To je dovelo do puknuca jer sam radio sve suprotno od onog sto zelim. Ako sam htjeo ic van, nisam, ako sam htjeo pusit nisam.svako zadovoljstvo koje sam zelio postic nisam potigao. Gdje me to odvelo?? Duboko u nezadovoljstvo. Filozofija je da bi se mozda mogao nac u tom nezadovoljstvu.sve sto bih cinio nebih cinio iz osobnog zadovoljstva, znaci da bih cinio za drugoga a ne za sebe. kad razmislim to mi je ustvari i cilj.jer ako cinis nesto za sebe podlozan si iluzijama jer sam sebi lazes da bi nasao izgovor da ucinis to iako znas da nije uredu.kad si takav i kad zapadnes duboko u to nevidis dalje od zadovoljstva. misli znaju biti varljive, kao da te one navode da cinis nesto sto dubokoo u sebi osjecas da nebi smjeo.ako su misli iluzije onda ih netreba sljedit.al kad ih nesljedis one te pokusavaju prevarit na sve moguce nacine.smisljaju lazi i prevare kako bi opet dobile kontrolu nad tobom. Spreman za drugu rundu. Pokusat cu ponovno pa cu vidjet kamo ce me odvest.

Evo jedan tekst iz Kastenede koji po meni ful dobro opisuje sto zelim rec:

"Imamo grabljivca koji je došao iz dubine kosmosa i preuzeo vlast nad našim životima. Ljudska bića su njegovi zarobljenici. Grabljivac je naš vladar i gospodar. On nas je učinio poslušnim i bespomoćnim. Ako želimo da se pobunimo on guši našu pobunu, ako želimo da se ponašamo nezavisno on zahteva da to ne činimo. Sve vreme ti o tome govorim na indirektan način, nagoveštavajući ti da nas je nešto zarobilo. Mi smo zaista zatvorenici."

"Oni su preuzeli vlast zato što se nama hrane i oni nas nemilosrdno pritiskaju zato što im služimo kao sredstvo za održavanje života. Kao što mi gajimo kokoške u kokošinjcima, grabljivci gaje nas u ljudskim krletkama. Tako im je hrana uvek na raspolaganju."

"Ne, ne, ne" (Karlos odgovara) "To je apsurdno, don Huane. To što ti kažeš sasvim je monsrouzno. To jednostavno ne može da bude istina, ni za čarobnjake, ni za prosečnog čoveka, ni za koga"

"Zašto?!" mirno upita don Huan. "Zato? Zato što te to ljuti?" Pa nisi još sve čuo. Sačekaj još malo, pa ćeš videti kako ćeš se osećati. Želim da se obratim tvom analitičkom umu. Razmisli za trenutak i reci mi kako bi objasnio protivrečnost između inteligencije čoveka-inženjera i gluposti njegovog sistema verovanja, ili gluposti njegovog kontradiktornog ponašanja. Šamani veruju da su nam grabljivci dali naš sistem verovanja, naše predstave o dobru i zlu, da su oni postavili naša društvena pravila. Oni su ti koji su stvorili naše nade i iščekivanja, snove o uspehu ili promašaju. Oni su nam dali lakomost, pohlepu i kukavičluk. Grabljivci su ti koji čine da budemo samozadovoljni, da se ponašamo šablonski i da budemo egomanijaci."

"Ali kako oni to mogu da rade, don Huane?" (Karlos pita) "Da li nam oni to šapuću na uho dok spavamo?"

"Ne, ne rade oni tako. To je idiotski! Oni su daleko efikasniji i organizovaniji. Da bi nas držali u poslušnosti i poniznosti, krotke i slabe, grabljivci izvode čudesan manevar, izvanredan, naravno, s tačke gledišta stratega koji se bori, a jeziv za one koji zbog njega stradaju. Oni nam daju svoj um! Da li me čuješ? Grabljivci nam daju svoj um, koji postaje naš um. Um grabljivca je barokni, kontradiktoran, mrzovoljan, pun straha da svakog trenutka može biti otkriven."
Karlos Kastaneda 1998

"Grabljivcu" su ti koji nam daju iluzije, lazne misli i kad se pokusas istrgnut pokusavaju te svim silama pridobit natrag.

<< Arhiva >>