Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
moj nakit



Image Hosted by ImageShack.us


drugi svijet-forum



rado čitam:

eurosmijeh

sexyžena

žena bez iskustva

hera

moje drugo ja

šljokica

tigar33

jasenovac na savi


voljela sam ih čitati i pozdravljam ih ma gdje bili:

dida

osmijeh

crnaaa

mali remorker






myspace





myspace





myspace




myspace





myspace





myspace





myspace





myspace





myspace




Web Page Hit Counter










***
Jednog jutra kad se probudiš i u ogledalu vidiš sijedog starca,sjećat ćeš se samo propuštenih prilika! Stoga, ako ti se ukaže neka prilika - zgrabi ju! Ne mari za posljedice…

***
Imaj vremena za smijeh-to je glazba duše.
Imaj vremena za sanjarenje-to je put k zvijezdama.

***
Život je put koji vas dovodi do mnogo raskršća..
..na vama je kuda ćete krenuti kada dođete na to mjesto...
Tada slušajte svoje srce....

N_A_S_M_I_J_A_N_A

četvrtak, 24.11.2005.

Što je prehlada?
- prehlada je blaža infekcija nosa i grla, koja traje najviše tjedan dana
- uzrokuju je virusi i to najčešće adeno i rhino virusi
- mlađa djeca, koja idu u vrtić ili su tek krenula u školu, zbog svakodnevnog kontakta s drugom djecom te zbog toga što u njih imunološki sustav nije u potpunosti razvijen prehlađena su i dvanaestak puta godišnje
- starija djeca imaju razvijeniji imunološki sustav pa se u njih prehlada javlja nekoliko puta tijekom godine
- odrasli su prehlađeni prosječno 2-3 puta godišnje
- u pušača se prehlada javlja češće uz izraženije simptome.

Simptomi prehlade
•hunjavica
•začepljen nos
•kihanje
•grlobolja
•kašalj
•povišena temperatura javlja se uglavnom u male djece.

Komplikacije uzrokovane prehladom:
Simptomi prehlade traju obično nekoliko dana, najdulje do jednog tjedna, bez obzira uzimate li lijekove ili ne. Ako imate astmu, kronični bronhitis ili emfizem, uobičajeni simptomi se mogu pogoršati i trajati nekoliko tjedana, iako je prehlada već prošla.
U inače zdravih ljudi komplikacije uzrokovane prehladom su rijetke. U osjetljivih ljudi može se javiti upala sinusa ili uha i produljiti trajanje kašlja.

Što je gripa?
•gripa ili influenca je zarazna infekcija gornjeg dišnog sustava izazvana virusima
•postoje tri tipa virusa influence: virus A, B ili C
•virusi se neprekidno mijenjaju pa ljudski organizam ne može razviti prirodni imunitet
•iako virusi gripe kolaju svijetom cijele godine, gripa se javlja uglavnom zimi
•virusi A i B izazivaju gripu s jako izraženim simptomima i često su uzročnici epidemija
•virus C izaziva gripu u vrlo blagom obliku, ponekad bez simptoma
•virusi se prenose s čovjeka na čovjeka kapljičnim putem.

Simptomi gripe:
U odraslih:
•visoka temperatura preko 39şC, ponekad praćena zimicom
•bolovi u mišićima i zglobovima
•iscrpljenost
•kašalj
•glavobolja
•šmrcanje
•grlobolja.
U djece:
Simptomi gripe u djece slični su simptomima u odraslih. Međutim, djeca obično imaju višu temperaturu. U predškolske djece teško je na prvi pogled reći je li riječ o gripi jer slične simptome mogu izazvati i neki drugi virusi.
Komplikacije uzrokovane gripom
Gripa je ozbiljnija bolest od prehlade i može biti fatalna za starije ljude, osobe s kroničnim bolestima i osobe sa slabijim imunološkim sustavom. Najčešće komplikacije su:
•upala pluća izazvana virusom influence
•bakterijska upala pluća
•bronhitis
•miokarditis i perikarditis
•upala uha
•upala sinusa
•Reyev sindrom u djece koja u vrijeme kad uzimaju lijekove koji sadrže acetilsalicilnu kiselinu imaju gripu
•febrilne konvulzije kao posljedica visoke temperature u djece mlađe od tri godine.
•U ljudi s astmom i drugim kroničnim bolestima pluća može doći do pogoršanja uobičajenih simptoma i povećanja rizika za razvoj upale pluća.

Kako spriječiti prehladu i gripu?
Dok se protiv gripe možete cijepiti, prehladu je nažalost vrlo teško spriječiti. Sljedeći savjeti bit će od koristi u sprečavanju i prehlade i gripe:
•izbjegavajte boravak u zatvorenim prostorijama u kojima boravi mnogo ljudi
•izbjegavajte bliski kontakt s osobama koje imaju prehladu ili gripu pogotovo prva dva do tri dana
•često perite ruke, osobito nakon rukovanja ili dodira s predmetima koje je upotrebljavala bolesna osoba
•držite ruke dalje od nosa ili očiju
•ne koristite se ručnikom kojim se koristi bolesna osoba
•ako su vaša djeca prehlađena ili imaju gripu, nakon igre operite njihove igračke
•provjetravajte i ovlažujte prostorije u kojima boravite
•obogatite prehranu svježim voćem i povrćem
•cijepite se protiv gripe.

Ako ste prehlađeni ili imate gripu, vodite računa o drugima:
•prekrijte nos i usta kad kašljete ili kišete
•upotrebljavajte jednokratne, papirnate maramice i bacite ih odmah nakon uporabe.

Cijepljenje protiv gripe
Najbolji način prevencije protiv gripe je cijepljenje, koje se provodi od početka listopada do sredine studenoga.
Cijepiti se treba svake godine jer virusi influence brzo mutiraju pa se zbog zaštite od novih tipova gripe svake godine razvijaju nova cjepiva. Cjepivo ne može izazvati gripu, ali se možete nekoliko dana osjećati bolesno i slabo ili čak imati blago povišenu temperaturu, jače reakcije izuzetno su rijetke. Na mjestu uboda mogu su pojaviti bol, oteklina i crvenilo koje u pravilu nestaju nakon dva dana.

Kome se preporučuje cijepljenje protiv gripe?
Cijepljenje protiv gripe nije obavezno. Međutim, zbog komplikacija koje mogu biti posljedica gripe cijepljenje se preporučuje:
•svim osobama starijim od 65 godina
•svim kroničnim bolesnicima, posebice odraslima i djeci starijoj od 6 mjeseci s kroničnim bolestima srca i pluća, pa i onima koji imaju astmu
•zdravstvenim djelatnicima, volonterima i svima onima koji se brinu za kronične bolesnike, starije osobe i djecu
•svim oboljelima od HIV-infekcije
•ženama koje planiraju trudnoću i bit će trudne više od tri mjeseca u sezoni gripe
•djeci starijoj od 6 mjeseci na kontinuiranoj terapiji lijekovima koji sadrže acetilsalicilnu kiselinu. Ako dobiju gripu kada uzimaju takve lijekove, mogu dobiti Reyev sindrom.
Tko se ne smije cijepiti protiv gripe?
•osobama koje su alergične na bilo koju komponentu cjepiva
•ako imate neku akutnu bolest, temperaturu ili se ne osjećate dobro.

Što možete učiniti ako ste dobili prehladu i gripu?
•uzimajte mnogo tekućine
•odmarajte se
•ovlažujte zrak u prostoriji u kojoj boravite
•uzmite bezreceptne proizvode. Ovo nisu lijekovi koji liječe virusnu infekciju, ali će vam pomoći da lakše prebrodite gripu i prehladu
•ne uzimajte antibiotike na vlastitu ruku. Prehlada i gripa su virusne bolesti i antibiotici vam ne mogu pomoći. Tek ako se jave komplikacije kao što su bakterijska infekcija sinusa, uha, bronhitis, upala pluća liječnik će vam, ako je potrebno, propisati antibiotik.

Kada se trebate javiti svom liječniku ako imate prehladu i gripu?
Ako imate simptome prehlade ili gripe ne morate se odmah javiti svom liječniku, pogotovo ako ste inače zdravi. Ali u sljedećim slučajevima nazovite odmah svog liječnika:
•ako se simptomi pogoršaju
•ako simptomi traju dulje od nekoliko dana
-ako ste se osjetili malo bolje, pa su se nakon toga javili ozbiljniji simptomi kao što je mučnina, povraćanje, visoka temperatura, tresavica i zimica, bolovi u prsima, kašalj praćen gustim žuto-zelenim iskašljajem
•ako ste kronični plućni ili srčani bolesnik

...Belupo...


.....mrzim prehladu...

- 08:59 - Vaše impresije (3) - Prepiši post - #

<< Arhiva >>

  studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
..Smijeh je marmelada na životnoj kriški kruha..
..On daje okus, čini život manje suhim i lakšim za gutanje..



...moj mail...

myspace





AKO IZGUBIM TEBE

Dok me budi nova zora,
znam da sretan bit će dan,
jer kraj uzglavlja si moga,
a na vijeđama ti san,
puna ljubavi, puna nježnosti, moja
stvarnost sad si ti!

Ti se budiš, ti me gledaš,
pun topline tvoj je glas,
naša postelja je meka,
sreća bdije oko nas,
puni ljubavi, puni nježnosti,
u toj stvarnosti smo mi!

I dok predajem se milovanju tvom,
neki čudni krijem strah u srcu svom,
Ja te trebam, ja te ne dam, ja sam tvoj!

Ako izgubim tebe,
ja izgubit ću ljubav,
ovu beskrajnu sreću
koju pružaš mi ti.

Ako izgubim tebe,
ja izgubit ću nježnost,
i toplinu tog gnijezda
kojeg svili smo mi.

Ako izgubim tebe, ja izgubit ću sve!

Kad bi mogao, zauvijek,
da zaustavim taj sat,
da nam zanos vječno traje,
što bi sve još mogli dat',
našoj ljubavi, našoj nježnosti,
nikad ne bi znali kraj!

I dok predajem se milovanju tvom,
neki čudni krijem strah u srcu svom,
Ja te trebam, ja te ne dam, ja sam tvoj!


PROVINCIJALKA

Rekli su mi da je došla iz provincije,
strpavši u kofer snove i ambicije.
Drug je studirao sa njom,
pa smo se najzad sreli ona i ja.
Shvatih, Bože, ovo je sazvežđe za nju provincija.

Srce stade kao dete da se otima,
tražili smo se po prethodnim životima.
Ostavih iza sebe sve,
zablude, promašaje koji tište,
prosto, lako, k'o neko beznačajno pristanište.

O, da mi je da se još jednom zaljubim,
opet bih uzeo kostim večnog dečaka.
I opet bih smislio kako da prodangubim
dok ona ne sleti niz hodnik studenjaka.

Gorda naspram podsmeha i spletki poslednjih.
Usamljeni galeb iznad mora osrednjih.
Reči bi sve pokvarile,
samo se ćutke pokraj mene stisla.
Sami, svoji, izbeglice iz besmisla.

O, da mi je da se još jednom zaljubim.
Opet bih gledao niz kej kao niz prugu.
I opet bih znao da se u oblak zadubim
i čekao bih samo nju, nijednu drugu.

Napiši mi pesmu, mazila se
Nisam znao da li ću umeti..
Reči jesu moje igračke,
cakle mi se u glavi kao oni šareni staklići kaleidoskopa
i svaki put mi je druga slika u očima kad zažmurim..
Ali, postoje u nama neke neprevodive dubine,
postoje u nama neke stvari neprevodive u reči,
ne znam...

Napiši mi pesmu..molila je,
i nisam znao da li ću umeti.
Voleo sam je tako lako,
i tako sam teško to znao da pokažem.
I onda, odjednom..
raspored madeža na njenim leđima,
kao tajna mapa,
pokazuje mi u koje zvezde treba da se zagledam...

I tako, eto ti pesma, ludo jedna...